Σαν έτοιμοι από καιρό Γερμανοί και Γάλλοι (αλλά και Ρώσοι και
Κινέζοι) ετοιμάζονται να κατασπαράξουν τη λεία που ακούει στο όνομα
ελληνικοί σιδηρόδρομοι. Φιλέτο έτοιμο, «καθαρό» από ελλείμματα, με
ταυτόχρονη προικοδότηση περίπου 50 εκατομμυρίων τον ....
χρόνο, πωλείται στις εταιρείες δημοσίου συμφέροντος (εξ ου και η «προίκα») σηματοδοτώντας την αρχή των ιδιωτικοποιήσεων κοινής ωφέλειας.
Ποια θα είναι τα έσοδα από την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν φαίνεται να απασχολεί την κυβέρνηση, πρόκειται, όμως, όπως είπε ο υπουργός Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης, για «σημαντική αποκρατικοποίηση».
Την ώρα που όλες οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις μεριμνούν για τον δημόσιο χαρακτήρα των σιδηροδρόμων τους, την ώρα που οικολογικά κινήματα και οργανώσεις αναδεικνύουν τη μέγιστη προσφορά των τρένων στον τουρισμό και το εμπόριο και γενικά τις μεταφορές ταξιδιωτών, η ελληνική κυβέρνηση καταφεύγει στο ξεπούλημα της τεράστιας περιουσίας, σε μηχανήματα, αλλά κυρίως γη, της δημόσιας εταιρείας τής ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Πρόκειται για επιπόλαια ενέργεια, ειδικώς αν αναλογιστεί κάποιος ότι το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων που επέβαλε η Θάτσερ πριν από περίπου τρεις δεκαετίες στη Βρετανία απέτυχε παταγωδώς. Οχι μόνο εκτινάχτηκαν στα ύψη οι τιμές των εισιτηρίων, καθιστώντας έτσι απρόσιτη τη μετακίνηση των μεσαίων τάξεων με τρένα, αλλά μειώθηκαν αισθητά η ασφάλεια και η ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών. Το βρετανικό μοντέλο έχει εγκαταλειφθεί από όλες τις ευρωπαϊκές χώρες ως ασύμφορο, αυτό, όμως, δεν πτοεί τους εγκεφάλους της ελληνικής κυβέρνησης. Το μόνο για το οποίο φαίνεται να ενδιαφέρεται είναι να φανεί συνεπής ως προς τις δεσμεύσεις που έχει αναλάβει απέναντι στην τρόικα. Το εξωφρενικό είναι ότι οι εταιρείες, κυρίως γαλλογερμανικών συμφερόντων του Δημοσίου, θα πάρουν, εκτός από την εκμετάλλευση, και μπόνους (45-50 εκατ. ευρώ τον χρόνο) που προβλέπεται για τις άγονες γραμμές!
Είναι τόση η στενότητα πνεύματος που διακρίνει την κυβέρνηση, ώστε, όταν ετέθη θέμα στον κ. Χατζηδάκη περί πτωχεύσεως της Ολυμπιακής μετά την πώλησή της, αρκέστηκε να πει το εξής καταπληκτικό: «Δεν βαρύνει το Ελληνικό Δημόσιο»! Δηλαδή να πεταχτούν από πάνω τα βαρίδια και ας κατρακυλήσει η χώρα στη μιζέρια, ας περάσουν σε ξένα συμφέροντα οι επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας με τους εργαζομένούς τους.
Εχουν δίκιο να φοβούνται οι Ελληνες σιδηροδρομικοί ότι θα συμβεί και στην Ελλάδα ό,τι ακριβώς συνέβη στη Βρετανία και, όπως τονίζουν, η κυβέρνηση δεν προβαίνει σε απλή ιδιωτικοποίηση, αλλά ουσιαστικά χαρίζει τον ελληνικό σιδηρόδρομο σε δημόσιες εταιρείες άλλων χωρών. Το Δημόσιο δηλαδή της Γερμανίας και της Γαλλίας (Ρωσίας και Κίνας) δεν ξέρει τι του γίνεται; ‘Η έχει καταλάβει πολύ καλά ότι οι υπηρεσίες του τρένου έχουν τη μεγαλύτερη δυνατή απόδοση σήμερα και στο μέλλον;
χρόνο, πωλείται στις εταιρείες δημοσίου συμφέροντος (εξ ου και η «προίκα») σηματοδοτώντας την αρχή των ιδιωτικοποιήσεων κοινής ωφέλειας.
Ποια θα είναι τα έσοδα από την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν φαίνεται να απασχολεί την κυβέρνηση, πρόκειται, όμως, όπως είπε ο υπουργός Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης, για «σημαντική αποκρατικοποίηση».
Την ώρα που όλες οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις μεριμνούν για τον δημόσιο χαρακτήρα των σιδηροδρόμων τους, την ώρα που οικολογικά κινήματα και οργανώσεις αναδεικνύουν τη μέγιστη προσφορά των τρένων στον τουρισμό και το εμπόριο και γενικά τις μεταφορές ταξιδιωτών, η ελληνική κυβέρνηση καταφεύγει στο ξεπούλημα της τεράστιας περιουσίας, σε μηχανήματα, αλλά κυρίως γη, της δημόσιας εταιρείας τής ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Πρόκειται για επιπόλαια ενέργεια, ειδικώς αν αναλογιστεί κάποιος ότι το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων που επέβαλε η Θάτσερ πριν από περίπου τρεις δεκαετίες στη Βρετανία απέτυχε παταγωδώς. Οχι μόνο εκτινάχτηκαν στα ύψη οι τιμές των εισιτηρίων, καθιστώντας έτσι απρόσιτη τη μετακίνηση των μεσαίων τάξεων με τρένα, αλλά μειώθηκαν αισθητά η ασφάλεια και η ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών. Το βρετανικό μοντέλο έχει εγκαταλειφθεί από όλες τις ευρωπαϊκές χώρες ως ασύμφορο, αυτό, όμως, δεν πτοεί τους εγκεφάλους της ελληνικής κυβέρνησης. Το μόνο για το οποίο φαίνεται να ενδιαφέρεται είναι να φανεί συνεπής ως προς τις δεσμεύσεις που έχει αναλάβει απέναντι στην τρόικα. Το εξωφρενικό είναι ότι οι εταιρείες, κυρίως γαλλογερμανικών συμφερόντων του Δημοσίου, θα πάρουν, εκτός από την εκμετάλλευση, και μπόνους (45-50 εκατ. ευρώ τον χρόνο) που προβλέπεται για τις άγονες γραμμές!
Είναι τόση η στενότητα πνεύματος που διακρίνει την κυβέρνηση, ώστε, όταν ετέθη θέμα στον κ. Χατζηδάκη περί πτωχεύσεως της Ολυμπιακής μετά την πώλησή της, αρκέστηκε να πει το εξής καταπληκτικό: «Δεν βαρύνει το Ελληνικό Δημόσιο»! Δηλαδή να πεταχτούν από πάνω τα βαρίδια και ας κατρακυλήσει η χώρα στη μιζέρια, ας περάσουν σε ξένα συμφέροντα οι επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας με τους εργαζομένούς τους.
Εχουν δίκιο να φοβούνται οι Ελληνες σιδηροδρομικοί ότι θα συμβεί και στην Ελλάδα ό,τι ακριβώς συνέβη στη Βρετανία και, όπως τονίζουν, η κυβέρνηση δεν προβαίνει σε απλή ιδιωτικοποίηση, αλλά ουσιαστικά χαρίζει τον ελληνικό σιδηρόδρομο σε δημόσιες εταιρείες άλλων χωρών. Το Δημόσιο δηλαδή της Γερμανίας και της Γαλλίας (Ρωσίας και Κίνας) δεν ξέρει τι του γίνεται; ‘Η έχει καταλάβει πολύ καλά ότι οι υπηρεσίες του τρένου έχουν τη μεγαλύτερη δυνατή απόδοση σήμερα και στο μέλλον;
Πηγή: efsyn.gr