1 Οκτ 2013

Γαλλία Vs Ρωσίας για την κυριαρχία στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο

Σύγκρουση «γιγάντων» για την εξαγορά της πρώην τεχνικής βάσης του ΟΣΕ, της ευρύτερα γνωστής και ως Rosco. Η γαλλική Alstom, η γερμανική Siemens (και οι δύο αποτελούν χρόνιους προμηθευτές του ΟΣΕ) και οι Ρώσικοι Σιδηρόδρομοι (RZD) εκδήλωσαν ενδιαφέρον για την Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης ....
Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ ΑΕ).
Του Φώτη Φωτεινού
Άξιο σχολιασμού είναι το γεγονός ότι οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι κατέβηκαν και στο διαγωνισμό της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, οπότε κάνουν πράξη τις δηλώσεις τους περί ενδιαφέροντος  “ΤΡΑΙΝΟΣΕ – Rosco – ΟΛΘ”. Πλέον, το μόνο που απομένει είναι να καταθέσουν προσφορά και για τον λιμένα Θεσσαλονίκης.
Από την άλλη πλευρά, εμφανής είναι η δημιουργία γαλλικού μετώπου. Η Alstom διεκδικεί τη Rosco και οι Γαλλικοί Σιδηρόδρομοι (SNCF) την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Οι Γάλλοι έχουν αρκετούς υποστηρικτές στην κυβέρνηση, στο Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων και στο υπουργείο Μεταφορών και θεωρούνται “χώρα φιλική”.
Μπροστάρης των γαλλικών επενδύσεων στην Ελλάδα είναι η κατασκευαστική Vinci, η οποία μετέχει στο Ρίο – Αντίρριο, στην Ολυμπία Οδό και τον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου και έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον για τα περιφερειακά αεροδρόμια.

Εξίσου βαρύνουσα είναι και η συμμετοχή της γερμανικής Siemens. Είναι η πρώτη φορά που η Siemens συμμετέχει σε ένα τόσο μεγάλο σιδηροδρομικό διαγωνισμό, έπειτα από την αποκάλυψη του σκανδάλου των μιζών και των, κατά πολλούς, αμφισβητήσιμο φιλικό διακανονισμό με το ελληνικό δημόσιο.
Πόσω μάλλον, όταν μεταξύ ΟΣΕ και Siemens εκκρεμούν εκατέρωθεν δικαστικές διενέξεις δεκάδων εκατ. ευρώ για τις προγραμματικές συμβάσεις.
Ίσως η Siemens αναζητεί διέξοδο στην Ελλάδα, δεδομένου ότι η παρουσία της στην χώρα  είναι ζημιογόνος. Συγκεκριμένα για την περίοδο 1 Οκτωβρίου 2011 – 30 Σεπτεμβρίου 2012, η Siemens Ηλεκτροτεχνικών Έργων είχε κύκλο εργασιών 81 εκατ. και ζημιές 7,1 εκατ. και η Siemens Διαγνωστικά Υγείας, την ίδια περίοδο, έσοδα 28,7 εκατ. και ζημιές 5,7 εκατ.
 
Πηγή: metaforespress.gr