Έως το τέλος Οκτωβρίου αναμένεται να υπάρξει συμφωνία για την επανεκκίνηση των έργων στο μετρό Θεσσαλονίκης, σήμερα ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστος Σπίρτζης, αμέσως μετά τη συνάντηση που είχε με την Επίτροπο...
Περιφερειακής Πολιτικής της ΕΕ, Κορίνα Κρέτσου. Νωρίτερα, η Επίτροπος, σε δηλώσεις της, επισήμανε την ανάγκη επιτάχυνσης των έργων, και ιδιαιτέρως του μετρό της Θεσσαλονίκης, τα οποία και αποτελούν τον βασικό κορμό της οικονομίας.
Περιφερειακής Πολιτικής της ΕΕ, Κορίνα Κρέτσου. Νωρίτερα, η Επίτροπος, σε δηλώσεις της, επισήμανε την ανάγκη επιτάχυνσης των έργων, και ιδιαιτέρως του μετρό της Θεσσαλονίκης, τα οποία και αποτελούν τον βασικό κορμό της οικονομίας.
«Χρειάζονται να ληφθούν πολιτικές αποφάσεις και εθνική νομοθεσία για να κινηθούν όλα γρήγορα και να υπάρχει συνέχεια», είπε η κ. Κρέτσου και πρόσθεσε: «Είναι
σημαντικό να κινηθούν όλα αυτά γρήγορα και να υπάρχει συνέχεια, μέσα
από τεχνικές συναντήσεις που θα επιλύουν προβλήματα».
Χαρακτήρισε τη σημερινή ημέρα «σημαντική» για την Ελλάδα, αφού το Ευρωκοινοβούλιο θα ψηφίσει μέτρα που θα απελευθερώσουν άμεσα κονδύλια ύψους 2 δισ. ευρώ.
«Είναι σημαντικό η Ελλάδα να αξιοποιήσει το 100% της κοινοτικής χρηματοδότησης για τα έργα της περιόδου 2007-2013, ενόψει και της απελευθέρωσης επιπλέον 2 δισ. ευρώ από τον κοινοτικό προϋπολογισμό», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Με τη δημοσίευση των μέτρων, όπως είπε, απελευθερώνονται άμεσα δύο δισεκατομμύρια και υπάρχουν και εξοικονομήσεις στον εθνικό προϋπολογισμό του ιδίου ποσού, άλλα 2 δισεκατομμύρια, δηλαδή, τα οποία μπορούν να χρηματοδοτήσουν τα έργα.
Χαρακτήρισε τη σημερινή ημέρα «σημαντική» για την Ελλάδα, αφού το Ευρωκοινοβούλιο θα ψηφίσει μέτρα που θα απελευθερώσουν άμεσα κονδύλια ύψους 2 δισ. ευρώ.
«Είναι σημαντικό η Ελλάδα να αξιοποιήσει το 100% της κοινοτικής χρηματοδότησης για τα έργα της περιόδου 2007-2013, ενόψει και της απελευθέρωσης επιπλέον 2 δισ. ευρώ από τον κοινοτικό προϋπολογισμό», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Με τη δημοσίευση των μέτρων, όπως είπε, απελευθερώνονται άμεσα δύο δισεκατομμύρια και υπάρχουν και εξοικονομήσεις στον εθνικό προϋπολογισμό του ιδίου ποσού, άλλα 2 δισεκατομμύρια, δηλαδή, τα οποία μπορούν να χρηματοδοτήσουν τα έργα.
Από την πλευρά του, ο κ. Σπίρτζης μίλησε για στενή συνεργασία των δυο πλευρών, λέγοντας πως αναμένεται σε 15 ημέρες συνάντηση των αρμοδίων υπηρεσιών, «προκειμένου
να έχουμε τους βέλτιστους τρόπους ολοκλήρωσης των έργων που έχουν ήδη
ξεκινήσει και ταλαιπωρούν για χρόνια και τη χώρα και την Ευρωπαϊκή
Επιτροπή και να ολοκληρώσουμε τον προγραμματισμό, για την επόμενη
προγραμματική περίοδο».
Σε ό,τι αφορά στο μετρό της Θεσσαλονίκης, όπως χαρακτηριστικά είπε, αναμένεται μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου να έχει δοθεί οριστική λύση στο θέμα, είτε με την καταβολή χρηματικού ποσού που θα αποφασιστεί μεταξύ Δημοσίου και κοινοπραξίας, μέσω της διαιτησίας, είτε με την επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού, σε περίπτωση που δεν υπάρξει κατάληξη.
Σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών, το ποσό των χρημάτων από το ΕΣΠΑ που αφορούν στα έργα του υπουργείου - μαζί με τους αυτοκινητοδρόμους - ανέρχεται σε 750 εκατομμύρια ευρώ. Εκτός από τους αυτοκινητοδρόμους, ο κατάλογος περιλαμβάνει και σιδηροδρομικά έργα.
Το πλάνο του υπουργείου Υποδομών είναι ότι όποια έργα δεν ολοκληρωθούν έως τα τέλη Δεκεμβρίου - οπότε και λήγει η προθεσμία για το ΕΣΠΑ - να μεταφερθούν ως έργα - γέφυρα στο νέο πρόγραμμα.
Σημειώνεται, ότι η χρηματοδότηση έργων για τις υποδομές με το νέο πρόγραμμα είναι εμφανώς χαμηλότερη από το ΕΣΠΑ και φθάνει τα 4 δισ. ευρώ.
Πρόσφυγες
Η Επίτροπος, Κορίνα Κρέτσου στάθηκε ιδιαίτερα και στο προσφυγικό.
Όπως είπε, γνωστοποίησε στον πρωθυπουργό, Αλέξη Τσίπρα ότι στη διάθεση της Ελλάδας - προκειμένου να γίνουν έργα υποδοχής μεταναστών και κινητές μονάδες περίθαλψης - είναι εκτός από τα 450 εκατομμύρια που διαθέτει το Ευρωπαϊκό Ταμείο Μετανάστευσης και Ασύλου και κονδύλια από τα Διαρθρωτικά Ταμεία, γιατί το πρόβλημα είναι ευρωπαϊκό.
Τέλος, απαντώντας σε σχετική ερώτηση για την αξιοποίηση των απορριμμάτων μέσω ΣΔΙΤ σε Πελοπόννησο και Ήπειρο, ανέφερε πως το θέμα των απορριμμάτων είναι πολύ σημαντικό, γιατί άπτεται της ποιότητας της ζωής των κατοίκων. Υπενθύμισε, μάλιστα, πως η Ελλάδα έχει καταδικαστεί για τη λειτουργία των ΧΑΔΑ και γι’ αυτό θα πρέπει να κινηθεί άμεσα και να επιλυθεί του θέματος.
Σε ό,τι αφορά στο μετρό της Θεσσαλονίκης, όπως χαρακτηριστικά είπε, αναμένεται μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου να έχει δοθεί οριστική λύση στο θέμα, είτε με την καταβολή χρηματικού ποσού που θα αποφασιστεί μεταξύ Δημοσίου και κοινοπραξίας, μέσω της διαιτησίας, είτε με την επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού, σε περίπτωση που δεν υπάρξει κατάληξη.
Σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών, το ποσό των χρημάτων από το ΕΣΠΑ που αφορούν στα έργα του υπουργείου - μαζί με τους αυτοκινητοδρόμους - ανέρχεται σε 750 εκατομμύρια ευρώ. Εκτός από τους αυτοκινητοδρόμους, ο κατάλογος περιλαμβάνει και σιδηροδρομικά έργα.
Το πλάνο του υπουργείου Υποδομών είναι ότι όποια έργα δεν ολοκληρωθούν έως τα τέλη Δεκεμβρίου - οπότε και λήγει η προθεσμία για το ΕΣΠΑ - να μεταφερθούν ως έργα - γέφυρα στο νέο πρόγραμμα.
Σημειώνεται, ότι η χρηματοδότηση έργων για τις υποδομές με το νέο πρόγραμμα είναι εμφανώς χαμηλότερη από το ΕΣΠΑ και φθάνει τα 4 δισ. ευρώ.
Πρόσφυγες
Η Επίτροπος, Κορίνα Κρέτσου στάθηκε ιδιαίτερα και στο προσφυγικό.
Όπως είπε, γνωστοποίησε στον πρωθυπουργό, Αλέξη Τσίπρα ότι στη διάθεση της Ελλάδας - προκειμένου να γίνουν έργα υποδοχής μεταναστών και κινητές μονάδες περίθαλψης - είναι εκτός από τα 450 εκατομμύρια που διαθέτει το Ευρωπαϊκό Ταμείο Μετανάστευσης και Ασύλου και κονδύλια από τα Διαρθρωτικά Ταμεία, γιατί το πρόβλημα είναι ευρωπαϊκό.
Τέλος, απαντώντας σε σχετική ερώτηση για την αξιοποίηση των απορριμμάτων μέσω ΣΔΙΤ σε Πελοπόννησο και Ήπειρο, ανέφερε πως το θέμα των απορριμμάτων είναι πολύ σημαντικό, γιατί άπτεται της ποιότητας της ζωής των κατοίκων. Υπενθύμισε, μάλιστα, πως η Ελλάδα έχει καταδικαστεί για τη λειτουργία των ΧΑΔΑ και γι’ αυτό θα πρέπει να κινηθεί άμεσα και να επιλυθεί του θέματος.