20 Ιαν 2014

Οι ένστολοι δικαιώθηκαν! Εμείς???

Δικαιώνεται όποιος αγωνίζεται και διεκδικεί
Αν στην χώρα μας τα υπόλοιπα συνδικάτα λειτουργούσαν όπως η ΠΟΣΤ δεν χρειαζόταν ούτε η τρόικα, ούτε τα μνημόνια, ούτε τίποτα!
Όλες οι σφαγιαστικές αλλαγές θα υλοποιούνταν χωρίς την παραμικρή αντίδραση! 
Όλες οι ενώσεις και ομοσπονδίες ένστολων είχαν προσφύγει στο ανώτατο δικαστήριο, ....
υποστηρίζοντας την αντισυνταγματικότητα των μνημονιακών ρυθμίσεων που επέβαλαν τις περικοπές στο μισθολόγιο τους, κατ' επιταγή του Μνημονίου.

Η δική μας Ομοσπονδία υπακούοντας τυφλά στις νεοφιλελεύθερες αντεργατικές κυβερνητικές πολιτικές και παρά τις δικές μας διαμαρτυρίες και προτάσεις για προσφυγή στη δικαιοσύνη δεν το έκανε, θεωρώντας προφανώς την υπόθεση χαμένη.

Να που όμως έρχεται η δικαιοσύνη να δικαιώσει πρώτα τους δικαστικούς και τώρα τους ένστολους!

Δυστυχώς η Ομοσπονδία μας αποδεικνύεται μοιραία και άβουλη, και εν τέλει επιζήμια για τα συμφέροντα των εργαζομένων.


Τι απαιτεί η Τρόικα, η Κυβέρνηση και η Διοίκηση;



1. Θέλουν περικοπές στους μισθούς και στα επιδόματα;

Βεβαίως! Τις αποδέχονται απολύτως, τις εφαρμόζουν, βγάζουν και καμιά επικοινωνιακή, παραπλανητική ανακοίνωση διαμαρτυρίας για το αφελές πλήθος και όλα εντάξει!

Τι κι αν εμείς φωνάζουμε! Τι κι αν προτείναμε προσφυγή στη δικαιοσύνη! Μας θεωρούν αμελητέα ποσότητα! Επικαλούνται βλέπετε, τα ποσοστά που εσείς τους δίνετε!

Τώρα που τα συνδικάτα που προσέφυγαν στη δικαιοσύνη δικαιώθηκαν στο ΣτΕ, τι έχουν να πουν;

Από τον Μάρτιο του 2010 (αν θυμάμαι καλά) που επιβλήθηκε η πρώτη περικοπή στις αποδοχές μας και ακολούθησαν οι υπόλοιπες, το μόνο τους μέλημα ήταν πως θα τις χειριστούν επικοινωνιακά, πως θα τις παρουσιάσουν με το μικρότερο δυνατό συνδικαλιστικό κόστος!


2. Θέλουν περαιτέρω μειώσεις, γιατί δεν έφτασαν οι προηγούμενες;

Βεβαίως! Υπέγραψαν την Συλλογική Σύμβαση του περασμένου Ιουνίου και μας έκοψαν τα δώρα και το επίδομα κανονικής άδειας! Βγάζουν και μια ανακοίνωση και μας λένε πως το έκαναν για να σώσουν τα ΕΛΤΑ!
3. Θέλουν κι άλλες μειώσεις στις αποδοχές του προσωπικού;
Βεβαίως!  Συμφωνούν και στηρίζουν το νέο πενταετές Στρατηγικό και Επιχειρησιακό σχέδιο 2013-2017 που προβλέπει την μείωση των δαπανών του προσωπικού κατά 110 εκατ. ευρώ, Από 300 εκατ. που ήταν το 2012 να μειωθεί στα 190 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2017! Το οποίο βέβαια (στρ. & επιχ. σχέδιο)  προβλέπει παράλληλα και την την περαιτέρω μείωση του μόνιμου προσωπικού και τον αφανισμό του θεσμού της πρόσληψης των εποχικών εργαζομένων. 
Αλλά, ως φαίνεται, αυτά είναι .....λεπτομέρειες!


4. Θέλουν μείωση του προσωπικού;

Βεβαίως! Συμφώνησαν με τη Διοίκηση στην συνεδρίαση του  ΔΣ ΕΛΤΑ (09.12.2010) και μείωσαν τις θέσεις εργασίας του μόνιμου προσωπικού κατά 2.731 Αποδέχονται και στηρίζουν την εφαρμοζόμενη πολιτική των μη προσλήψεων, ακόμη και για το εποχικό προσωπικό!

Τι κι αν μέχρι το 2009 διεκδικούσαν προσλήψεις μόνιμου προσωπικού (τότε που τα ΕΛΤΑ είχαν 11.500 μονίμους);

Τι κι αν δεν βγαίνει η δουλειά;

Τι κι αν οι Συνάδελφοι υποφέρουν και εργάζονται πέρα από το ωράριο τους για να ανταποκριθούν;

Τι κι αν δεν εξυπηρετούνται σωστά οι Έλληνες πολίτες;


5. Θέλουν μείωση του δικτύου του ΕΛΤΑ;

Βεβαίως! Συμφώνησαν αμέσως με τη Διοίκηση να κλείσει κατ’ αρχήν 80 καταστήματα στην περιφέρεια (εκεί δηλαδή που είμαστε μονοπώλιο και που μας έχει ανάγκη περισσότερο η κοινωνία) και στη συνέχεια καμιά εικοσαριά στα αστικά κέντρα!

Τι κι αν πριν δυο χρόνια έκαναν πανελλήνια επικοινωνιακή καμπάνια να ευαισθητοποιήσουν την κοινωνία και τους τοπικούς φορείς για την ανάγκη ύπαρξης των καταστημάτων του ΕΛΤΑ στη περιφέρεια;

Τι κι αν τα ιδιωτικά πρακτορεία (που αντικαθιστούν τα καταστήματα) δεν εκτελούν τραπεζικές εργασίες (Ταμιευτήριο), στερώντας από τον Οργανισμό ένα σημαντικό έσοδο;

Τι κι αν δεν υπάρχει καμιά οικονομοτεχνική μελέτη για το θέμα που να αποδεικνύει την ανάγκη, ή όχι για κλείσιμο ενός καταστήματος;

Τι κι αν διαμαρτύρονται οι τοπικές κοινωνίες;


6. Θέλουν την εκχώρηση έργου σε ιδιώτες;

Βεβαίως! Συμφωνούν απόλυτα! Τα καταστήματα σε ιδιώτες πράκτορες! Το μεταφορικό έργο σε εργολάβους και στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ! Οι συντηρήσεις-επισκευές των υπηρεσιακών οχημάτων και όχι μόνο σε ιδιωτικά συνεργεία! Για το θέμα της πληροφορικής καλύτερα να μην αναφερθούμε!

Τι κι αν έχουμε Συναδέλφους εξειδικευμένους και καταρτισμένους να εκτελέσουν το έργο με ίδια μέσα;
Τι κι αν η εκτέλεση με ίδια μέσα στοιχίζει φθηνότερα;

7. Θέλουν την μετατροπή των Ταχυδρόμων σε delivery boys;

Βεβαίως! Υπερθεματίζουν από τηλεοράσεως! Δείτε στο σχετικό video εδώ από το 1:16΄ έως το 1:23΄ περίπου, τις θέσεις του προέδρου της ΠΟΣΤ.

Τι κι αν δεν έχει συζητηθεί το θέμα στα αρμόδια συνδικαλιστικά όργανα;

Τι κι αν με την εφαρμογή των «νέων υπηρεσιών» (φάρμακα, ρούχα από καθαριστήριο, ψώνια από σούπερ μάρκετ κλπ) έχουμε ευθεία κατάργηση των εργασιακών δικαιωμάτων του Προσωπικού!

Τι κι αν θέλουν να μας μετατρέψουν σε παιδιά για τα θελήματα;

Εκείνοι έχουν μόνο άποψη και είναι και η σωστή!

Μέχρι σήμερα οι εργαζόμενοι στα ΕΛΤΑ έχουμε επιβαρυνθεί με επιπλέον έργο, σχετικό με το αντικείμενο μας, το οποίο έχουμε στηρίξει με όλες μας τις δυνάμεις, παρά τις υπηρεσιακές ελλείψεις, ακόμη και πέρα από το ωράριο εργασίας μας και θα συνεχίσουμε να το κάνουμε. Όμως στο τέλος, κάποιοι είναι ικανοί να μας πουν, αποχωρώντας μετά την παράδοση ενός ταχ. αντικειμένου, να κατεβάζουμε και τα σκουπίδια του πελάτη!



Και αφήσαμε το κυριότερο θέμα τελευταίο!


8. Θέλουν να πουλήσουν τα ΕΛΤΑ;

Βεβαίως! Τα ΕΛΤΑ, κατά την γνώμη τους, δεν μπορούν να επιβιώσουν όπως είναι σήμερα! Όμως το θέμα είναι λιγουλάκι δύσκολο και θέλει λεπτό επικοινωνιακό χειρισμό για να μην υπάρξουν σφοδρές αντιδράσεις από τους εργαζόμενους και εκτεθούν!

Εδώ και καιρό λοιπόν, έχουν αρχίσει αφενός να πλέκουν το εγκώμιο σε κάποια ξένα ταχυδρομεία που τα θεωρούν εξπέρ της ταχυδρομικής αγοράς (βλέπε Βελγικά – τυχαίο; Δεν νομίζουμε!), αφετέρου χρησιμοποιώντας την πρακτική του "σοκ και δέος" παρουσιάζουν αρνητικές εξελίξεις από άλλα δημόσια ταχυδρομεία του εξωτερικού.

Παράλληλα ετοιμάζονται εφόσον υπάρξουν εξελίξεις στο θέμα της πώλησης) να παρουσιάσουν μια εικονική αγωνιστική διάθεση, προκειμένου να σώσουν τα προσχήματα και δείξουν πως δεν πρόκειται να  πέσουν αμαχητί!

Κάποιες κινητοποιήσεις θα εξαγγείλουν, κάποιες αγωνιστικές κορώνες, περί κόκκινων γραμμών, θα ψελλίσουν! Το γνωρίζουν καλά το έργο!

Τι κι αν πριν από λίγα χρόνια η ΠΟΣΤ είχε σημαία τη θέση για «ΔΗΜΟΣΙΟ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΟ», όπως και τόσες άλλες π.χ. για εισόδημα και θέσεις εργασίας;

Αποδεικνύουν πως δεν έχουν κανένα πρόβλημα με τις κυβιστήσεις!

Σήμερα οι εξελίξεις είναι αυτές …προσαρμόζονται ανάλογα. Αύριο αλλάζουν …προσαρμόζονται αντίστοιχα! 

Μην εκπλαγείτε λοιπόν, αν για οποιοδήποτε λόγο ναυαγήσει τελικά η πώληση (είτε γιατί δεν θα προκάμουν, είτε γιατί οι πληροφορίες λένε πως δεν υπάρχει ενδιαφερόμενος αγοραστής) να τους ακούσετε να πανηγυρίζουν πως με τους αγώνες τους απέτρεψαν το ξεπούλημα!!! 

Εκείνο όμως που μας κάνει τη μεγαλύτερη εντύπωση, είναι το γεγονός της μετάλλαξης τους. Η οποία ως φαίνεται έχει συντελεστεί σε τέτοιο βαθμό που δεν αντιλαμβάνονται τις αλλαγές που συντελούνται σε παγκόσμιο επίπεδο, ακόμη και στις μητροπόλεις του καπιταλισμού, σε σχέση με το θέμα των αποκρατικοποιήσεων των δημόσιων επιχειρήσεων. Ένα θέμα που απλώθηκε τα προηγούμενα χρόνια, το οποίο όμως, βλέποντας ακόμη και οι υπέρμαχοι της ελεύθερης αγοράς, πως είναι αποτυχημένο, άρχισαν σιγά σιγά να το μαζεύουν.
Τα παραδείγματα πολλά με κορυφαίο το σημερινό για "την επανακρατικοποίηση των βρετανικών σιδηροδρόμων"!!!

Βέβαια μην ανησυχείτε, όλα αυτά γίνονται για το καλό μας!
Απλά εμείς, δεν το ....καταλαβαίνουμε!