23 Αυγ 2012

Οι απόψεις μας στο θέμα της πώλησης του ΕΛΤΑ - Αποφάσεις


Όπως αυτές κατατέθηκαν στο σημερινό (χθεσινό) ΔΣ της ΠΟΣΤ
ΠΑΚ-ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ
Πιστεύουμε πως η  σημερινή συνεδρίαση του ΔΣ της ομοσπονδίας μας, όπως και οι αποφάσεις που θα παρθούν εδώ σήμερα είναι καθοριστικής σημασίας για το μέλλον του ΕΛΤΑ, όπως και των Συναδέλφων που αντιπροσωπεύουμε. Κυριολεκτικά πρόκειται για την σοβαρότερη και κρισιμότερη συνεδρίαση από τότε που ....
δημιουργήθηκε αυτό το όργανο.

Αισθανόμαστε βαρύτατη ευθύνη που πρέπει να διαχειριστούμε ένα τόσο σοβαρό θέμα και οι αποφάσεις που θα πάρουμε εδώ σήμερα, θα διαμορφώσουν σε μεγάλο βαθμό  την εργασιακή τύχη 8.000 οικογενειών, αλλά και το μέλλον του οργανισμού που δουλεύουμε.
Κρίνουμε θετικά το γεγονός πως η πλειοψηφούσα παράταξη  άλλαξε  στάση, αφού  συνειδητοποίησε επιτέλους την τραγικότητα της κατάστασης και υιοθετεί την αγωνία και τις απόψεις που εμείς και κάποιοι άλλοι – ελάχιστοι – εδώ μέσα καταθέταμε τόσο καιρό και αντιμετωπιζόμαστε άλλοτε με ειρωνεία και άλλοτε με χλευασμό, χαρακτηρίζοντας μας γραφικούς, απολίτικους, καιροσκόπους και λαϊκιστές.

Παρατηρήσαμε όμως, πως ακόμη και σήμερα, παρά την στροφή στη στάση τους, αποφεύγουν να κατονομάσουν εκείνους που έχουν την κύρια ευθύνη που φτάσαμε εδώ. Τα ΕΛΤΑ δεν πωλούνται από μόνα τους, κάποιοι οργάνωσαν και προγραμματίζουν την πώληση και δεν είναι άλλοι από την κυβέρνηση των τριών κομμάτων ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ που συνεχίζουν ακάθεκτα την ίδια και χειρότερη μνημονιακή πολιτική των προηγούμενων κυβερνήσεων Παπαδήμου και Παπανδρέου. Των κομμάτων που προεκλογικά υποσχέθηκαν καλύτερες μέρες και μετεκλογικά συνεχίζουν την πολιτική του εκφοβισμού και των διλημμάτων προς το λαό προκειμένου να μην έχουν αντιδράσεις στα νέα μέτρα που μας ετοιμάζουν. Η πολιτική της πλήρους εξαθλίωσης της κοινωνίας συνεχίζεται με αμείωτο ρυθμό.

Η πετυχημένη τακτική του "διαίρει και βασίλευε", του κατακερματισμού της κοινωνίας σε ομάδες με διαφορετικά συμφέροντα που η μια αντιπαλεύεται την άλλη, με στόχο «να ψοφήσει η κατσίκα του γείτονα αφού εγώ δεν έχω», σε συνδυασμό με την  ανυπαρξία του συνδικαλιστικού κινήματος δημιουργεί τις ιδανικές συνθήκες επιβολής νέων… και νέων… και ακόμη πιο νέων μέτρων που καθημερινά ξεφυτρώνουν σαν τα κεφάλια της Λερναίας Ύδρας με στόχο την αφάνισή του εισοδήματος των συνήθων υποζυγίων, μισθωτών και συνταξιούχων.

Η καλά σχεδιασμένη και εφαρμοζόμενη εδώ και αρκετά χρόνια πολιτική απαξίωσης των δημοσίων επιχειρήσεων, όπως  και των εργαζομένων σ’ αυτές, καθώς και η κατασυκοφάντηση τους στην Ελληνική κοινωνία, για δημιουργία αρνητικών εντυπώσεων, δημιούργησαν τις κατάλληλες προϋποθέσεις εκποίησης των στο μεγάλο κεφάλαιο έναντι πινακίου φακής.

Η περίπτωση της ΑΤΕ είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα. Πριν ένα χρόνο ο ίδιος αγοραστής προσέφερε αν δεν κάνουμε λάθος 800 εκατομμύρια για την εξαγορά της και πριν τρεις εβδομάδες την αγόρασε μόνο 95 εκ., όπως γράφουν οι εφημερίδες.

Μας παραξένεψε το γεγονός πως κάποιοι εδώ μέσα μιλούν για αιφνιδιασμό και κεραυνό εν αιθρία, όπως χαρακτηριστικά τονίζουν, τον Δεκαπενταύγουστο. Δεν συμμεριζόμαστε την άποψη αυτή για κανένα  λόγο. Όλοι γνωρίζαμε πως οι προετοιμασίες της πώλησης είχαν ξεκινήσει εδώ και πολύ καιρό. Από τον Νοέμβριο του 2011 το δικαίωμα ψήφου στη συνέλευση μετόχων του ΕΛΤΑ είχε μεταβιβαστεί στο ΤΑΙΠΕΔ. Από τότε, σαν παράταξη, φωνάζαμε και διαμαρτυρόμαστε και ζητούσαμε να προσφύγουμε  στη δικαιοσύνη για το θέμα – όπως έκαναν άλλες συνδικαλιστικές οργανώσεις – αλλά κανείς δεν μας άκουγε. 
Εδώ και μήνες είχε ξεκινήσει η αποτίμηση της περιουσιακής κατάστασης του Οργανισμού από ιδιωτικές εταιρίες. Αυτό δεν γινόταν για να προετοιμαστεί η πώληση; 
Και αρκετά άλλα παραδείγματα που μπορούμε να σας αναφέρουμε εδώ, για να σας αποδείξουμε πως τίποτα δεν έγινε ξαφνικά. Απλά κάποιους τους κοίμιζαν οι πληροφοριοδότες τους από τα κομματικά επιτελεία.

Η ΩΡΑ ΤΟΥ ΕΛΤΑ ΕΦΤΑΣΕ, κι αν δεν αντιδράσουμε δυναμικά και άμεσα η ιστορία του Ταχυδρομείου θα μας γράψει με μαύρα γράμματα στις σελίδες της.

Οι κυβερνώντες δεν σεβάστηκαν τα 185 χρόνια της μοναδικής προσφοράς του πρώτου δημόσιου οργανισμού που δημιουργήθηκε στην πατρίδα μας τα πρώτα χρόνια μετά την απελευθέρωση της από τον Ι. Καποδίστρια, που έχει την μεγαλύτερη αποδοχή στην Ελληνική κοινωνία ανάμεσα από όλες τις δημόσιες επιχειρήσεις. Θέλουν να ξεριζώσουν την μοναδική σχέση εμπιστοσύνης όλων των κατοίκων της περιφέρειας με τον αγροτικό ταχυδρόμο, το μοναδικό πρόσωπο που καθημερινά τους επισκέπτεται μέχρι και στο τελευταίο χωριό της χώρας μας.

Επέλεξαν να θυσιάσουν το Δημόσιο Ταχυδρομείο, ως άλλη Ιφιγένεια, προς εξευμενισμό των θεών των Βρυξελλών, προκειμένου να ανοίξουν μια χαραμάδα στους ασκούς της χρονικής επιμήκυνσης του Ελληνικού προγράμματος προσαρμογής.

Γνωρίζουν πως δεν έχουν να κερδίσουν σχεδόν τίποτα από την πώληση του ΕΛΤΑ.
Γνωρίζουν πως ο ΕΛΤΑ τα τελευταία  χρόνια δεν έχει επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό, αφού είναι μια κερδοφόρα επιχείρηση.
Γνωρίζουν πως θα κάνουν ουσιαστικά δώρο στον αγοραστή 52 εκατομμύρια ευρώ από τα ΕΣΠΑ, που προορίζονται για την ανάπτυξη και τον εκσυγχρονισμό του Οργανισμού.
Γνωρίζουν πως η αποτίμηση που έγινε στον οργανισμό δεν ανταποκρίνεται ούτε στο 1/100 της πραγματικής του αξίας.
Το τελευταίο το αναφέρουμε απλά σαν ένα επιχείρημα ακόμη.
Γιατί εμείς διαφωνούμε με την πώληση ανεξαρτήτως τιμήματος.
Λέμε όχι σε οποιοδήποτε αγοραστή, σε οποιοδήποτε τίμημα.

Τα δύο κόμματα εξουσίας αφού χρησιμοποίησαν τα ΕΛΤΑ, αλλά και άλλες δημόσιες επιχειρήσεις, τις τελευταίες  δεκαετίες για την ικανοποίηση των πελατειακών τους υποχρεώσεων, τώρα θέλουν να τα πετάξουν σαν στημένη λεμονόκουπα. 
Όπως θέλουν να διαλύσουν και να ξεφορτωθούν και το συνδικαλιστικό κίνημα που οι ίδιοι εκμεταλλεύτηκαν κατά κόρον την ίδια περίοδο. 
Και δυστυχώς κάποιοι συνεχίζουν να μένουν γαντζωμένοι στο παρελθόν, στις  αντιφατικές σχέσεις των συνδικαλιστικών παρατάξεων με τα πολιτικά κόμματα, σχέσεων, που σε πολύ μεγάλο βαθμό ευθύνονται για την τραγική κατάσταση που βιώνουμε σήμερα.

Οι κυβερνώντες με την απόφαση τους να πουλήσουν τα ΕΛΤΑ στοχεύουν σε παγκόσμια πρωτοτυπία. Ακόμη και στις μητροπόλεις του καπιταλισμού  (ΗΠΑ, Αγγλία, κλπ) τα Ταχυδρομεία παραμένουν κρατικά. 
Σε παγκόσμιο επίπεδο οι αποκρατικοποιήσεις γενικότερα  όλων των επιχειρήσεων αναβάλλονται λόγω της οικονομικής κρίσης, εδώ έχουν το δικό τους θεό.

ΘΑ ΤΟΥΣ ΑΦΗΣΟΥΜΕ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΟΥΝ;;;;;

Έγκαιρα, βλέποντας τις εξελίξεις – που άλλοι δεν ήθελαν να δουν -  με δύο ανακοινώσεις μας, στα μέσα Ιουλίου και στις 2 Αυγούστου κρούαμε τον κώδωνα του κινδύνου και φωνάζαμε «Ας ξυπνήσουμε επιτέλους» και προτείναμε την δημιουργία συντονιστικού οργάνου ανάμεσα σε όλες εκείνες τις ομοσπονδίες που αντιμετωπίζουν το ίδιο πρόβλημα με μας, ώστε από κοινού να αντιμετωπίσουμε τη λαίλαπα. 
Γράφαμε για αφύπνιση της ΓΣΣΕ από τον λήθαργο που έχει πέσει τα δυόμιση τελευταία χρόνια.
Πριν 20 μέρες πουλήθηκε η ΑΤΕ, μπείτε στο site της ΓΣΣΕ, ούτε μια λέξη
Πριν 15 μέρες ανακοινώθηκε η πρόθεση πώλησης του ΤΤ, ούτε μια λέξη.
Πριν 10 μέρες ανακοινώθηκε η πώληση του ΕΛΤΑ, ούτε μια λέξη.
Τελικά ποιος είναι ο ρόλος της;;;;

Γράψαμε και μιλήσαμε για την επιβολή του  ενιαίου μισθολογίου στις ΔΕΚΟ  και για τις νέες περικοπές που έρχονται, Λοιδορηθήκαμε!!!

Και εδώ μπαίνει το μεγάλο ερώτημα:
Είμαστε εδώ μέσα όλοι συνεπείς με τον ρόλο που οι εργαζόμενοι μας εμπιστεύτηκαν αφενός, και αφετέρου με το καταστατικό του συνδικάτου μας που υποτίθεται πως πρέπει να υπηρετούμε;;;;

Το καταστατικό της ΠΟΣΤ στο άρθρο 2
 ΣΚΟΠΟΙ ΤΗΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ
Στη παράγραφο 1 λέει:
Η διαφύλαξη και προαγωγή των εργασιακών, οικονομικών, ηθικών, ασφαλιστικών, συνδικαλιστικών, κοινωνικών και ταξικών συμφερόντων των Εργαζομένων στα Ελληνικά
Ταχυδρομεία ….

Και στη παράγραφο 9:
Η προστασία των εργαζομένων από παραβιάσεις νόμων και κανονισμών από τα διάφορα επίπεδα διεύθυνσης της επιχείρησης και η αντιμετώπιση των προβλημάτων των εργαζομένων από κοινού ενώπιον κάθε Διοικητικής και Δικαστικής αρχής του Κράτους …..

Κάποιοι στο συνδικάτο μας, δυόμιση χρόνια τώρα – οι έχοντες και την κύρια ευθύνη της δράσης του – παρακολουθούσαν απαθείς και συμβιβασμένοι τις τραγικές εξελίξεις του σφαγιασμού των μισθολογικών, εργασιακών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων μας.
Τα συμπεράσματα δικά σας!!!

Τούτη όμως την δύσκολη ώρα, κυριολεκτικά την έσχατη στιγμή, δεν μπορούμε παρά να παραμερίσουμε τις διαφορές μας, να αφήσουμε στην άκρη τις συνδικαλιστικές μας αντιθέσεις και να κοιτάξουμε το κοινό καλό, το μέλλον του ΕΛΤΑ και των Συναδέλφων που εκπροσωπούμε εδώ. Ούτε ξεχνάμε, ούτε συγχωροχάρτι δίνουμε σε όσους με την τακτική τους ανέχτηκαν να φτάσουμε ως εδώ. Οι ευθύνες είναι τεράστιες και δεν είναι ορφανές, αλλά δεν είναι η κατάλληλη ώρα να αποδοθούν. Τώρα προέχει η σωτηρία του Δημόσιου Ταχυδρομείου και εκεί θα επικεντρώσουμε τις δυνάμεις μας και την δυναμική μας.
Να δημιουργήσουμε ένα ενιαίο, ενωτικό αγωνιστικό μέτωπο, όλες οι παρατάξεις, όλοι οι Συνάδελφοι και με  συμμαχίες συνδικάτων  άλλων χώρων που πρέπει να επιδιώξουμε, είμαστε σίγουροι πως μπορούμε να σταματήσουμε την καταστροφή.

Διευκρινίζουμε πως δεν μπορούμε ούτε να αποδεχτούμε, ούτε να ανεχτούμε,  απόψεις που ακούγονται περί  εφησυχασμού, ή κάποιες άλλες περί χαμένης υπόθεσης. Χαμένος είναι μόνο ο αγώνας που δεν δίνεται.
Δεν μπορούμε να δεχτούμε κάποιοι να μεταφέρουν εδώ μέσα τα διλήμματα και τον εκφοβισμό που μας υποβάλλουν τα μνημονιακά κόμματα. 
Αν δεν δεχτούμε αυτό ....θα πάθουμε το άλλο κλπ.

Θεωρούμε απαραίτητη προϋπόθεση  για την δημιουργία αυτής της ενιαίας,  ενωτικής αντιμετώπισης της πώλησης, να σταματήσουν την συνδιαχείρηση της εξουσίας και της συνδιοίκησης του οργανισμού οι συνδικαλιστικές παρατάξεις που επιδίδονται χρόνια τώρα σε αυτό το σπορ.
 
Εκτός από  τις μορφές κινητοποιήσεων που ακούστηκαν στην εισήγηση για να αντιμετωπίσουμε το θέμα της πώλησης του Ταχυδρομείου, έχουμε επιπλέον να προτείνουμε:

Το κύριο βάρος της ανάδειξης του θέματος της πώλησης θα το επωμιστούμε σε πρώτη φάση εμείς οι εκλεγμένοι συνδικαλιστές στην ομοσπονδία και στα πρωτοβάθμια σωματεία  με κινητοποιήσεις και καταλήψεις της Κ.Υ.  και των Περιφερειακών Διευθύνσεων του ΕΛΤΑ σε όλη τη  χώρα και με διαμαρτυρίες στα υπουργεία οικονομικών και μεταφορών.

Ιδιαίτερο βάρος πρέπει να δώσουμε στην ενημέρωση και στην ευαισθητοποίηση της κοινωνίας και της τοπικής αυτοδιοίκησης, ώστε να τους έχουμε συμμάχους στον αγώνα μας.

Για να προστατεύσουμε τους Συναδέλφους μας από μεγάλη οικονομική αφαίμαξη, η εξαγγελία των απεργιακών κινητοποιήσεων - που θα αποφασίσουμε -  να γίνει όταν διαπιστώσουμε πως προχωρεί η διαδικασία της πώλησης.

Μετά την ολοκλήρωση την ενημέρωσης των Συναδέλφων σε όλη την Ελλάδα προτείνουμε την σύγκλιση έκτακτου συνεδρίου της ΠΟΣΤ στο οποίο θα πρέπει οι παρατάξεις να ξεκαθαρίσουν επιτέλους τα μισόλογα που  ακούγονται εδώ για πόσο Δημόσιο Ταχυδρομείο θέλουμε, ή το άλλο φρούτο που κάποιοι ξέθαψαν από την εποχή του Σημίτη, περί στρατηγικού επενδυτή στα ΕΛΤΑ, και άλλα περίεργα φαντάσματα.

Τη προσπάθεια μας πρέπει να την υποστηρίξουμε και δικαστικά με προσφυγή στο ΣτΕ κατά της απόφασης να μεταβιβαστούν οι μετοχές του ΕΛΤΑ στο ΤΑΙΠΕΔ.

Ο αγώνας μας πρέπει να είναι συνεχής, αταλάντευτος και χωρίς σκοπιμότητες.

Μοναδικός μας στόχος: Η σωτηρία του ΕΛΤΑ

Οι τελικές αποφάσεις που πάρθηκαν στο ΔΣ της ΠΟΣΤ:

Εξουσιοδότηση της Εκτελεστικής Επιτροπής για κλιμακούμενες απεργιακές κινητοποιήσεις (3ωρες στάσεις, 24ωρες, 48ωρες, ακόμα και απεργίες διαρκείας) σε Πανελλαδικό και Περιφερειακό επίπεδο, όταν ξεκινήσουν οι διαδικασίες της πώλησης.

Συγκρότηση Διαπαραταξιακής Επιτροπής
και εξουσιοδότηση της να αποφασίζει για τον χρόνο, τον τόπο και την μορφή των αγώνων και δράσεων.

Σύγκλιση Περιφερειακών Συνδιασκέψεων σε όλη τη χώρα με περιεχόμενο:

- Την ενημέρωση των εργαζομένων,
- Των Τοπικών φορέων,
- Των πολιτών,
- Των τοπικών μέσων ενημέρωσης.
Σε συνδυασμό με:
- Συνεντεύξεις Τύπου,
- Πορείες,
- Καταλήψεις και
- Απεργιακές κινητοποιήσεις.
Οι Περιφερειακές Συνδιασκέψεις ξεκινούν την πρώτη εβδομάδα του Σεπτεμβρίου από την περιφέρεια Κεντρικής και Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

Ενημέρωση της κοινής γνώμης, μέσω του έντυπου και ηλεκτρονικού τύπου για τις συνέπειες της απόφασης πώλησης των Ελληνικών Ταχυδρομείων στο κοινωνικό σύνολο.

Ενημέρωση των Πολιτικών Κομμάτων, Βουλευτών, Ευρωβουλευτών, Φορέων Τοπικής, Νομαρχιακής και Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης.

Συνεργασία με την ΓΣΕΕ, τα Εργατικά Κέντρα, την UNI POST και τους διεθνείς συνδικαλιστικούς φορείς που μετέχουμε για να συντονίσουμε τον αγώνα μας για την προστασία του Δημόσιου Ταχυδρομείου.

Ζητούμε διάλογο με την Κυβέρνηση για την ανάπτυξη και όχι για το ξεπούλημα του Ταχυδρομείου. 
 
Προσφυγή στη δικαιοσύνη κατά της απόφασης αποκρατικοποίησης του ΕΛΤΑ