2 Απρ 2013

Βάζουν μπρος την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Μετά τις συμφωνίες με Cosco και HP στο λιμάνι σειρά έχουν τα τρένα
Μέχρι το τέλος Ιουνίου θα έχει προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για την αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με στόχο ως τα τέλη του έτους / αρχές του 2014 να έχει ανακηρυχθεί ο ιδιώτης επενδυτής. Αυτό ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος του Ταμείου Αποκρατικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) Γιάννης Εμίρης, μετά τη συνάντηση που ....
είχε με τον υπουργό Ανάπτυξης και Μεταφορών Κωστή Χατζηδάκη, σημειώνοντας παράλληλα ότι επιδίωξη του Ταμείου είναι ο ιδιώτης επενδυτής να κατέχει, όχι μόνο κεφάλαια, αλλά και εμπειρία στις σιδηροδρομικές μεταφορές. Απεργιακή απάντηση αοπό τα συνδικάτα.
Η κυβέρνηση σπεύδει να υλοποιήσει το σχέδιο ιδιωτικοποίησης του σιδηροδρόμου εφαρμόζοντας τις μνημονιακές δεσμεύσεις προς την τρόικα που έρχεται στην Αθήνα. Μετά τις συμφωνίες με τη Cosco και τη HP στα λιμάνια μπαίνει μπρος το σχέδιο για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ παραχωρώντας σε ιδιώτες σημαντικό μέρος της δημόσιας κίνησης εμπορευμάτων και επιβατών.
Αντιδρούν έντονα τα συνδικάτα στον ΟΣΕ: Σε 8ωρες επαναλαμβανόμενες στάσεις εργασίας, από την ερχόμενη Τετάρτη 3 Απριλίου έως και την Παρασκευή 5 Απριλίου, από τις 16.00 έως τα μεσάνυχτα, προχωρούν η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Αμαξοστοιχιών ΟΣΕ και το Σωματείο Εργαζομένων Προαστιακού. Λόγω των στάσεων εργασίας αναμένονται ματαιώσεις και τροποποιήσεις στα δρομολόγια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (τρένα, προαστιακός).
Αναλυτικά, παρατίθενται οι δηλώσεις του Κ. Χατζηδάκη και του Γ. Εμίρη
Κ. Χατζηδάκης: «Την Παρασκευή υπογράφηκε από τη Διυπουργική Επιτροπή Αποκρατικοποιήσεων η μεταφορά των μετοχών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από το Δημόσιο στο ΤΑΙΠΕΔ και έτσι η αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ μπαίνει πια στις ράγες.
Προηγήθηκε πολλή δουλειά. Ουσιαστικά το πρόγραμμα εξυγίανσης του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ξεκίνησε το 2008. Έγιναν πάρα πολλά βήματα τα οποία οδήγησαν τελικώς, το 2012, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να καταστεί οριακά κερδοφόρα. Αλλά και τους τελευταίους μήνες έγιναν σημαντικές προσπάθειες τόσο σε νομικό όσο και σε οργανωτικό επίπεδο.
Σε νομικό επίπεδο αντιμετωπίστηκαν μια σειρά από ζητήματα κρατικών ενισχύσεων με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Σε οργανωτικό επίπεδο διευρύνθηκαν οι δυνατότητες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και μεταξύ των άλλων υπογράφηκε και η συμφωνία με την Hewlett Packard και την Cosco που της δίνει περισσότερες δυνατότητες ενόψει της ιδιωτικοποίησης.
Πιστεύω ότι τα πράγματα θα εξελιχθούν ομαλά. Η διαδικασία ιδιωτικοποίησης θα ξεκινήσει τον Ιούνιο από το ΤΑΙΠΕΔ και σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα θα έχουμε ένα διαφορετικό τοπίο στους σιδηροδρόμους στην Ελλάδα».
Γ. Εμίρης: «Από τη σημερινή χρονική στιγμή και μετά ξεκινά μια πολύ έντονη διαδικασία για την προετοιμασία της ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Ήδη υπάρχει μια πλήρης ομάδα συμβούλων, η οποία δουλεύει με πολύ μεγάλη ένταση θα μπορούσα να πω, προκειμένου να μπορέσει να ολοκληρώσει την έναρξη αυτής της διαδικασίας μέσα στα προδιαγραφέντα χρονοδιαγράμματα, τα οποία προβλέπουν ότι μέχρι το τέλος του ερχόμενου τριμήνου, θα έχει βγει ο διαγωνισμός για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στον αέρα.
Αυτός ο διαγωνισμός πρόκειται να κρατήσει μερικούς μήνες και προσδοκούμε να τρέξουμε μια πολύ γρήγορη και σφιχτή διαδικασία, προκειμένου να μπορέσουμε να ολοκληρώσουμε αυτή την πολύ σημαντική αποκρατικοποίηση μέχρι τα τέλη του χρόνου, αρχές του επομένου το αργότερο.
Θεωρούμε ότι κι αυτή είναι μια πάρα πολύ σημαντική αποκρατικοποίηση διότι πρόκειται να φέρει μια ανάπτυξη στη χώρα και θα μπορέσει νʼ αξιοποιήσει κι ένα περιουσιακό στοιχείο το οποίο τα τελευταία χρόνια δεν είχε αναπτυχθεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Συνεπώς, από δω κι εμπρός θα τρέξουμε πάρα πολύ γρήγορα.
Δημοσιογράφος: Σχετικά με το προηγούμενο ενδιαφέρον υποψήφιων επενδυτών, αλλά και με τη Rοsco τι ακριβώς γίνεται;
Γ. Εμίρης: Ενδιαφέρον δείχνει ότι υπάρχει και για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ αλλά και για άλλα περιουσιακά στοιχεία, αυτό είναι κάτι το οποίο θα διερευνήσουμε τώρα, πολύ πιο προσεκτικά, μιλώντας με τους επενδυτές και εξηγώντας ποιες είναι οι προοπτικές του καθενός περιουσιακού στοιχείου.
Για τη Rosco επίσης δουλεύουμε αυτό το χρονικό διάστημα προκειμένου να προσδιορίσουμε τα περιουσιακά στοιχεία, τα οποία θα ανήκουν στη δική της υποδομή και επιπλέον να προσδιορίσουμε και τη σχέση που θα έχει με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Δημοσιογράφος: Άρα η Rosco δεν έχει ξεκινήσει ακόμα, δεν έχουν περάσει τα περιουσιακά της στοιχεία;
Γ. Εμίρης: Πολύ σύντομα πρόκειται να ξεκινήσει και η Rosco. Πρακτικά η Rosco και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ φιλοδοξούμε να τρέξουν παράλληλα και πρέπει να τρέξουν παράλληλα.
Δημοσιογράφος: Για τον υποψήφιο επενδυτή στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, υπάρχουν κάποια συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, κάποιο προφίλ επενδυτή που επιδιώκουμε ή όποιος έχει τα κεφάλαια;
Γ. Εμίρης: Όχι, αυτό βέβαια είναι λίγο νωρίς να σας το πω, αν και αυτό το οποίο προσδοκούμε είναι να είναι ένας επενδυτής ο οποίος έχει την εμπειρία να τρέξει τέτοιου είδους υποδομές.
Δεν θα είναι ένας οποιοσδήποτε επενδυτής σε κεφάλαια, θα είναι ένας επενδυτής ο οποίος θα έχει κάποια εμπειρία στο χώρο. Και οπωσδήποτε και κάποιο στρατηγικό ενδιαφέρον».
Φώτης Φωτεινός 
Πηγή: enet.gr