10 Μαρ 2011

Το τέλος της Olympic Air στη Δυτική Ευρώπη

Το τέλος της Olympic Air στη Δυτική Ευρώπη
Η Aegean Airlines θα αναλάβει και επίσημα το πτητικό έργο της δυτικής Ευρώπης, που αφήνει πίσω της η Olympic Air, μετά την απαγόρευση της συγχώνευσής τους από την Ευρωπαϊκή... Επιτροπή.

Έτσι, η Aegean θα πραγματοποιεί έως και τέσσερις πτήσεις την ημέρα για το αεροδρόμιο Χίθροου του Λονδίνου, αντί για δύο που έχει σήμερα, ενώ το ίδιο θα συμβεί και στην περίπτωση του αεροδρομίου Σαρλ ντε Γκολ του Παρισιού, όπου αντί μίας πτήσης ανά ημέρα, θα έχει δύο πτήσεις, ενώ δύο πτήσεις την ημέρα θα έχει και για το διεθνές αεροδρόμιο των Βρυξελλών.

Δεν είναι τυχαίο λοιπόν το γεγονός της εξαγοράς τριών slots (χρονοθυρίδων) που διέθετε η Olympic Air στην βρετανική πρωτεύουσα και ενός που διατηρούσε στο Παρίσι, έναντι αγνώστου ποσού.

Το 2009 οι τότε σύμβουλοι του δημοσίου (Lazard, NBG INTERNATIONAL, Εμπορική Τράπεζα) είχαν αποτιμήσει τις χρονοθυρίδες του Χίθροου έναντι σχεδόν 10 εκατ. ευρώ, ενώ του Σαρλ ντε Γκολ σε 882.000 ευρώ.

Με την εξαγορά τους, η Aegean δύναται πλέον είτε να τις εκμεταλλευθεί για τις δικές της επιχειρησιακές ανάγκες είτε να τις ενοικιάσει είτε ακόμη και να τις πουλήσει σε άλλες αερογραμμές.

Πηγές της αγοράς εκτιμούν ότι θα υπάρξουν και περικοπές στο περιφερειακό πτητικό έργο της Aegean, θέτοντας ως παράδειγμα την γραμμή Αθήνα - Κάιρο, την οποία και εγκατέλειψε αθόρυβα εν μέσω της αποσταθεροποίησης της Αιγύπτου. Αντίθετα, η Olympic εξακολουθεί να επιχειρεί στον συγκεκριμένο προορισμό.

Με αυτή την εξαγορά γράφεται και ο επίλογος της παρουσίας της Olympic Air στη Δυτική Ευρώπη, ο οποίος ολοκληρώνεται με τη ρευστοποίηση των συγκεκριμένων περιουσιακών στοιχείων της πάλαι ποτέ Ολυμπιακής, που πέρασαν στον έλεγχο της MIG με την εξαγορά της.

Αλλά και με την «έξοδό» της από τις αγορές της δυτικής Ευρώπης -πλην του Άμστερνταμ- η Olympic μειώνει και τον στόλο των δαπανηρών Airbus, τα οποία προμηθεύτηκε με leasing, από 14 σε οκτώ, σε μία προσπάθεια να ρίξει κόστη και ζημίες.

Η εταιρία θα εστιάσει στα Βαλκάνια, την Ελλάδα και την Ανατολική Μεσόγειο, όπου μπορεί να εκτελέσει ανέτως το πτητικό της έργο με τα ιδιόκτητα, ελικοφόρα Bombardier.

Πηγή: Hellenic Business