Το κόστος κατασκευής του αεροδρομίου έχει πέσει στο 1 δισ. ευρώ
Στην τελική ευθεία φαίνεται να μπαίνει ο διαγωνισμός για ένα από τα σημαντικότερα έργα της Περιφέρειας.
Μέχρι το τέλος του επόμενου μήνα το .... Υπουργείο Υποδομών αναμένεται να ανακοινώσει την προκήρυξη του διαγωνισμού για το «πολύπαθο» έργο του αεροδρομίου στο Καστέλι στης Κρήτης.
Ο διαγωνισμός σέρνεται από το 2009 και έχει ακυρωθεί αρκετές φορές. Μάλιστα ο τελευταίος διαγωνισμός για τη δημιουργία και λειτουργία του νέου Διεθνούς Αερολιμένα της Κρήτης είχε αποβεί άγονος καθώς οι υποψήφιοι παραχωρησιούχοι Archirodon, Vinci, Ελλακτωρ, J&P Αβαξ και Bouygues Batiment International δεν είχαν καταθέσει προσφορές.
Οι υποψήφιοι παραχωρησιούχοι είχαν ζητήσει «κούρεμα» του έργου, ούτως ώστε να φτάσει σε λογικά για το νησί μεγέθη καθώς και επέκταση του χρόνου διάρκειας της σύμβασης παραχώρησης.
Πάντως ελπίδα για την επαναπροκύρηξη του έργου αποτελεί η αποτύπωση των απαλλοτριώσεων – έχει έχει ήδη ολοκληρωθεί για το 80% των ιδιοκτησιών – κάτι που μέχρι πρότινος δεν υπήρχε.
Το κόστος κατασκευής του αεροδρομίου έχει πέσει στο 1 δισ. ευρώ από το αρχικό 1,5 δισ.
Όποια εταιρία αναλάβει το έργο θα εκπονήσει την πρώτη φάση κατασκευής με τη δέσμευση ότι εφόσον η κίνηση του αεροδρομίου αυξάνεται κατά 8% ετησίως θα προχωρήσει και στη δεύτερη φάση που είναι η επέκτασή του.
Σύμφωνα με την Περιφέρεια, το νέο αεροδρόμιο χαρακτηρίζεται είναι ένα έργο στρατηγικής και εξαιρετικής σημασίας για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του τουριστικού προϊόντος της Κρήτης, δεδομένου ότι το αεροδρόμιο «Ν. Καζαντζάκης», του Ηρακλείου θεωρείται «κορεσμένο» και ανεπαρκές για να εξυπηρετήσει την αυξητική τάση που καταγράφει ο αριθμός των τουριστών στο νησί.
Ωστόσο η κατασκευή του νέου αεροδρομίου αντιμετωπίζεται με επιφυλακτικότητα από Κρητικούς επιχειρηματίες και κυρίως από τις αεροπορικές εταιρίες (Aegean) που θεωρούν ότι η λειτουργία του θα εκτινάξει στα ύψη τα τέλη αεροδρομίου καθιστώντας απαγορευτική τη χρήση του.
Μέχρι το τέλος του επόμενου μήνα το .... Υπουργείο Υποδομών αναμένεται να ανακοινώσει την προκήρυξη του διαγωνισμού για το «πολύπαθο» έργο του αεροδρομίου στο Καστέλι στης Κρήτης.
Ο διαγωνισμός σέρνεται από το 2009 και έχει ακυρωθεί αρκετές φορές. Μάλιστα ο τελευταίος διαγωνισμός για τη δημιουργία και λειτουργία του νέου Διεθνούς Αερολιμένα της Κρήτης είχε αποβεί άγονος καθώς οι υποψήφιοι παραχωρησιούχοι Archirodon, Vinci, Ελλακτωρ, J&P Αβαξ και Bouygues Batiment International δεν είχαν καταθέσει προσφορές.
Οι υποψήφιοι παραχωρησιούχοι είχαν ζητήσει «κούρεμα» του έργου, ούτως ώστε να φτάσει σε λογικά για το νησί μεγέθη καθώς και επέκταση του χρόνου διάρκειας της σύμβασης παραχώρησης.
Πάντως ελπίδα για την επαναπροκύρηξη του έργου αποτελεί η αποτύπωση των απαλλοτριώσεων – έχει έχει ήδη ολοκληρωθεί για το 80% των ιδιοκτησιών – κάτι που μέχρι πρότινος δεν υπήρχε.
Το κόστος κατασκευής του αεροδρομίου έχει πέσει στο 1 δισ. ευρώ από το αρχικό 1,5 δισ.
Όποια εταιρία αναλάβει το έργο θα εκπονήσει την πρώτη φάση κατασκευής με τη δέσμευση ότι εφόσον η κίνηση του αεροδρομίου αυξάνεται κατά 8% ετησίως θα προχωρήσει και στη δεύτερη φάση που είναι η επέκτασή του.
Σύμφωνα με την Περιφέρεια, το νέο αεροδρόμιο χαρακτηρίζεται είναι ένα έργο στρατηγικής και εξαιρετικής σημασίας για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του τουριστικού προϊόντος της Κρήτης, δεδομένου ότι το αεροδρόμιο «Ν. Καζαντζάκης», του Ηρακλείου θεωρείται «κορεσμένο» και ανεπαρκές για να εξυπηρετήσει την αυξητική τάση που καταγράφει ο αριθμός των τουριστών στο νησί.
Ωστόσο η κατασκευή του νέου αεροδρομίου αντιμετωπίζεται με επιφυλακτικότητα από Κρητικούς επιχειρηματίες και κυρίως από τις αεροπορικές εταιρίες (Aegean) που θεωρούν ότι η λειτουργία του θα εκτινάξει στα ύψη τα τέλη αεροδρομίου καθιστώντας απαγορευτική τη χρήση του.