ΔΙΕΝΕΞΗ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΚΙΝΗΣΗ ΤΩΝ ΔΙΑΒΑΤΗΡΙΩΝ, ΜΕ «ΚΕΡΑΣΑΚΙ» 7,5 ΕΚΑΤ.
Στις αίθουσες των δικαστηρίων με
«διαιτητή» την Ελληνική Αστυνομία οδηγείται η αντιπαράθεση των
«Ταχυμεταφορών ΕΛΤΑ» με την ACS Courier για τη διακίνηση των
διαβατηρίων.
Ο αποκλεισμός από τη συνέχεια του διαγωνισμού των «Ταχυμεταφορών
ΕΛΤΑ», πριν καν ....
υποβληθούν οι τεχνικές προσφορές, ξεσήκωσε την
εναντίωση της θυγατρικής εταιρείας των ΕΛΤΑ, η οποία κατέθεσε
ασφαλιστικά μέτρα. Από την πλευρά της, η ACS εμφανίζεται σίγουρη ότι θα
ανακηρυχθεί ο τελικός ανάδοχος του έργου.
Αναλυτικότερα, από τις αρχές του έτους βρίσκεται σε εξέλιξη η
διαγωνιστική διαδικασία που αφορά τη διακίνηση των διαβατηρίων της
Ελληνικής Αστυνομίας. Στο διαγωνισμό εμφανίστηκαν δύο διεκδικητές, οι
«Ταχυμεταφορές ΕΛΤΑ» και η ACS Courier. Η ACS πραγματοποιεί το
συγκεκριμένο έργο αφού είχε κερδίσει τον τελευταίο αντίστοιχο διαγωνισμό
που είχε διεξαχθεί το 2009.
Η σύμβαση λήγει τον Αύγουστο του 2013, οπότε η ΕΛ.ΑΣ. προκήρυξε
νέο διαγωνισμό, τριετούς διάρκειας, και ύψους 7,5 εκατ. ευρώ. Οι
«Ταχυμεταφορές ΕΛΤΑ», η οποία είναι θυγατρική 100% των ΕΛΤΑ, άρα κρατική
εταιρεία, αποκλείστηκε από το πρώτο στάδιο του διαγωνισμού, δηλαδή από
τον έλεγχο των νομιμοποιητικών εγγράφων. «Κάναμε ασφαλιστικά μέτρα,
προσκομίσαμε αργότερα το έγγραφο, θεωρούμε ότι είμαστε καλύτεροι στις
τεχνικές προδιαγραφές», αναφέρουν στελέχη των «Ταχυμεταφορών ΕΛΤΑ».
Το έργο των 7,5 εκατ. ευρώ μονάχα αμελητέο δεν είναι, αν
αναλογιστεί κανείς τη διαρκή κάμψη της εγχώριας αγοράς ταχυμεταφορών. Οι
«Ταχυμεταφορές ΕΛΤΑ» πέρασαν σε ζημίες ύψους 4-5 εκατ., ενώ η ACS
παρέμεινε κερδοφόρος, αλλά οριακά (1,7 εκατ. το 2012). Οι εξελίξεις
είναι ραγδαίες, έπειτα και από τα πρόσφατα αρνητικά γεγονότα στη «Γενική
Ταχυδρομική» και τις έντονες πιέσεις που ασκεί το ελληνικό Δημόσιο για
την εξόφληση οφειλών.
Οσον αφορά τις «Ταχυμεταφορές ΕΛΤΑ», οι εργαζόμενοι εξήγγειλαν
48ωρη προειδοποιητική απεργία στις 4 και 5 Απριλίου, με μισθολογικά
αιτήματα. Μάλιστα στο εξώδικο της απεργίας προς τη διοίκηση ανέφεραν ότι
«ενημερωθήκαμε ότι η εταιρεία εμφανίζεται κακοπληρώτρια για δεκάδες
προμηθευτές, συμπεριλαμβανομένων και αεροπορικών εταιρειών, που για το
λόγο αυτό σταμάτησαν να εξυπηρετούν τις ανάγκες της».
Υπενθυμίζεται ότι η εγχώρια αγορά ταχυμεταφορών αποτελεί μια
κατακερματισμένη αγορά. Η Ελλάδα διαθέτει περί τις 500 εταιρείες
ταχυμεταφορών, ωστόσο οι 8 μεγαλύτερες παρήγαγαν, το 2011, το 87% των
εσόδων, διακινώντας το 85% του πλήθους των αντικειμένων.
Από τα στοιχεία των τελευταίων ετών παρατηρείται ότι η ετήσια
μεταβολή του ΑΕΠ βρίσκεται σε συνάρτηση με την ετήσια μεταβολή των
εσόδων της ελληνικής ταχυδρομικής αγοράς. Ειδικότερα από το 2009,
εναρκτήριο έτος εκδήλωσης της οικονομικής κρίσης, τόσο το ΑΕΠ όσο και τα
ταχυδρομικά έσοδα κινήθηκαν πτωτικά, με ετήσια επιδείνωση.
Ετσι και με τις ταχυμεταφορές, η αγορά διάγει σταθερά πτωτική
πορεία (στα 266 εκατ. τα έσοδα το 2011, -9,1% σε σχέση με το 2010).
Εκτιμήσεις φέρουν μείωση πωλήσεων 10% το 2012.
Πηγή: enet.gr