Γόνιμη χαρακτήρισε τη σημερινή συνάντηση της τριμερούς επιτροπής
στο υπουργείο Μεταφορών ο πρόεδρος του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών
Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) Χρήστος Στεφανίδης και, μιλώντας στο
Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, είπε χαρακτηριστικά, ...
«έγινε ένας εποικοδομητικός διάλογος, με χαμηλούς τόνους και όλοι οι συμμετέχοντες έδειξαν σαφή τη διάθεσή τους να εντοπιστούν τα ζητήματα και να βρεθούν οι λύσεις αναφορικά με τις οφειλές του δημοσίου στον οργανισμό».
Κατά τον ίδιο, στην σημερινή συνάντηση συμμετείχαν υψηλόβαθμα στελέχη των υπουργείων Οικονομικών και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, ενώ όπως μας επισήμανε «στην λήξη της συνάντησής μας, ανανεώσαμε το ραντεβού μας για την επόμενη εβδομάδα. Ακόμα, δεν έχει οριστεί η ακριβής ημερομηνία, περιμένουμε να μας καλέσουν, αφού πρώτα εξετάσουν ενδελεχώς τα έγγραφα που τους παραθέσαμε».
Όπως μας υπογράμμισε ο Χρήστος Στεφανίδης, η πλευρά του ΟΑΣΘ προσήλθε στη σημερινή συνάντηση απόλυτα προετοιμασμένη, με ολοκληρωμένη, τεκμηριωμένη και κοστολογημένη πρόταση, μέσω της οποίας, «με θετικό τρόπο και μέσω αποτελεσματικής και ελπίζουμε σύντομης διαβούλευσης, θα συμβάλλει στην εξεύρεση της βέλτιστης δυνατής λύσης, αποδεκτής από τον ΟΑΣΘ, τους εργαζόμενους και τους φορείς της Θεσσαλονίκης, αλλά και από το ελληνικό δημόσιο, προς όφελος των εξυπηρετούμενων πολιτών του νομού Θεσσαλονίκης».
Υπενθυμίζεται ότι ο οργανισμός, έχει υποβάλλει στον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων τις προτάσεις του για τα οφειλόμενα του ελληνικού δημοσίου προς τον οργανισμό, ενώ τονίζεται ότι ο ΟΑΣΘ. για τις μοναδικές απαιτήσεις που έχει προσφύγει στο Διαιτητικό Δικαστήριο, είναι για ποσό 15.655.952,98 ευρώ της χρήσης 2014.
Όπως ανέφερε η διοίκηση του ΟΑΣΘ, με αποφάσεις της κυβέρνησης αυξήθηκε ο ΦΠΑ από 13% που ίσχυε όταν εκδόθηκε η ΚΥΑ (Αύγουστο 2014), μέσω της οποίας όλα τα οικονομικά μεγέθη είχαν υπολογιστεί με τον τότε ισχύοντα, αλλά δεν αναπροσαρμόσθηκαν με τον αυξημένο ΦΠΑ του 23% από 20.7.2015 και 24% από 1.6.2016. «Η μεταβολή αυτή, προκάλεσε το αποτέλεσμα ο ΟΑΣΘ να έχει στερηθεί για τις χρήσεις 2015 και 2016 (έως σήμερα), έσοδα που κατά νόμο δικαιούται ποσού 16.844.845,05 ευρώ (ποσό 10.848.715,02 ευρώ από την εισπραττόμενη αντισταθμιστική καταβολή και ποσό 5.996.130,03 ευρώ από τα εισπραττόμενα έσοδα)», αναφέρεται και σε πρόσφατη ανακοίνωση του ΟΑΣΘ.
Υπενθυμίζεται ότι με ανακοίνωσή του πρόσφατα ο οργανισμός ανέφερε και τα εξής:
«έγινε ένας εποικοδομητικός διάλογος, με χαμηλούς τόνους και όλοι οι συμμετέχοντες έδειξαν σαφή τη διάθεσή τους να εντοπιστούν τα ζητήματα και να βρεθούν οι λύσεις αναφορικά με τις οφειλές του δημοσίου στον οργανισμό».
Κατά τον ίδιο, στην σημερινή συνάντηση συμμετείχαν υψηλόβαθμα στελέχη των υπουργείων Οικονομικών και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, ενώ όπως μας επισήμανε «στην λήξη της συνάντησής μας, ανανεώσαμε το ραντεβού μας για την επόμενη εβδομάδα. Ακόμα, δεν έχει οριστεί η ακριβής ημερομηνία, περιμένουμε να μας καλέσουν, αφού πρώτα εξετάσουν ενδελεχώς τα έγγραφα που τους παραθέσαμε».
Όπως μας υπογράμμισε ο Χρήστος Στεφανίδης, η πλευρά του ΟΑΣΘ προσήλθε στη σημερινή συνάντηση απόλυτα προετοιμασμένη, με ολοκληρωμένη, τεκμηριωμένη και κοστολογημένη πρόταση, μέσω της οποίας, «με θετικό τρόπο και μέσω αποτελεσματικής και ελπίζουμε σύντομης διαβούλευσης, θα συμβάλλει στην εξεύρεση της βέλτιστης δυνατής λύσης, αποδεκτής από τον ΟΑΣΘ, τους εργαζόμενους και τους φορείς της Θεσσαλονίκης, αλλά και από το ελληνικό δημόσιο, προς όφελος των εξυπηρετούμενων πολιτών του νομού Θεσσαλονίκης».
Υπενθυμίζεται ότι ο οργανισμός, έχει υποβάλλει στον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων τις προτάσεις του για τα οφειλόμενα του ελληνικού δημοσίου προς τον οργανισμό, ενώ τονίζεται ότι ο ΟΑΣΘ. για τις μοναδικές απαιτήσεις που έχει προσφύγει στο Διαιτητικό Δικαστήριο, είναι για ποσό 15.655.952,98 ευρώ της χρήσης 2014.
Άμεσα αναμένεται η ΚΥΑ
Ειδικότερα για το θέμα του ΦΠΑ, ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ μας είπε, «πραγματικά οι συμμετέχοντες του υπουργείου Οικονομικών, έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον και αναμένεται άμεσα η ΚΥΑ που θα ρυθμίζει το συγκεκριμένο ζήτημα, που έχει κοστίσει στον ΟΑΣΘ 17 εκατ. ευρώ. Παίρνω με 13% και αποδίδω με 24%».Όπως ανέφερε η διοίκηση του ΟΑΣΘ, με αποφάσεις της κυβέρνησης αυξήθηκε ο ΦΠΑ από 13% που ίσχυε όταν εκδόθηκε η ΚΥΑ (Αύγουστο 2014), μέσω της οποίας όλα τα οικονομικά μεγέθη είχαν υπολογιστεί με τον τότε ισχύοντα, αλλά δεν αναπροσαρμόσθηκαν με τον αυξημένο ΦΠΑ του 23% από 20.7.2015 και 24% από 1.6.2016. «Η μεταβολή αυτή, προκάλεσε το αποτέλεσμα ο ΟΑΣΘ να έχει στερηθεί για τις χρήσεις 2015 και 2016 (έως σήμερα), έσοδα που κατά νόμο δικαιούται ποσού 16.844.845,05 ευρώ (ποσό 10.848.715,02 ευρώ από την εισπραττόμενη αντισταθμιστική καταβολή και ποσό 5.996.130,03 ευρώ από τα εισπραττόμενα έσοδα)», αναφέρεται και σε πρόσφατη ανακοίνωση του ΟΑΣΘ.
Υπενθυμίζεται ότι με ανακοίνωσή του πρόσφατα ο οργανισμός ανέφερε και τα εξής:
- Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία και την ως άνω σχετική κοινή υπουργική απόφαση προϋπολογισμού των εσόδων του Οργανισμού για τις χρήσεις 2015 και 2016, προβλέπεται ότι οι φορείς (υπουργεία) άσκησης κοινωνικής πολιτικής (μετακίνηση με μειωμένο κόμιστρο των μαθητών, φοιτητών, πολυτέκνων, άνω των 65 ετών και ΑμεΑ), θα καταβάλλουν στον ΟΑΣΘ το ποσό που αντιστοιχεί στις απώλειες εσόδων λόγω της ασκούμενης κοινωνικής πολιτικής. Οι απώλειες εσόδων του ΟΑΣΘ από την ως άνω αιτία ανέρχονται στο ποσό των 36.162.392,80 ευρώ (17.931.609,80 ευρώ για τη χρήση 2015 και 18.230.783,00 ευρώ για τη χρήση 2016). Τα ως άνω ποσά που δικαιούται ο ΟΑΣΘ, το Ελληνικό Δημόσιο δεν τα έχει καταβάλλει.
- Σημαντική επίσης είναι και η απώλεια εσόδων και από την ελεύθερη κυκλοφορία ΑμεΑ ποσού 4.612.894,17 ευρώ (ποσού 1.493.925,17 ευρώ για τη χρήση 2014, ποσού 581.761,00 ευρώ για τη χρήση 2015 και ποσού 2.537.208,00 ευρώ για την χρήση 2016) και ανέργων (από 2-7-2015) που δεν έχει κοστολογηθεί.
- Οι προϋπολογισμοί των εσόδων του ΟΑΣΘ για τις χρήσεις 2014 (Δ΄ τρίμηνο), 2015 και 2016, έγιναν με βάση διαφορετική τιμολογιακή πολιτική από αυτή που τελικά εγκρίθηκε δια κοινής υπουργικής απόφασης και εφαρμόζεται από 1-10-2014. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα την στέρηση εσόδων του Οργανισμού με το ποσό των 20.000.000,00 ευρώ περίπου κατ’ έτος (σύμφωνα με τους υπολογισμούς του ΟΑΣΘ). Η σχετική αναπροσαρμογή των οικονομικών στοιχείων της ως άνω ΚΥΑ ή της τιμολογιακής πολιτικής, δεν έγινε αν και θα έπρεπε να είχε ήδη γίνει από το Ελληνικό Δημόσιο.