2 Νοε 2014

Όχι στην ιδιωτικοποίηση λένε οι εργαζόμενοι των ΕΛΤΑ

Σαφές μήνυμα απέναντι σε οποιαδήποτε απόπειρα ιδιωτικοποίησης των Ελληνικών Ταχυδρομείων (ΕΛ.ΤΑ.), έστειλαν, οι εργαζόμενοί τους, από τη Ρόδο όπου, για συμβολικούς λόγους, πραγματοποιήθηκε το 33ο εκλογοαπολογιστικό πανελλαδικό συνέδριο που διοργανώνει μέχρι και το Σάββατο...
1 Νοεμβρίου η πανελλήνια Ομοσπονδία Σωματείων Ταχυδρομικών, παρουσία και σύσσωμης σχεδόν της Διοίκησής τους.Άψογη ήταν, πραγματικά, η διοργάνωση του Συνεδρίου αυτού το οποίο θεωρείται ιδιαιτέρως σημαντικό και έχει διεθνή χαρακτήρα, καθώς, εκτός από την οργανωτική δεινότητα που επέδειξαν, η χθεσινή έναρξή του «διανθίστηκε» και από ορισμένες πινελιές που είχαν άρωμα παρελθόντος ενώ μεγάλες ήταν οι αναφορές στην οικονομική κρίση και πως οδηγηθήκαμε σ’ αυτήν.
Από την είσοδο ακόμη του ξενοδοχείου Grand Hotel, όπου και διεξάγεται το Συνέδριο, μία τεράστια χάρτινη αναπαράσταση αγώνων του συνδικαλιστικού κινήματος των ΕΛ.ΤΑ. προδιέθετε τον συμμετέχοντα ή τον επισκέπτη ότι πρόκειται για ένα Συνέδριο άρτια οργανωμένο.


Εκείνο, όμως, που έκλεψε την παράσταση ήταν ο…παραδοσιακός ταχυδρόμος με το ποδήλατό του και τη χαρακτηριστική δερμάτινη τσάντα του ταχυδρόμου και τη στολή, που συναντούσε κανείς στην είσοδο της αίθουσας όπου διεξάγονταν οι εργασίες του Συνεδρίου.
 Μάλιστα, ο ίδιος, συνοδευόμενος από γυναίκες ταχυδρόμους με την ανάλογη στολή, πήγε μπροστά από το Προεδρείο για να προαναγγείλει με τη γνώριμη σφυρίχτρα την έναρξη των εργασιών από τον Δήμαρχο Ρόδου κ. Φώτη Χατζηδιάκο!

Πριν από την έναρξη, όμως, προβλήθηκε ένα πεντάλεπτο βίντεο το οποίο «σύστηνε» τη Ρόδο στους παρευρισκομένους το οποίο, πραγματικά, καταχειροκροτήθηκε. Ακολούθησε άλλο βίντεο…αφιερωμένο στην κρίση και το πως οδηγηθήκαμε μέχρι εδώ.
Σημειώνεται ότι η αίθουσα του Συνεδρίου ήταν κατάμεστη και ανάμεσα στα δεκάδες μέλη των ελληνικών σωματείων και εκείνου των συνταξιούχων των ΕΛ.ΤΑ., βρίσκονταν εκπρόσωποι και από πολλά συνδικάτα συναδέλφων τους από το εξωτερικό.
Συγκεκριμένα, εκπροσωπήθηκαν τα συνδικάτα ταχυδρομικών υπαλλήλων από: Τον Καναδά, την Ισπανία, τη Σουηδία, τη Ρωσία, την Κροατία, τη Σερβία, την Αλβανία, τη Βουλγαρία, την Κύπρο, το Ισραήλ, τη Νορβηγία, την Ιταλία, το Βέλγιο, την Πορτογαλία και την Ουγγαρία ενώ σήμερα αναμένεται και από τη Μεγάλη Βρετανία.
Το παρόν στο Συνέδριο έδωσαν, ακόμη, οι βουλευτές Δωδεκανήσου κ.κ. Βασίλης Υψηλάντης και Δημήτρης Γάκης, ο Αντιπεριφερειάρχης κ. Γιάννης Φλεβάρης όπως και ο Αντιδήμαρχος κ. Γιώργος Πόκκιας, η κα Αγγέλου από τους ΑΝ.ΕΛ., ο κ. Κώστας Γιαννόπουλος από το ΚΚΕ, το μέλος της εκτελεστικής επιτροπής της ΔΗΜΑΡ κα Ιωάννα Μαρίνου, ο αναπληρωτής Γενικός Γραμματέας της ΓΣΕΕ κ. Θανάσης Ζανούσης, ο Πρόεδρος του ΕΚΡ κ. Σάββας Χατζησάββας.
Από πλευράς Διοίκησης παρών ήταν και απηύθυνε χαιρετισμό ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος των ΕΛΤΑ κος Κωστής Μελαχροινός καθώς αρκετά Διευθυντικά και Διοικητικά στελέχη.
Σημειώνεται ότι παρ’ όλο που αναμενόταν να κηρύξει τις εργασίες ο Υπουργός Μεταφορών και Υποδομών κ. Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, τελικά δεν ήρθε καθώς πληροφορίες τον ήθελαν να παίρνει αυτή την απόφαση λόγω της συνάντησης κατά της ιδιωτικοποίησης του αεροδρομίου  που διοργάνωσε, χθες το μεσημέρι, το ΕΚΡ με τον Σύλλογο εργαζομένων στην ΥΠΑ.

Κηρύσσοντας την έναρξη του Συνεδρίου ο Δήμαρχος, μεταξύ άλλων, έκανε μία μικρή αναδρομή στην ιστορία της Ρόδου και στάθηκε, κυρίως, στον πολυπολιτισμικό χαρακτήρα του νησιού όλα αυτά τα χρόνια, θυμίζοντας, μάλιστα, ότι τα τοπία του νησιού μέσω των καρτ ποστάλ των ΕΛ.ΤΑ. ταξίδεψαν σε όλο τον κόσμο και έτσι ξεκίνησε να προβάλλεται η Ρόδος και τα άλλα νησιά.
Στη συνέχεια, αναφέρθηκε στην πρώτη συνάντηση που είχε το 2012, όντας Αντιπεριφερειάρχης, με τον Πρόεδρο της Ομοσπονδίας κ. Γιώργο Βασιλόπουλο όταν είχε επισκεφθεί τη Ρόδο και με τις συνέπειες της κρίσης να έχουν αγγίξει τον κλάδο τους.

Ο Δήμαρχος στάθηκε ιδιαίτερα σ’ αυτό που τονίστηκε πριν από δύο χρόνια, δηλαδή την αναγκαιότητα να μην κλείσει κανένα γραφείο των ΕΛ.ΤΑ. εδώ ούτε στα χωριά.

Ο Πρόεδρος του ΕΚΡ, τόνισε, καταρχήν, ότι η επιλογή της Ομοσπονδίας να διεξαχθεί το Συνέδριο αυτό στη Ρόδο, δείχνει ότι Ελλάδα δεν είναι μόνο η Αθήνα και ότι τα ΕΛ.ΤΑ. παίζουν ένα σημαντικό και αναντικατάστατο ρόλο στην επικοινωνία των ανθρώπων.
«Τα ΕΛ.ΤΑ. δεν μπορούν να ιδιωτικοποιηθούν», είπε, στη συνέχεια ο κ. Χατζησάββας και ανέφερε ότι δίνουν αγώνα ενάντια σ’ αυτό, όπως και για το αεροδρόμιο της Ρόδου.
 (Ταχ. Κατάστημα Ρόδου)
 
Στο χαιρετισμό του, ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Σωματείων ταχυδρόμων, κ. Βασιλόπουλος, αφού είπε ότι το Συνέδριο διεξάγεται στη Ρόδο συμβολικά για να αναδείξουν το τεράστιο έργο του ταχυδρόμου σε όλα τα νησιά-«είμαστε παντού!», ανέφερε χαρακτηριστικά-μίλησε για την ιδιαίτερα δυσμενή χρονική συγκυρία στην οποία διεξάγεται στο Συνέδριο και ότι έχουν μεσολαβήσει τρία ταραγμένα χρόνια από το προηγούμενο.
Αναλύοντας τη σημερινή κατάσταση για τα ΕΛ.ΤΑ., ο κ. Βασιλόπουλος τόνισε, μεταξύ άλλων, ότι το ταχυδρομικό έργο έχει συρρικνωθεί ενώ έχει καταγραφεί μείωση του όγκου συναλλαγών και του τζίρου.
Τα ζητήματα που τέθηκαν είναι η πρόθεση της κυβέρνησης για πώληση των Ελληνικών ταχυδρομείων και έστειλε το μήνυμά τους λέγοντας: «Εμείς δεν διαπραγματευόμαστε την πώληση του ταχυδρομείου».
Ο κ. Βασιλόπουλος αναφέρθηκε και στους ιδιώτες, λέγοντας ότι οι τζίροι του κούριερ ανέρχονται στα 400 εκατομμύρια ευρώ και έκανε λόγο για συμφέροντα που υπονομεύουν την προσπάθειά τους.

Από την πλευρά του, ο κ. Μελαχροινός, αναφερόμενος στη σημερινή κατάσταση για τα ΕΛ.ΤΑ., είπε, μεταξύ άλλων, ότι οι ευθύνες που προκύπτουν για τους ίδιους έχουν να κάνουν με αποδέσμευση από πρότυπα του παρελθόντος.
Όπως είπε, με τον όγκο του επιστολικού να μειώνεται δραματικά σε μία πενταετία, τουλάχιστον με 50 εκατ. ευρώ το χρόνο μείωση στον κύκλο εργασιών των ΕΛ.ΤΑ., έκαναν μία προσαρμογή στις συνθήκες όπως προέκυψαν, δίνοντας βάρος σε νέα προϊόντα (σ.σ. χρηματοπιστωτικά, τραπεζικά, έμφαση στο δέμα, το μικρόδεμα και την ταχυμεταφορά-από πέρυσι τα ΕΛ.ΤΑ. έχουν άδεια ταχυμεταφοράς και προϊόντα, ανεξάρτητα από το πότε θα επιτευχθεί η ενσωμάτωση της θυγατρικής που ασχολείται μ’ αυτά).
«Κυρίαρχο στοιχείο της επόμενης περιόδου είναι η προσαρμογή στις ανάγκες πελατών, είτε φυσικών προσώπων, είτε επιχειρήσεων», είπε και εξήγησε ότι με βάση αυτό προσάρμοσαν τα ωράρια λειτουργίας τους και τα έκαναν 13 ώρες, 7:30 το πρωί με 8:30 το βράδυ για 60 καταστήματα σε όλη τη χώρα ενώ θα διευρυνθεί.
«Να είμαστε παρόντες όταν η αγορά λειτουργεί», είπε χαρακτηριστικά.

 Ο Δήμαρχος στάθηκε ιδιαίτερα σ’ αυτό που τονίστηκε πριν από δύο χρόνια, δηλαδή την αναγκαιότητα να μην κλείσει κανένα γραφείο των ΕΛ.ΤΑ. εδώ ούτε στα χωριά.
Ο Πρόεδρος του ΕΚΡ, τόνισε, καταρχήν, ότι η επιλογή της Ομοσπονδίας να διεξαχθεί το Συνέδριο αυτό στη Ρόδο, δείχνει ότι Ελλάδα δεν είναι μόνο η Αθήνα και ότι τα ΕΛ.ΤΑ. παίζουν ένα σημαντικό και αναντικατάστατο ρόλο στην επικοινωνία των ανθρώπων.
«Τα ΕΛ.ΤΑ. δεν μπορούν να ιδιωτικοποιηθούν», είπε, στη συνέχεια ο κ. Χατζησάββας και ανέφερε ότι δίνουν αγώνα ενάντια σ’ αυτό, όπως και για το αεροδρόμιο της Ρόδου.
Στο χαιρετισμό του, ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Σωματείων ταχυδρόμων, κ. Βασιλόπουλος, αφού είπε ότι το Συνέδριο διεξάγεται στη Ρόδο συμβολικά για να αναδείξουν το τεράστιο έργο του ταχυδρόμου σε όλα τα νησιά-«είμαστε παντού!», ανέφερε χαρακτηριστικά-μίλησε για την ιδιαίτερα δυσμενή χρονική συγκυρία στην οποία διεξάγεται στο Συνέδριο και ότι έχουν μεσολαβήσει τρία ταραγμένα χρόνια από το προηγούμενο.
Αναλύοντας τη σημερινή κατάσταση για τα ΕΛ.ΤΑ., ο κ. Βασιλόπουλος τόνισε, μεταξύ άλλων, ότι το ταχυδρομικό έργο έχει συρρικνωθεί ενώ έχει καταγραφεί μείωση του όγκου συναλλαγών και του τζίρου.
Τα ζητήματα που τέθηκαν είναι η πρόθεση της κυβέρνησης για πώληση των Ελληνικών ταχυδρομείων και έστειλε το μήνυμά τους λέγοντας: «Εμείς δεν διαπραγματευόμαστε την πώληση του ταχυδρομείου».
Ο κ. Βασιλόπουλος αναφέρθηκε και στους ιδιώτες, λέγοντας ότι οι τζίροι του κούριερ ανέρχονται στα 400 εκατομμύρια ευρώ και έκανε λόγο για συμφέροντα που υπονομεύουν την προσπάθειά τους.
Φωτο:http://www.pak-elta.gr
Πηγή:http://www.rodiaki.gr