Πτωτική τάση παρατηρήθηκε στον κλάδο των ....
ταχυμεταφορών για τρίτη συνεχόμενη χρονιά σε όρους εσόδων, καθώς σημαντικοί πελάτες για τον κλάδο (διανομείς προϊόντων στο λιανεμπόριο, οι εισαγωγείς αυτοκινήτων κ.λπ.) περιόρισαν σημαντικά τις αποστολές δεμάτων και φακέλων.
Συγκεκριμένα, συνολικά διακινήθηκαν 49 εκατ. αντικείμενα, αριθμός σταθερός από το 2010, ενώ τα έσοδα διαμορφώθηκαν στα 268,1 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 6,3% από το προηγούμενο έτος.
Επίσης, το 2011 έκλεισαν 50 εταιρίες ταχυμεταφορών λόγω της ύφεσης αλλά και των αυτεπάγγελτων ελέγχων της ΕΕΤΤ.
Χρηματοοικονομική ανάλυση του κλάδου
Στη μελέτη της ΕΛΣΤΑΤ αναλύονται οι οικονομικές καταστάσεις 22 επιχειρήσεων, από τις οποίες προκύπτουν τα εξής:
- Ο συνολικός Κύκλος Εργασιών των εταιριών του δείγματος το 2011 υποχώρησε κατά 3,9% στα 287,69 εκατ. ευρώ. Η μέση μείωση πωλήσεων διαμορφώθηκε στο -8,8%, μεταβολή ίδια με το σύνολο της ελληνικής οικονομίας.
- Τα συνολικά ΚΠΤΦΑ αυξήθηκαν κατά 23,6%, στα 12,41 εκατ. ευρώ, λόγω της βελτίωσης των λειτουργικών αποτελεσμάτων της ΓΕΝΙΚΗΣ ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΗΣ Α.Ε.Ε., ενώ τα ΚΠΦ παρέμειναν στα 4,80 εκατ. ευρώ.
- Το μέσο περιθώριο μικτού κέρδους το 2011 μειώθηκε σε 19,3%, από 20,6% το 2010.
- Αντιθέτως, το περιθώριο ΚΠΤΦΑ βελτιώθηκε κατά μισή μονάδα σε 4,2%, ενώ το περιθώριο ΚΠΦ παρέμεινε στο 1,5%.
- Ο δείκτης γενικής ρευστότητας το 2011 διαμορφώθηκε σε 1,26.
- Οι Απαιτήσεις το 2011 εισπράχθηκαν εντός διαστήματος 4 περίπου μηνών, με τον Εμπορικό Κύκλο να διαμορφώνεται στις -21 ημέρες.
- Η κεφαλαιακή μόχλευση το 2011 βελτιώθηκε οριακά σε 1,7 προς 1.
- Η αποδοτικότητα των Ιδίων Κεφαλαίων (RoE) υποχώρησε κατά δύο περίπου μονάδες σε 7,8%.
Πηγή: sofokleousin.gr