Μέσα στο δεύτερο εξάμηνο του έτους σχεδιάζει η ....
κυβέρνηση να ξεκινήσουν οι διαδικασίες για την αποκρατικοποίηση των Ελληνικών Ταχυδρομείων. Στο σχεδιασμό του ΤΑΙΠΕΔ τα ΕΛΤΑ περιλαμβάνονται στη μακριά λίστα με τις αποκρατικοποιήσεις, για τις οποίες σύντομα θα γίνει η έναρξη των σχετικών διαγωνισμών.
Αξίζει πάντως να αναφέρουμε ότι, μόλις στα τέλη του περασμένου χρόνου, ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Μιχάλης Χρυσοχοϊδης ερωτηθείς σχετικά με την πορεία ιδιωτικοποίησης της εταιρείας είχε σημειώσει τότε ότι «αυτό δεν αφορά το άμεσο παρόν και μέλλον. Όμως το γεγονός ότι τα ΕΛΤΑ περιλαμβάνονται στη νέα λίστα του ΤΑΙΠΕΔ μεταφράζεται ως εκτίμηση πως μπορεί να υπάρξει αγοραστικό ενδιαφέρον για την εταιρεία.
Βέβαιο είναι, πάντως, ότι εκκίνηση της διαδικασίας για την αποκρατικοποίηση των ΕΛΤΑ γίνεται σε μια εποχή που, διεθνώς, η ζήτηση για ταχυδρομικές εταιρείες κρίνεται μάλλον χαμηλή. Πρόκειται για εταιρείες που αναζητούν επιχειρηματική κατεύθυνση, καθώς έχουν πληγεί ιδιαίτερα από τις νέες τεχνολογίες σε ότι αφορά τις παραδοσιακές τους υπηρεσίες ενώ, την ίδια στιγμή, νέες υπηρεσίες κάνουν την εμφάνισή τους στα ταχυδρομικά καταστήματα.
Σε μια προσπάθεια να διαφοροποιήσει το portfolio υπηρεσιών των Ελληνικών Ταχυδρομείων η διοίκηση, υπό τον Κωστή Μελαχροινό, σχεδιάζει μια σειρά από νέες υπηρεσίες. Στόχος είναι η αύξηση των εσόδων της εταιρείας σε εποχή που τα έσοδα των παραδοσιακών ταχυδρομικών υπηρεσιών κινούνται πτωτικά. Αυτό οφείλεται στο ότι μια σειρά από υπηρεσίες που γίνονταν μέσω του ταχυδρομείου, γίνονται πλέον με την χρήση της τεχνολογίας πχ e-mail, ηλεκτρονικές πληρωμές λογαριασμών κλπ.
Να αναφέρουμε τέλος ότι αντιδράσεις από το χώρο των φαρμακοποιών έχει προκαλέσει το σχέδιο της διοίκησης του ΕΛΤΑ να αναλαμβάνουν οι ταχυδρομικοί υπάλληλοι την εκτέλεση συνταγών και την παράδοσή τους στο χώρο του πελάτη. Ο ταχυδρόμος θα παίρνει τη συνταγή, θα φροντίζει για την εκτέλεσή της και στην συνέχεια θα παραδίδει τα φάρμακα στο σημείο που επιθυμεί ο πελάτης.
Το κόστος για την παράδοση των φαρμάκων στο σπίτι θα είναι με 3 ευρώ και αναμένεται να έχει μεγάλη απήχηση στην περιοχή της Αττικής, από την οποία και θα ξεκινήσει η εφαρμογή του νέου μέτρου.
κυβέρνηση να ξεκινήσουν οι διαδικασίες για την αποκρατικοποίηση των Ελληνικών Ταχυδρομείων. Στο σχεδιασμό του ΤΑΙΠΕΔ τα ΕΛΤΑ περιλαμβάνονται στη μακριά λίστα με τις αποκρατικοποιήσεις, για τις οποίες σύντομα θα γίνει η έναρξη των σχετικών διαγωνισμών.
Αξίζει πάντως να αναφέρουμε ότι, μόλις στα τέλη του περασμένου χρόνου, ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Μιχάλης Χρυσοχοϊδης ερωτηθείς σχετικά με την πορεία ιδιωτικοποίησης της εταιρείας είχε σημειώσει τότε ότι «αυτό δεν αφορά το άμεσο παρόν και μέλλον. Όμως το γεγονός ότι τα ΕΛΤΑ περιλαμβάνονται στη νέα λίστα του ΤΑΙΠΕΔ μεταφράζεται ως εκτίμηση πως μπορεί να υπάρξει αγοραστικό ενδιαφέρον για την εταιρεία.
Δύσκολοι καιροί για ταχυδρομεία
Κατά καιρούς, όποτε έχει υπάρξει συζήτηση για αποκρατικοποίηση των Ελληνικών Ταχυδρομείων, έχει εκδηλωθεί επενδυτικό ενδιαφέρον από το ελληνικές εταιρείες, με την συνεργασία μεγάλων παικτών της διεθνούς ταχυδρομικής αγοράς. Όμως το ενδιαφέρον αυτό υπήρξε περισσότερο φιλολογικό, αφού καμία σχετική διαδικασία δεν προχώρησε.Βέβαιο είναι, πάντως, ότι εκκίνηση της διαδικασίας για την αποκρατικοποίηση των ΕΛΤΑ γίνεται σε μια εποχή που, διεθνώς, η ζήτηση για ταχυδρομικές εταιρείες κρίνεται μάλλον χαμηλή. Πρόκειται για εταιρείες που αναζητούν επιχειρηματική κατεύθυνση, καθώς έχουν πληγεί ιδιαίτερα από τις νέες τεχνολογίες σε ότι αφορά τις παραδοσιακές τους υπηρεσίες ενώ, την ίδια στιγμή, νέες υπηρεσίες κάνουν την εμφάνισή τους στα ταχυδρομικά καταστήματα.
Επιστροφή στα κέρδη για το 2014
Η επιστροφή στην κερδοφορία την οποία αναμένεται ότι θα πετύχουν φέτος τα ΕΛΤΑ δημιουργεί τις προϋποθέσεις για την έναρξη του διαγωνισμού αποκρατικοποίησης της εταιρείας. Για το τρέχον έτος η διοίκηση αναμένει ότι θα έχει κερδοφορία της τάξης των 7 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ το 2013 έκλεισε με ζημιές της τάξης των 6 εκατομμυρίων ευρώ.Σε μια προσπάθεια να διαφοροποιήσει το portfolio υπηρεσιών των Ελληνικών Ταχυδρομείων η διοίκηση, υπό τον Κωστή Μελαχροινό, σχεδιάζει μια σειρά από νέες υπηρεσίες. Στόχος είναι η αύξηση των εσόδων της εταιρείας σε εποχή που τα έσοδα των παραδοσιακών ταχυδρομικών υπηρεσιών κινούνται πτωτικά. Αυτό οφείλεται στο ότι μια σειρά από υπηρεσίες που γίνονταν μέσω του ταχυδρομείου, γίνονται πλέον με την χρήση της τεχνολογίας πχ e-mail, ηλεκτρονικές πληρωμές λογαριασμών κλπ.
Έμφαση σε νέες υπηρεσίες
Στις νέες υπηρεσίες που σχεδιάζονται περιλαμβάνονται κάρτες prepaid, δυνατότητα αγοράς, συσκευασίας και αποστολής προϊόντων από μικρομεσαίες επιχειρήσεις με αντικαταβολή. Με τον τρόπο αυτόν τα ΕΛΤΑ επιχειρούν να διεκδικήσουν ένα σημαντικό μέρος από τον κλάδο της διακίνησης δεμάτων. Πρόκειται για μία αγορά που συνεχίζει να κινείται ανοδικά και να αυξάνει τα μεγέθη και στην Ελλάδα, κατά το πρότυπο του εξωτερικού, ως συνέπεια της πολύ μεγάλης αύξησης των πωλήσεων από απόσταση.Να αναφέρουμε τέλος ότι αντιδράσεις από το χώρο των φαρμακοποιών έχει προκαλέσει το σχέδιο της διοίκησης του ΕΛΤΑ να αναλαμβάνουν οι ταχυδρομικοί υπάλληλοι την εκτέλεση συνταγών και την παράδοσή τους στο χώρο του πελάτη. Ο ταχυδρόμος θα παίρνει τη συνταγή, θα φροντίζει για την εκτέλεσή της και στην συνέχεια θα παραδίδει τα φάρμακα στο σημείο που επιθυμεί ο πελάτης.
Το κόστος για την παράδοση των φαρμάκων στο σπίτι θα είναι με 3 ευρώ και αναμένεται να έχει μεγάλη απήχηση στην περιοχή της Αττικής, από την οποία και θα ξεκινήσει η εφαρμογή του νέου μέτρου.
Πηγή: sofokleous10.gr