16 Ιαν 2014

Γιατί όχι και σουβλάκια και πίτσες!!!

Σήμερα κατακλύζεται κυριολεκτικά ο έντυπος και ηλεκτρονικός τύπος από δημοσιεύματα που παρουσιάζουν την «καινοτόμο» πρωτοβουλία του ΕΛΤΑ να αναλάβει την διεκπεραίωση ιατρικών συνταγών και την μεταφορά φαρμάκων στους πολίτες, την έκδοση προπληρωμένων καρτών-προκειμένου οι πολίτες να μπορούν να κάνουν ασφαλείς αγορές από το ....
διαδίκτυο, την παράδοση αντικειμένων που αγοράστηκαν από ηλεκτρονικά κατάστημα, την παράδοση ρούχων από το καθαριστήριο και ψώνιων από τα super markets στα σπίτια των πολιτών, κλπ, κλπ!
 
Γιατί όχι και σουβλάκια και πίτσες, θα λέγαμε εμείς!!!

Πόσο ωραία ακούγονται όλα αυτά για όσους δεν γνωρίζουν τι συμβαίνει στο Ταχυδρομείο σήμερα!

Η Διοίκηση παίζοντας επικοινωνιακά παιγνίδια, είναι σίγουρο πως θα εκτεθεί η ίδια, αλλά κυρίως θα εκθέσει ανεπανόρθωτα τα ΕΛΤΑ, που δεν θα είναι σε θέση να ανταποκριθούν με συνέπεια στις συμβατικές υποχρεώσεις που θα αναλάβουνν έναντι τρίτων.

Είναι δυνατόν την ώρα που το υπάρχον προσωπικό του ΕΛΤΑ (μειωμένο κατά 4.000 θέσεις σε σχέση με το 2009), δεν είναι σε θέση να ανταποκριθεί στις σημερινές ανάγκες του παραδοσιακού Ταχυδρομείου, η Διοίκηση  να εξαγγέλλει παροχή νέων υπηρεσιών προς τους πολίτες;  
Εντάξει, για κάποιες υπηρεσίες που σχετίζονται με το έργο μας, καταλαβαίνουμε την ανάγκη και να υπερβάλουμε εαυτούς να τις στηρίξουμε (π.χ. προπληρωμένες κάρτες ίντερνετ κλπ). Όμως μην τρελαθούμε και τελείως!!!

Είναι δυνατόν, την ώρα που σε πολλές περιοχές της χώρας ο Ταχυδρόμος περνά μία-δύο φορές την εβδομάδα, την ώρα που λόγω έλλειψης προσωπικού σε πολλές περιπτώσεις δεν γίνεται επίδοση συστημένων επιστολών και δεμάτων, αλλά ειδοποιείται ο πολίτης να μεταβεί στα καταστήματα μας να τα παραλάβει, την ώρα που όλοι οι εργαζόμενοι στις θυρίδες συναλλαγής υπερβαίνουν το ωράριο εργασίας τους, να σχεδιάζονται και εξαγγέλλονται μεγαλόπνοα σχέδια χωρίς την απαραίτητη υποστήριξη (προσωπικό, τεχνογνωσία, μέσα).

Δηλαδή, αν πάρουμε παράδειγμα την μονάδα διανομής Ηρακλείου Κρήτης που υπάρχουν 52 τομείς διανομής και εργάζονται 22 Ταχυδρόμοι για να καλύψουν το έργο των 52, τι επιπλέον έργο μπορεί να ζητήσει η Διοίκηση από αυτούς τους Ταχυδρόμους; 
Εκτός από το έργο 2,4 ταχυδρόμων που κάνει ο καθένας, για να κρατούν ζωντανή την διανομή στη πόλη τους, να αναλάβουν και συνταγογράφοι; delivery; ή δεν ξέρουμε τι άλλο;

Έχει επίγνωση η Διοίκηση και όσοι συμφωνούν με αυτές τις εξαγγελίες, με ποιες εργασιακές συνθήκες λειτουργεί σήμερα ο ΕΛΤΑ;
Γνωρίζουν πως σχεδόν το σύνολο του προσωπικού αποχωρεί από την εργασία του πολύ αργότερα από το τέλος του ωραρίου του;

Μάλλον όχι! Γιατί αν ήξερε, πρώτα θα δημιουργούσε τις προϋποθέσεις υποστήριξης των νέων υπηρεσιών και μετά θα τις εξήγγειλε!

Γνωρίζουμε πως μετά από αυτό το κείμενο μας, θα βγουν τα γνωστά παπαγαλάκια να μας κατηγορήσουν και πάλι πως εμποδίζουμε την ανάπτυξη του ΕΛΤΑ και πως δεν θέλουμε το καλό του Ταχυδρομείου!

Γι’ αυτό ξεκαθαρίζουμε πως δεν είμαστε αντίθετοι στο να εισαχθούν νέες υπηρεσίες στα ΕΛΤΑ και ιδιαίτερα αυτή την δύσκολη περίοδο που διανύουμε, όμως αυτό να γίνει υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις.

Πρέπει:

  1. Να εξασφαλιστεί η υποστήριξη των νέων υπηρεσιών, ώστε να μην εκτεθεί ο ΕΛΤΑ έναντι τρίτων, αλλά και ολόκληρης της κοινωνίας!
  2. Αυτές οι νέες υπηρεσίες να έχουν κάποια σχέση με το Ταχυδρομικό έργο.
  3. Να προσληφθεί το απαραίτητο προσωπικό που απαιτείται και να εκπαιδευτεί για την προώθηση των νέων υπηρεσιών.
  4. Να υπάρξει απόλυτος σεβασμός στα εργασιακά δικαιώματα των συναδέλφων. Στα ΕΛΤΑ υπάρχει (ακόμη) κανονισμός εργασίας που προβλέπει τις υποχρεώσεις των εργαζομένων και εμείς τουλάχιστον δεν πρόκειται να δεχτούμε την κατάργηση του. Και που σε καμιά περίπτωση δεν προβλέπει ούτε την μεταφορά ρούχων από το καθαριστήριο, ούτε την εκτέλεση συνταγών, κλπ, κλπ!
  5. Εφόσον διασφαλιστούν τα παραπάνω να θεσμοθετηθούν κίνητρα για όσους από τους συναδέλφους εμπλακούν στις νέες υπηρεσίες επιπλέον από το σημερινό τους έργο.
Αυτά, σαν πρώτες σκέψεις σε σχέση με τις ...ανέφικτες εξαγγελίες.