12 Ιαν 2011

ΔΗΜΟΣΙΑ . . . ΜΕΣΑ ΜΑΖΙΚΗΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ

Γράφει ο Χρήστος Μπούφης:

Φίλες και Φίλοι.
Παρακολουθώ εδώ και πολύ καιρό με πολύ μεγάλη προσοχή αλλά και ανησυχία  τα όσα διαδραματίζονται στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς -ΜΜΕ, μεταξύ του αρμόδιου Υπουργού - των εργαζομένων -  και την ταλαιπωρία των πολιτών.
Η ανάληψη πρωτοβουλίας από την πλευρά του υπουργείου ώστε να δοθεί ένα τέλος στον ατέρμονα κύκλο των ζημιών στα δημόσια ΜΜΜ…. ζημιές τις οποίες όπως χαρακτηριστικά είπε ο υπουργός... "στο τέλος πάντα πληρώνουν και πάλι οι πολίτες".
Η θέσπιση "Συμφώνου Ευθύνης" για τις αστικές συγκοινωνίες…
Ο τακτικός -  ανά τρίμηνο -  έλεγχος των οικονομικών σε αυτές τις επιχειρήσεις από ορκωτούς λογιστές με σκοπό να καταγράφεται το κόστος λειτουργίας των ΜΜΕ σε σχέση με το κοινωνικό έργο που θα παράγουν….
Ο τελικός στόχος - σύμφωνα με τον Υπουργό Μεταφορών -  να απαλλάξει το Υπουργείο - το Κράτος από το άγχος των ελλειμμάτων διασφαλίζοντας παράλληλα τον δημόσιο χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών και περιφρουρώντας το δικαίωμα στην εργασία όλων των υπαλλήλων".
Με κάνουν να ανησυχώ περισσότερο… με μπερδεύουν….. με κάνουν να πιστεύω, ότι ο Υπουργός προσπαθεί να φτιάξει αυγά…. από την ομελέτα….  που ο ίδιος και το κόμμα του έφτιαξαν στο παρελθόν!!!! 
Αγαπητέ κύριε Υπουργέ.
Χρόνια τώρα είναι γνωστό σε όλους, ότι το σύστημα διορισμού των Διοικήσεων των ΜΜΜ, τόσο από  τη δικής σας σοσιαλιστική κυβέρνηση όσο και από την κυβέρνηση της Ν.Δ. - έμπαζε από παντού….. έπασχε γενικά και ειδικά!!!!
Φίλες και Φίλοι, αναλογιστείτε :
Ποιοι τοποθετούνταν στις θέσεις των Διοικητών - Προέδρων - μελών των Διοικητικών Συμβουλίων αλλά και Διευθυντές αρμόδιοι για την εύρυθμη και σωστή λειτουργία των ΜΜΕ;
Αποτυχημένοι Βουλευτές… αποτυχημένοι Δήμαρχοι… κομματικοί φίλοι… και όποιος άλλος ήταν πρόθυμος να εκτελεί τις εντολές του αρμόδιου Υπουργού ακόμη και αν αυτές ήταν σε βάρος της Επιχείρησης - του Δημόσιου οργανισμού.
Ποιος από όλους αυτούς  τους διορισμένους Διοικητές - προέδρους - μέλη του Δ.Σ. - Διευθυντές θα μπορούσαν… θα τολμούσαν… να αμφισβητήσουν τον προϊστάμενό τους … τον Υπουργό ή Υφυπουργό, όταν έπαιρναν εντολές…. που πολλές από αυτές αποδεδειγμένα ήταν σε βάρος  των επιχειρήσεων - οργανισμών που Διοικούσαν, όταν αποδεδειγμένα ήταν αυτοί που τις οδήγησαν στα σημερινά  συσσωρευμένα ελλείμματα; 
ΚΑΝΕΝΑΣ!!!! από την στιγμή που γνώριζε καλά ότι αν αντιδράσει… θα πάει σπίτι του.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Μόνο εκτελεστικά και πειθήνια όργανα μπορούσαν να είναι.
Το να επικαλείται λοιπόν σήμερα ο κύριος Υπουργός, ότι το Κράτος δεν μπορεί να πληρώνει τα συσσωρευμένα ελλείμματα… ότι, δεν μπορεί  όπως χαρακτηριστικά είπε ο υπουργός "στο τέλος πάντα να πληρώνουν και πάλι οι πολίτες"….
Είναι μια φτηνή δικαιολογία προκειμένου να αποφύγει τις πολιτικές ευθύνες.. τις δικές του αλλά και του κόμματός του.
Η Κυβερνητική ευθύνη σε περιπτώσεις σαν και αυτές των ΜΜΜ , (ΟΣΕ -ΟΑΣΑ - ΕΘΕΛ ) είναι δεδομένη και δεν μπορεί να αμφισβητηθεί από κανέναν, ούτε και από τον σημερινό αρμόδιο Υπουργό μεταφορών.
Με μια απλή και μόνο ερώτηση μπορούν να επιβεβαιωθούν τα όσα ισχυρίζομαι παραπάνω.
Πως….  και με ποια κριτήρια διορίστηκαν από την σοσιαλιστική σας Κυβέρνηση κύριε Υπουργέ, οι σημερινές Διοικήσεις και  τα μέλη των Δ.Σ. των ΜΜΜ;
Φίλες και Φίλοι.
Η βασική αρχή για τη λύση του προβλήματος της Διοίκησης- της σωστής λειτουργίας και της αντιμετώπισης  των  συσσωρευμένων ελλειμμάτων είναι μία και πολύ απλή.
Αν τα κόμματα της Βουλής δεν καταλήξουν σε μια θεσμική λύση κοινά αποδεκτή για τον τρόπο που θα πρέπει να διοικούνται αυτές οι Δημόσιες Επιχειρήσεις που προσφέρουν κοινωνικό έργο, τότε λυπάμαι αλλά οι σκιές θα πολλαπλασιάζονται και θα ανυψώνονται προς την κορυφή….
Ξέρω κάποιοι θα μου πείτε :
Καλά τα λες ρομαντικέ μας φίλε… λίγο πολύ όμως από  αυτά που μας περιγράφεις παραπάνω είναι γνωστά…. καμιά λύση έχεις να μας προτείνεις.
Διαβάστε σας παρακαλώ παρακάτω μια τολμηρή πρόταση.
Ένα αυτοκίνητο ζυγίζει 20-30 φορές περισσότερο από τον άνθρωπο τον οδηγό.. αντίστοιχα μεγάλη είναι και η κατανάλωση ενέργειας- καυσίμων.
Αντίθετα τα μαζικά μέσα μεταφοράς, είναι ανά επιβάτη πολύ ελαφρύτερα και καταναλώνουν ασύγκριτα λιγότερη ενέργεια…
Προτείνω  λοιπόν στους κεντρικούς αυτοκινητόδρομους της ΑΘΗΝΑΣ αλλά και των άλλων μεγάλων πόλεων - την απαγόρευση της διέλευσης των αυτοκινήτων -  τις ώρες αιχμής  και την εξυπηρέτηση των πολιτών από τα ΜΜΜ …
Για να γίνει αυτό όμως, πρέπει να νικήσει το μυαλό … την αρρωστημένη νοοτροπία που έχουμε - όπως για παράδειγμα…. να πηγαίνουμε στο περίπτερο που βρίσκεται 200 μέτρα από το σπίτι μας - με το αυτοκίνητο….


                                                                Χρήστος Μπούφης
                                                                             αθεράπευτα ρομαντικός