Στην τελική ευθεία η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας,
με τη δημοπράτηση να μετατίθεται οριστικά στο πρώτο τρίμηνο του 2017,
καθώς δεν πρόκειται να υπάρξουν εξελίξεις εντός του έτους.
Το υπουργείο Υποδομών ετοιμάζει το σχετικό «φάκελο» μετά την ανακοίνωση της κυβέρνησης για τα τρία μεγάλα έργα υποδομών, με μεγαλύτερο την επέκταση του μετρό της Αθήνας ...
(Άλσος Βεΐκου-Γουδή) συνολικού κόστους 1,4 δισ. ευρώ, που δρομολογεί σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) και συγχρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ.
Όπως έχει ανακοινώσει ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Οικονομίας, αρμόδιος για θέματα δημοσίων επενδύσεων και ΕΣΠΑ, Παναγιώτης Κορκολής, υπάρχει συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για την κατασκευή τριών μεγάλων έργων υποδομής.
Πρόκειται για το Μετρό της Αθήνας, την ενεργειακή διασύνδεση Κρήτης-Πελοποννήσου και την επέκταση φυσικού αερίου στη Βόρεια Ελλάδα. Σύμφωνα με το υπουργείο Οικονομίας, έχει υπάρξει καταρχήν συμφωνία για τη γραμμή 4 του Μετρό, με χρηματοδότηση 75% από δανειακά κεφάλαια της ΕΤΕπ και 25% από το ΕΣΠΑ.
Το πρώτο τμήμα της Γραμμής 4, εκτιμώμενου προϋπολογισμού 1,4 δισ. θα εκτείνεται σε 12 χλμ. με 14 σταθμούς. Το τμήμα αυτό υπολογίζεται ότι θα εξυπηρετεί καθημερινά 220.000 επιβάτες και θα μειώσει την κυκλοφορία των ΙΧ αυτοκινήτων κατά 53.000 ημερησίως. Το τμήμα Ευαγγελισμός - Άλσος Βεΐκου (8,3 χιλιόμετρα, 9 σταθμοί) έχει μελετηθεί εκτενώς τα προηγούμενα χρόνια και θεωρείται ώριμο (μάλιστα, η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του έργου έχει από το 2012 κατατεθεί στο υπουργείο Περιβάλλοντος).
Έχει προϋπολογισμό 900-950 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων το 50% αναμένεται να χρηματοδοτηθεί από την ΕΤΕπ. Το έργο είναι αναμφισβήτητα σημαντικό, καθώς θα δώσει «διέξοδο» σε εξαιρετικά πυκνοδομημένες περιοχές της πρωτεύουσας, όπως το Γαλάτσι, η Κυψέλη, του Γκύζη και τα Εξάρχεια, οι οποίες δεν έχουν σήμερα πρόσβαση σε μέσα σταθερής τροχιάς.
Αναλυτικότερα, η πρώτη φάση περιλαμβάνει τους σταθμούς:
Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Κυψέλη, Δικαστήρια, Λεωφόρος Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Νήαρ Ηστ, Ηλύσια, Ζωγράφου και Γουδή.
Ολόκληρη η γραμμή 4 του Μετρό (Περισσός - Άλσος Βεΐκου - Πανεπιστήμιο - Ευαγγελισμός - Βύρωνας - Κατεχάκη - Μαρούσι - Λυκόβρυση) έχει μήκος 33 χλμ., 29 σταθμούς και εκτιμώμενο προϋπολογισμό κατασκευής περίπου 3,3 δισ. ευρώ.
Αρχικά, στη Μελέτη Ανάπτυξης Μετρό (1995-1999) είχε αποφασιστεί να κατασκευαστεί όχι με τη μορφή νέας γραμμής, αλλά χωρισμένη σε δύο επεκτάσεις των υφιστάμενων γραμμών, επιλογή που τελικά αποκλείστηκε για διάφορους λόγους (διακοπή λειτουργίας του μετρό, σύνθετη κατασκευή, υψηλό κόστος κ.λπ.).
Εφόσον δεν υπάρξουν καθυστερήσεις, το κατασκευαστικό τμήμα θα ξεκινήσει το καλοκαίρι του 2018 και αναμένεται να ολοκληρωθεί επτά χρόνια αργότερα, δηλαδή το 2025, όπου και αρχικά οριοθετείται η λειτουργία του πρώτου τμήματος της Γραμμής 4.
Το συγκεκριμένο έργο είναι το μεγαλύτερο project όλων των εποχών για την Αττικό Μετρό, ξεπερνώντας σε κόστος ακόμα και την βασική κατασκευή των γραμμών 2 και 3 που λειτούργησαν το 2000. Με τη λειτουργία της Γραμμής 4 το δίκτυο του Μετρό της Αθήνας θα μετρά 79 σταθμούς, χωρίς να συνυπολογίζονται τυχόν άλλα μελλοντικά έργα (επεκτάσεις γραμμών 1 και 2).
Επέκταση γραμμών
Την ίδια στιγμή, δύσκολη αναδεικνύεται και η επέκταση του Μετρό στον Πειραιά, καθώς η διεύρυνση της γραμμής 3 από την Αγία Μαρίνα μέχρι το Δημοτικό Θέατρο «σκοντάφτει» στα ...Μανιάτικα!
Οι σπηλαιώσεις που συνάντησε ο Μετροπόντικας που βρίσκεται στο μεσοδιάστημα μεταξύ των σταθμών Νίκαια και Μανιάτικα αντιμετωπίζεται αλλά τα επόμενα βήματα πρέπει να είναι πολύ προσεκτικά.
Ήδη πριν από μερικές ημέρες το μηχάνημα έκανε μερικά μέτρα χωρίς προβλήματα και ανάλογα με τη συμπεριφορά του εδάφους θα κριθεί το πότε θα φτάσει στον επόμενο σταθμό. Το έδαφος που συναντά είναι βράχος σκληρός και έτσι δεν αναμένεται πριν το 2017. Τα προβλήματα συνεχίζονται και στο σταθμό Πειραιάς όπου η καθημερινή πρόοδος λόγω του σημείου είναι σχετικά μικρή. Αυτή την εποχή γίνονται οι εργασίες αντιστήριξης του σταθμού. Αναφορικά με την εκσκαφή αυτή με τις σημερινές συνθήκες αναμένεται να ξεκινήσει Φεβρουάριο-Μάρτιο του 2017.
Το δίλημμα που υπάρχει στο μεγάλο αυτό έργο των 7,5χλμ και των 6 σταθμών είναι ποια απόφαση θα ληφθεί δεδομένου ότι βρισκόμαστε σε μία επέκταση δύο ταχυτήτων. Οι πρώτοι 3 σταθμοί Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια είναι σε προχωρημένο στάδιο και σιγά-σιγά ολοκληρώνονται τα έργα πολιτικού μηχανικού.
Οι 3 σταθμοί του Πειραιά, οδεύουν ολοταχώς για ολοκλήρωση τουλάχιστον το 2020 και με την προϋπόθεση ότι ο μετροπόντικας δεν θα βρει στον δρόμο του άλλα προβλήματα.
ΠΗΓΗ: imerisia.gr
Πηγή: http://www.enikos.gr
Το υπουργείο Υποδομών ετοιμάζει το σχετικό «φάκελο» μετά την ανακοίνωση της κυβέρνησης για τα τρία μεγάλα έργα υποδομών, με μεγαλύτερο την επέκταση του μετρό της Αθήνας ...
(Άλσος Βεΐκου-Γουδή) συνολικού κόστους 1,4 δισ. ευρώ, που δρομολογεί σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) και συγχρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ.
Όπως έχει ανακοινώσει ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Οικονομίας, αρμόδιος για θέματα δημοσίων επενδύσεων και ΕΣΠΑ, Παναγιώτης Κορκολής, υπάρχει συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για την κατασκευή τριών μεγάλων έργων υποδομής.
Πρόκειται για το Μετρό της Αθήνας, την ενεργειακή διασύνδεση Κρήτης-Πελοποννήσου και την επέκταση φυσικού αερίου στη Βόρεια Ελλάδα. Σύμφωνα με το υπουργείο Οικονομίας, έχει υπάρξει καταρχήν συμφωνία για τη γραμμή 4 του Μετρό, με χρηματοδότηση 75% από δανειακά κεφάλαια της ΕΤΕπ και 25% από το ΕΣΠΑ.
Το πρώτο τμήμα της Γραμμής 4, εκτιμώμενου προϋπολογισμού 1,4 δισ. θα εκτείνεται σε 12 χλμ. με 14 σταθμούς. Το τμήμα αυτό υπολογίζεται ότι θα εξυπηρετεί καθημερινά 220.000 επιβάτες και θα μειώσει την κυκλοφορία των ΙΧ αυτοκινήτων κατά 53.000 ημερησίως. Το τμήμα Ευαγγελισμός - Άλσος Βεΐκου (8,3 χιλιόμετρα, 9 σταθμοί) έχει μελετηθεί εκτενώς τα προηγούμενα χρόνια και θεωρείται ώριμο (μάλιστα, η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του έργου έχει από το 2012 κατατεθεί στο υπουργείο Περιβάλλοντος).
Έχει προϋπολογισμό 900-950 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων το 50% αναμένεται να χρηματοδοτηθεί από την ΕΤΕπ. Το έργο είναι αναμφισβήτητα σημαντικό, καθώς θα δώσει «διέξοδο» σε εξαιρετικά πυκνοδομημένες περιοχές της πρωτεύουσας, όπως το Γαλάτσι, η Κυψέλη, του Γκύζη και τα Εξάρχεια, οι οποίες δεν έχουν σήμερα πρόσβαση σε μέσα σταθερής τροχιάς.
Αναλυτικότερα, η πρώτη φάση περιλαμβάνει τους σταθμούς:
Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Κυψέλη, Δικαστήρια, Λεωφόρος Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Νήαρ Ηστ, Ηλύσια, Ζωγράφου και Γουδή.
Ολόκληρη η γραμμή 4 του Μετρό (Περισσός - Άλσος Βεΐκου - Πανεπιστήμιο - Ευαγγελισμός - Βύρωνας - Κατεχάκη - Μαρούσι - Λυκόβρυση) έχει μήκος 33 χλμ., 29 σταθμούς και εκτιμώμενο προϋπολογισμό κατασκευής περίπου 3,3 δισ. ευρώ.
Αρχικά, στη Μελέτη Ανάπτυξης Μετρό (1995-1999) είχε αποφασιστεί να κατασκευαστεί όχι με τη μορφή νέας γραμμής, αλλά χωρισμένη σε δύο επεκτάσεις των υφιστάμενων γραμμών, επιλογή που τελικά αποκλείστηκε για διάφορους λόγους (διακοπή λειτουργίας του μετρό, σύνθετη κατασκευή, υψηλό κόστος κ.λπ.).
Εφόσον δεν υπάρξουν καθυστερήσεις, το κατασκευαστικό τμήμα θα ξεκινήσει το καλοκαίρι του 2018 και αναμένεται να ολοκληρωθεί επτά χρόνια αργότερα, δηλαδή το 2025, όπου και αρχικά οριοθετείται η λειτουργία του πρώτου τμήματος της Γραμμής 4.
Το συγκεκριμένο έργο είναι το μεγαλύτερο project όλων των εποχών για την Αττικό Μετρό, ξεπερνώντας σε κόστος ακόμα και την βασική κατασκευή των γραμμών 2 και 3 που λειτούργησαν το 2000. Με τη λειτουργία της Γραμμής 4 το δίκτυο του Μετρό της Αθήνας θα μετρά 79 σταθμούς, χωρίς να συνυπολογίζονται τυχόν άλλα μελλοντικά έργα (επεκτάσεις γραμμών 1 και 2).
Επέκταση γραμμών
Την ίδια στιγμή, δύσκολη αναδεικνύεται και η επέκταση του Μετρό στον Πειραιά, καθώς η διεύρυνση της γραμμής 3 από την Αγία Μαρίνα μέχρι το Δημοτικό Θέατρο «σκοντάφτει» στα ...Μανιάτικα!
Οι σπηλαιώσεις που συνάντησε ο Μετροπόντικας που βρίσκεται στο μεσοδιάστημα μεταξύ των σταθμών Νίκαια και Μανιάτικα αντιμετωπίζεται αλλά τα επόμενα βήματα πρέπει να είναι πολύ προσεκτικά.
Ήδη πριν από μερικές ημέρες το μηχάνημα έκανε μερικά μέτρα χωρίς προβλήματα και ανάλογα με τη συμπεριφορά του εδάφους θα κριθεί το πότε θα φτάσει στον επόμενο σταθμό. Το έδαφος που συναντά είναι βράχος σκληρός και έτσι δεν αναμένεται πριν το 2017. Τα προβλήματα συνεχίζονται και στο σταθμό Πειραιάς όπου η καθημερινή πρόοδος λόγω του σημείου είναι σχετικά μικρή. Αυτή την εποχή γίνονται οι εργασίες αντιστήριξης του σταθμού. Αναφορικά με την εκσκαφή αυτή με τις σημερινές συνθήκες αναμένεται να ξεκινήσει Φεβρουάριο-Μάρτιο του 2017.
Το δίλημμα που υπάρχει στο μεγάλο αυτό έργο των 7,5χλμ και των 6 σταθμών είναι ποια απόφαση θα ληφθεί δεδομένου ότι βρισκόμαστε σε μία επέκταση δύο ταχυτήτων. Οι πρώτοι 3 σταθμοί Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια είναι σε προχωρημένο στάδιο και σιγά-σιγά ολοκληρώνονται τα έργα πολιτικού μηχανικού.
Οι 3 σταθμοί του Πειραιά, οδεύουν ολοταχώς για ολοκλήρωση τουλάχιστον το 2020 και με την προϋπόθεση ότι ο μετροπόντικας δεν θα βρει στον δρόμο του άλλα προβλήματα.
ΠΗΓΗ: imerisia.gr
Πηγή: http://www.enikos.gr