Από
το βήμα της Βουλής, ο υπουργός Μεταφορών Χρ. Σπίρτζης, μιλώντας επί του
νομοσχεδίου για τα προααπαιτούμενα, αναφέρθηκε αναλυτικά στο νέο
στρατηγικό σχέδιο του υπουργείου και της ....
κυβέρνησης για τις αστικές
συγκοινωνίες της Αθήνας.
Ειδικότερα,
αναφερόμενος, στην τοποθέτηση που έγινε από τον διευθύνοντα σύμβουλο
του ΟΑΣΑ κ. Γρ. Δημητριάδη, σχετικά με την εφαρμογή διατάξεων του
ποινικού κώδικα για το επιβατικό κοινό, προς αντιμετώπιση της
εισιτηριοδιαφυγής, ο κ. Σπίρτζης, σημείωσε χαρακτηριστικά:
«Δεν μπορώ να καταλάβω τέτοιες προτάσεις. Μήπως να τους εκτελούμε κιόλας…», παίρνοντας σαφείς αποστάσεις από τη συγκεκριμένη πρόταση και αφήνοντας έκθετη τη διοίκηση του ΟΑΣΑ.
Ο
υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ χαρακτήρισε υπεύθυνες τις υπάρχουσες διοικήσεις του
ΟΑΣΑ (σ.σ: δεν έχουν αλλάξει με την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ) «για το
σημερινό χάλι» στις δημόσιες συγκοινωνίες της Αθήνας.
Μίλησε
επίσης για «εγχώριους καλοθελητές», που λειτουργούσαν τις κρίσιμες
ημέρες της διαπραγμάτευσης με τους θεσμούς, χωρίς καμία έγκριση και παρά
την πολιτική της κυβέρνησης και του αρμόδιου υπουργείου.
Ο
υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ τόνισε ακόμη, ότι «φιλοσοφία μας δεν είναι η αύξηση
των τιμών, αλλά η διεύρυνσή της βάσης του επιβατικού κοινού» και
συμπλήρωσε ότι «μένει σταθερή η τιμή της κάρτας».
Στόχος της κυβέρνησης είναι η διατήρηση της τιμής στην ενιαία κάρτα δρομολογίων και η διεύρυνση του κοινού που θα τη χρησιμοποιεί,
ώστε να «αντισταθμιστεί» η αύξηση της τιμής στο «χάρτινο» εισιτήριο,
λόγω της ένταξής του στην κλίμακα 23% του ΦΠΑ, υπογράμμισε ο κ.
Σπίρτζης, αναφερόμενος στην τιμολογιακή πολιτική που θα ακολουθηθεί στο
μέλλον στα ΜΜΜ, ενώ τόνισε ότι θα διατηρηθεί η παροχή της δωρεάν
μεταφοράς ανέργων και αδύναμων οικονομικά ομάδων, κάτι που όπως είπε,
δέχθηκαν και οι θεσμοί στη νέα διαπραγμάτευση.
Παράλληλα,
τόνισε ότι στη νέα στρατηγική κατεύθυνση των αστικών συγκοινωνιών,
κομβικό ρόλο θα παίξει και η διεξοδικά μελετημένη «συνεργασία» και με τα
δημοτικά δίκτυα συγκοινωνιών.
Ακολούθως,,
ο υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ επιτέθηκε σε ΝΔ και ΠΟΤΑΜΙ, κάνοντας λόγο για
συνειδητή προσπάθεια απαξίωσης των αστικών συγκοινωνιών, με στόχο την
ιδιωτικοποίηση τους.
«Αποδεικνύετε
πόσο μακριά είστε από την κοινωνία και τα προβλήματά της. Στόχος σας η
δωρεάν μεταφορά των ανέργων», σημείωσε, ενώ αναφερόμενος στην αξιωματική
αντιπολίτευση υπογράμμισε ότι «τα έργα και οι ημέρες» της προηγούμενης
κυβέρνησης ήταν:
«Έλλειμμα
40 εκατ. ευρω το 2014, οι «κεφαλοκυνηγοί», οι αθρόες απολύσεις οδηγών
και απαραίτητων τεχνικών, οι αναξιοκρατικές τοποθετήσεις «ημετέρων» σε
θέσεις ευθύνης, σε βαθμό που έφτασαν να είναι σε περιπτώσεις
περισσότεροι από το ίδιο το απαραίτητο προσωπικό, επιβολή προστίμων σε
ανέργους που έφτασαν τις 40 και τις 45 χιλ ευρω, διάλυση των φορέων
συγκοινωνιακού έργου» .
Στην κυβέρνηση αυτή, τόνισε ο υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ, «έμπαινε και θα μπαίνει πάντα πρώτο, το συμφέρον της κοινωνίας».
Πηγή: metaforespress.gr