Του Φώτη Φωτεινού
Ενδιαφέρον
για την επαναλειτουργία της τεχνικής βάσης της Ολυμπιακής Αεροπορίας,
έπειτα από την οριστική αποχώρηση της MIG από την 1η Μαΐου, διατηρούν οι τεχνικοί της κρατικής Ολυμπιακής ....
Αεροπορίας.
“Εμείς, ως Πανελλήνιος Σύλλογος Μηχανικών Αεροσκαφών, θα κινηθούμε για την αναβίωση της τεχνικής βάσης”, επισημαίνει ο αντιπρόεδρος της ΕΠΤΑΟΑ, Κλεάνθης Τρατάς (φωτο).
“Η
μη ανάπτυξη της τεχνικής βάσης έχει ως αποτέλεσμα να μην μπορούν να
συντηρούνται σήμερα πολιτικά αεροσκάφη, όπως συντηρούνταν από το 1957
έως το 2009”, συμπληρώνει ο κ. Τρατάς.
Η
ένσταση συνδικαλιστικών φορέων της ΟΑ και αεροπορικών αναλυτών στο
«λουκέτο» της τεχνικής βάσης της ΟΑ δεν έχει να κάνει με την απόφαση της
MIG, η οποία εδράζεται σε ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια.
Άλλωστε, κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει ότι η MIG επένδυσε στον όμιλο της ΟΑ εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ.
Εκεί
που στέκονται όλοι είναι ότι, μέσα σε τέσσερα χρόνια, χάθηκε σημαντική
τεχνογνωσία, θέσεις εργασίας και μια σημαντική ευκαιρία για ανάδειξη της
τεχνικής βάσης της ΟΑ στην μεγαλύτερη της ΝΑ Μεσογείου.
Η
τεχνική βάση της πρώην Ολυμπιακής Αεροπορίας, στο αποκορύφωμά της, είχε
κύκλο εργασιών 120 εκατ. ευρώ το χρόνο (90 εκατ. αποτελούσαν τα έσοδα
από τις Ολυμπιακές Αερογραμμές) και εξυπηρετούσε πάνω από 50 ξένες
αεροπορικές εταιρείες.
Διαθέτει
εγκαταστάσεις 72.000 τ.μ., με κόστος κατασκευής δεκάδες εκατ. ευρώ
(δαπάνη του ελληνικού δημοσίου), απασχολώντας στις ένδοξες ημέρες 800
άτομα.
“Γιατί στην πώληση της Ολυμπιακής στη MIG δεν υπήρξε ρήτρα για τη διατήρηση και ανάπτυξη της τεχνικής βάσης; Γιατί να μην υπήρχε ένα business plan για την τεχνική βάση;”, διερωτώνται συνδικαλιστές της κρατικής Ολυμπιακής.
Από την άλλη πλευρά, δεν είναι λίγοι εκείνοι που επιρρίπτουν ευθύνες και στους συνδικαλιστές της ΟΑ.
“Όταν
το 2000 υπήρχαν σκέψεις για συγχώνευση με την ΕΑΒ, αρκετοί αντέδρασαν.
Τώρα ίσως τα πράγματα να ήταν διαφορετικά, γιατί κάποιοι δεν θέλησαν να
χάσουν τα προνόμιά τους”, επισημαίνουν ενδεικτικά.
Ποιo είναι το αύριο της τεχνικής βάσης; Το αεροδρόμιο “Ελ. Βενιζέλος” θα προκηρύξει διεθνή διαγωνισμό για τη μίσθωσή της.
Τα
μηνύματα δεν είναι ευοίωνα, εκτός κι αν οι τεχνικοί της κρατικής
Ολυμπιακής Αεροπορίας (ΕΠΤΑΟΑ) κάνουν το μεγάλο “μπαμ” και συγκεντρώσουν
τα απαραίτητα κεφάλαια για τη μίσθωση και επαναλειτουργία του χώρου.
Πηγή: metaforespress.gr