3 Απρ 2012

Μπάχαλο ΠΑΣΟΚ - ΝΔ με τα ταξί και ...μπαλάκι στις περιφέρειες

Σε αλλαγές των διατάξεων που ρυθμίζουν το θέμα των εδρών σύμφωνα με τις οποίες θα καθορίζεται ο αριθμός των αδειών ταξί προχώρησε ο υπουργός Μεταφορών Μάκης Βορίδης προκειμένου να αρθούν οι ισχυρές ενστάσεις των βουλευτών του ΠΑΣΟΚ που είχαν απειλήσει ότι θα καταψηφίσουν....


Συγκεκριμένα ο υπουργός παρουσίασε μια «συγκλίνουσα πρόταση» σύμφωνα με την οποία αρμόδιο όργανο για τον καθορισμό του αριθμού των αδειών ταξί θα είναι το περιφερειακό συμβούλιο. Από την συγκεκριμένη ρύθμιση εξαιρείται η Αττική και η Θεσσαλονίκη όπου ισχύουν οι υπάρχουσες διατάξεις.


Επιπροσθέτως, σύμφωνα με τον κ. Βορίδη, το περιφερειακό συμβούλιο θα συνεδριάζει όποτε το κρίνει σκόπιμο προκειμένου να επανακαθορίζει το θέμα ανάλογα με τις ανάγκες που προκύπτουν.


Η συγκεκριμένη ρύθμιση φαίνεται πως ικανοποίει το ΠΑΣΟΚ όχι όμως και τους βουλευτές του ΛΑΟΣ οι οποίοι επιμένουν στην πρόταση ονομαστικής ψηφοφορίας των συγκεκριμένων άρθρων του νομοσχεδίου. Αναλυτικά, ο κ. Αλέκος Χρυσανθακόπουλος εξήγησε ότι:«Επιμένουμε στην  ονομαστική ψηφοφορία γιατί ΠΑΣΟΚ και ΝΔ μετακυλύουν τις αρμοδιότητες και τις ευθύνες  στις τοπικές κοινωνίες. Δεν μπορεί η κυβέρνηση να πετά το μπαλάκι στις περιφέρειες επειδή δεν μπορεί να νομοθετήσει».


Επιφυλάξεις για την τελική στάση του ΣΡΙΖΑ εξέφρασε και ο κ. Δημήτρης Παπαδημούλης που είπε ότι «αποδεικνύεται για ακόμα μια φορά η νομοθετική γονατογραφεία. Γίνεται προσπάθεια να μετατεθεί το μπαλάκι σε περιφερειακό επίπεδο»


Νωρίτερα, ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ Χρήστος Πρωτόπαπας είχε ξεκαθαρίσει ότι αν ο υπουργός Μεταφορών Μάκης Βορίδης δεν προχωρούσε στις απαραίτητες αλλαγές το κόμμα θα καταψηφίσει όλα τα άρθρα 83 έως και 112 του νομοσχεδίου που αφορούν στα ταξί.


Ο κ. Πρωτόπαπας είχε εστιάσει στις διατάξεις που ρυθμίζουν τις έδρες, εξήγησε ότι «Σε σχέση με την ονομαστική ψηφοφορία από τον ΛΑΟΣ για το θέμα των εδρών, το σωστό θα ήταν να πάμε σε Καλλικρατικούς δήμους με εξαίρεση την Αθήνα και την Θεσσαλονίκη – αν βάλετε εξαίρεση για την Αθήνα και την Θεσσαλονίκη εμείς το ψηφίζουμε. Αν βάλε καλλικρατικούς δήμους εμείς το ψηφίζουμε. Αν δεν το δεχτεί ο υπουργός οδηγούμαστε σε άρνηση ψήφου. Αν γίνει άρνηση παραμένουν οι σημερινές έδρες. Αν καταψηφίσουμε απλά τα άρθρα ξαναγυρνάμε στις κοινότητες… Εμείς αν δεν γίνουν οι αλλαγές θα καταψηφίσουμε όλα τα άρθρα από το 82 έως το 112, η λύση δεν μπορεί να είναι αυτή που είναι αποτυπωμένη στο νομοσχέδιο». Ο ίδιος πρόσθεσε πως «Να παραμείνει η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη και για όλες τις άλλες να παραπεμφθεί στο περιφερειακό συμβούλιο – στις τοπικές κοινωνίες που θα κληθούν με διάφορες κατευθύνσεις που θα τεθούν, και αυτό εντός διμήνου να αποφασίσει για το πώς θα προσδιορίσει τις έδρες των ταξί και η απόφαση αυτή θα πρέπει απλά να επικυρωθεί από τον υπουργό Υποδομών».


Επιπροσθέτως, ο κ. Πρωτόπαπας ζήτησε να αποσυρθεί το άρθρο 6 του νομοσχεδίου σύμφωνα με το οποίο ρυθμίζονται θέματα της διοίκησης της ΕΕΤΤ.


Να σημειωθεί ότι τα άρθρα του νομοσχεδίου (σ.σ. εκτός του 83 και 84 που έχουν μπει σε ονομαστική ψηφοφορία που θα γίνει σήμερα το βράδυ) ψηφίστηκαν από την ολομέλεια. Επιπροσθέτως, όπως ενημέρωσε ο κ. Βορίδης το άρθρο 148 που είχε παρεισφρήσει στο νομοσχέδιο και αύξανε τον οικοδομικό συντελεστή των τουριστικών συγκροτημάτων αποσύρθηκε. Στην απογευματινή συνεδρίαση θα συζητηθούν οι 3 υπουργικές τροπολογίες καθώς και εκείνες οι βουλευτικές που πιθανόν να γίνουν αποδεκτές από τον υπουργό.


Μεταξύ των υπουργικών τροπολογιών περιλαμβάνονται διατάξεις που μειώνουν την απόσταση των πρατηρίων βενζίνης από σχολεία, νοσοκομεία εκκλησίες κ.α. από τα 80 μέτρα στα 30 μέτρα, για τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ, που ρυθμίζουν θέματα κατασκευών υπόγειων πάρκινγκ και εκείνη των υπουργών Προστασίας του Πολίτη και Υγείας, Μ. ΧρυσοχοΪδη και Α Λοβέρδου αντίστοιχα που επιχειρεί να αναχαιτίσει το πρόβλημα των λαθρομεταναστών.

Πηγή:http://www.protothema.gr