Μέτωπο
συστήνουν οι εργαζόμενοι στα μέσα μαζικής μεταφοράς κατά του ενιαίου
μισθολογίου. Σήμερα δεν θα λειτουργήσουν Μετρό, Τραμ και ΗΣΑΠ, ως μέτρο
αντίδρασης στις νέες μισθολογικές περικοπές που επιφέρει το ενιαίο
μισθολόγιο.
Του Φώτη Φωτεινού
Οι
εργαζόμενοι στις «Σταθερές Συγκοινωνίες» (Μετρό, Τραμ, ΗΣΑΠ), στις
«Οδικές Συγκοινωνίες» (ΕΘΕΛ, ΗΛΠΑΠ) και ....
στο σιδηρόδρομο (ΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ)
πραγματοποιούν σήμερα ευρεία σύσκεψη, προκειμένου να συντονίσουν τη
περαιτέρω δράση τους.
«Η
εμμονή της κυβέρνησης να εντάξει τους εργαζόμενους της ΣΤΑΣΥ στο ενιαίο
μισθολόγιο - βαθμολόγιο του στενού δημόσιου τομέα, καταργώντας με
παράνομο και βίαιο τρόπο την Συλλογική Σύμβασης Εργασίας, μας υποχρεώνει
να ξεκινήσουμε κινητοποιήσεις για την υπεράσπιση των εργασιακών
δικαιωμάτων μας», αναφέρουν – σε κοινή ανακοίνωση – τα σωματεία της
ΣΤΑΣΥ.
Μπορεί οι εργαζόμενοι να συστήνουν μέτωπο, ωστόσο ο υπουργός Μεταφορών Κωστής Χατζηδάκης απέκλεισε χθες κάθε ενδεχόμενο εξαίρεσης από το ενιαίο μισθολόγιο.
«Δεν
υπάρχει περιθώριο υποχώρησης για την κυβέρνηση. Έχει ψηφιστεί νόμος.
Κατανοώ τα οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν όλοι οι εργαζόμενοι
στην Ελλάδα, αλλά υπάρχει μια συγκεκριμένη απόφαση ότι, από το ενιαίο
μισθολόγιο, δεν θα εξαιρεθεί καμία κατηγορία εργαζομένων στο δημόσιο ή
στον ευρύτερο δημόσιο τομέα», ανέφερε ο υπουργός Μεταφορών.
Η πραγματοποίηση της σημερινής απεργίας αποτελεί απόρροια του αδιεξόδου που επήλθε από τη συνάντηση των διοικήσεων της ΣΤΑΣΥ και της ΟΣΥ με τον υπουργό Οικονομικών Γιάννη Στουρνάρα.
Οι διοικήσεις των συγκοινωνιακών φορέων παρουσίασαν στον ΥΠΟΙΚ ένα πιο «ήπιο μισθολόγιο»,
ωστόσο ο υπουργός εμφανίστηκε ανένδοτος. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο Γ.
Στουρνάρας «ξέκοψε από την αρχή» κάθε συζήτηση, έχοντας κατά νου του ότι
παρόμοια αιτήματα έχει δεχθεί από δεκάδες οργανισμούς του Δημοσίου.
«Αν
προχωρούσε στην εξαίρεση των αστικών συγκοινωνιών, θα δημιουργούταν
δεδικασμένο, με αποτέλεσμα κι άλλες ΔΕΚΟ να εγείρουν ανάλογες
διεκδικήσεις», σχολιάζουν στελέχη του υπουργείου Οικονομικών.
Οι περικοπές στους μισθούς από το ενιαίο μισθολόγιο
Μεσοσταθμικά, για τους εργαζομένους του ΗΣΑΠ επέρχονται μειώσεις 25%, του Μετρό 17% και του Τραμ 9%. Εξαιτίας και των νέων περικοπών στις δαπάνες μισθοδοσίας, σε συνδυασμό με τις ήδη συντελεσθείσες υποχρεωτικές μετατάξεις, ο Προϋπολογισμός του 2013 αναφέρει για τις Σταθερές Συγκοινωνίες (Μετρό – Τραμ – ΗΣΑΠ) ότι εφέτος θα παρουσιάσουν κέρδη 2,65 εκατ.
Στον
τομέα των εσόδων, το 2013 θα ανέλθουν στα 162,8 εκατ., έναντι 191,8
εκατ. που είναι η εκτίμηση του 2012. Εντυπωσιακή είναι η μείωση των
δαπανών μισθοδοσίας. Σύμφωνα με τον προϋπολογισμό, οι δαπάνες
μισθοδοσίας της ΣΤΑΣΥ, το 2012, εκτιμώνται στα 102,8 εκατ. και στα 71
εκατ. το 2013.
Για
τις Οδικές Συγκοινωνίες (ΕΘΕΛ – ΗΛΠΑΠ), ο προϋπολογισμός – πραγματικά –
εκπλήσσει. Η ΟΣΥ προβλέπεται να παρουσιάσει κέρδη 1,83 εκατ. το 2013,
έναντι ζημιών 60,57 εκατ. το 2012 (εκτίμηση).
Σημαντική
είναι η μείωση των δαπανών μισθοδοσίας. Οι δαπάνες μισθοδοσίας
προβλέπονται να φτάσουν το 2013 στα 174 εκατ., έναντι 201,6 εκατ. το
2012. Συνήθως, τα ανωτέρω νούμερα αναθεωρούνται κατά τη διάρκεια του
έτους.
Πηγή: metaforespress.gr