Το αργότερο τον Ιούνιο, ξεκινά η διαδικασία υποβολής προσφορών
για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και έως το τέλος του 2013 ή αρχές του 2014 θα πρέπει να
έχει προκύψει ο ανάδοχος, σύμφωνα με σημερινές δηλώσεις του υπουργού
Ανάπτυξης, Κ. Χατζηδάκη, μετά το τέλος σύσκεψης που είχε με τη διοίκηση
του...
ΤΑΙΠΕΔ και τις διοικήσεις των εταιρειών ΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ, ΓΑΙΑΟΣΕ και ROSCO.
Ειδικότερα, όπως σημείωσε ο υπουργός, αφού μεταφέρθηκαν οι μετοχές της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο ΤΑΙΠΕΔ, με απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής Αναδιαρθρώσεων και Αποκρατικοποιήσεων, προχωρά πλέον η διαδικασία αποκρατικοποίησης και ο επενδυτής θα πρέπει να διαθέτει όχι μόνο κεφάλαια, αλλά εμπειρία στις σιδηροδρομικές μεταφορές και στρατηγική.
"Υπήρξε μια μακρόχρονη διαδικασία που άρχισε με το σχέδιο εξυγίανσης του ΟΣΕ το 2008, υπήρξαν πολλά βήματα ώστε το 2012 η εταιρεία να έχει πλήρως αναδιαρθρωθεί και να παρουσιάσει θετικά αποτελέσματα" ανέφερε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε πως, πλέον, τα πράγματα προχωρούν ομαλά, μιας και αντιμετωπίστηκαν ζητήματα που ήταν ανοικτά σε νομικό επίπεδο με την ΕΕ.
Σύμφωνα με τον υπουργό, το 2012 η εταιρεία έκλεισε με οριακή κερδοφορία, δεν έχει φορτίο δανεισμού στις πλάτες της και διαθέτει εξειδίκευση και τεχνογνωσία. Ακόμη, βασικό πλεονέκτημα για την εταιρεία αποτελεί το γεγονός πως, πρόσφατα, η τρόικα έδωσε την έγκρισή της, με την οποία αποδίδονται απευθείας στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ πενταετείς ΥΓΟΣ (Υπηρεσίες Γενικού Οικονομικού Συμφέροντος). Πρόκειται, ουσιαστικά, για τις άγονες σιδηροδρομικές γραμμές που, σε ετήσια βάση, επιδοτούνται με 50 εκατ. ευρώ και αποτελούν την "προίκα" της εταιρείας στο πλαίσιο της προσπάθειας αποκρατικοποίησης. Σε οργανωτικό επίπεδο, διευρύνθηκαν οι δυνατότητες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και, μεταξύ άλλων, υπογράφηκε και η συμφωνία με την Hewlett Packard και την Cosco που της δίνει περισσότερες δυνατότητες ενόψει της ιδιωτικοποίησης.
"Το μόνο ζήτημα που είναι ανοικτό είναι αυτή καθ΄ εαυτή η αποκρατικοποίηση και το ζήτημα θα κλείσει όταν ολοκληρωθεί η διαδικασία" είπε, χαρακτηριστικά, ο κ. Χατζηδάκης.
Επίσης, όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Ανάπτυξης, τις επόμενες ημέρες θα αποστείλει επιστολή στον αρμόδιο επίτροπο Χ. Αλμούνια, με την οποία θα ζητά μια άτυπη επιστολή όπου θα αναφέρεται ότι δεν υπάρχουν νομικές εκκρεμότητες προκειμένου να προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση της εταιρείας. Με την επιστολή αυτή, όπως είπε χαρακτηριστικά, δίνεται ουσιαστικά "το πράσινο φως", προκειμένου να προχωρήσει η αποκρατικοποίηση και, στη συνέχεια, η επιστολή αυτή θα τεθεί στη διάθεση των ενδιαφερόμενων επενδυτών.
Απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις, ο υπουργός ανέφερε ότι υπάρχει ενδιαφέρον επενδυτών, χωρίς όμως να δώσει περισσότερα στοιχεία, ενώ άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο να μην είναι ενιαίος ο διαγωνισμός. "Ξεκινάμε για έναν διαγωνισμό και, στη συνέχεια, με βάση το ενδιαφέρον θα αποφασιστεί αν θα πωληθούν ξεχωριστά κομμάτια. Είναι αποφάσεις που θα ληφθούν από το ΤΑΙΠΕΔ" είπε.
Σύμφωνα με τον σύμβουλο του ΤΑΙΠΕΔ Γιάννη Εμίρη, η διαδικασία αποκρατικοποίησης θα είναι μια γρήγορη και σφιχτή διαδικασία. "Πρόκειται για μια πάρα πολύ σημαντική αποκρατικοποίηση, διότι πρόκειται να φέρει μια ανάπτυξη στη χώρα και θα μπορέσει ν' αξιοποιήσει κι ένα περιουσιακό στοιχείο το οποίο, τα τελευταία χρόνια, δεν είχε αναπτυχθεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο" είπε. Αναφορικά με τη Rosco, ο κ. Εμίρης είπε ότι "φιλοδοξούμε, η Rosco και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να τρέξουν παράλληλα και πρέπει να τρέξουν παράλληλα. Δουλεύουμε, αυτό το χρονικό διάστημα, προκειμένου να προσδιορίσουμε τα περιουσιακά στοιχεία τα οποία θα ανήκουν στη δική της υποδομή και επιπλέον να προσδιορίσουμε και τη σχέση που θα έχει με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ".
Πηγή:http://www.news.gr
ΤΑΙΠΕΔ και τις διοικήσεις των εταιρειών ΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ, ΓΑΙΑΟΣΕ και ROSCO.
Ειδικότερα, όπως σημείωσε ο υπουργός, αφού μεταφέρθηκαν οι μετοχές της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο ΤΑΙΠΕΔ, με απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής Αναδιαρθρώσεων και Αποκρατικοποιήσεων, προχωρά πλέον η διαδικασία αποκρατικοποίησης και ο επενδυτής θα πρέπει να διαθέτει όχι μόνο κεφάλαια, αλλά εμπειρία στις σιδηροδρομικές μεταφορές και στρατηγική.
"Υπήρξε μια μακρόχρονη διαδικασία που άρχισε με το σχέδιο εξυγίανσης του ΟΣΕ το 2008, υπήρξαν πολλά βήματα ώστε το 2012 η εταιρεία να έχει πλήρως αναδιαρθρωθεί και να παρουσιάσει θετικά αποτελέσματα" ανέφερε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε πως, πλέον, τα πράγματα προχωρούν ομαλά, μιας και αντιμετωπίστηκαν ζητήματα που ήταν ανοικτά σε νομικό επίπεδο με την ΕΕ.
Σύμφωνα με τον υπουργό, το 2012 η εταιρεία έκλεισε με οριακή κερδοφορία, δεν έχει φορτίο δανεισμού στις πλάτες της και διαθέτει εξειδίκευση και τεχνογνωσία. Ακόμη, βασικό πλεονέκτημα για την εταιρεία αποτελεί το γεγονός πως, πρόσφατα, η τρόικα έδωσε την έγκρισή της, με την οποία αποδίδονται απευθείας στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ πενταετείς ΥΓΟΣ (Υπηρεσίες Γενικού Οικονομικού Συμφέροντος). Πρόκειται, ουσιαστικά, για τις άγονες σιδηροδρομικές γραμμές που, σε ετήσια βάση, επιδοτούνται με 50 εκατ. ευρώ και αποτελούν την "προίκα" της εταιρείας στο πλαίσιο της προσπάθειας αποκρατικοποίησης. Σε οργανωτικό επίπεδο, διευρύνθηκαν οι δυνατότητες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και, μεταξύ άλλων, υπογράφηκε και η συμφωνία με την Hewlett Packard και την Cosco που της δίνει περισσότερες δυνατότητες ενόψει της ιδιωτικοποίησης.
"Το μόνο ζήτημα που είναι ανοικτό είναι αυτή καθ΄ εαυτή η αποκρατικοποίηση και το ζήτημα θα κλείσει όταν ολοκληρωθεί η διαδικασία" είπε, χαρακτηριστικά, ο κ. Χατζηδάκης.
Επίσης, όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Ανάπτυξης, τις επόμενες ημέρες θα αποστείλει επιστολή στον αρμόδιο επίτροπο Χ. Αλμούνια, με την οποία θα ζητά μια άτυπη επιστολή όπου θα αναφέρεται ότι δεν υπάρχουν νομικές εκκρεμότητες προκειμένου να προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση της εταιρείας. Με την επιστολή αυτή, όπως είπε χαρακτηριστικά, δίνεται ουσιαστικά "το πράσινο φως", προκειμένου να προχωρήσει η αποκρατικοποίηση και, στη συνέχεια, η επιστολή αυτή θα τεθεί στη διάθεση των ενδιαφερόμενων επενδυτών.
Απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις, ο υπουργός ανέφερε ότι υπάρχει ενδιαφέρον επενδυτών, χωρίς όμως να δώσει περισσότερα στοιχεία, ενώ άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο να μην είναι ενιαίος ο διαγωνισμός. "Ξεκινάμε για έναν διαγωνισμό και, στη συνέχεια, με βάση το ενδιαφέρον θα αποφασιστεί αν θα πωληθούν ξεχωριστά κομμάτια. Είναι αποφάσεις που θα ληφθούν από το ΤΑΙΠΕΔ" είπε.
Σύμφωνα με τον σύμβουλο του ΤΑΙΠΕΔ Γιάννη Εμίρη, η διαδικασία αποκρατικοποίησης θα είναι μια γρήγορη και σφιχτή διαδικασία. "Πρόκειται για μια πάρα πολύ σημαντική αποκρατικοποίηση, διότι πρόκειται να φέρει μια ανάπτυξη στη χώρα και θα μπορέσει ν' αξιοποιήσει κι ένα περιουσιακό στοιχείο το οποίο, τα τελευταία χρόνια, δεν είχε αναπτυχθεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο" είπε. Αναφορικά με τη Rosco, ο κ. Εμίρης είπε ότι "φιλοδοξούμε, η Rosco και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να τρέξουν παράλληλα και πρέπει να τρέξουν παράλληλα. Δουλεύουμε, αυτό το χρονικό διάστημα, προκειμένου να προσδιορίσουμε τα περιουσιακά στοιχεία τα οποία θα ανήκουν στη δική της υποδομή και επιπλέον να προσδιορίσουμε και τη σχέση που θα έχει με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ".
Αστέρας Βουλιαγμένης- Κασσιόπη
Για "ψήφο εμπιστοσύνης", που προδικάζει και καλή εξέλιξη, έκανε λόγο ο διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ Ι. Εμίρης, αναφορικά με το ενδιαφέρον που εκδηλώθηκε για την πώληση του Αστέρα Βουλιαγμένης. Σε ότι αφορά τις ενστάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας αναφορικά με την αξιοποίηση του ακινήτου στην Κασσιόπη της Κέρκυρας, ο κ. Εμίρης είπε ότι το ΤΑΙΠΕΔ βρίσκεται σε συνεργασία με νομικούς για την επίλυση του θέματος, σημειώνοντας, πάντως, ότι οι όροι που έχει θέσει το ΣτΕ έχουν ήδη εκπληρωθεί.Πηγή:http://www.news.gr