6 Μαρ 2012

Το φθινόπωρο βάζει μπρος το μετρό στην Καλαμαριά

Ποιος είναι ο μέγιστος χρόνος ολοκλήρωσης του έργου, μέχρι πότε θα πρέπει να καταθέσουν τις προσφορές οι διαγωνιζόμενοι
Το φθινόπωρο του 2012 αναμένεται να αρχίσουν οι εργασίες κατασκευής της Επέκτασης προς Καλαμαριά, του Μετρό Θεσσαλονίκης, συνολικού ....
προϋπολογισμού 518 εκατ. ευρώ, η οποία αποτελεί την πρώτη επέκταση της υπό κατασκευής βασικής γραμμής.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της Αττικό Μετρό, Χρήστο Τσίτουρα, ο χρόνος κατασκευής της Επέκτασης είναι 60 μήνες, με πιθανή τη συντόμευση του, καθώς η χρονική διάρκεια ολοκλήρωσης των κατασκευαστικών εργασιών συμπεριλαμβάνεται στα κριτήρια επιλογής του αναδόχου.

Η συγκεκριμένη επέκταση ξεκινάει από το σταθμό «Πατρίκιος» της βασικής γραμμής και ακολουθεί τις οδούς Σόλωνος, Κρήτης, Μοσχονησίων, Μητροπολίτη Κυδωνιών και Πόντου, καταλήγοντας στη συμβολή των οδών Πόντου και Ικάρων, λίγο πριν την Περιμετρική τάφρο.


Οι πέντε σταθμοί της Επέκτασης θα είναι, οι: «Νομαρχία», «Καλαμαριά», «Αρετσού», «Νέα Κρήνη» και «Μίκρα».


Το έργο περιλαμβάνει δύο σήραγγες μονής τροχιάς, τρεις σιδηροδρομικές διασταυρώσεις, εκ των οποίων οι δύο είναι ενσωματωμένες στον σταθμό «Μίκρα», έναν επίσταθμο.


Στο αντικείμενο του έργου προβλέπονται οι σχετικές υποδομές για μελλοντική επέκταση της γραμμής προς Αεροδρόμιο και σύνδεση με σταθμό Μετεπιβίβασης στον σταθμό «Μίκρα», ενώ κατά την περίοδο κατασκευής του  θα δημιουργηθούν 1.600 νέες θέσεις εργασίας.

Προθεσμία για τους διαγωνιζόμενους
Όσον αφορά τους τέσσερις διαγωνιζόμενους, οι οποίοι προχωρούν στη β' και τελική φάση του διαγωνισμού καιι έχουν λάβει ήδη τα τεύχη δημοπράτησης, θα πρέπει να υποβάλλουν τις προσφορές τους μέχρι τις 21 Μαΐου. Η αξιολόγηση των προσφορών θα γίνει το καλοκαίρι και, όπως εκτιμά η διοίκηση της εταιρείας, η υπογραφή σύμβασης με τον ανάδοχο και η εγκατάστασή του, θα γίνουν στις αρχές του φθινοπώρου.
Σημειώνεται ότι οι τέσσερις διαγωνιζόμενοι είναι η εταιρεία  «ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ», η κοινοπραξία εταιρειών «ΑΕΓΕΚ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ – IMPREGILO – SELI – ANSALDO STS», η κοινοπραξία εταιρειών «ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – ALPINE BAU GMBH – FCC CONSTRUCCION S.A.» καθώς και η κοινοπραξία εταιρειών: «J&P – ΑΒΑΞ Α.Ε. – GHELLA S.P.A. – ALSTOM TRANSPORT S.A».
 
Εξυπηρέτηση 76.000 επιβατών ημερησίως

H Eπέκταση Καλαμαριάς, θα προσθέσει στα 9,6 χλμ και στους 13 σταθμούς της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης, 4,8 χλμ. γραμμής και 5 σταθμούς.

Με την επέκταση αυτή, η Θεσσαλονίκη σταδιακά θα αρχίσει να αποκτά δίκτυο Μετρό , καθώς προβλέπονται δύο επεκτάσεις προς δυτικά, η γραμμή Τούμπα – Χαριλάου και η επέκταση προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία». Οι νέες αυτές επεκτάσεις βρίσκονται σε διαφορετικά στάδια μελετών.


Αναφερόμενος στα οφέλη από τη λειτουργία της Επέκτασης Καλαμαριάς έργο, ο κ. Τσίτουρας, τόνισε ότι η ημερήσια επιβατική κίνηση υπολογίζεται σε 76.000 επιβάτες, που θα αντιστοιχούν στο 25% της συνολικής επιβατικής κίνησης.


Παράλληλα, ο ίδιος σημείωσε ότι το Μετρό, έργο φιλικό προς το περιβάλλον, θα συμβάλλει στη μείωση του αριθμού των μετακινούμενων οχημάτων, κατά περίπου 20.000, συμβάλλοντας στη σημαντική μείωση του εκλυόμενου διοξειδίου του άνθρακα.


Από την πλευρά του ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Ιωάννης
Μαγκριώτης, τόνισε ότι με την κατασκευή του συγκεκριμένου έργου, επιτυγχάνεται και η διάνοιξη της επέκτασης της οδού Πόντου κατά το 1/3, αφού η Αττικό Μετρό Α.Ε. θα καταβάλλει τις αποζημιώσεις για το τμήμα της οδού που αφορούν στα έργα του μετρό.

Επιπλέον, ο κ. Μαγκριώτης τόνισε τη μεγάλη προσπάθεια που καταβλήθηκε για να εξασφαλισθούν πόροι για την Επέκταση Καλαμαριάς, έργου που εντάχθηκε τελικά στο τομεακό πρόγραμμα του υπουργείου Περιβάλλοντος.


«Σημαντικό είναι ότι το Μετρό στην Καλαμαριά κατασκευάζεται με Κοινοτικούς πόρους κατά το 85% και μόνο το υπόλοιπο 15% με χαμηλότοκο δάνειο της ΕΤΕπ, όταν το αντίθετο συμβαίνει με τη χρηματοδότηση της υπό κατασκευή βασικής γραμμής, όπου μόνο 328 εκατ. από το περίπου 1 δισ. ευρώ του προϋπολογισμού του έργου, προέρχονται από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα της Κεντρικής Μακεδονίας», πρόσθεσε ο υφυπουργός.

Ειδικά σε ό,τι αφορά στην διάνοιξη της επέκτασης της οδού Πόντου, είναι ένα θέμα που απασχολεί το Δήμο Καλαμαριάς εδώ και χρόνια, καθώς το κόστος των απαλλοτριώσεων είναι υψηλό. Ο Δήμος, έχει κατά καιρούς επιδιώξει να εξασφαλίσει κονδύλια από την κεντρική κυβέρνηση, επειδή ο δρόμος έχει χαρακτηριστεί σαν οδός υπερτοπικής σημασίας. Εν τούτοις, το έργο δεν έχει ακόμη προχωρήσει. Η Αττικό Μετρό θα απαλλοτριώσει τα τμήματα που είναι απαραίτητα για την κατασκευή της Επέκτασης και δη των σταθμών του Μετρό, αλλά οπωσδήποτε η συνολική διάνοιξη της επέκτασης της Πόντου, έχει σημασία για την πρόσβαση των επιβατών στους σταθμούς και γενικότερα για τις μετακινήσεις και την εξυπηρέτηση του κοινού.
Πηγή: http://www.voria.gr/ 
Από τον Σάκη