Στην αποκάλυψη πως γίνεται επεξεργασία από το υπουργείο Παιδείας,
για εισαγωγή χωρίς εξετάσεις σε ορισμένα πανεπιστημιακά τμήματα,
προχώρησε ο καθηγητής Ιστορίας και Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου
Αθηνών, Αντώνης Λιάκος. Ο καθηγητής Αντώνης Λιάκος, μιλώντας στο...
«Κόκκινο» αναφέρθηκε στην πρόταση του λέγοντας: «Δεν χρειάζονται σε όλα τα τμήματα των ΑΕΙ εξετάσεις, για να εισαχθούν οι υποψήφιοι σε αυτά. Σήμερα όσοι θέλουν να πάνε σε ΑΕΙ πηγαίνουν, για αυτό άλλωστε η βάση εισαγωγής είναι κάτω του 10. Λίγες σχολές χρειάζονται εξετάσεις».
«Κόκκινο» αναφέρθηκε στην πρόταση του λέγοντας: «Δεν χρειάζονται σε όλα τα τμήματα των ΑΕΙ εξετάσεις, για να εισαχθούν οι υποψήφιοι σε αυτά. Σήμερα όσοι θέλουν να πάνε σε ΑΕΙ πηγαίνουν, για αυτό άλλωστε η βάση εισαγωγής είναι κάτω του 10. Λίγες σχολές χρειάζονται εξετάσεις».
Ο ίδιος συνέχισε λέγοντας πως σε αυτές τις λίγες σχολές θα
υπάρξει μια λίστα προτεραιότητας με κριτήρια τα οποία θα διαμορφωθούν
και με τη συμμετοχή των ΑΕΙ.
«Όλα αυτά τα κριτήρια δεν θα είναι κριτήρια που θα οδηγούν τα παιδιά στα φροντιστήρια. Δεν θα έχουν να κάνουν με την προηγούμενη γνώση. Δεν είναι απαραίτητο, αυτός που θα πάει να σπουδάσει Ιατρική, να έχει τελειώσει πρακτικής Κατεύθυνσης Γυμνάσιο και Λύκειο, ούτε αυτός που θα πάει Φιλοσοφική ή στο Ιστορικό τμήμα να έχει τελειώσει Κλασικό τμήμα Σπουδών», τόνισε ο ίδιος.
Ο καθηγητής στη συνέχεια ανέπτυξε και την σκέψη του για το πώς πρέπει να είναι τα δημόσια Λύκεια: «Το Λύκειο πρέπει να είναι ένα σχολείο που θα έχει τρεις βασικές και μεγάλες σφαίρες: την ανθρωπιστική παιδεία, τη φιλοσοφία και την πολιτική, τη μελέτη της επιστήμης, του περιβάλλοντος και του σώματος, την τέχνη και τον πολιτισμό».
«Όλα αυτά τα κριτήρια δεν θα είναι κριτήρια που θα οδηγούν τα παιδιά στα φροντιστήρια. Δεν θα έχουν να κάνουν με την προηγούμενη γνώση. Δεν είναι απαραίτητο, αυτός που θα πάει να σπουδάσει Ιατρική, να έχει τελειώσει πρακτικής Κατεύθυνσης Γυμνάσιο και Λύκειο, ούτε αυτός που θα πάει Φιλοσοφική ή στο Ιστορικό τμήμα να έχει τελειώσει Κλασικό τμήμα Σπουδών», τόνισε ο ίδιος.
Ο καθηγητής στη συνέχεια ανέπτυξε και την σκέψη του για το πώς πρέπει να είναι τα δημόσια Λύκεια: «Το Λύκειο πρέπει να είναι ένα σχολείο που θα έχει τρεις βασικές και μεγάλες σφαίρες: την ανθρωπιστική παιδεία, τη φιλοσοφία και την πολιτική, τη μελέτη της επιστήμης, του περιβάλλοντος και του σώματος, την τέχνη και τον πολιτισμό».