17 Μαρ 2012

Ανοίγει μέτωπο με τους ναυτεργάτες η Διαμαντοπούλου

Μείναμε από βιβλία, μην μείνουμε και από καράβια …

 Αφού άφησε τα σχολεία και τους μαθητές χωρίς βιβλία, τώρα  ετοιμάζεται να αφήσει τα νησιά χωρίς …πλοία. Η Άννα Διαμαντοπούλου βρέθηκε αυτή τη φορά, ως Υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, να κρατάει την «καυτή πατάτα» που ακούει στο όνομα ναυτεργασία....


Οι ναυτεργάτες είναι αποφασισμένοι να μην κάνουν βήμα πίσω στη διεκδίκηση των αιτημάτων τους και για αυτό ξεκινούν από την προσεχή Δευτέρα 48ωρες απεργίες που όπως όλα δείχνουν θα είναι κυλιόμενες.


Μπροστά στο  αδιέξοδο που πάει να δημιουργηθεί  με τεράστιες οικονομικές επιπτώσεις στα νησιά και στις παραγωγικές τάξεις που εν μέσω κρίσης θα δουν ότι τους έχει απομείνει να καταστρέφεται, η Άννα Διαμαντοπούλου για σήμερα, μεσημέρι Σαββάτου, στις 14.00 κάλεσε σε συνάντηση, στο κτήριο της Ακτής Βασιλειάδη, τα μέλη της Εκτελεστικής Επιτροπής  της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας προκειμένου να αναζητηθεί μία χρυσή τομή. Παρών στη συνάντηση θα είναι και ο Υπουργός  Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Γιώργος Κουτρουμάνης.


Ίσως είναι η πιο σκληρή αντίδραση που θα συναντήσει η κυβέρνηση Παπαδήμου αφού οι ναυτεργάτες  δεν κάνουν συνήθως πίσω και για αυτό τους…επιστρατεύουν. Είναι ήδη επιστρατευμένοι επί 1 ½ χρόνο. Πρόκειται για ένα πολύ δυνατό crash test πριν από τις εκλογές και εν μέσω μνημονιακής πολιτικής.


«Οι Έλληνες ναυτεργάτες, ενωμένοι σαν μια γροθιά είναι αποφασισμένοι να υπερασπισθούν δυναμικά τις εργασιακές και κοινωνικοασφαλιστικές κατακτήσεις τους από την ανελέητη και άγρια επίθεση της Συγκυβέρνησης και να μην επιτρέψουν την εξαφάνιση ενός ολόκληρου επαγγελματικού κλάδου με ιστορία χιλιάδων ετών και προσφορά στο έθνος με το πολύτιμο συνάλλαγμά τους αλλά και το ίδιο τους το αίμα για την πατρίδα» επισημαίνει η ΠΝΟ.


Οικονομικοί αναλυτές της Ακτής Μιαούλη πιστεύουν ότι από τον τρόπο που θα αντιδράσει η κυβέρνηση υπό το άγρυπνο βλέμμα της Τρόικας θα κρίνει πολλά για το άμεσο μέλλον κυρίως για τον τρόπο που από δω και πέρα οι μνημονιακές κυβερνήσεις θα αντιμετωπίζουν τις δυναμικές διεκδικήσεις των εργαζόμενων. Και μέσα σε όλα αυτά είναι ορατός ο κίνδυνος να μην υπάρχουν πλοία το Πάσχα γεγονός που θα είναι η ταφόπλακα των τοπικών κοινωνιών.


Πολύ δύσκολα θα βρεθεί άκρη το μεσημέρι του Σαββάτου στη συνάντηση των δύο πλευρών αφού στο εξώδικο που έχει στείλει η ΠΝΟ χρησιμοποιεί σκληρή γλώσσα και δείχνει αμετακίνητη.


«Oι Έλληνες ναυτεργάτες δέχονται μια ολομέτωπη, βάρβαρη και ανάλγητη επίθεση των εργασιακών και κοινωνικοασφαλιστικών δικαιωμάτων τους, επίθεση που είναι μεθοδευμένη και συντονισμένη για την κατεδάφιση και αποσάθρωση των κατακτήσεών τους από την συγκυβέρνηση ΠΑΣΟΚ και ΝΔ.


Η Διοίκηση της ΠΝΟ και οι Έλληνες ναυτεργάτες με την παραπάνω απεργία προτάσσουν την συνεχιζόμενη για σχεδόν ενάμιση χρόνο πολιτική επιστράτευση των Ελλήνων ναυτεργατών που επεβλήθη από τα κόμματα της συγκυβέρνησης τρεις φορές κατά την διάρκεια της τελευταίας δεκαετίας και απαιτούν την άμεση ανάκληση και κατάργηση της νομοθεσίας που επιβάλλει το αντιδημοκρατικό και αντικοινωνικό αυτό μέτρο, που αποτελεί όνειδος για κάθε πολιτισμένη και ευνομούμενη χώρα, μάλιστα δε Ευρωπαϊκή» επισημαίνει η ΠΝΟ.


Τα κυρίαρχα και πρώτης προτεραιότητας αιτήματα που οδήγησαν την Διοίκηση της ΠΝΟ σε απεργιακούς αγώνες περιλαμβάνουν:


- Άμεση Υπογραφή Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, μη καταστρατήγησή τους και υπεράσπισή τους, αντιπαλεύοντας τις προσπάθειες που καταβάλλονται από την Κυβέρνηση και την τρόικα για την κατάργησή τους.


- Διατήρηση του καμποτάζ στην επιβατηγό ναυτιλία.


-Διατήρηση του ΝΑΤ και απρόσκοπτη συνέχιση χρηματοδότησής του από τον τακτικό προϋπολογισμό, περιλαμβανομένων των παροχών όλων των Ταμείων, όπως ίσχυε μέχρι και το έτος 2010, διατήρηση των εφάπαξ παροχών.


-Διατήρηση της κείμενης νομοθεσίας για τον Οίκο Ναύτη και κατάργηση του Ν. 4052 (άρθρο 13 παρ. 7) (αφορά ένταξη Οίκου Ναύτη στον ΕΟΠΥΥ).


-  Άμεση επαναλειτουργία του ΝΙΕΝ.


-Διατήρηση του ΕΛΟΕΝ ως αυτοτελούς λογαριασμού και φορέα ιδιωτικού δικαίου.


-Επαναφορά των εργασιακών και κοινωνικοασφαλιστικών δικαιωμάτων των ναυτεργατών, στο προ του Ν. 3845/2010 καθεστώς (αφορά το πρώτο Μνημόνιο).


-Ίδρυση Ειδικού Ταμείου Ανεργίας Ναυτεργατών, μη κατάργηση του ΓΕΝΕ και υπαγωγή του στον ΟΑΕΔ.


-Μη περικοπή συντάξεων, κυρίων και επικουρικών,


-προσέλκυση νέων και παραμονή τους στο ναυτικό επάγγελμα, για σταδιοδρομία σε θέσεις αξιωματικών και κατωτέρου πληρώματος, που συνιστά τον ισχυρό κρίκο στην αλυσίδα της απασχόλησης και άμεση ανάληψη πρωτοβουλιών από το κράτος, δεδομένου ότι έχει στερέψει επικίνδυνα η δεξαμενή έμψυχου δυναμικού της ναυτιλίας μας.


-Διασφάλιση θέσεων εργασίας Ελλήνων ναυτεργατών – διεύρυνσή τους στο μέλλον και καταπολέμηση της ανεργίας.


-Αναβάθμιση ναυτικής εκπαίδευσης – μετεκπαίδευσης, με την κάλυψη των ελλείψεων του ΚΕΣΕΝ και βελτίωση λειτουργίας των ΑΕΝ.

Πηγή:http://www.protothema.gr