Είναι
γνωστό ότι ο ΟΑΣΘ έχει μπει στο στόχαστρο του υπουργείου Οικονομικών
και συνεπακόλουθα, του υπουργείου Μεταφορών. Λαµβάνοντας υπόψη την
υπάρχουσα δηµοσιονοµική συγκυρία και τις απορρέουσες από το Μνηµόνιο
δεσµεύσεις της χώρας για µείωση δαπανών, κρίθηκε επιτακτική και σκόπιµη η ....
επανεξέταση της οικονοµικής συµφωνίας µεταξύ ελληνικού δηµοσίου και ΟΑΣΘ.
Του Φώτη Φωτεινού
Το
υπουργείο Μεταφορών συγκρότησε ομάδα εργασίας για την ετήσια κρατική
επιχορήγηση του ΟΑΣΘ. Από την άλλη πλευρά, ο ΟΑΣΘ κατηγορεί, κατά τακτά
χρονικά διαστήματα, το υπουργείο Οικονομικών για αθέτηση της οικονομικής
συμφωνίας για την ετήσια επιδότηση του οργανισμού και την συσσώρευση
οφειλών. Από πού προέκυψαν οι οφειλές;
Ο
ΟΑΣΘ, σύμφωνα με την οικονομική σύμβαση με το Δημόσιο, για την άρση
κάθε διαφωνίας έχει τη δυνατότητα να προσφύγει σε τριμελές Διαιτητικό
Δικαστήριο. Μέχρι στιγμής, οι διαιτησίες τάχθηκαν υπέρ του ΟΑΣΘ, με
αποτέλεσμα το υπουργείο Οικονομικών να εμμείνει, ακόμα περισσότερο, στην πρόθεση περί επαναδιαπραγμάτευσης της σύμβασης με τον οργανισμό.
Σύμφωνα
με το υπουργείο Οικονομικών, τα τελευταία έτη ο ΟΑΣΘ λαμβάνει συνεχώς
αυξανόμενη αντισταθμιστική καταβολή, παρέχοντας επί της ουσίας το ίδιο
συγκοινωνιακό έργο, ενώ δεν αναλαμβάνει καμία πρωτοβουλία στην
κατεύθυνση μείωσης ή εξοικονόμησης των δαπανών του.
Πάντως, μόλις πριν από λίγες ημέρες, τα υπουργεία Οικονομικών και Μεταφορών… αναγκάστηκαν να αναγνωρίσουν και να πιστώσουν οφειλές 29,9 εκατ. στον ΟΑΣΘ, έπειτα από απόφαση του Διαιτητικού Δικαστηρίου, που αφορά το έτος 2012.
Έτσι,
κατά συνέπεια επανακαθορίστηκε το ύψος της αντισταθμιστικής καταβολής
χρήσης 2012 του ΟΑΣΘ στα 125 εκατ.! Για το 2013, η αρχική πρόβλεψη ήταν
στα 80 εκατ.
Πηγή: metaforespress.gr