επαγγέλματός τους, που ανακοινώθηκαν την Τρίτη μετά τη σχετική έγκριση από το Υπουργικό Συμβούλιο. Η απεργία αρχίζει την Πέμπτη στις 5 τα ξημερώματα και θα λήξει στις 5 τα ξημερώματα της Παρασκευής. Για την Πέμπτη, επίσης, έχει προγραμματιστεί Γενική Συνέλευση του κλάδου σε κεντρικό θέατρο της Αθήνας, προκειμένου να συζητηθούν οι εξελίξεις και τα νέα δεδομένα που προκύπτουν από τις διατάξεις του νομοσχεδίου και να ληφθούν αποφάσεις.
Μια εβδομάδα θα διαρκέσει η διαβούλευση για το νομοσχέδιο για την απελευθέρωση της αγοράς των ταξί, η οποία θα καθορίσει και το ύψος του παράβολου που θα πρέπει να καταβάλει κανείς προκειμένου να αποκτήσει άδεια, σύμφωνα με την ηγεσία του υπουργείου υποδομών.
Με υπουργική απόφαση θα καθοριστεί και η μείωση των κομίστρων κατά 10% έως 20%. Εν τω μεταξύ, σε εικοσιτετράωρη απεργία προσανατολίζονται οι ιδιοκτήτες ταξί.
Το νομοσχέδιο που προβλέπει την πλήρη απελευθέρωση της αγοράς του ταξί παρουσιάστηκε και εγκρίθηκε από το Υπουργικό Συμβούλιο και τον υπουργό Υποδομών, Γιάννη Ραγούση, την Τρίτη.
Προβλέπεται ότι η πρόσβαση στην παροχή μεταφορικών υπηρεσιών δημοσίας χρήσης θα γίνεται από Εταιρείες Περιορισμένης Ευθύνης και Ανώνυμες Εταιρείες που θα συσταθούν γι' αυτό τον σκοπό.
Καταργούνται επίσης τα πληθυσμιακά κριτήρια και ανοίγει το «κλειδωμένο» μεταφορικό έργο, που θα εκτελείται από οχήματα Ειδικής Μίσθωσης.
Οι αυτοκινητιστές θα έχουν, σύμφωνα με το νομοσχέδιο, προθεσμία έξι μηνών για να ανταλλάξουν δωρεάν τις παλαιές άδειες με νέες και προθεσμία τριών ετών για να στήσουν ΕΠΕ και ΑΕ.
Το δικαίωμα παροχής υπηρεσιών επιβατηγών αυτοκινήτων έως εννέα θέσεων και μοτοσικλετών θα παρέχεται μόνο από το κράτος.
Η σημερινή άδεια χωρίζεται σε άδεια παροχής υπηρεσιών, που θα δίνεται ελεύθερα από το κράτος έναντι 15.000 έως 40.000 ευρώ και άδεια κυκλοφορίας που θα κοστολογείται έναντι 5.000 ευρώ.
Επίσης, ανοίγει η αγορά των οχημάτων Ειδικής Μίσθωσης, τα οποία θα λειτουργούν σε πανελλαδική βάση μέσω τηλεφώνου ή διαδικτύου με ελεύθερο, προσυμφωνημένο κόμιστρο, αλλά δεν θα μπορούν να παίρνουν πελάτες από τον δρόμο ή τις πιάτσες.
Τα νέα ταξί θα έχουν έδρα τον καλλικρατικό δήμο, την περιφέρεια Αττικής για την πρωτεύουσα και τη νομαρχιακή ενότητα Θεσσαλονίκης για την συμπρωτεύουσα. Τα ειδικής μίσθωσης οχήματα θα έχουν δικαίωμα κυκλοφορίας σε όλη την χώρα.
Τέλος, αναμένεται υπουργική απόφαση, με την οποία θα μειωθούν τα κόμιστρα των ταξί μεταξύ 10% και 20%.
Πηγή: athina 984