Ίσως
το μεγαλύτερο θέμα στο εσωτερικό των ΕΛΤΑ δεν έχει να κάνει τόσο με το
κλείσιμο των 80 περιφερειακών καταστημάτων και την αντικατάστασή τους με
πρακτορεία ιδιωτών ή την επικείμενη αποκρατικοποίησή τους, αλλά με την
ένταξη ή μη του οργανισμού στο ....
ενιαίο μισθολόγιο.
Εκεί γίνεται πραγματική «μάχη» μεταξύ των ΕΛΤΑ και των υπουργείων Οικονομικών, Μεταφορών, αλλά και Διοικητικής Μεταρρύθμισης.
Το υπουργείο Οικονομικών, με συνεχείς αλληλογραφίες,
επιμένει ότι τα ΕΛΤΑ υπάγονται στο κεφ. Α του ν. 3429/2005 και πρέπει
να εφαρμοστούν οι διατάξεις του ν. 4024/2011, αναδρομικά από 1/1/2013,
όπερ και σημαίνει εφαρμογή του ενιαίου μισθολογίου, άρα μειώσεις μισθών.
Τα
ΕΛΤΑ, όπως είναι φυσικό ενίστανται, υποστηρίζοντας ότι δεν ανήκουν στο
στενό δημόσιο τομέα, ενώ λειτουργούν σε καθεστώς μιας πλήρους
απελευθερωμένης αγοράς, πέρα από την υπαγωγή τους στο Ταμείο
Αποκρατικοποιήσεων.
Απ’
ότι φαίνεται, σύμμαχος των ΕΛΤΑ είναι το υπουργείο Διοικητικής
Μεταρρύθμισης, ενώ το υπουργείο Μεταφορών προσπαθεί να βρει τις
κατάλληλες ισορροπίες.
Πάντως, για να «καλμάρει» το ΥΠΟΙΚ, η διοίκηση του οργανισμού προχώρησε στην υιοθέτηση 18μηνου πλάνου εξυγίανσης, στο οποίο εντάσσονται και μειώσεις μισθών. Ωστόσο, κορυφαίο στέλεχος του υπουργείου Μεταφορών διεμήνυσε, με νόημα, ότι «το σχέδιο ίσως να μην συνοδευτεί από επαρκή αποτελέσματα».
Υπενθυμίζεται ότι οι αμοιβές και τα έξοδα προσωπικού του ομίλου ΕΛΤΑ, το 2012, έφτασαν τα 305,3 εκατ., έναντι 356,3 εκατ. το 2011. Το προσωπικό του ομίλου ανήλθε, το 2012, στα 9.230 άτομα, έναντι 10.248 το 2011.
Φώτης Φωτεινός
Πηγή: metaforespress.gr