Τη θέση του ΣΥΡΙΖΑ «να μην προχωρήσει καμία ιδιωτικοποίηση
δημόσιων επιχειρήσεων», υπογράμμισε η βουλευτής της ....
παράταξης, Ηρώ
Διώτη, σε συνάντηση που είχε με εκπροσώπους εργαζομένων τού ΟΣΕ.
Η κ. Διώτη εξέφρασε την πλήρη αντίθεση τού ΣΥΡΙΖΑ/ΕΚΜ σε όλα τα
σενάρια «ξεπουλήματος» τού Οργανισμού και υποστήριξε ότι «όταν η
κυβέρνηση μιλά για ‘εξυγίανση’, υπονοεί τη διάλυση ήδη υγιών δημοσίων
επιχειρήσεων».
Επιπλέον, ανέφερε ότι τα ελλείμματα στον ΟΣΕ προέκυψαν, κυρίως, γιατί
χρεώθηκε ο ΟΣΕ το κόστος δανεισμού για δημιουργία των υποδομών του, ενώ
σε όλες τις χώρες οι υποδομές επιβαρύνουν τον προϋπολογισμό, καθώς,
επίσης, και ότι ο Οργανισμός εμφανίζει θετικό πρόσημο στα λειτουργικά
του αποτελέσματα, τα οποία προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA)
φτάνουν, για το 2011, τα 25,1 εκατ. ευρώ.
Επίσης, η κ. Διώτη σημείωσε ότι το μοντέλο που επιχειρείται σήμερα να
εφαρμοστεί «έχει αποδειχθεί πανευρωπαϊκά αποτυχημένο» και παρέπεμψε σε
παραδείγματα προηγμένων χωρών της Ευρώπης, όπου, ενώ -όπως συμπλήρωσε-
επιχειρήθηκε ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρόμων «αποτύχανε και πλέον,
σήμερα, έχουν δημόσιο χαρακτήρα».
Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ, οι εργαζόμενοι
υποστήριξαν ότι ο σιδηρόδρομος σήμερα δεν παράγει ελλείμματα και ότι η
κυβέρνηση θα πρέπει, αντί να επιχειρεί την εκποίησή του, να τον
χρησιμοποιήσει ως μοχλό ανάπτυξης.
Ακόμη, ανέφεραν ότι βασικές παράμετροι για να επιτευχθεί ο στόχος
αυτός, είναι η αξιοποίηση του υφισταμένου προσωπικού του ΟΣΕ για την
ταχύτερη ολοκλήρωση των έργων εκσυγχρονισμού του κεντρικού άξονα, η
επιθετική είσοδος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στις εμπορευματικές μεταφορές, για αύξηση
των εσόδων, καθώς και η αναβάθμιση της ποιότητας παροχής υπηρεσιών
στους επιβάτες τού τρένου.
Πηγή: 24h.gr