2 Δεκ 2014

Ολοένα και καθυστερεί η απορρόφηση των «Ταχυμεταφορών» από τα ΕΛΤΑ

Ολοένα και καθυστερεί η απορρόφηση των «Ταχυμεταφορών ΕΛΤΑ» από τα ΕΛΤΑ. Παρόλο που η σχετική απόφαση έχει παρθεί εδώ και καιρό, η ενσωμάτωση καθυστερεί, επιφέροντας αρνητικές συνέπειες στα ΕΛΤΑ, τα οποία δεν αποκομίζουν τα οικονομικά και λειτουργικά οφέλη από την απορρόφηση της θυγατρικής εταιρείας.
Του Φώτη Φωτεινού
Ενδεικτικό είναι ότι, σύμφωνα με μελέτη που παρέδωσε πρόσφατα στη διοίκηση των ΕΛΤΑ η PwC, τα εκτιμώμενα οφέλη από την ενσωμάτωση των «Ταχυμεταφορών», σε ετήσια βάση, κυμαίνονται ....
μεταξύ 6,6 εκατ. έως 9,5 εκατ.   
Αναλυτικότερα, στο Πρόγραμμα Άμεσων Δράσεων (Crash Program) 2013 – 2014, το οποίο εγκρίθηκε από το δ.σ. των ΕΛΤΑ στις 07/06/2013, καθώς και στο εγκεκριμένο «Στρατηγικό και Επιχειρησιακό Σχέδιο ΕΛΤΑ 2013 – 2017», προβλεπόταν η ενσωμάτωση της θυγατρικής, στη μητρική εταιρεία, έως το τέλος του 2013!
Οι λόγοι που υποστηρίζουν την ενσωμάτωση αυτή είναι οι ακόλουθοι:
-Το γεγονός ότι, λόγω του ισχυρού brand ΕΛΤΑ και του εκτενούς δικτύου που διαθέτουν, αναμενόμενο θα ήταν οι «Ταχυμεταφορές ΕΛΤΑ Α.Ε.» να καταστούν ο ηγέτης της αγοράς υπηρεσιών ταχυμεταφορών στην Ελλάδα, κάτι το οποίο δεν επιτυγχάνουν σήμερα.
Μάλιστα, σύμφωνα με την μελέτη της PWC, που βασίζεται σε στοιχεία του 2012, στην αγορά των ταχυμεταφορών το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς είχε η ACS με 25,9% και ακολουθούσαν η DHL με 20,6%, η Γενική Ταχυδρομική με 17,1% και οι «Ταχυμεταφορές ΕΛΤΑ» με 8,3%.

-Η ανάγκη επίτευξης οικονομιών κλίμακας στα ΕΛΤΑ, λόγω του μίγματος προϊόντων και υπηρεσιών, μέσω της αξιοποίησης και βελτιστοποίησης δικτύων και υποδομών.
-Η ανάπτυξη υπηρεσιών logistics που αποτελεί για τα ΕΛΤΑ βασική δραστηριότητα, που θα υποστηρίξει τη διεκδίκηση εσόδων.
-Η συνεργασία με ιδιώτες, μέσω των πρακτορείων που επιβάλλει τη διάθεση ολοκληρωμένου μίγματος προϊόντων από κάθε πρακτορείο.
Ωστόσο, παρά τα πολλαπλά οφέλη από την ενσωμάτωση της θυγατρικής εταιρείας, η διαδικασία είναι ακόμα σε εξέλιξη και μάλιστα, εκτός χρονοδιαγράμματος υλοποίησης.
Παράλληλα, «τα ΕΛΤΑ δεν αποκομίζουν τα οικονομικά και λειτουργικά οφέλη από την ενσωμάτωση της θυγατρικής εταιρείας, αλλά συνεχίζουν να επιβαρύνονται με τα αντίστοιχα κόστη που δημιουργεί η διατήρηση της θυγατρικής, με αρνητικές συνέπειες στο οικονομικό αποτέλεσμα του 2014», αναφέρουν ταχυδρομικοί.
Τα μεγέθη του 2013
Υπενθυμίζεται ότι, το 2013, τα έσοδα των ΕΛΤΑ (μητρική εταιρεία) συρρικνώθηκαν στα 364,9 εκατ., έναντι 400 εκατ. το 2012, ενώ σημειώθηκαν καθαρές ζημιές 6,8 εκατ. (στα ίδια επίπεδα με το 2012). 
Αντίστοιχα, οι «Ταχυμεταφορές ΕΛΤΑ» είχαν, το 2013, κύκλο εργασιών 25,6 εκατ., έναντι 22,8 εκατ. το 2012. Η εταιρεία παρέμεινε ζημιογόνος, εάν και συρρίκνωσε εντυπωσιακά τις ζημιές της. Το 2013, οι ζημιές μετά από φόρους έφτασαν τα 0,57 εκατ., έναντι 8,73 εκατ. το 2012, ήτοι μείωση 97%.
Το 2013, η «Ταχυμεταφορές ΕΛΤΑ» είχε 18 καταστήματα και 113 πρακτορεία, απασχολώντας 163 άτομα ως μόνιμο προσωπικό και 12 άτομα ορισμένου χρόνου, από 164 άτομα μόνιμο προσωπικό και 220 ορισμένου χρόνου το 2012. Η μεγάλη μείωση στον αριθμό των συμβασιούχων είχε επίδραση και στη συρρίκνωση του λειτουργικού κόστους, άρα στη βελτίωση των αποτελεσμάτων. 
 
Πηγή: metaforespress.gr