Σε 24ωρη απεργία από τις 5:00 το πρωί της Πέμπτης προχωρούν οι ιδιοκτήτες ταξί, αντιδρώντας στο άνοιγμα του....
επαγγέλματός τους. Την Παρασκευή θα πραγματοποιήσουν νέα γενική συνέλευση προκειμένου να αποφασίσουν για το μέλλον των κινητοποιήσεών τους, αλλά και να οργανωθεί η κινητοποίηση που έχουν προγραμματίσει για το Σάββατο στη Θεσσαλονίκη, στα εγκαίνια της ΔΕΘ. Μάλιστα, προκειμένου να μεταβούν οι ιδιοκτήτες ταξί στη Θεσσαλονίκη, αποφασίστηκε νέα 24ωρη απεργία το Σάββατο. Μάλιστα, ο πρόεδρος του Σωματείου Ιδιοκτητών Ταξί Νομού Θεσσαλονίκης, Κώστας Γιαννακάκης, κατά τη διάρκεια σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε στην έδρα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, απηύθυνε κάλεσμα στους ιδιοκτήτες ταξί από όλη την Ελλάδα, να συμμετέχουν σε συγκέντρωση που θα γίνει το απόγευμα του Σαββάτου στο Ιβανώφειο. Αμέσως μετά θα κατευθυνθούν πεζή στη ΔΕΘ.
Νωρίτερα, μιλώντας στη ΝΕΤ, ο γραμματέας του ΣΑΤΑ, Κωνσταντίνος Δήμος τόνισε ότι όλοι οι ιδιοκτήτες ταξί οδηγούνται με αυτό το νομοσχέδιο στην ανεργία και σημείωσε πως από τη μέρα που σταμάτησε η απεργία του κλάδου δεν υπήρξε καμία επαφή με το υπουργείο Υποδομών, αλλά και καμία ενημέρωση για τις προωθούμενες ρυθμίσεις. Ο κ. Δήμος είπε ακόμη ότι οι ιδιοκτήτες ταξί δεν είναι αντίθετοι στην εξυγίανση αλλά στην ισοπέδωση και την καταστροφή.
Τι προβλέπει το νομοσχέδιο
Το νομοσχέδιο που εγκρίθηκε από το υπουργικό συμβούλιο, προβλέπει ότι η πρόσβαση στην παροχή μεταφορικών υπηρεσιών δημοσίας χρήσης θα γίνεται από Εταιρείες Περιορισμένης Ευθύνης και Ανώνυμες Εταιρείες που θα συσταθούν γι' αυτό τον σκοπό.
Όπως είχε προαναγγελθεί, δεν προβλέπεται κανένα απολύτως πληθυσμιακό κριτήριο, ενώ ανοίγει το μεταφορικό έργο, που θα εκτελείται από οχήματα Ειδικής Μίσθωσης . Αυτά, θα λειτουργούν σε πανελλαδική βάση μέσω τηλεφώνου ή διαδικτύου με ελεύθερο, προσυμφωνημένο κόμιστρο, αλλά δεν θα μπορούν να παίρνουν πελάτες από τον δρόμο ή τις πιάτσες.
Το νομοσχέδιο θα δίνει στους ιδιοκτήτες ταξί περιθώριο 6 μηνών προκειμένου να αλλάξουν δωρεάν τις παλαιές άδειες με νέες και προθεσμία τριών ετών για να στήσουν ΕΠΕ και ΑΕ.
Το νομοσχέδιο που εγκρίθηκε από το υπουργικό συμβούλιο, προβλέπει ότι η πρόσβαση στην παροχή μεταφορικών υπηρεσιών δημοσίας χρήσης θα γίνεται από Εταιρείες Περιορισμένης Ευθύνης και Ανώνυμες Εταιρείες που θα συσταθούν γι' αυτό τον σκοπό.
Όπως είχε προαναγγελθεί, δεν προβλέπεται κανένα απολύτως πληθυσμιακό κριτήριο, ενώ ανοίγει το μεταφορικό έργο, που θα εκτελείται από οχήματα Ειδικής Μίσθωσης . Αυτά, θα λειτουργούν σε πανελλαδική βάση μέσω τηλεφώνου ή διαδικτύου με ελεύθερο, προσυμφωνημένο κόμιστρο, αλλά δεν θα μπορούν να παίρνουν πελάτες από τον δρόμο ή τις πιάτσες.
Το νομοσχέδιο θα δίνει στους ιδιοκτήτες ταξί περιθώριο 6 μηνών προκειμένου να αλλάξουν δωρεάν τις παλαιές άδειες με νέες και προθεσμία τριών ετών για να στήσουν ΕΠΕ και ΑΕ.
Η σημερινή άδεια χωρίζεται σε άδεια παροχής υπηρεσιών, που θα δίνεται ελεύθερα από το κράτος έναντι 15.000 έως 40.000 ευρώ και άδεια κυκλοφορίας που θα κοστολογείται έναντι 5.000 ευρώ. Επίσης, αναμένεται υπουργική απόφαση, με την οποία θα μειωθούν τα κόμιστρα των ταξί μεταξύ 10% και 20%.
Πηγή: http://www.eklogika.gr/