Η πώληση του νέου τύπου εισιτηρίου του ΟΑΣΑ
ξεκίνησε από ...
τρεις σταθμούς του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου (Κηφισιά, Μαρούσι και Καλλιθέα) και από τη στάση τραμ Σύνταγμα, ενώ παρέχεται η δυνατότητα αγοράς ηλεκτρονικού εισιτηρίου στα εκδοτήρια των λεωφορειακών γραμμών express στο Σύνταγμα και το Αεροδρόμιο.
Σταδιακά μέσα στο μήνα Φεβρουάριο, όπως υποστηρίζει ο ΟΑΣΑ, θα τεθούν σε λειτουργία και τα υπόλοιπα 169 μηχανήματα όλων των σταθμών της γραμμής 1 και των στάσεων του τραμ, όπως και η λειτουργία αυτόματων μηχανημάτων έκδοσης και φόρτισης του πολλαπλού εισιτηρίου που θα εγκατασταθούν στα ΚΤΕΛ Κηφισού, Λιοσίων, ΚΤΕΛ Αττικής (Πεδίον Άρεως), στο Πέραμα και στην Κηφισιά (πλ. Πλατάνου).
Υπενθυμίζεται πως οι νέοι τύποι κομίστρου είναι δυο, το πολλαπλό εισιτήριο που είναι επαναφορτιζόμενο και η έξυπνη κάρτα ΑΤΗ.ΕΝΑ CARD, μια πλαστική κάρτα στο μέγεθος πιστωτικής. Είναι επαναφορτιζόμενη και το βασικό πλεονέκτημά της είναι ότι προσαρμόζεται στις ανάγκες του κατόχου της. Μπορεί να επαναφορτίζεται με διαφορετικά προϊόντα κομίστρου κάθε φορά, ανάλογα με τις μετακινήσεις που επιθυμεί ο επιβάτης.
Η εφαρμογή του νέου συστήματος, όπως τόνισε στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων (ΑΠΕ –ΜΠΕ) ο πρόεδρος του ΟΑΣΑ Αναστάσιος Ταστάνης, χρησιμοποιώντας αργά το απόγευμα ο ίδιος το ηλεκτρονικό εισιτήριο σε μετακίνησή του με το τραμ, θα γίνει σταδιακά, με προσεκτικά βήματα, μελετώντας ακόμη και τη διεθνή εμπειρία, προκειμένου οι επιβάτες να έχουν τη δυνατότητα να εξοικειωθούν με τις δυνατότητες και τα οφέλη που αυτό προσφέρει.
«Ο βαθμός εξοικείωσης του επιβατικού κοινού και η καλύτερη εξυπηρέτηση θα είναι και τα κριτήρια της τελικής απόφασης κλεισίματος των πυλών» ανέφερε χαρακτηριστικά, σημειώνοντας πως κατά την τρέχουσα περίοδο προσαρμογής θα συνυπάρχουν τόσο η ηλεκτρονική όσο και η χάρτινη μορφή εισιτηρίων και καρτών. Να σημειωθεί πως η έξυπνη κάρτα, AΤΗ.ΕΝΑ Card, δεν λειτουργεί ακόμη και σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΟΑΣΑ αναμένεται να είναι διαθέσιμη στο επιβατικό κοινό τις επόμενες ημέρες.
«Η σημερινή ημέρα αποτελεί σταθμό για τον όμιλο ΟΑΣΑ, τις Συγκοινωνίες Αθηνών, αλλά και για το επιβατικό κοινό, γιατί μπαίνουμε σε μια νέα εποχή. Το ηλεκτρονικό εισιτήριο αρχίζει από σήμερα να αποτελεί μια νέα και σύγχρονη πραγματικότητα για τους συμπολίτες μας. Οι δημόσιες συγκοινωνίες εκσυγχρονίζονται με ένα έργο που κατορθώσαμε παρά όλες τις δυσκολίες να υλοποιήσουμε» σχολίασε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ Ιωάννης Σκουμπούρης.
Πάντως, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του ΟΑΣΑ, εντός του Φεβρουαρίου, κατά την πρώτη φάση, οι επιβάτες θα μπορούν να φορτίζουν το πολλαπλό εισιτήριο με προϊόντα κομίστρου, όπως το ημερήσιο, το 5ήμερο, το 3ήμερο, τα κανονικά εισιτήρια αεροδρομίου για το μετρό και τα λεωφορεία express. Οι υπόλοιποι τύποι κομίστρου χαμηλότερης αξίας θα ενσωματωθούν σταδιακά στο νέο σύστημα. H έκδοση και η φόρτιση του πολλαπλού εισιτηρίου, εκτός από τα αυτόματα μηχανήματα, θα πραγματοποιείται και σε 8 στελεχωμένα εκδοτήρια εισιτηρίων και καρτών της γραμμής 1 (Κηφισιά, Μαρούσι, Ηράκλειο, Κάτω Πατήσια, Αττική, Ομόνοια, Καλλιθέα, Πειραιάς) και δύο εκδοτήρια του τραμ (Σύνταγμα, Αγ. Φωτεινή), τα οποία θα τεθούν σε λειτουργία σταδιακά. Στα στελεχωμένα εκδοτήρια θα γίνεται σταδιακά και έκδοση έξυπνων καρτών, ενώ η υποβολή αιτήσεων για την έκδοση προσωποποιημένων έξυπνων καρτών μέσω του ιστότοπου www.athenacard.gr.
Στην γραμμή 1 (ΗΣΑΠ), οι επιβάτες που χρησιμοποιούν πολλαπλό εισιτήριο - έξυπνη κάρτα, θα πρέπει να τα επικυρώνουν δυο φορές, μια στην είσοδο και μια στην έξοδο, στις πύλες των σταθμών. Στη διάρκεια της μεταβατικής περιόδου οι πύλες θα παραμένουν ανοικτές, ενώ ταυτόχρονα θα παρέχουν την δυνατότητα επικύρωσης των ηλεκτρονικών εισιτηρίων.
Στις γραμμές 2 και 3 του μετρό, οι πύλες δεν θα λειτουργούν μέχρι την περάτωση της εγκατάστασής τους σε όλους τους σταθμούς.
Οι επιβάτες θα πρέπει να επικυρώνουν το πολλαπλό εισιτήριο - έξυπνη κάρτα κατά την είσοδό τους σε όλα τα μέσα που χρησιμοποιούν σε περίπτωση μετεπιβιβάσεων.
Οι επιβάτες που θέλουν να χρησιμοποιήσουν τα εισιτήρια 1,40 ευρώ και 0,60 λεπτά/ευρώ θα μπορούν να συνεχίσουν να τα προμηθεύονται και να τα επικυρώνουν όπως και σήμερα, αλλά και οι επιβάτες που έχουν σε ισχύ χάρτινες κάρτες απεριορίστων διαδρομών (μηνιαία, 3μηνιαία, 6μηνιαία, ετήσια) συνεχίζουν να τις χρησιμοποιούν κανονικά.
Τέλος, σημειώνεται πως οι επιβάτες, για όσο διάστημα χρησιμοποιούν χάρτινους τύπους κομίστρου, θα ακολουθούν τις διαδικασίες αγοράς και επικύρωσης όπως έκαναν μέχρι σήμερα. Σε ότι αφορά τους επιβάτες του προαστιακού σιδηροδρόμου μέχρι να ολοκληρωθούν όλα τα στάδια υλοποίησης του έργου, θα εξακολουθούν να κάνουν χρήση των εισιτηρίων τους με τους ίδιους όρους, όπως σήμερα.
τρεις σταθμούς του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου (Κηφισιά, Μαρούσι και Καλλιθέα) και από τη στάση τραμ Σύνταγμα, ενώ παρέχεται η δυνατότητα αγοράς ηλεκτρονικού εισιτηρίου στα εκδοτήρια των λεωφορειακών γραμμών express στο Σύνταγμα και το Αεροδρόμιο.
Σταδιακά μέσα στο μήνα Φεβρουάριο, όπως υποστηρίζει ο ΟΑΣΑ, θα τεθούν σε λειτουργία και τα υπόλοιπα 169 μηχανήματα όλων των σταθμών της γραμμής 1 και των στάσεων του τραμ, όπως και η λειτουργία αυτόματων μηχανημάτων έκδοσης και φόρτισης του πολλαπλού εισιτηρίου που θα εγκατασταθούν στα ΚΤΕΛ Κηφισού, Λιοσίων, ΚΤΕΛ Αττικής (Πεδίον Άρεως), στο Πέραμα και στην Κηφισιά (πλ. Πλατάνου).
Υπενθυμίζεται πως οι νέοι τύποι κομίστρου είναι δυο, το πολλαπλό εισιτήριο που είναι επαναφορτιζόμενο και η έξυπνη κάρτα ΑΤΗ.ΕΝΑ CARD, μια πλαστική κάρτα στο μέγεθος πιστωτικής. Είναι επαναφορτιζόμενη και το βασικό πλεονέκτημά της είναι ότι προσαρμόζεται στις ανάγκες του κατόχου της. Μπορεί να επαναφορτίζεται με διαφορετικά προϊόντα κομίστρου κάθε φορά, ανάλογα με τις μετακινήσεις που επιθυμεί ο επιβάτης.
Η εφαρμογή του νέου συστήματος, όπως τόνισε στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων (ΑΠΕ –ΜΠΕ) ο πρόεδρος του ΟΑΣΑ Αναστάσιος Ταστάνης, χρησιμοποιώντας αργά το απόγευμα ο ίδιος το ηλεκτρονικό εισιτήριο σε μετακίνησή του με το τραμ, θα γίνει σταδιακά, με προσεκτικά βήματα, μελετώντας ακόμη και τη διεθνή εμπειρία, προκειμένου οι επιβάτες να έχουν τη δυνατότητα να εξοικειωθούν με τις δυνατότητες και τα οφέλη που αυτό προσφέρει.
«Ο βαθμός εξοικείωσης του επιβατικού κοινού και η καλύτερη εξυπηρέτηση θα είναι και τα κριτήρια της τελικής απόφασης κλεισίματος των πυλών» ανέφερε χαρακτηριστικά, σημειώνοντας πως κατά την τρέχουσα περίοδο προσαρμογής θα συνυπάρχουν τόσο η ηλεκτρονική όσο και η χάρτινη μορφή εισιτηρίων και καρτών. Να σημειωθεί πως η έξυπνη κάρτα, AΤΗ.ΕΝΑ Card, δεν λειτουργεί ακόμη και σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΟΑΣΑ αναμένεται να είναι διαθέσιμη στο επιβατικό κοινό τις επόμενες ημέρες.
«Η σημερινή ημέρα αποτελεί σταθμό για τον όμιλο ΟΑΣΑ, τις Συγκοινωνίες Αθηνών, αλλά και για το επιβατικό κοινό, γιατί μπαίνουμε σε μια νέα εποχή. Το ηλεκτρονικό εισιτήριο αρχίζει από σήμερα να αποτελεί μια νέα και σύγχρονη πραγματικότητα για τους συμπολίτες μας. Οι δημόσιες συγκοινωνίες εκσυγχρονίζονται με ένα έργο που κατορθώσαμε παρά όλες τις δυσκολίες να υλοποιήσουμε» σχολίασε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ Ιωάννης Σκουμπούρης.
Πάντως, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του ΟΑΣΑ, εντός του Φεβρουαρίου, κατά την πρώτη φάση, οι επιβάτες θα μπορούν να φορτίζουν το πολλαπλό εισιτήριο με προϊόντα κομίστρου, όπως το ημερήσιο, το 5ήμερο, το 3ήμερο, τα κανονικά εισιτήρια αεροδρομίου για το μετρό και τα λεωφορεία express. Οι υπόλοιποι τύποι κομίστρου χαμηλότερης αξίας θα ενσωματωθούν σταδιακά στο νέο σύστημα. H έκδοση και η φόρτιση του πολλαπλού εισιτηρίου, εκτός από τα αυτόματα μηχανήματα, θα πραγματοποιείται και σε 8 στελεχωμένα εκδοτήρια εισιτηρίων και καρτών της γραμμής 1 (Κηφισιά, Μαρούσι, Ηράκλειο, Κάτω Πατήσια, Αττική, Ομόνοια, Καλλιθέα, Πειραιάς) και δύο εκδοτήρια του τραμ (Σύνταγμα, Αγ. Φωτεινή), τα οποία θα τεθούν σε λειτουργία σταδιακά. Στα στελεχωμένα εκδοτήρια θα γίνεται σταδιακά και έκδοση έξυπνων καρτών, ενώ η υποβολή αιτήσεων για την έκδοση προσωποποιημένων έξυπνων καρτών μέσω του ιστότοπου www.athenacard.gr.
Επικύρωση των ηλεκτρονικών εισιτηρίων
Στα λεωφορεία, τρόλεϊ και τραμ, οι επιβάτες που χρησιμοποιούν πολλαπλό εισιτήριο και τις επόμενες ημέρες την έξυπνη κάρτα, θα τα επικυρώνουν κατά την είσοδό τους στο όχημα ανέπαφα μια φορά στα έξυπνα επικυρωτικά μπλε χρώματος, που βρίσκονται πλησίον των θυρών.Στην γραμμή 1 (ΗΣΑΠ), οι επιβάτες που χρησιμοποιούν πολλαπλό εισιτήριο - έξυπνη κάρτα, θα πρέπει να τα επικυρώνουν δυο φορές, μια στην είσοδο και μια στην έξοδο, στις πύλες των σταθμών. Στη διάρκεια της μεταβατικής περιόδου οι πύλες θα παραμένουν ανοικτές, ενώ ταυτόχρονα θα παρέχουν την δυνατότητα επικύρωσης των ηλεκτρονικών εισιτηρίων.
Στις γραμμές 2 και 3 του μετρό, οι πύλες δεν θα λειτουργούν μέχρι την περάτωση της εγκατάστασής τους σε όλους τους σταθμούς.
Οι επιβάτες θα πρέπει να επικυρώνουν το πολλαπλό εισιτήριο - έξυπνη κάρτα κατά την είσοδό τους σε όλα τα μέσα που χρησιμοποιούν σε περίπτωση μετεπιβιβάσεων.
Οι επιβάτες που θέλουν να χρησιμοποιήσουν τα εισιτήρια 1,40 ευρώ και 0,60 λεπτά/ευρώ θα μπορούν να συνεχίσουν να τα προμηθεύονται και να τα επικυρώνουν όπως και σήμερα, αλλά και οι επιβάτες που έχουν σε ισχύ χάρτινες κάρτες απεριορίστων διαδρομών (μηνιαία, 3μηνιαία, 6μηνιαία, ετήσια) συνεχίζουν να τις χρησιμοποιούν κανονικά.
Τέλος, σημειώνεται πως οι επιβάτες, για όσο διάστημα χρησιμοποιούν χάρτινους τύπους κομίστρου, θα ακολουθούν τις διαδικασίες αγοράς και επικύρωσης όπως έκαναν μέχρι σήμερα. Σε ότι αφορά τους επιβάτες του προαστιακού σιδηροδρόμου μέχρι να ολοκληρωθούν όλα τα στάδια υλοποίησης του έργου, θα εξακολουθούν να κάνουν χρήση των εισιτηρίων τους με τους ίδιους όρους, όπως σήμερα.