5 Φεβ 2011

Iδιωτικοποιούνται 40 αεροδρόμια της χώρας

Η ΥΠΑ θα απορροφήσει τους μισούς από τους υπαλλήλους της Ολυμπιακής
Την ιδιωτικοποίηση των 40 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας δρομολογεί η κυβέρνηση αναζητώντας 2 δισ. ευρώ που υπολογίζεται ότι είναι οι αναγκαίοι πόροι για την αναβάθμιση των ελληνικών... αεροδρομίων.

Σύμφωνα με τα όσα ανακοίνωσε την Πέμπτη στην ολομέλεια της  Βουλής ο υπουργός Υποδομών κ. Δημήτρης Ρέππας, κατά την παρουσίαση κατά άρθρο του νομοσχεδίου για τις υπηρεσίες Πολιτικής Αεροπορίας, η κυβέρνηση ετοιμάζεται να προσλάβει σύμβουλο που θα αποφασίσει ποια αεροδρόμια μπορούν να υπαχθούν στο πρόγραμμα ανάπτυξης.

Με τα μέχρι τώρα στοιχεία θα προηγηθεί ο διαγωνισμός για το αεροδρόμιο του Καστελίου, για το οποίο η κυβέρνηση δέχεται εισηγήσεις υποψήφιων επενδυτών να παραχωρήσει πακέτο μαζί και με τα άλλα τρία αεροδρόμια της Κρήτης (Ηρακλείου, Χανίων, Σητείας). 

Ο κ. Ρέππας τόνισε ότι όλα τα αεροδρόμια δεν είναι ίδια, καθώς κάποια συνορεύουν ή συλλειτουργούν με στρατιωτικά αεροδρόμια, επομένως το επενδυτικό ενδιαφέρον θα διαφοροποιηθεί. Επισήμανε, πάντως, ότι είναι ανίσχυρες οι αιτιάσεις και οι φόβοι για θέματα εθνικής ασφαλείας και έφερε ως παράδειγμα το «Ελευθέριος Βενιζέλος», το οποίο διαχειρίζεται μια μεγάλη διεθνής εταιρεία, η Hochtief. 

Ο ιδιώτης επενδυτής θα αναλάβει τη διοίκηση, τη λειτουργία, τη διαχείριση, την επέκταση, την ανάπτυξη, τη συντήρηση και την εκμετάλλευση, αλλά η ιδιοκτησία θα παραμένει στο Δημόσιο.

Το νομοσχέδιο προβλέπει επίσης την απελευθέρωση του handling στα ελληνικά αεροδρόμια κατά τα πρότυπα των πέντε μεγάλων σήμερα αεροδρομίων όπου λειτουργεί ο ανταγωνισμός.

Σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών, η ΥΠΑ είναι αδύνατο να απορροφήσει το σύνολο των 742 υπαλλήλων (πιλότων, μηχανικών, διοικητικών κ.ά.) από την παλιά Ολυμπιακή Αεροπορία, αλλά μόνο τους μισούς και πάντως πολύ λιγότερους από τους μισούς πιλότους, οι οποίοι είναι 326. Όπως είπε, υπάρχουν άλλες υπηρεσίες του κράτους, στις οποίες θα μεταφερθούν, ζήτημα που αναμένεται να επιλυθεί μέσα στο επόμενο εξάμηνο.