Από σήμερα σε 110 αίθουσες και στο Διαδίκτυο το νέο ντοκιμαντέρ του Αρη Χατζηστεφάνου
Τους δεσμούς αίματος του Φασισμού
με το Κεφάλαιο, διαχρονικά, από την Ιταλία του Μουσολίνι, τη Γερμανία
του Χίτλερ και την κατοχική Ελλάδα μέχρι την Ελλάδα των Συνταγματαρχών
και της ....
Χρυσής Αυγής καταγράφει το ντοκιμαντέρ ΦΑΣΙΣΜΟΣ Α.Ε., το
τελευταίο μέρος, μετά το Debtocracy και Catastroika, της τριλογίας του
Αρη Χατζηστεφάνου, «με παραγωγό εσένα», δηλαδή το κοινό, όπως μας
πληροφορεί από τα πρώτα του λεπτά.Οι αντιστοιχίες που ασταμάτητα δημιουργούνται αποδεικνύουν τους κύκλους που κάνει η ιστορία: ο εκφασισμός του ελληνικού πολιτικού σκηνικού και η ανάδειξη της Χρυσής Αυγής ήταν απόρροια της κρίσης -όπως συνέβη την εποχή της ανόδου του Χίτλερ. Και είχε τότε και τώρα υποστηρικτή -άμεσα ή έμμεσα-, πέρα από τους κεφαλαιούχους, όπως καταγγέλλει ο Χατζηστεφάνου, τα ΜΜΕ (κατονομάζοντας Mega, ΣΚΑΪ, Star και Antenna και αναπαράγοντας αποσπάσματα εκπομπών τους, με τους δημοσιογράφους Θέμο Αναστασιάδη και Σταύρο Θεοδωράκη). Ηδη για να στηθεί ο μύθος του success story του ναζισμού έπρεπε να συνεργαστούν, προσθέτει ο δημοσιογράφος- ερευνητής, μεγάλοι Ελληνες εκδότες, όπως ο Λαμπράκης κι ο Ελευθερουδάκης.
Και μπορεί να αναζητά τις ρίζες του φασισμού στις αρχές του 20ού αιώνα, αλλά για την Ελλάδα της Χρυσής Αυγής θέλει να μιλήσει, επειδή, όπως τονίζει, «φασισμός δεν είναι μόνο η συμμορία της Χρυσής Αυγής αλλά και οι πολιτικοί, οι επιχειρηματίες και οι εκδότες που την εξέθρεψαν. Επειδή η οικονομική κρίση που ευνοεί την ανάπτυξη του φασισμού και του ναζισμού είναι μπροστά μας και όχι πίσω μας. Επειδή ολόκληρη η Ευρώπη βυθίζεται στο σκοτάδι της άκρας δεξιάς».
Περνούσαν οι τελευταίες διμοιρίες των ΜΑΤ έξω από το Ιντεάλ, την ώρα που ξεκινούσε χθες η πρώτη δημοσιογραφική προβολή του ντοκιμαντέρ. Το συλλαλητήριο είχε μόλις τελειώσει. «Δεν θέλω να ξαναπώ τίποτα για το φασισμό. Αλλωστε, αυτές είναι μέρες χαράς. Βγαίνουμε στις αγορές», ήταν ο σαρκαστικός χαιρετισμός του δημοσιογράφου πριν από την προβολή της ταινίας του που ξεκινάει επιθετικά με την προκλητική ασυλία των Γερμανών βιομηχάνων συνεργών του Γ' Ράιχ (IG Farben, Krup κ.ά.). Η οικογένεια Ρενό ομνύει στο όνομα του Χίτλερ και ο Ανιέλι της Fiat ζητωκραυγάζει υπέρ του Μουσολίνι. Αλλά και στην Ελλάδα εμφανίζονται τρανταχτά ονόματα βιομηχάνων να συναλλάσσονται με μη δημοκρατικά καθεστώτα.
Μια ακόμη ενδιαφέρουσα αντιστοιχία: Και την εποχή ανόδου του χιτλερισμού η Αριστερά παρουσιάζεται ως τρομοκρατική οργάνωση. Και τότε ψαλιδίζονται μισθοί, συντάξεις και επιδόματα, αλλά το οικονομικό κατεστημένο δεν ικανοποιείται. Και βεβαίως, ανέκαθεν η συγκέντρωση κεφαλαίου βαπτιζόταν ανάπτυξη.
Καταρρίπτονται όλα τα φιλολαϊκά επιχειρήματα της Χρυσής Αυγής: Μέσα στη Βουλή φαίνεται να ψηφίζει το ξεπούλημα των νησιών μας, ενώ υποστηρίζει και το κλείσιμο της ΕΡΤ και την εταιρεία Eldorando Gold και κυρίως τους Ελληνες εφοπλιστές. Είναι εντυπωσιακό πώς συμπίπτουν οι απόψεις που διατυπώνει στο Αλ Τζαζίρα γνωστός καναλάρχης, εκδότης και εφοπλιστής, με αυτές που εκφέρει ο θυμωμένος κ. Λαγός της Χρυσής Αυγής -και για τους δύο, για τα σημερινά δεινά ευθύνονται ο συνδικαλισμός και ο κομμουνισμός.
Μεταξύ όσων συστρατεύονται, «για να δείξουμε ότι ο φασισμός είναι εργαλείο του καπιταλισμού και όχι κάτι που ενυπάρχει μέσα μας ή κάτι για το οποίο ευθύνεται το κακό μας ριζικό», όπως λέει ο Αρης Χατζηστεφάνου, είναι ο Ταρίκ Αλί -ο οποίος αποκαλύπτει επιστολή του Τσόρτσιλ (το 1936) με την οποία ο Βρετανός ηγέτης υμνεί τους Χίτλερ και Μουσολίνι!- και οι ιστορικοί και ερευνητές Γιώργος Μαργαρίτης, Σπύρος Μαρκέτος και Δημοσθένης Κούκουνας.
Η κόρη του περιβόητου ανθρώπου-γέφυρα με τη χιτλερική Γερμανία, γαμπρού του Siemens και εμπνευστή των Ταγμάτων Ασφαλείας Ιωάννη Βουλπιώτη, Ιζαμπέλα Παλάσκα, ισχυρίζεται ότι χωρίς τον πατέρα της η Ελλάδα θα είχε γίνει κομμουνιστική.
Πηγή: enet.gr