έδρανα με την ιδιότητα του μέλους της Νέας Δημοκρατίας, προκάλεσε ποικίλες αναφορές και σχόλια, που κατέληξαν και σε οξυμένη αντιπαράθεση.
Στην ομιλία του, ο υπουργός Μεταφορών, Επικοινωνιών και Δικτύων, Μάκης Βορίδης, επεσήμανε πως το νομοσχέδιο αποτελεί ενσωμάτωση ευρωπαϊκής Οδηγίας και ως εκ τούτου υπήρξε υποχρεωτικό για την ελληνική κυβέρνηση, η οποία ωστόσο εκτιμά πως θα λειτουργήσει θετικά, παρέχοντας φθηνότερες και καλύτερες υπηρεσίες.
Απέναντι στις αιτιάσεις του ΚΚΕ και του ΣΥΡΙΖΑ, πως η απελευθέρωση της ταχυδρομικής αγοράς, θα οδηγήσει σε παραχώρηση των «φιλέτων» της στους ιδιώτες, περιορίζοντας τα ΕΛΤΑ στις επιχειρηματικά «άγονες γραμμές», ο κος Βορίδης επεσήμανε πως το κόστος της πρόσβασης όλων των πολιτών στις ταχυδρομικές υπηρεσίες («καθολική υπηρεσία»), το φέρουν όλοι οι φορείς που δραστηριοποιούνται στο χώρο της ταχυδρομικής αγοράς, καθώς και ο κρατικός Προϋπολογισμός:
«Οι φορείς της αγοράς, μας ρωτούν «γιατί μας την μετακυλύετε εμάς την υπηρεσία αυτή, αφού ενδιαφέρει το κράτος;». Και έρχεται και το υπουργείο Οικονομικών και μας λέει πως «αφήνετε πολύ ανοιχτό το θέμα της καθολικής υπηρεσίας και εφόσον ανοίγει η αγορά, εμείς δεν θέλουμε να έχουμε καθόλου εμπλοκή σ' αυτήν και το κόστος της». 'Αρα εδώ, η ρύθμισή μας είναι σταθμισμένη επί της αρχής: Θα πληρώσουν οι ιδιώτες (ώστε να μην έχουν αθέμιτο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι του φορέα της καθολικής υπηρεσίας), με αντάλλαγμα το δικαίωμα πρόσβασης στην ταχυδρομική αγορά» ανέφερε μεταξύ άλλων ο κος Βορίδης.
Από πλευράς ΚΚΕ, ο Σπύρος Χαλβατζής, κατηγόρησε την κυβέρνηση πως «ξεπουλά τα πάντα στα μονοπώλια και δεν θα αφήσει πέτρα για πέτρα (…) Όπου απελευθερώθηκε η αγορά, χειροτέρευσαν οι υπηρεσίες και ανέβηκαν οι τιμές: Στο Λος 'Αντζελες η ιδιωτικοποίηση της ενέργειας οδήγησε σε πολλαπλά μπλακ άουτ - και στην Αγγλία, η ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρόμων οδήγησε σε πολύνεκρα δυστυχήματα. Πολλές εκατοντάδες νεκροί παγώνουν στους δρόμους και πεθαίνουν, όπως και στην Ελλάδα…».
«Γιατί να πάω στο Λος 'Αντζελες, όταν μπορώ να δω πως η απελευθέρωση της κινητής και σταθερής τηλεφωνίας προκάλεσε πτώση των τιμών, έως και 20%;» αντέταξε ο Μάκης Βορίδης.
Υπέρ του νομοσχεδίου τάχθηκε ο ΛΑΟΣ, με τον Αλέκο Χρυσανθακόπουλο να δηλώνει ενάντιος «σε κάθε είδος κρατισμού που ακολουθεί λογικές σπάταλου και συντεχνιακού κράτους: Εμείς θέλουμε ανάπτυξη της αγοράς με όρους υγιούς ανταγωνισμού» δήλωσε ο κος Χρυσανθακόπουλος. Άλλωστε, «ο κρατισμός συμπεριλαμβάνει και την ιδιοτέλεια του επιλεγμένου ιδιώτη, ο οποίος θα πριμοδοτείται για να βγάζει άκοπα κέρδη…».
«Με το νομοσχέδιο διαλύετε τα ΕΛΤΑ» σημείωσε ο Π. Λαφαζάνης (ΣΥΡΙΖΑ): «Ποια είναι η απελευθερωμένη αγορά; Να παίρνω εγώ την Αγουλινίτσα και οι άλλοι τα φιλέτα; Αυτό κάνατε με την ακτοπλοΐα: Οι άγονες γραμμές πληρώνονται αδρότατα απ' τον έλληνα φορολογούμενο. Φτάσαμε οι επιδοτήσεις να αυξάνονται και δρομολόγια να μην υπάρχουν. Θα εγκαταλειφθούν ταχυδρομικές υπηρεσίες στην ακριτική και αγροτική Ελλάδα - οι ιδιωτικές εταιρείες δεν υπάρχει περίπτωση να βάλουν το χέρι στην τσέπη - και ο φορολογούμενος θα πληρώνει τον ιδιώτη ΕΛΤΑ. Αυτά κάνατε και στις αεροπορικές εταιρείες» παρατήρησε ο εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ.
Πηγή: http://www.24h.gr/