- Η ΣΤΑΣΥ καλεί τους εργαζόμενους στο ΜΕΤΡΟ να επιστρέψουν άμεσα στις εργασίες τους
- Παρέμβαση εισαγγελέα για το αν γίνεται πραγματική απεργία στο ΜΕΤΡΟ
- Σάλος με τις αμοιβές των εργαζομένων στα μέσα σταθερής τροχιάς...
- Τι λέει το υπουργείο - Τι υποστηρίζουν οι εργαζόμενοι
Στο μη περαιτέρω έχουν φτάσει τα πράγματα μεταξύ της
κυβέρνησης και των εργαζομένων στα Μέσα Μεταφοράς με τους τελευταίους να
κλιμακώνουν τις κινητοποιήσεις τους, παρά το γεγονός ότι είναι ορατό το
ενδεχόμενο ακόμα και επιστράτευσής τους.
Αργά το απόγευμα το Σωματείο Λειτουργίας Εργαζομένων στο Μετρό αποφάσισε εκ νέου απεργία (έβδομη συνεχόμενη ημέρα) από την έναρξη έως τη λήξη λειτουργίας στο μέσο. Έτσι την Τετάρτη το επιβατικό κοινό θα παραμείνει χωρίς μετρό.
Λίγο μετά την απόφαση των εργαζομένων, ήρθε και η νέα απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών όπου έκρινε και τις σημερινές κινητοποιήσεις παράνομες. Μάλιστα, η ΣΤΑΣΥ αναφέρει πως "έχοντας εξαντλήσει τις διαδικασίες διαλόγου και τα ένδικα μέσα με τα οποία η δικαιοσύνη κατά συρροή κήρυξε τις κινητοποιήσεις παράνομες, η εταιρία δεν θα παραμείνει απαθής απέναντι στην ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού και τη συνεχιζόμενη παρανομία και θα προχωρήσει στην απόλυτη εφαρμογή του συνόλου των συνεπειών του νόμου".
Μάλιστα, η ΣΤΑΣΥ κάλεσε τους εργαζόμενους να επιστρέψουν άμεσα στην εργασία τους και να γνωρίζουν ότι σε διαφορετική περίπτωση θα εφαρμοστεί ο νόμος. Αυτό ουσιαστικά μεταφράζεται ότι εάν οι εργαζόμενοι συνεχίσουν να τραβάνε το σχοινί, η κυβέρνηση μπορεί ακόμα και όπως ορίζει ο νόμος να προχωρήσει ακόμα και σε απολύσεις εργαζομένων.
Το μεσημέρι, κοινό μέτωπο απέναντι στην «κυβερνητική αυθαιρεσία», στη μη κατάργηση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, στη μη ιδιωτικοποίηση και στο «ξεπούλημα» των εταιρειών των Μέσων Σταθερής Τροχιάς, αποφάσισαν σε κοινή σύσκεψη οι εργαζόμενοι στα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Οι εργαζόμενοι προσανατολίζονται σε στάσεις εργασίας, την επόμενη Τρίτη, 29 Ιανουαρίου καθώς και σε 24ωρη απεργία, την επόμενη Πέμπτη, 31 Ιανουαρίου.
Στη σύσκεψη, στην οποία συμμετείχαν εκπρόσωποι της ΓΣΕΕ, της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ), του ΕΚΑ και των πρωτοβάθμιων συνδικαλιστικών οργανώσεων του ΟΣΕ, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες ΑΕ), της ΟΣΥ ΑΕ (Οδικές Συγκοινωνίες) και της ΕΡΓΟΣΕ, οι εργαζόμενοι κατήγγειλαν την προσπάθεια της κυβέρνησης και του υπουργείου Μεταφορών να ποινικοποιήσει τους αγώνες των εργαζομένων στις μεταφορές.
Εξάλλλου, σε ό,τι αφορά το ενδεχόμενο να προχωρήσει η κυβέρνηση σε επίταξη των απεργών του μετρό, αποφασίστηκε «να προχωρήσουν, άμεσα, σε κινητοποιήσεις σε όλα τα μέσα μεταφοράς». Οι εργαζόμενοι στο Μετρό, αναμένεται να αποφασίσουν, πιθανότατα εντός της ημέρας, για την περαιτέρω στάση τους.
Παρέμβαση εισαγγελέα
Η προϊστάμενη της εισαγγελίας Πρωτοδικών, Παναγ. Φάκου ζήτησε να γίνει προκαταρκτική εξέτασης για να διαπιστωθεί αν πράγματι -σύμφωνα με τις καταγγελίες- πολλοί από τους εργαζόμενους πληρώνονται την ημέρα της απεργίας, δηλώνοντας άδεια, ασθένεια ή ρεπό.
Επίσης, ζήτησε τη δικαστική απόφαση, με την οποία κρίθηκε παράνομη η απεργία του Μετρό, προκειμένου να ερευνήσει αν έχει διαπραχθεί το αδίκημα παραβίασης δικαστικής απόφασης.
Η εισαγγελική παρέμβαση είναι ένα ακόμη «επεισόδιο» που έρχεται να προστεθεί στην άγρια κόντρα που έχει ξεσπάσει τις τελευταίες ώρες ανάμεσα στην κυβέρνηση και τους εργαζόμενους στα μέσα σταθερής τροχιάς (Μετρό, ΗΣΑΠ, Τραμ).
Σάλος με τις αμοιβές
Πολλά ακούγονται και για τους μισθούς που παίρνουν οι εργαζόμενοι σε ΜΕΤΡΟ, ΤΡΑΜ και ΗΣΑΠ. Ακόμα και μετά τις μειώσεις που έχουν γίνει, ο μέσος όρος αποδοχών τους προκαλεί αίσθηση με ποσά που φαντάζουν εξωπραγματικά ακόμα και για τον ιδιωτικό τομέα. Σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία που δίνει στην δημοσιότητα το υπουργείο Μεταφορών. Γιατί, οι εργαζόμενοι δίνουν άλλα στοιχεία.
Οπως δήλωσε στο Newsit o Γενικός Γραμματέας Μεταφορών, Νίκος Σταθόπουλος "η κυβέρνηση θα πρέπει να πάρει όλα τα μέτρα τα οποία χρειάζονται ωστε η προσφυγή στο δικαίωμα της απεργίας να γίνεται με βάση το νόμο και το σύνταγμα, να τηρούνται οι προθεσμίες και να μην ταλαιπωρούνται ασκοπως οι Αθηναίοι που για να πάνε στην εργασία τους κινούνται με τα Μέσα Μεταφοράς. Από αυτή την άποψη είναι προφανές οτι οι εργαζόμενοι θα πρέπει να το σκεφτούν καλύτερα και να οργανώνουν τις απεργίες τους με τρόπο που να είναι συμβατός με το σύνταγμα και με τους νόμους".
Οι εργαζόμενοι καταγγέλουν ότι το ενιαίο μισθολόγιο καταργεί τη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας. Το υπουργείο λεει ότι οι μισθοί τους είναι προκλητικοί.
Σύμφωνα με το υπουργείο, οι εργαζόμενοι σε ολα τα μέσα σταθερής τροχιάς παίρνουν κατά μέσο όρο 3.333 ευρώ μικτά.
Αυτό το ποσό προκύπτει από την διαίρεση των 100 εκατομμυρίων ευρώ που ήταν το μισθολογικό κόστος το 2012 για τους συνολικά 2.500 εργαζόμενους σε όλα τα μέσα σταθερής τροχιάς.
Σύμφωνα ωστόσο με τους εργαζόμενους ο μέσος όρος των μηνιαίων αποδοχών στο ΜΕΤΡΟ είναι: 1.500€ μικτά
Σύμφωνα με τους εργαζόμενους ο μέσος όρος των μηνιαίων αποδοχών στον ΗΣΑΠ είναι: 1.500-1.600€ μικτά
Σύμφωνα με τους εργαζόμενους ο μέσος όρος των μηνιαίων αποδοχών στο ΤΡΑΜ είναι: 1.200 - 1.300€ μικτά
Σύμφωνα επίσης με στοιχεία που έδωσε στην δημοσιότητα το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, για την απεργιακή κινητοποίηση στις 17 Ιανουαρίου η συμμετοχή ήταν η εξής:
Από τους 1300 συνολικά εργαζόμενους στο Μετρό απεργία έκαναν οι 510, ενώ οι υπόλοιποι δήλωσαν ρεπό και άδειες και ασθενείς.
Στις 18 Ιανουαρίου:
Από τους 1300 συνολικά εργαζόμενους στο Μετρό απεργία έκαναν οι 710, ενώ οι υπόλοιποι δήλωσαν ρεπό και άδειες και ασθενείς.
Στις 19 Ιανουαρίου:
Από τους 1300 συνολικά εργαζόμενους στο Μετρό απεργία έκαναν οι 290, ενώ οι υπόλοιποι δήλωσαν ρεπό και άδειες και ασθενείς.
Στις 20 Ιανουαρίου:
Από τους 1300 συνολικά εργαζόμενους στο Μετρό απεργία έκαναν οι 270, ενώ οι υπόλοιποι δήλωσαν ρεπό και άδειες και ασθενείς.
Tι απάντησαν οι εργαζόμενοι
Αμεση ήταν η απάντηση στα στοιχεία που παρουσίασε ο κ. Χατζηδάκης από την Ενωση Εργαζομένων ΗΣΑΠ. Βάσει των στοιχείων του σωματείου, στην απεργία της Παρασκευής 18 Ιανουαρίου το ποσοστό συμμετοχής των εργαζομένων στον ηλεκτρικό κυμάνθηκε στο 90%, καθώς από τους 712 εργαζομένους δεν απήργησαν μόνο οι 64.
Σε αντίθεση με όσα ισχυρίζεται ο υπουργός Μεταφορών κ. Χατζηδάκης, αναφέρει η Ενωση Εργαζομένων ΗΣΑΠ, «η συμμετοχή των εργαζομένων είναι σχεδόν καθολική γιατί έχουν αντιληφθεί το μέγεθος του προβλήματος από την κατάργηση του θεσμού των συλλογικών συμβάσεων εργασίας και την επικείμενη καρατόμηση για πέμπτη φορά τα δυόμισι τελευταία χρόνια των μισθών μας».
Από την πλευρά των εργαζομένων του μετρό ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό Αθηνών (ΣΕΛΜΑ) Αντ. Σταματόπουλος μιλώντας στο Newsit ανέφερε ότι: ο μέσος όρος των μικτών αποδοχών στο ΜΕΤΡΟ είναι 1.500 ευρώ. Αν ενταχθουμε στο ενιαίο μισθολογιο ένας εργαζόμενος θα έπαιρνε 850 ευρω καθαρά.
Οπως δήλωσε στο Newsit o Αναπληρωτής Γραμματέας του Σωματείου Εργαζομένων στον ΗΣΑΠ, Λευτέρης Ρενιέρης "αυτή τη στιγμή ένας εργαζόμενος με 30 χρονια προϋπηρεσίας, ένα παιδί και νυχτερινά - αργίες και υπερωρίες παίρνει γύρω στα 1.600 με 1.700 ευρώ καθαρά το μήνα. Αν ενταχθεί στο ενιαίο μισθολόγιο ο εργαζόμενος αυτός θα επαιρνε 1.100 ευρώ καθαρά με 30 χρόνια εργασίας".
Από την πλευρά του ο Πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων στο ΜΕΤΡΟ, Μιχάλης Γαζής είπε στο Newsit "ο μέσος μισθός ενός εργαζόμενου είναι περίπου 1.200 με 1.300 ευρώ μικτά, δηλαδή 950 με 1.000 ευρώ καθαρά. Εμείς δεν αρνούμαστε την ένταξη μας στο ενιαίο μισθολόγιο,αρκεί τα 73 εκατομμύρια ευρώ που είναι προϋπολογισμένα από την τροϊκα και την κυβέρνηση να πάνε σε όλους τους εργαζόμενους μέσω συλλογικών συμβάσεων εργασίας".
Στην δικαιοσύνη και σήμερα η ΣΤΑΣΥ
Στα δικαστήρια προσέφυγε και σήμερα η διοίκηση των Σταθερών Συγκοινωνιών (ΣΤΑΣΥ ΑΕ).
Σήμερα, ακινητοποιημένοι, καθ' όλη τη διάρκεια της ημέρας, είναι οι συρμοί του μετρό.
Πηγή:http://www.newsit.gr