Ο ζήλος που δείχνουν κάποιοι υπηρεσιακοί παράγοντες στο να δίνουν σε ιδιώτες εργολάβους το έργο της μεταφοράς των ταχ. αποστολών σε...
κάποιες περιπτώσεις δημιουργεί μεγάλα ερωτηματικά.
Υπάρχουν περιπτώσεις σε κάποιες περιοχές, που ομολογουμένως ο ΕΛΤΑ δεν έχει την δυνατότητα (μέσα και προσωπικό) να μεταφέρει ταχ. αποστολές και αναγκαστικά προβαίνει μέσω μειοδοτικών διαγωνισμών στην ανάθεση της μεταφοράς σε εργολάβους ιδιώτες.
Υπάρχουν όμως και περιπτώσεις που ενώ υπάρχουν τα απαραίτητα μέσα - προσωπικό και οχήματα - κάποιοι υπηρεσιακοί παράγοντες επιλέγουν να δίνουν το έργο σε εργολάβους.
Αυτό συμβαίνει διαχρονικά και κατά κύριο λόγο σε δύο περιφερειακές διευθύνσεις του ΕΛΤΑ, στη Κρήτη και την Θεσσαλία και λιγότερο σε κάποιες άλλες (π.χ. Πελοπόννησος)
Ενώ υπάρχουν Συνάδελφοι Οδηγοί που υπηρετούν στις παραπάνω περιοχές, απασχολούνται σε άλλο έργο και τα δρομολόγια εκτελούνται από εργολάβους ιδιώτες.
Το Ηράκλειο και η Λάρισα είναι τα πλέον ενδεικτικά παραδείγματα.
Αλλά ακόμη κι αν δεν υπήρχαν μόνιμοι Οδηγοί για να εκτελέσουν κάποια δρομολόγια, ελάχιστοι υπηρεσιακοί παράγοντες μπαίνουν στο κόπο να ψάξουν εναλλακτικές επιλογές που μπορεί να κοστίζουν στον οργανισμό πολύ λιγότερο από το κόστος ενός εργολάβου.
Π.χ. η πρόσληψη ενός εποχικού οδηγού που κοστίζει ελάχιστα, ή η αναδιάρθρωση των υπαρχόντων δρομολογίων που μπορεί να μειώσει τον αριθμό τους και να επαρκούν οι μόνιμοι οδηγοί για την εκτέλεση των.
Τελευταίο παράδειγμα το δρομολόγιο της Παλαιοχώρας στα Χανιά (Π.Δ. Κρήτης).
Στο επόμενο διάστημα πρόκειται να συνταξιοδοτηθεί Συνάδελφος Οδηγός των Χανίων και οι υπεύθυνοι της Π. Δ. Κρήτης βρήκαν αμέσως τη λύση: Να δώσουν το έργο ενός δρομολογίου σε εργολάβο.
Κατ' αρχήν επέλεξαν το δρομολόγιο που συνδέει τα Χανιά με το Ηράκλειο. Όταν όμως η κεντρική Διοίκηση του Επιστολικού Ταχυδρομείου διαπίστωσε το ύψος της προσφοράς του εργολάβου (πληροφορίες μιλούν για ποσό που πλησίαζε τα 10.000 € μηνιαία) τους σταμάτησε.
Απτόητοι επανήλθαν με νέο μειοδοτικό διαγωνισμό για την ανάδειξη εργολάβου μεταφοράς ταχ. αποστολών αυτή τη φορά στο δρομολόγιο Χανιά - Παλαιοχώρα - Χανιά, ο οποίος πρόκειται να διενεργηθεί στις 5 Αυγούστου.
Το συγκεκριμένο δρομολόγιο και στο παρελθόν έχει μπει πολλές φορές στο στόχαστρο να δοθεί σε ιδιώτη και παρά το γεγονός πως τότε δεν υπήρχε έλλειψη οδηγού.
Το κύριο ερώτημα που μπαίνει είναι:
Έψαξαν όλες τις δυνατές και συμφερότερες λύσεις πριν καταλήξουν στην επιλογή να δώσουν το δρομολόγιο σε ιδιώτη;
Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Οδηγών που έψαξε το θέμα, διαπίστωσε πως υπάρχουν τέσσερις εναλλακτικές περιπτώσεις, πριν επιλεγεί η λύση του εργολάβου.
1. Υπάρχει Οδηγός στα Χανιά που απασχολείται σε άλλο έργο (διανομή).
2. Πρόσληψη εποχικού Οδηγού.
3. Μετάθεση Οδηγού από Αθήνα στα Χανιά.
4. Αναδιάρθρωση των υπαρχόντων δρομολογίων και μείωση τους κατά ένα, με την προϋπόθεση καταβολής 1,5 ώρας υπερωρίας σε ένα από τα υπάρχοντα δρομολόγια.
Σίγουρα και οι τέσσερις παραπάνω περιπτώσεις είναι οικονομικότερες από την επιλογή του εργολάβου.
Από ότι μαθαίνουμε το Σωματείο των Οδηγών ψάχνει το θέμα και σίγουρα θα υπάρξουν εξελίξεις.