Καμία πρόοδος στις διαπραγματεύσεις με την εταιρεία
Τελείωσε σήμερα, όπως ήταν προγραμματισμένο, η απεργία των μηχανοδηγών των Γερμανικών Σιδηροδρόμων (DB), η οποία είχε ξεκινήσει τη Δευτέρα, αν και οι διαπραγματεύσεις μεταξύ της εταιρείας των του συνδικάτου GDL δεν έχουν...
σημειώσει καμία πρόοδο.
«Παρά το τέλος της απεργίας στα δρομολόγια μεγάλων αποστάσεων υπάρχουν ακόμη προβλήματα. Μεγάλο μέρος των προαστιακών και των περιφερειακών δρομολογίων θα ξεκινήσει να λειτουργεί κανονικά στη διάρκεια του απογεύματος. Στόχος είναι η πλήρης αποκατάσταση της κυκλοφορίας τη Δευτέρα», επεσήμανε η DB σε ανακοίνωσή της.
Η επταήμερη απεργία -η όγδοη μέσα σε δέκα μήνες- ξεκίνησε την Δευτέρα με στόχο να υποστηρίξει τα αιτήματα για διαπραγμάτευση εκ μέρους και άλλων εργαζομένων στους σιδηροδρόμους για μισθολογικές αυξήσεις 5% και μείωση των εβδομαδιαίων ωρών εργασίας από τις 39 στις 37 ώρες.
Η Deutsche Bahn, η οποία απασχολεί 200.000 υπαλλήλους, έχει προσφέρει στους μηχανοδηγούς της μισθολογική αύξηση 4,7% και εφάπαξ καταβολή 1.000 ευρώ. Αρνείται όμως να επιτρέψει στην GDL να διαπραγματευτεί μισθολογικές συμφωνίες για άλλους εργαζόμενους στην εταιρεία πλην των μηχανοδηγών.
Στη διάρκεια της απεργίας πραγματοποιήθηκε μόλις το ένα τρίτο των δρομολογίων μεγάλων αποστάσεων και έως και τα δύο τρίτα των προαστιακών και περιφερειακών, με μεγάλες διαφορές ανάλογα την περιοχή. Τα περισσότερα προβλήματα σημειώθηκαν στην ανατολική Γερμανία.
Παρόλα αυτά οι διαπραγματεύσεις μεταξύ της διεύθυνσης της DB και του συνδικάτου δεν προχώρησαν. Αν δεν υπάρξει καμία κίνηση από την πλευρά της εταιρείας, «τα μέλη μας είναι έτοιμα να κάνουν νέα απεργία», προειδοποίησε ο πρόεδρος του GDL Κλάους Βεσέλσκι σε συνέντευξή του.
Όμως προς το παρόν «η χώρα και οι πελάτες μας αξίζουν μια ανάπαυλα και η Deutsche Bahn μια στιγμή σκέψης για να αντιδράσει», επεσήμανε σε άλλη συνέντευξή του.
Πέραν των επικρίσεων της κυβέρνησης για την απόφαση των μηχανοδηγών να προχωρήσουν σε μια τόσο μακρά απεργία και η πλειονότητα των Γερμανών φαίνεται να αποδοκιμάζει τις κινητοποιήσεις τους.
Σύμφωνα με μια δημοσκόπηση που δημοσιεύθηκε χθες Σάββατο στην περιφερειακή εφημερίδα Thuringische Landeszeitung, μόνο το 21% των ερωτηθέντων εξέφρασε κατανόηση για την απεργιακή κινητοποίηση, ενώ το 61% έκρινε ότι οι συχνές ακυρώσεις δρομολογίων των τρένων εξαιτίας των απεργιών των μηχανοδηγών προκαλούν ζημία.
Η DB μεταφέρει 5,5 εκατομμύρια επιβάτες και 607.000 τόνους εμπορευμάτων καθημερινά μόνο στη Γερμανία, ενώ εξυπηρετεί και σημαντικούς άξονες προς την Ευρώπη.
Πηγή:http://www.newsbeast.gr
Τελείωσε σήμερα, όπως ήταν προγραμματισμένο, η απεργία των μηχανοδηγών των Γερμανικών Σιδηροδρόμων (DB), η οποία είχε ξεκινήσει τη Δευτέρα, αν και οι διαπραγματεύσεις μεταξύ της εταιρείας των του συνδικάτου GDL δεν έχουν...
σημειώσει καμία πρόοδο.
«Παρά το τέλος της απεργίας στα δρομολόγια μεγάλων αποστάσεων υπάρχουν ακόμη προβλήματα. Μεγάλο μέρος των προαστιακών και των περιφερειακών δρομολογίων θα ξεκινήσει να λειτουργεί κανονικά στη διάρκεια του απογεύματος. Στόχος είναι η πλήρης αποκατάσταση της κυκλοφορίας τη Δευτέρα», επεσήμανε η DB σε ανακοίνωσή της.
Η επταήμερη απεργία -η όγδοη μέσα σε δέκα μήνες- ξεκίνησε την Δευτέρα με στόχο να υποστηρίξει τα αιτήματα για διαπραγμάτευση εκ μέρους και άλλων εργαζομένων στους σιδηροδρόμους για μισθολογικές αυξήσεις 5% και μείωση των εβδομαδιαίων ωρών εργασίας από τις 39 στις 37 ώρες.
Η Deutsche Bahn, η οποία απασχολεί 200.000 υπαλλήλους, έχει προσφέρει στους μηχανοδηγούς της μισθολογική αύξηση 4,7% και εφάπαξ καταβολή 1.000 ευρώ. Αρνείται όμως να επιτρέψει στην GDL να διαπραγματευτεί μισθολογικές συμφωνίες για άλλους εργαζόμενους στην εταιρεία πλην των μηχανοδηγών.
Στη διάρκεια της απεργίας πραγματοποιήθηκε μόλις το ένα τρίτο των δρομολογίων μεγάλων αποστάσεων και έως και τα δύο τρίτα των προαστιακών και περιφερειακών, με μεγάλες διαφορές ανάλογα την περιοχή. Τα περισσότερα προβλήματα σημειώθηκαν στην ανατολική Γερμανία.
Παρόλα αυτά οι διαπραγματεύσεις μεταξύ της διεύθυνσης της DB και του συνδικάτου δεν προχώρησαν. Αν δεν υπάρξει καμία κίνηση από την πλευρά της εταιρείας, «τα μέλη μας είναι έτοιμα να κάνουν νέα απεργία», προειδοποίησε ο πρόεδρος του GDL Κλάους Βεσέλσκι σε συνέντευξή του.
Όμως προς το παρόν «η χώρα και οι πελάτες μας αξίζουν μια ανάπαυλα και η Deutsche Bahn μια στιγμή σκέψης για να αντιδράσει», επεσήμανε σε άλλη συνέντευξή του.
Πέραν των επικρίσεων της κυβέρνησης για την απόφαση των μηχανοδηγών να προχωρήσουν σε μια τόσο μακρά απεργία και η πλειονότητα των Γερμανών φαίνεται να αποδοκιμάζει τις κινητοποιήσεις τους.
Σύμφωνα με μια δημοσκόπηση που δημοσιεύθηκε χθες Σάββατο στην περιφερειακή εφημερίδα Thuringische Landeszeitung, μόνο το 21% των ερωτηθέντων εξέφρασε κατανόηση για την απεργιακή κινητοποίηση, ενώ το 61% έκρινε ότι οι συχνές ακυρώσεις δρομολογίων των τρένων εξαιτίας των απεργιών των μηχανοδηγών προκαλούν ζημία.
Η DB μεταφέρει 5,5 εκατομμύρια επιβάτες και 607.000 τόνους εμπορευμάτων καθημερινά μόνο στη Γερμανία, ενώ εξυπηρετεί και σημαντικούς άξονες προς την Ευρώπη.
Πηγή:http://www.newsbeast.gr