Του Σπύρου Δημητρέλη
Στη μεσοσταθμική αύξηση κατά 5% έως 7%
των τελών κυκλοφορίας για τα οχήματα ηλικίας έως πέντε ετών και κυβισμού
πάνω από ένα όριο καταλήγει, σύμφωνα με πληροφορίες, το υπουργείο
Οικονομικών. Πρόκειται για λύση που, όπως τονίζουν στο οικονομικό ....
επιτελείο, πετυχαίνει έναν σημαντικό στόχο. Κλείνει λίγο την ψαλίδια της
αδικίας καθώς συγκλίνουν τα τέλη που επιβαρύνονται αυτοκίνητα του ίδιου
κυβισμού αλλά με διαφορά στο χρόνο ταξινόμησης (πριν και μετά τον
Νοέμβριο του 2010).
Σημειώνεται ότι τα οχήματα που πήραν για
πρώτη φορά πινακίδες κυκλοφορίας από τον Νοέμβριο του 2010 και μετά
επιβαρύνονται με τέλη κυκλοφορίας τα οποία υπολογίζονται αποκλειστικά με
βάση την εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα. Υπάρχει απαλλαγή από τα τέλη
για όσα οχήματα εκπέμπουν έως 100 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο και από αυτό
το όριο και πάνω υπάρχει επιβάρυνση με βάση την ακόλουθη κλίμακα:
Αποτέλεσμα αυτής της κλίμακας, όπως υποστηρίζουν στην Καραγιώργη
Σερβίας, πολλά οχήματα υψηλής εμπορικής αξίας να επιβαρύνονται με
ελάχιστα τέλη κυκλοφορίας σε σχέση με αντίστοιχα οχήματα που οι
ιδιοκτήτες τους έκαναν το λάθος να τα αποκτήσουν πριν τον Νοέμβριο του
2010. Για παράδειγμα, ένα ΙΧ εμπορικής αξίας 50.000 ευρώ και 2.500
κυβικών που αποκτήθηκε το 2014 εκπέμπει 200 γραμμάρια διοξειδίου του
άνθρακα επιβαρύνεται με τέλη ύψους 510 ευρώ. Ανάλογο όχημα που
ταξινομήθηκε τις αρχές του 2010 επιβαρύνεται με τέλη 880 ευρώ, δηλαδή
370 ευρώ περισσότερα.
Η αύξηση των τελών θα γίνει μέσω της
αύξησης του ποσού ανά γραμμάριο ρύπων αλλά από ένα όριο κυβισμού και
πάνω, όπως για παράδειγμα τα 1.300 ή 1.400 κυβικά. Για τα οχήματα
μικρότερου κυβισμού δεν αναμένεται να υπάρξει κάποια αλλαγή στα τέλη
κυκλοφορίας.
Τα νέα τέλη κυκλοφορίας αναμένεται να
ανακοινωθούν σύντομα και τα σχετικά ειδοποιητήρια να φορτωθούν στο
taxisnet. H προθεσμία για την πληρωμή τους λήγει κανονικά στα τέλη του
έτους αλλά αναμένεται να δοθεί παράταση στην πληρωμή, πιθανόν έως και τα
μέσα Ιανουαρίου.
Πηγή: www.capital.gr