Το «πράσινο φως» άναψε η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα προκειμένου να τοποθετηθούν, για λόγους ασφαλείας, κάμερες μέσα στους 17 νέους συρμούς του Μετρό των γραμμών 2 (Ανθούπολη-Ελληνικό) και 3...
(Αγία Μαρίνα-Δουκίσσης Πλακεντίας -Αεροδρόμιο).
Η Αρχή το 2013 είχε επιτρέψει την τοποθέτηση καμερών έξω από τους συρμούς και κοντά στις πόρτες των βαγονιών. Αντίθετα, δεν είχε επιτρέψει τότε, να τοποθετηθούν κάμερες μέσα στους συρμούς καθώς η εταιρεία δεν είχε τεκμηριώσει επαρκώς ότι ο επιδιωκόμενος σκοπός της δεν μπορούσε να επιτευχθεί με τη χρήση άλλων μέτρων.
Το περασμένο έτος η εταιρεία επανήλθε με νέο αίτημα και προσκόμισε μελέτη του Κέντρου Μελετών Ασφαλείας, στην οποία, μεταξύ των άλλων επισημαίνεται ότι: 1) τυχόν φυσικά µέτρα ασφάλειας (προσωπικό κ.λπ.) δεν µπορούν να αναπτυχθούν σε όλο το µήκος και εύρος του δικτύου, 2) τα τεχνολογικά µέτρα ασφάλειας δεν µπορούν να αποτρέψουν στον απόλυτο βαθµό τροµοκρατικές επιθέσεις και άλλες σκόπιµες πράξεις, αλλά µπορούν να αποθαρρύνουν σε σηµαντικό βαθµό ενέργειες ενάντια σε προστατευόµενους χώρους και να εξασφαλίσουν καθαρή, συνεχή και αξιόπιστη εικόνα σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης 3) οι κάμερες παρέχουν προστασία στον οδηγό του συρµού, καθώς και στο προσωπικό ασφαλείας, δυνατότητα παρακολούθησης και περαιτέρω εξακρίβωσης απειλών που βρίσκονται στο συρµό, ενώ λειτουργούν αποτρεπτικά στις σκόπιµες εγκληµατικές ή παραβατικές ενέργειες και συµβάλλουν στην αύξηση του αισθήµατος ασφάλειας των επιβατών.
Τελικά, η Αρχή επέτρεψε την εγκατάσταση των καμερών στους 17 νέους συρμούς των γραμμών 2 και 3 του μετρό, θέτοντας προϋποθέσεις, όπως ότι μέσα στους συρμούς θα υπάρχει πινακίδα με την οποία θα ενημερώνεται το επιβατικό κοινό για τις κάμερες, όλες τις ημέρες της εβδομάδας οι επιβάτες θα έχουν δικαίωμα πρόσβασης στα δεδομένα που θα τηρούνται, ο χρόνος τήρησης των βίντεο από τις κάμερες δεν θα πρέπει να ξεπερνά τις 48 ώρες, η πρόσβαση στο καταγεγραµµένο υλικό να γίνεται µόνο από εξουσιοδοτηµένα άτοµα και η αφαίρεση του αποσπώµενου αποθηκευτικού µέσου να µπορεί να γίνει µόνο µε τη χρήση µηχανικού κλειδιού.
Πηγή: ΑΜΠΕ
Πηγή:http://www.enikos.gr
(Αγία Μαρίνα-Δουκίσσης Πλακεντίας -Αεροδρόμιο).
Η Αρχή το 2013 είχε επιτρέψει την τοποθέτηση καμερών έξω από τους συρμούς και κοντά στις πόρτες των βαγονιών. Αντίθετα, δεν είχε επιτρέψει τότε, να τοποθετηθούν κάμερες μέσα στους συρμούς καθώς η εταιρεία δεν είχε τεκμηριώσει επαρκώς ότι ο επιδιωκόμενος σκοπός της δεν μπορούσε να επιτευχθεί με τη χρήση άλλων μέτρων.
Το περασμένο έτος η εταιρεία επανήλθε με νέο αίτημα και προσκόμισε μελέτη του Κέντρου Μελετών Ασφαλείας, στην οποία, μεταξύ των άλλων επισημαίνεται ότι: 1) τυχόν φυσικά µέτρα ασφάλειας (προσωπικό κ.λπ.) δεν µπορούν να αναπτυχθούν σε όλο το µήκος και εύρος του δικτύου, 2) τα τεχνολογικά µέτρα ασφάλειας δεν µπορούν να αποτρέψουν στον απόλυτο βαθµό τροµοκρατικές επιθέσεις και άλλες σκόπιµες πράξεις, αλλά µπορούν να αποθαρρύνουν σε σηµαντικό βαθµό ενέργειες ενάντια σε προστατευόµενους χώρους και να εξασφαλίσουν καθαρή, συνεχή και αξιόπιστη εικόνα σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης 3) οι κάμερες παρέχουν προστασία στον οδηγό του συρµού, καθώς και στο προσωπικό ασφαλείας, δυνατότητα παρακολούθησης και περαιτέρω εξακρίβωσης απειλών που βρίσκονται στο συρµό, ενώ λειτουργούν αποτρεπτικά στις σκόπιµες εγκληµατικές ή παραβατικές ενέργειες και συµβάλλουν στην αύξηση του αισθήµατος ασφάλειας των επιβατών.
Τελικά, η Αρχή επέτρεψε την εγκατάσταση των καμερών στους 17 νέους συρμούς των γραμμών 2 και 3 του μετρό, θέτοντας προϋποθέσεις, όπως ότι μέσα στους συρμούς θα υπάρχει πινακίδα με την οποία θα ενημερώνεται το επιβατικό κοινό για τις κάμερες, όλες τις ημέρες της εβδομάδας οι επιβάτες θα έχουν δικαίωμα πρόσβασης στα δεδομένα που θα τηρούνται, ο χρόνος τήρησης των βίντεο από τις κάμερες δεν θα πρέπει να ξεπερνά τις 48 ώρες, η πρόσβαση στο καταγεγραµµένο υλικό να γίνεται µόνο από εξουσιοδοτηµένα άτοµα και η αφαίρεση του αποσπώµενου αποθηκευτικού µέσου να µπορεί να γίνει µόνο µε τη χρήση µηχανικού κλειδιού.
Πηγή: ΑΜΠΕ
Πηγή:http://www.enikos.gr