κανονικής άδειας.
Ως
φαίνεται και οι δύο πλευρές δεν έχουν συνειδητοποιήσει ούτε της αλλαγή της
κυβέρνησης, αλλά ούτε και την σημερινή διαφορετική πολιτική και επιμένουν στα μνημονιακά
μέτρα που με τόση θέρμη εφάρμοσαν όλο το προηγούμενο διάστημα.
Και
η στάση της ΠΑΣΚΕ, αν και διαφωνούμε κάθετα, δεν μας εκπλήσσει. Οι συνδικαλιστές
της πορεύονται αταλάντευτα με βάση τις μνημονιακές θέσεις τους, που
ακολουθούν τα τελευταία χρόνια. Μάλιστα η χθεσινή ΚΟΙΝΗ ΣΥΜΦΩΝΙΑ θα τους είναι
ιδιαίτερα χρήσιμη, προκειμένου να εκθέσουν τη νέα κυβέρνηση, αφού θα την
παρουσιάσουν (την κοινή συμφωνία) ως συνέχεια της ίδιας, νεοφιλελεύθερης, πολιτικής στα ΕΛΤΑ επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ.
Εκείνο
που αδυνατούμε να κατανοήσουμε είναι πως η νέα ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών
επέτρεψε (;) - αν το γνώριζε κι αν το επέτρεψε - την υπογραφή αυτής της κοινής συμφωνίας από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο, που εκθέτει ανεπανόρθωτα την κυβέρνηση;
Γιατί
δεν είναι μόνο το θέμα της περικοπής των δώρων.
Μια σειρά από σοβαρά θεσμικά θέματα (π.χ.
οι επιτροπές που δημιουργήθηκαν - 2ος όρος ΕΣΣΕ 2013-2014 - πριν ενάμιση χρόνο, για να διαμορφώσουν νέο πειθαρχικό
δίκαιο, νέο κανονισμό εργασίας, νέο κανονισμό προσωπικού κλπ) που έληξαν στις 31/12/14
και που τα χειρίζονταν μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του ΕΛΤΑ, τοποθετημένα από την
προηγούμενη κυβέρνηση και που η υπογραφή της νέας κοινής συμφωνίας τους δίνει το
δικαίωμα να συνεχίσουν απτόητοι το ισοπεδωτικό τους έργο!
Τα γνωρίζει αυτά η νέα ηγεσία του υπουργείου μεταφορών;
Έδωσε την συγκατάθεση της για την υπογραφή;
Επέτρεψε να συνεχίζουν να εφαρμόζονται στα ΕΛΤΑ οι ίδιες πολιτικές που μας οδήγησαν στο σημερινό αδιέξοδο;
Τα γνωρίζει αυτά η νέα ηγεσία του υπουργείου μεταφορών;
Έδωσε την συγκατάθεση της για την υπογραφή;
Επέτρεψε να συνεχίζουν να εφαρμόζονται στα ΕΛΤΑ οι ίδιες πολιτικές που μας οδήγησαν στο σημερινό αδιέξοδο;
Αν δεν τα γνωρίζει, κι αν δεν έδωσε την
συγκατάθεση της και η Διοίκηση του ΕΛΤΑ ενήργησε αυτοβούλως, εκθέτοντας την κυβέρνηση στους
εργαζόμενους του ταχυδρομείου, τότε οφείλει, να ζητήσει τώρα τις παραιτήσεις του
Διευθύνοντος Συμβούλου και των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου που τοποθέτησε
η προηγούμενη κυβέρνηση και να προχωρήσει άμεσα στην τοποθέτηση νέας Διοίκησης
στον Οργανισμό, πριν είναι πολύ αργά!
Το θέμα βέβαια έχει και τραγελαφικές προεκτάσεις!
Ο Διευθύνων Σύμβουλος και η ηγεσία της ΠΑΣΚΕ υπερέβησαν τα εσκαμένα, ξεπέρασαν κάθε όριο δεοντολογίας και εκτράπηκαν θεσμικά!
Τις προηγούμενες ημέρες αφού συναποφάσισαν
την συνέχιση της περικοπής, στη συνέχεια ο Διευθύνων Σύμβουλος έδωσε εντολή να τυπωθούν τα εκκαθαριστικά της μισθοδοσίας
μας στις 29 Μαρτίου, δύο ημέρες νωρίτερα από την υπογραφή της κοινής συμφωνίας
και σε κάθε περίπτωση, πριν πάρουν εξουσιοδότηση από τα αντίστοιχα Διοικητικά
Συμβούλια του ΕΛΤΑ και της ΠΟΣΤ για να την υπογράψουν στις 31 Μαρτίου! Ενήργησαν δηλαδή ατομικά και πέρα από κάθε θεσμική λειτουργία, θεωρώντας δεδομένη την εξουσιοδότηση, πριν καν συζητηθεί το θέμα!
Κατά τη συζήτηση του θέματος στο Διοικητικό Συμβούλιο της ΠΟΣΤ, η ηγεσία της ΠΑΣΚΕ χρησιμοποίησε το χιλιοειπωμένο πλέον επιχείρημα της δεινής οικονομικής κατάστασης του Οργανισμού, προκειμένου να μας πείσει πως έπρεπε να δεχτούμε και για το 2015 την συνέχιση του επαχθούς μέτρου της περικοπής των δώρων.
Το ίδιο ακριβώς επιχείρημα που χρησιμοποίησε και πριν δύο χρόνια, όταν για πρώτη φορά «κόπηκαν» τα δώρα. Και τότε μας έλεγε και τώρα μας είπε πως, το ποσό των δώρων είναι καθοριστικής σημασίας στην «μεγάλη προσπάθεια» της Διοίκησης για οικονομική ανάκαμψη και κερδοφορία του Οργανισμού.
Λες και το έλλειμα του ΕΛΤΑ ισοδυναμεί με το ποσό των δώρων!
Απόφυγε όμως να μας πει τι συνέβη τους προηγούμενους δεκαοκτώ μήνες και γιατί τα χρήματα των δώρων μας (19 εκατ. €) δεν έφεραν το επιθυμητό αποτέλεσμα, όπως μας έλεγε, αλλα οδηγήθηκαν σε ένα βαρέλι χωρίς πάτο με τα γνωστά σε όλους μας αποτελέσματα.
Δυστυχώς κάποιοι αδυνατούν να κατανοήσουν, ακόμη και σήμερα πως, οι βασικότερες αιτίες της άσχημης πορείας του ΕΛΤΑ είναι, οι λαθεμένες και καταστροφικές διοικητικές-επιχειρησιακές επιλογές και οι απροκάλυπτες συνδικαλιστικές παρεμβάσεις στη διοίκηση του Οργανισμού.
Δυστυχώς κάποιοι αδυνατούν να κατανοήσουν, ακόμη και σήμερα πως, οι βασικότερες αιτίες της άσχημης πορείας του ΕΛΤΑ είναι, οι λαθεμένες και καταστροφικές διοικητικές-επιχειρησιακές επιλογές και οι απροκάλυπτες συνδικαλιστικές παρεμβάσεις στη διοίκηση του Οργανισμού.