andris@enikonomia.gr
Ακριβότερα Τέλη Κυκλοφορίας για περίπου 1,8 εκατ. ιδιοκτήτες ΙΧ και φθηνότερα για 1,7 εκατ. ιδιοκτήτες οχημάτων προβλέπει το τελικό σχέδιο του οικονομικού επιτελείου ....
επιβεβαιώνοντας το το ρεπορτάζ του Enikonomia στις 11 Νοεμβρίου που έκανε λόγο Τέλη Κυκλοφορίας πολλών «ταχυτήτων».
Ειδικότερα το οικονομικό επιτελείο αποφάσισε να αυξήσει τα Τέλη Κυκλοφορίας στα αυτοκίνητα με 1η 'Αδεια Κυκλοφορίας πριν τις 31/10/2010 έως 1/1/2006 με κινητήρες από 1.358 κ.εκ. και άνω συμπεριλαμβανομένων και των ΙΧ με κινητήρες από 2 λίτρα και άνω τελικά!
Ωστόσο οι αυξήσεις δεν αφορούν όλα τα αυτοκίνητα που τα Τέλη Κυκλοφορίας τους υπολογίζονται με βάση τον κυβισμό αλλά εκείνα που έχουν ταξινομηθεί από το 2006 έως και 2010 δηλαδή περίπου 1,8 εκατ. αυτοκίνητα!
Οι αυξήσεις σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia αναμένεται να κυμανθούν από 15 έως και 60 ευρώ.
Παράλληλα τα Τέλη Κυκλοφορίας στα αυτοκίνητα που έχουν κυκλοφορήσει για πρώτη φορά πριν τις 31/12/2005 με κινητήρες από 1.358 κ.εκ. και άνω αναμένεται να μειωθούν από 15 ευρώ έως και 90 ευρώ.
Οι μειώσεις των Τελών Κυκλοφορίας από 15 ευρώ έως και 90 ευρώ στα αυτοκίνητα με κινητήρες από 1.358 κ.εκ. και άνω αφορά περίπου 1,7 εκατ. ιδιοκτήτες ΙΧ.
Στόχος του οικονομικού επιτελείου είναι η άντληση σχεδόν 100 εκατ. ευρώ από τα Τέλη Κυκλοφορίας του 2016.
Τέλη Κυκλοφορίας με βάση τις εκπομπές CO2
Σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia φαίνεται πως έχει «κλειδώσει» η επιβολή Τελών Κυκλοφορίας στα ΙΧ που εκπέμπουνπάνω από τα 90 γρ. CO2 με το μέσο ετήσιο κόστος να ανέρχεται έως και 89,1 ευρώ.
Η επιβολή Τελών Κυκλοφορίας στα μέχρις πρότινος αυτοκίνητα με «Μηδενικά Τέλη» αφορά περίπου 100.000 ιδιοκτήτες ΙΧ μεταξύ των οποίων πάρα πολλούς κατόχους εταιρικών αυτοκινήτων.
Στην αμέσως επόμενη κατηγορία που αφορά αυτοκίνητα με εκπομπές CO2 από 101 έως 120 γρ. CO2 αλλάζει ο συντελεστής υπολογισμού των Τελών καθώς από 0,90 ευρώ αυξάνεται σε 1,1 ευρώ. Η συγκεκριμένη επιβάρυνση αφορά πάνω από 150.000 αυτοκίνητα και η συντριπτική τους πλειοψηφία αφορά σε εταιρικά αυτοκίνητα.
Στα αυτοκίνητα με εκπομπές CO2 από 121 έως και 140 γρ. CO2 η αύξηση του συντελεστή αναμένεται να ορίσει το κόστος από 1,1 ευρώ σε 1,3 ευρώ. Η επιβάρυνση θα αγγίξει περίπου 100.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων.
Στα Τέλη Κυκλοφορίας στα ΙΧ με εκπομπές CO2 από 141 έως 160 γρ. CO2 που το κόστος ανέρχεται σε 1,7 ευρώ ανά γραμμάριο αναμένεται να καταγραφούν οι μεγάλες αυξήσεις και σύμφωνα με πληροφορίες το κόστος θα ανέλθει στα 2 ευρώ ανά γραμμάριο! Οι επιβαρύνσεις αφορούν περίπου 20.000 ιδιοκτήτες ΙΧ.
Στις κατηγορίες αυτοκινήτων με εκπομπές CO2 από 161 γρ. και άνω οι αυξήσεις που εξετάζονται είναι υπέρογκες αλλά ο αριθμός των κυκλοφορούντων οχημάτων στις συγκεκριμένες κατηγορίες είναι πολύ μικρός και περιλαμβάνει κυρίως «ακριβά» μοντέλα με ελάχιστες εξαιρέσεις που αφορούν σε φθηνά αλλά ρυπογόνα αυτοκίνητα.
Το κόστος ανά γραμμάριο CO2 πάνω από τα 161 γρ. ανέρχεται σε 2,25 ευρώ και μπορεί να ξεπεράσει τα 3,40 ευρώ σήμερα ωστόσο εξετάζεται να κυμανθούν από 2,55 έως και πάνω από 3,70 ευρώ…
Τέλη Κυκλοφορίας με βάση τον κυβισμό
Τα Τέλη Κυκλοφορίας με βάση τον κυβισμό του κινητήρα αποτελούν τη βασική πηγή εσόδων για το υπουργείο Οικονομικών καθώς αφορούν τα 3,3 εκατ. οχήματα από τα 3,7 εκατ. ΙΧ που οι ιδιοκτήτες τους κατέβαλλαν τα Τέλη Κυκλοφορίας για το 2015 και σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia αναμένεται να σημειωθούν αυξήσεις σε πολλές κατηγορίες ενώ οι μειώσεις αφορούν τα αυτοκίνητα με κινητήρες από 1.358 κ.εκ. και άνω και με πρώτη ‘Αδεια Κυκλοφορίας πριν τις 31/12/2005.
Ειδικότερα στις μικρές κατηγορίες αυτοκινήτων με κινητήρες από 784 κ.εκ. έως και 1.357 κ.εκ. τα Τέλη Κυκλοφορίας ανέρχονται από 55, 120 και 135 ευρώ αντίστοιχα το οικονομικό επιτελείο τα αφήνει ανέπαφα εξαιτίας του πολύ μεγάλου αριθμού κυκλοφορούντων οχημάτων το οποίο και αποτέλεσε «αγκάθι».
Στην συγκεκριμένη κατηγορία αυτοκινήτων κυκλοφορούν πάνω από 2,2 εκατ. οχήματα.
Στην αμέσως επόμενη κατηγορία αυτοκινήτων που αφορά ΙΧ με κινητήρες από 1.358 κ.εκ. έως και 1.548 κ.εκ. τα Τέλη Κυκλοφορίας ανέρχονται σε 240 ευρώ.
Εδώ καταγράφεται η πρώτη αλλαγή καθώς όσα ΙΧ έχουν κυκλοφορήσει για πρώτη φορά μετά την 01/01/2006 τα Τέλη Κυκλοφορίας αυξάνονται σε 255 ευρώ.
Αντίθετα οι κάτοχοι αυτοκινήτων της συγκεκριμένης κατηγορίας με 1η ‘Αδεια Κυκλοφορίας πριν την 31/12/2005 θα καταβάλλουν τα ίδια Τέλη Κυκλοφορίας με πέρσι δηλαδή 240 ευρώ.
Οι επιβαρύνσεις αφορούν πάνω από 850.000 ιδιοκτήτες ΙΧ!
Στα λεγόμενα «1800άρια» (1.739 - 1.928 κ.εκ.) καταγράφονται επίσης αυξομειώσεις ανάλογα με την 1η ‘Αδεια Κυκλοφορίας του οχήματος.
Ειδικότερα τα Τέλη Κυκλοφορίας στην συγκεκριμένη κατηγορία ΙΧ ανέρχονται στα 300 ευρώ και σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia όσα ΙΧ έχουν 1η ‘Αδεια Κυκλοφορίας μετά την 1/1/2006 θα καταβάλλουν 320 ευρώ.
Αντίθετα όσα ΙΧ με κινητήρες 1,8 λίτρου έχουν κυκλοφορήσει πριν τις 31/10/2005 οι ιδιοκτήτες τους θα καταβάλλουν 280 ευρώ.
Οι αυξομειώσεις αφορούν πάνω από 280.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων.
Οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων με κινητήρες από 1.929 κ.εκ. έως 2.357 κ.εκ. θα δουν επίσης τα Τέλη Κυκλοφορίας τους να αυξάνονται ή να μειώνονται ανάλογα με την 1η ‘Αδεια Κυκλοφορίας.
Ειδικότερα οι κάτοχοι δίλιτρων αυτοκινήτων με 1η ‘Αδεια Κυκλοφορίας μετά την 1/1/2006 θα καταβάλλουν αυξημένα Τέλη Κυκλοφορίας για το 2016. Το ποσό ορίζεται στα 690 ευρώ από 660 ευρώ που πλήρωσαν για το 2015 και βέβαια θα πρέπει να συνυπολογιστεί πως οι κάτοχοι επιβαρύνονται και με το Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης.
Αντίθετα οι ιδιοκτήτες ΙΧ που ανήκουν στην παραπάνω κατηγορία με 1η Αδεια Κυκλοφορίας πριν τις 31/12/2005 θα καταβάλλουν 630 ευρώ για τα Τέλη Κυκλοφορίας του 2016 και βέβαια δεν επιβαρύνονται από το Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης λόγω παλαιότητας.
Οι αυξομειώσεις των Τελών Κυκλοφορίας στην κατηγορία ΙΧ με κινητήρες από 1.929 κ.εκ. έως 2.357 κ.εκ. αφορά περίπου 198.000 ιδιοκτήτες.
Στα ίδια επίπεδα με την κατηγορία των δίλιτρων αυτοκινήτων κυμαίνονται και οι αυξομειώσεις στα αυτοκίνητα με κινητήρες από 2.358 κ.εκ. και άνω.
Ειδικότερα όσα ΙΧ έχουν κυκλοφορήσει για πρώτη φορά μετά την 1/1/2006 με κινητήρες από 2.358 έως 3.000 κ.εκ. τα Τέλη Κυκλοφορίας για το 2016 ανέρχονται σε 920 ευρώ από 880 ευρώ που ανήλθαν το 2015.
Αντίθετα οι κάτοχοι ΙΧ με τέτοιας χωρητικότητας κινητήρες αλλά με 1η ‘Αδεια Κυκλοφορίας πριν τις 31/12/2005 θα καταβάλλουν 840 ευρώ.
Οι αυξομειώσεις αφορούν περίπου 55.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων.
Οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων με κινητήρες από 3.001 κ.εκ. έως 4.000 κ.εκ. θα δουν επίσης τα Τέλη Κυκλοφορίας τους να αυξάνονται ή να μειώνονται ανάλογα με την 1η ‘Αδεια Κυκλοφορίας.
Ειδικότερα όσα ΙΧ έχουν κυκλοφορήσει για πρώτη φορά μετά την 1/1/2006 με κινητήρες από 3.001 έως 4.000 κ.εκ. τα Τέλη Κυκλοφορίας για το 2016 ανέρχονται σε 1.150 ευρώ από 1.100 ευρώ που ανήλθαν το 2015.
Αντίθετα οι κάτοχοι ΙΧ με τέτοιας χωρητικότητας κινητήρες αλλά με 1η ‘Αδεια Κυκλοφορίας πριν τις 31/12/2005 θα καταβάλλουν 1.072 ευρώ.
Οι αυξομειώσεις αφορούν 20.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων.
Στην τελευταία κατηγορία αυτοκινήτων με κινητήρες από 4.001 κ.εκ. και άνω θα σημειωθούν επίσης αυξομειώσεις ανάλογα με την 1η ‘Αδεια Κυκλοφορίας του οχήματος.
Ειδικότερα όσα ΙΧ έχουν κυκλοφορήσει για πρώτη φορά μετά την 1/1/2006 με κινητήρες από 4.001 κ.εκ. και άνω τα Τέλη Κυκλοφορίας για το 2016 ανέρχονται σε 1.380 ευρώ από 1.320 ευρώ που ανήλθαν το 2015.
Οι αυξομειώσεις στα Τέλη Κυκλοφορίας της συγκεκριμένης κατηγορίας αυτοκινήτων αφορά 7.100 ιδιοκτήτες ΙΧ.
ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΙΣ ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 (1/11/2010 και μετά)
Κλιμάκιο εκπομπών CO2 (γρ./χλμ.)
|
Ετήσια τέλη κυκλοφορίας ανά γραμ. εκπομπών σε €
|
0 - 89 (γρ./χλμ.)
|
0 €
|
90 - 100 (γρ./χλμ.)
|
0,90 €
|
101 - 120 (γρ./χλμ.)
|
1,10 €
|
121 - 140 (γρ./χλμ.)
|
1,30 €
|
141 - 160 (γρ./χλμ.)
|
2,00 €
|
161 - 180 (γρ./χλμ.)
|
2,55 €
|
181 - 200 (γρ./χλμ.)
|
2,80 €
|
201 - 250 (γρ./χλμ.) |
3,10 €
|
250 και άνω (γρ./χλμ.) |
3,70 €
|
ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟΝ ΚΥΒΙΣΜΟ ΤΟΥ ΚΙΝΗΤΗΡΑ (31/10/2010 και πριν)
Κυβισμός 1η Αδεια Κυκλοφορίας 1η Αδεια Κυκλοφορίας πριν τις 31/12/2005 μετά την 1/1/2006
από 51 κ.ε. μέχρι 300 κ.ε. 22 € 22 € |
από 301 κ.ε. μέχρι 785 κ.ε. 55 € 55€ |
από 786 κ.ε. μέχρι 1071 κ.ε. 120 € 120 € |
από 1071 κ.ε. μέχρι 1357 κ.ε. 135 € 135 € |
από 1358 κ.ε. μέχρι 1548 κ.ε. 240 € 255 € |
από 1549 κ.ε. μέχρι 1738 κ.ε. 250 € 280 € |
από 1739 κ.ε. μέχρι 1928 κ.ε. 280 € 320 € |
από 1929 κ.ε. μέχρι 2357 κ.ε. 630 € 690 € |
από 2358 κ.ε. μέχρι 3000 κ.ε. 840 € 920 € |
από 3001 κ.ε. μέχρι 4000 κ.ε. 1.072 € 1.150 € |
από 4001 κ.ε. και άνω 1.230 € 1.380 € |
Τα προβλήματα που προκαλούν τα νέα Τέλη Κυκλοφορίας
Σημαντικά προβλήματα είναι πιθανό να επιφέρουν τα νέα Τέλη Κυκλοφορίας στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου κυρίως για τα καινούρια αυτοκίνητα καθώς οι υποψήφιοι καταναλωτές μπορεί να αναβάλουν ή να αλλάξουν τις προγραμματισμένες αγορές τους εξαιτίας των νέων δεδομένων.
Ωστόσο εκτός από την αγορά των καινούριων ΙΧ είναι πιθανό να κλωνιστεί και η αντίστοιχη αγορά εγχώριων αλλά και εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.
Ειδικότερα οι πωλήσεις νέων ΙΧ αναμένεται να αυξηθούν στα αυτοκίνητα που εκπέμπουν κάτω από 90 γρ. CO2 με αποτέλεσμα να περιοριστούν οι πωλήσεις των μέχρι πρότινος δημοφιλών μοντέλων της αγοράς.
Από την άλλη μεριά θα πληγούν δραματικά τα εταιρικά αυτοκίνητα αλλά και εκείνα που διαθέτουν οι εταιρείες ενοικιάσεων καθώς η συντριπτική τους πλειοψηφία είχε Μηδενικά Τέλη Κυκλοφορίας.
Ωστόσο αυτό που «τρέμουν» κυριολεκτικά οι εταιρείες χρονομίσθωσης είναι οι «επιστροφές» αυτοκινήτων από επιχειρηματικούς ομίλους που διαθέτουν μεγάλους στόλους αυτοκινήτων ώστε να τα αντικαταστήσουν με άλλα μοντέλα που εκπέμπουν κάτω από 90 γρ. CO2 για να μειώσουν τα μισθώματα. Κάτι τέτοιο μπορεί να προκαλέσει μεγάλες ζημιές στις εταιρείες χρονομίσθωσης. Επίσης όσοι όμιλοι διατηρήσουν το στόλο των οχημάτων τους ακόμη και με την καταβολή πλέον Τελών Κυκλοφορίας από Μηδενικά είναι πιθανό να ζητήσουν την επαναδιαπραγμάτευση των μισθωμάτων ώστε να μην επιβαρυνθούν τις επιπλέον χρεώσεις.
Στις εταιρείες ενοικιάσεων ΙΧ που αριθμούν εκατοντάδες χιλιάδες ΙΧ η «κατάργηση» των Μηδενικών Τελών θα οδηγήσει σε μεγάλη αύξηση των δαπανών ενώ επίσης τα μειωμένα Τέλη Κυκλοφορίας σε περίπτωση άρσης ακινησίας που κατέβαλλαν τα τελευταία χρόνια είναι πολύ πιθανό να μην ισχύσει το 2016 και να αναγκαστούν να καταβάλλουν ολόκληρο το ποσό των Τελών που αναλογεί για το κάθε ενοικιαζόμενο όχημα που διαθέτουν.
Στα εγχώρια και εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ τα νέα Τέλη Κυκλοφορίας θα προκαλέσουν τις μειώσεις των τιμών διάθεσης καθώς αυξάνεται ανάλογα το κόστος χρήσης των οχημάτων που διαθέτουν προς πώληση οι εμπορίες αυτοκινήτων.
Παράλληλα οι θέσπιση ηλικιακού κριτηρίου για την αύξηση ή μείωση των Τελών θα δημιουργήσει και σύγχιση στην αγορά καθώς αν κάποιο όχημα έχει ταξινομηθεί μετά την 1/1/2006 θα καταβάλλει αυξημένα Τέλη Κυκλοφορίας σε σχέση με ένα ακριβώς ίδιο αυτοκίνητο που έχει ταξινομηθεί 30/12/2005!
'Οσον αφορά στα υβριδικά και ηλεκτρικά που έχει γίνει πολύ ντόρος τον τελευταίο καιρό φαίνεται πως δεν αλλάζει κάτι καθώς όσα εκπέμπουν κάτω από 90 γρ. CO2 θα διατηρήσουν τα Μηδενικά Τέλη Κυκλοφορίας ενώ όσα εκπέμπουν ρύπους πάνω από το νέο όριο θα καταβάλλουν αυξημένα Τέλη Κυκλοφορίας.
Αλλαγές στο Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης και στο Φόρο Πολυτελείας το 2016
Επίσης οι εξαγγελίες περί σύνδεσης των Τελών Κυκλοφορίας με την Αξία Λιανικής φαίνεται πως αποτελεί παρελθόν για τώρα καθώς δεν υπήρχε χρόνος να υιοθετηθεί ένα τέτοιο σύστημα και θα τεθεί προς διαβούλευση αρχές του 2016.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia η Αξία Λιανικής αναμένεται να συνδεθεί με το Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης αλλά και το Φόρο Πολυτελείας οπότε θα έχουμε ριζικές αλλαγές στο κόστος κτήσης αλλά και χρήσης των αυτοκινήτων...
Οπως έχουμε ήδη αναφέρει το οικονομικό επιτελείο εξετάζει το όριο επιβολής των συγκεκριμένων φόρων να ανέρχεται από τις 25.000 ευρώ και άνω ενώ υπάρχει και πρόταση το όριο επιβολής των φόρων να είναι πάνω από τις 30.000 ευρώ.
Αλλαγές και στο Τέλος Ταξινόμησης το 2016
'Ενα ακόμη θέμα που απασχολεί το οικονομικό επιτελείο αφορά το Τέλος Ταξινόμησης και τα μειωμένα έσοδα που καταγράφονται τα τελευταία χρόνια.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia το Τέλος Ταξινόμησης αναμένεται εντός του 2016 να υπολογίζεται με βάση την Αξία Λιανικής προ φόρων ώστε να παταχθεί ριζικά το φαινόμενο των υποτιμολογήσεων και να δημιουργηθούν κανόνες υγιούς ανταγωνισμού στην αγορά.
Στόχος της σύνδεσης του Τέλους Ταξινόμησης με την Αξία Λιανικής προ φόρων είναι η αύξηση των εσόδων.
'Οσον αφορά στο μέτρο της απόσυρσης όλα δείχνουν πως ολοκληρώνει τον πολυετή της κύκλο στις 20 Δεκεμβρίου του 2015 ωστόσο αν δεν δημοσιευθεί σύντομα κάποια τροπολογία που θα δίνει τη δυνατότητα χρήση των χαρτιών απόσυρσης για ένα εύλογο χρονικό διάστημα το 2016 τότε κινδυνεύουν να χάσουν το όφελος από την απόσυρση οι κάτοχοι παλαιών οχημάτων που τα έχουν οδηγήσει σε κάποιο Κέντρο Ανακύκλωσης της ΕΔΟΕ...
Στο στόχαστρο οι 928.000 ιδιοκτήτες ΙΧ που δεν πληρώνουν Τέλη Κυκλοφορίας
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ ο στόλος των κυκλοφορούντων αυτοκινήτων ανέρχεται σε 5.110.873 αυτοκίνητα στα τέλη του 2014.
Από το σύνολο των 5,1 εκατ. ΙΧ μόλις 3,6 εκατ. ιδιοκτήτες κατέβαλλαν τα Τέλη Κυκλοφορίας του 2015 με αποτέλεσμα να εμφανίζονται πως σε πάνω από 1,4 εκατ. ΙΧ δεν έχουν καταβληθεί τα Τέλη Κυκλοφορίας του 2015.
Ωστόσο αν συνυπολογίσει κανείς τις περίπου 500.000 ΙΧ που βρίσκονται σε ακινησία τότε το αποτέλεσμα αποδεικνύει πως πάνω από 920.000 ΙΧ κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους χωρίς να έχουν καταβάλει οι ιδιοκτήτες τους τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας δημιουργώντας υστέρηση στα έσοδα πάνω από 300 εκατ. ευρώ!
Δηλαδή σχεδόν ένα στα τέσσερα αυτοκίνητα κυκλοφορεί χωρίς να έχουν καταβληθεί στα Τέλη Κυκλοφορίας!
Σύμφωνα μάλιστα με πληροφορίες του Enikonomia το ποσοστό των ιδιοκτητών που δεν έχει καταβάλλει τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας για περισσότερο από ένα χρόνο οπότε τα έσοδα μπορεί να αυξηθούν.
Σύνδεση με το εκκαθαριστικό του Φόρου Εισοδήματος
Τα Τέλη Κυκλοφορίας δεν συνδέονται με το εκκαθαριστικό του Φόρου Εισοδήματος με αποτέλεσμα να παραμένουν στα αζήτητα εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia το οικονομικό επιτελείο εξετάζει σοβαρά τη σύνδεση των οφειλών Τελών Κυκλοφορίας με το εκκαθαριστικό του Φόρου Εισοδήματος ώστε οι ιδιοκτήτες ΙΧ να μην μπορούν να αφήνουν απλήρωτα τα Τέλη δημιουργώντας τεράστια ελλείμματα στα δημοσιονομικά έσοδα.
Να υπενθυμίσουμε πως η αποστολή οφειλών για ανεξόφλητα Τέλη Κυκλοφορίας πραγματοποιήθηκε στα μέσα του 2008 και είχαν τονωθεί σημαντικά τα έσοδα του κράτους.
Αναλυτές εκτιμούν πως ακόμη και αν δεν επιβληθούν τα πρόστιμα (διπλασιασμός του κόστους των Τελών Κυκλοφορίας) και η εισπραξιμότητα από ανεξόφλητα Τέλη Κυκλοφορίας 920.000 ΙΧ ανέλθει σε ποσοστό 50% τότε θα εισπράξει τουλάχιστον 150 εκατ. ευρώ!
Πηγή: enikonomia.gr