7 Σεπ 2011

ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΙΑΝΟΜΗΣ ΝΕΑΣ ΙΩΝΙΑΣ: Απεργούν αύριο οι ταχυδρόμοι

Απεργία πραγματοποιούν αύριο οι εργαζόμενοι στο Γραφείο Διανομής Ταχυδρόμων Νέας Ιωνίας, δίνοντας συνέχεια στον αγώνα τους καθώς χτες... έκαναν τετράωρη στάση εργασίας. Αιτία των κινητοποιήσεων είναι ο μεγάλος φόρτος εργασίας, απόρροια των μεθοδεύσεων της διοίκησης για μείωση του προσωπικού και οι οποίες εντάσσονται στη συνολικότερη πολιτική ιδιωτικοποιήσεων και απελευθέρωσης της αγοράς των ταχυδρομείων.
Πρέπει να σημειωθεί ότι οι ίδιες συνθήκες επικρατούν σε όλα τα γραφεία διανομής στην Αττική και όχι μόνο. Ωστόσο, η πλειοψηφία - ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ, ΔΑΚ - του ΔΣ στο Σωματείο Ταχυδρόμων Αθήνας απέρριψε την πρόταση των ταξικών συνδικαλιστικών δυνάμεων, της «Αγωνιστικής Ενότητας Ταχυδρόμων», οι κινητοποιήσεις (στάση εργασίας και απεργία) να κηρυχθούν για όλα τα γραφεία διανομής στο Λεκανοπέδιο. Ενέργεια που αποκαλύπτει το ρόλο τους, τη στήριξη που προσφέρουν στην εφαρμογή της αντεργατικής - αντιλαϊκής πολιτικής. Χαρακτηριστικό είναι ακόμα ότι στη χτεσινή κινητοποίηση οι μόνοι που βρέθηκαν και συζήτησαν με τους εργαζόμενους για τον τρόπο συνέχισης του αγώνα ήταν οι ταξικές δυνάμεις.
Η εντατικοποίηση επιτυγχάνεται μέσα από τη μείωση του αριθμού των τομέων διανομής (σε κάθε τομέα αντιστοιχεί ένας ταχυδρόμος). Ομως, η μείωση επιφέρει αύξηση του μεγέθους του νέου τομέα που δημιουργείται από τη συγχώνευση παλαιότερων και οι ταχυδρόμοι αναγκάζονται να διανύουν πολύ περισσότερα χιλιόμετρα. Για παράδειγμα, στη Νέα Ιωνία οι τομείς μειώθηκαν από 27 σε 21 και οι ταχυδρόμοι αναγκάζονται να διανύουν 10-11 χιλιόμετρα και παραπάνω, από 6-7 χιλιόμετρα που έκαναν προηγουμένως. Το ότι η διοίκηση μετέτρεψε τους τομείς από πεζοπόρους σε μηχανοκίνητους αποτελεί καθαρό εμπαιγμό. Ο ταχυδρόμος πηγαίνει από πόρτα σε πόρτα και η μοτοσικλέτα δεν του χρησιμεύει σε τίποτα άλλο, παρά μόνο να κουράζεται περισσότερο, αφού πρέπει ή να ανεβοκατεβαίνει κάθε πέντε μέτρα ή να την αφήνει και να επιστρέφει να την πάρει.
Η διοίκηση των ΕΛΤΑ επιδιώκει να μειώσει τον αριθμό των οργανικών θέσεων. Στην Αττική υπάρχουν 1.400 τομείς, αλλά οι μόνιμοι ταχυδρόμοι είναι περίπου 1.050. Υπήρχαν δηλαδή 350 κενές οργανικές θέσεις. Αυτές οι θέσεις καλύπτονταν από συμβασιούχους. Τώρα που σταματούν οι προσλήψεις συμβασιούχων αντί τα ΕΛΤΑ να προσλάβουν μόνιμους μείωσαν τους τομείς σε 1.100 για να δείξουν ότι τάχα επαρκεί το προσωπικό. Κι όλα αυτά με απώτερο στόχο να διευκολύνουν την έλευση του στρατηγικού επενδυτή, τον οποίο η κυβέρνηση έχει ήδη ξεκινήσει να ψάχνει.
Πηγή: rizospastis