9 Φεβ 2011

Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΕΛΤΑ ενημέρωσε το συνδικάτο για την πορεία του οργανισμού

Ο Διευθύνων Σύμβουλος ανέλαβε την πρωτοβουλία και κάλεσε το προεδρείο της ΠΟΣΤ και τους επικεφαλής των συνδικαλιστικών παρατάξεων να τους ενημερώσει για την πορεία του οργανισμού.
Η συνάντηση  πραγματοποιήθηκε σήμερα... το πρωί στις 10:00 στα γραφεία της Διοίκησης του ΕΛΤΑ.

Η ενημέρωση του Διευθύνοντος Συμβούλου είχε δύο σκέλη. Αναφέρθηκε απολογιστικά για την πορεία του ΕΛΤΑ τον χρόνο που μας πέρασε (2010) αφενός και αφετέρου παρουσίασε τους στόχους που έχουν τεθεί για την χρονιά που ήδη διανύουμε (2011).


Απολογισμός από τον Διευθύνοντα για το 2010 (συνοπτικά):


Λαμβάνοντας υπόψη την σημερινή οικονομική συγκυρία, στα ΕΛΤΑ επιτεύχθηκε ένας άθλος, κλείνουν κερδοφόρα την χρήση του 2010 με κέρδη πλέον των 3.000.000 €. Αυτό το αποτέλεσμα προήλθε κατά κύριο λόγο από τις περικοπές των μισθών των εργαζομένων. 
Εκτός από τις περικοπές των μισθών των εργαζομένων, συνέβαλαν και άλλες ενέργειες για να υπάρξει αυτό το αποτέλεσμα. 
Υπήρξε μεγάλη μείωση  στο κόστος Διοίκησης  (Διευθύνων, Πρόεδρος, μέλη ΔΣ, Γενικοί Διευθυντές, Σύμβουλοι) που έφθασε στο ποσοστό του 48% σε σχέση με το 2009.
Επίσης υπήρξε σημαντική μείωση στις δαπάνες ενοικίων για τα κτίρια που χρησιμοποιεί ο οργανισμός, που έφτασε τα 3.000.000 €.

Την χρονιά που μας πέρασε υπογράφτηκε νέο συμβόλαιο Διοίκησης με ισχύ έως τον Απρίλιο του 2015 για να καλυφθεί και η περίοδος της απελευθέρωσης της ταχ. αγοράς το 2013.

Είναι σε εξέλιξη η διαμόρφωση του νέου Ταχυδρομικού νόμου, στον οποίο προβλέπεται πως ο  ΕΛΤΑ θα είναι ο φορέας των καθολικών υπηρεσιών έως το 2028.

Ολοκληρώνεται αυτές τις ημέρες η απογραφή των συνταξιούχων του ΟΓΑ και τα στοιχεία δείχνουν πως επέλεξαν να πληρώνονται μέσω ΕΛΤΑ 620.000 περίπου, εκ των οποίων πάνω από 500.000 με επιταγή στο σπίτι τους. Γεγονός που εξασφαλίζει ένα σημαντικό έσοδο για τον οργανισμό.

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία η λειτουργία του Giro (άνοιγμα και τήρηση προσωπικών λογαριασμών). 

Έγινε  Διοικητική αναδιοργάνωση σε επίπεδο Γενικών Διευθύνσεων, μειώθηκαν σε τρεις, εκ των οποίων είναι οι δύο στελεχωμένες. 
Παράλληλα ξεκίνησε και βρίσκεται σε εξέλιξη η αναδιοργάνωση του Επιστολικού ταχυδρομείου (διανομή, διαλογή, διαβιβάσεις και του πλαισίου συντήρησης των οχημάτων) και του Δικτύου λιανικής.

Το 2010 έκλεισαν τα κέντρα διαλογής Χαλκίδας, Λιβαδειάς, Κοζάνης, Αγρινίου και Κορίνθου με μεταφορά των εργασιών τους στα αυτοματοποιημένα κέντρα Αττικής, Θεσσαλονίκης και Πατρών αντίστοιχα.


Οι προοπτικές για το 2011 και οι ενέγειες υποστήριξης των, όπως τέθηκαν από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο (συνοπτικά):


Παρακολουθούμε μήνα - μήνα την υλοποίηση του στρατηγικού & επιχειρησιακού σχεδίου και προσπαθούμε να συγκρατήσουμε τις δαπάνες, ώστε και το 2011 τα ΕΛΤΑ να συνεχίσουν να είναι κερδοφόρα, με στόχο την εισαγωγή του οργανισμού στο χρηματιστήριο μετά από τρεις κερδοφόρες χρήσεις.

Σχεδιάζουμε νέα προϊόντα για να καλύψουμε τα χαμένα έσοδα από άλλες δραστηριότητες, ειδικά τα έσοδα που είχαμε από το δημόσιο, τα οποία συρρικνώνονται καθημερινά.

Στόχος μας είναι η μείωση των λειτουργικών δαπανών με συγκεκριμένες ενέργειες, όπως: Συγχωνεύσεις και συστεγάσεις υπηρεσιών και παραγωγικών μονάδων.
Μετακίνηση υπηρεσιών σε ιδιόκτητα κτίρια (π.χ. Καισαριανή)
Μεταφορά των αποθηκών από τα ενοικιαζόμενα κτίρια στο νέο ΚΔΑ (θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι τέλος Μαρτίου)
Η προσδοκία μας είναι να πετύχουμε από τα παραπάνω οικονομικό όφελος των 5.000.000 €.

Θα ανασχεδιάσουμε τις υποστηρικτικές υπηρεσίες (π.χ. φύλαξη, συντήρηση κτιρίων)

Καταβάλουμε μεγάλη προσπάθεια για ένταξη στο ΕΣΠΑ επενδύσεων της τάξης των 99.000.000 €. ήδη έχουν υποβληθεί οι σχετικές προτάσεις από αρχές Ιανουαρίου.

Η Διοικητική αναδιοργάνωση θα συνεχιστεί και το 2011 με συγχώνευση Διευθύνσεων και Περιφερειακών Διευθύνσεων, τέλος Φεβρουαρίου θα έχουμε συγκεκριμένη πρόταση. Το όφελος που θα υπάρξει για την διετία '11 - ΄12 εκτιμάται πως θα προσεγγίσει τα 7.000.000 €.

Σχεδιάζουμε να υλοποιήσουμε μια σημαντική αναδιοργάνωση του Δικτύου Λιανικής με κλείσιμο 120 περίπου ζημιογόνων καταστημάτων στην επαρχία και συγχωνεύσεις καταστημάτων σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη. Βρισκόμαστε σε διαπραγμάτευση με το υπουργείο για τον καθορισμό αντικειμενικών συντελεστών που θα ληφθούν υπόψη στο κλείσιμο κάποιου καταστήματος.

Μέσα στο πρώτο εξάμηνο του έτους θα ολοκληρωθεί η χαρτογράφηση και το κόψιμο των νέων τομέων διανομής και θα στελεχωθούν αντίστοιχα.

Στην αναδιοργάνωση της διαλογής προβλέπεται να κλείσουν τα κέντρα διαλογής Χανίων και Καβάλας με αντίστοιχη μεταφορά των εργασιών τους στα κέντρα διαλογής Ηρακλείου και Θεσσαλονίκης.

Στην αναδιοργάνωση των διαβιβάσεων προβλέπεται να μεταφερθούν τα φορτηγά αυτοκίνητα του οργανισμού στο νέο ΚΔΑ και τα μικρά στις μονάδες διανομής.

Και τέλος μέσα στο έτος πρέπει να ασχοληθούμε πολύ σοβαρά με το μεγάλο θέμα της ασφάλειας, ειδικά στην επαρχία, όπου έχουμε σημαντική αύξηση των ληστειών. Ήδη προγραμματίζουμε την προμήθεια εξοπλισμού για την θωράκιση 40 καταστημάτων μας σε πρώτη φάση, εγκατάσταση αλεξίσφαιρων κρυστάλλων στις θυρίδες συναλλαγής, τοποθέτηση συναγερμών και καμερών. Οι προαναφερόμενες ενέργειες εκτιμάται πως θα κοστίσουν στον οργανισμό 5.000.000 €.
Αντιμετωπίζουμε όμως σοβαρό πρόβλημα, πως να προστατεύσουμε τους 4.300 ταχυδρόμους μας.
Το πρόβλημα είναι μεγάλο και δεν αντιμετωπίζεται εύκολα.
Προσπαθούμε να βρούμε λύση  και περιμένουμε και τις δικές σας προτάσεις.

Στη συνέχεια τοποθετήθηκαν ο πρόεδρος της ΠΟΣΤ και οι επικεφαλής των παρατάξεων.
Ενημέρωση σε επόμενη ανάρτηση μας.