Στο φως έρχονται νέα στοιχεία από την έρευνα των αρχών για την
τραγωδία με την Πόρσε, που σημειώθηκε την 26 Φεβρουαρίου, στην 75ο
χιλιόμετρο της Εθνικής Οδού, έξω από τη Θήβα.
Η μαύρη Πόρσε, με οδηγό τον Γιώργο Βακάκη και συνοδηγό ...
τον Ανδρέα Γεωργακόπουλο που ταξίδευαν για την Αράχωβα, έτρεχε με ταχύτητα που ξεπερνούσε τα 260 χλμ την ώρα, πριν συγκρουστεί με το γκρι Χόντα, του Υπάτιου Πατμανόγλου, που είχε σταθμεύσει σε πάρκινγκ της Εθνικής. Από το τροχαίο σκοτώθηκαν η σύζυγος και ο 3 ετών γιος του, αλλά και οι δυο νεαροί που βρίσκονταν στην Πόρσε.
Ο θάνατος και των τεσσάρων ήταν ακαριαίος, ενώ ο Υπάτιος Πατμανόγλου είχε βγει από το αυτοκίνητό του, μόλις λίγα δευτερόλεπτα πριν το δυστύχημα και είχε μπει στο κτίριο του πάρκινγκ.
Σύμφωνα με την εφημερίδα «Έθνος της Κυριακής», το δυστύχημα σημειώθηκε στις 15:47:47. Ήταν τόσο σφοδρή η σύγκρουση που το ρεζερβουάρ του Χόντα εξαϋλώθηκε και τα καύσιμα διαχύθηκαν στον αέρα προκαλώντας αμέσως φωτιά. Το μοτέρ εκτινάχθηκε σε απόσταση 85 μέτρων και τα δύο οχήματα κόπηκαν στη μέση.
Από το οπτικό υλικό των καμερών διαχείρισης κυκλοφορίας, το οποίο επικαλείται το δημοσίευμα της εφημερίδας, οι δραματικές στιγμές έχουν καταγραφεί καρέ - καρέ. Μετά τις εκρήξεις και τη φωτιά που προκλήθηκε ο Υπάτιος Πατμανόγλου εμφανίζεται να τρέχει αλλόφρων από τα αποχωρητήρια, αδυνατώντας να αντιληφθεί τι είχε συμβεί μέσα σε περίπου 30 δευτερόλεπτα, από τη στιγμή δηλαδή που άφησε το αυτοκίνητό του στο πάρκινγκ της εθνικής οδού.
Για βοήθεια σπεύδουν στο σημείο τρία άτομα από το εργοστάσιο που βρίσκεται ακριβώς πίσω από το πάρκινγκ. Δύο άνδρες και μια γυναίκα κρατώντας πυροσβεστήρες στα χέρια προσπαθούν να σβήσουν τη φωτιά. Ξαφνικά σημειώνεται νέα έκρηξη, που αναγκάζει τον Υπάτιο Πατμανόγλου, που έψαχνε για την οικογένεια του, να απομακρυνθεί εκ νέου έντρομος. Περνούν αρκετά λεπτά ώστε να πάρει τηλέφωνο ζητώντας βοήθεια.
Περίπου δέκα λεπτά μετά το τραγικό δυστύχημα φτάνει στο σημείο και το Audi R8 με οδηγό τον βραζιλιάνο ποδοσφαιριστή Σίλβα Κλέιτον. Ο Κλέιτον κατεβαίνει και σπεύδει για βοήθεια, ενώ πυκνός καπνός έχει καλύψει το σημείο.
Το λάστιχο…
Σε άλλο βίντεο, το οποίο επικαλείται το Έθνος, και στο οποίο καταγράφεται η κίνηση των οχημάτων πριν από το πάρκινγκ της εθνικής, όπου σημειώθηκε και η τραγωδία, η Πόρσε εμφανίζεται να προσπερνά με μεγάλη ταχύτητα, από αριστερά, μια Μερσεντές, της οποίας η ταχύτητα υπολογίζεται στα 160 χλμ. Αυτή η προσπέραση έγινε τρία δευτερόλεπτα πριν από το δυστύχημα, δηλαδή στις 15:47:44. Αμέσως μετά την προσπέραση φαίνεται να κλατάρει το πίσω δεξιά λάστιχο, με αποτέλεσμα το όχημα να κάνει ένα μικρό ελιγμό και στη συνέχεια ο οδηγός να χάνει τελείως τον έλεγχο. Η Πόρσε πήρε απότομα κλίση προς τα δεξιά και καρφώθηκε πάνω στο Χόντα που βρισκόταν στο πάρκινγκ. Η διάρκεια αυτής της σκηνής ήταν μόλις 2,5 δευτερόλεπτα.
Αιτία της απώλειας στήριξης της Πόρσε φαίνεται πως ήταν το κλατάρισμα του δεξιά ελαστικού. Αρχικά υπήρξαν πληροφορίες για παλιά ελαστικά, ωστόσο με βάση τις έρευνες και τα αποδεικτικά στοιχεία, το επίμαχο λάστιχο ήταν το πιο καινούργιο. Τα τρία ελαστικά κατηγορία Mount Only, είχαν ημερομηνία παραγωγής την 48η εβδομάδα του 2006, ενώ το πίσω δεξιά λάστιχο είχε την 33η εβδομάδα του 2007.
Το πόρισμα…
Οι πραγματογνώμονες φέρονται να έχουν σχεδόν ολοκληρώσει το πόρισμά τους. Έχουν απομείνει μόνο μερικά σημεία. Μέρος του πίσω δεξιά λάστιχου έχει βρεθεί σε απόσταση περίπου 150 μέτρων από το δυστύχημα, γεγονός που υποδηλώνει πως το λάστιχο έσκασε. Επιπλέον έχουν εντοπιστεί σημάδι ολίσθησης των ελαστικών στην άσφαλτο περίπου στα 100 μέτρα πριν από το σημείο της σύγκρουσης, στοιχείο που σύμφωνα με το δημοσίευμα επιβεβαιώνει ότι το λάστιχο έσκασε πιθανόν από τη μέσα πλευρά.
Μεγάλο μέρος του πέλματος, που είναι ενισχυμένο με χαλύβδινα υλικά, αποκολλήθηκε με αποτέλεσμα να υπάρξει απώλεια στήριξης του οχήματος. Σύμφωνα με πληροφορίες ο 24χρονος οδηγός Γ. Βακάκης πρόλαβε να αντιδράσει πατώντας φρένο, ωστόσο οι δαγκάνες μάγκωσαν τους τροχούς της Πόρσε που έτρεχε με περίπου 260 χλμ και το όχημα ξεκίνησε να πλαγιολισθαίνει. Ο χρόνος αντίδρασης του οδηγού εκτιμάται στα 0,6 με 0,7 κλάσματα του δευτερολέπτου.
Πάντως τα πέλματα των ελαστικών εξετάστηκαν και βρέθηκαν σε καλή κατάσταση, με πάχος πάνω από 6 χιλιοστά. Δεν παρουσιάζουν σημάδια υπερθέρμανσης, ωστόσο σίγουρα η μεγάλη ταχύτητα προκάλεσε μια αύξηση τη θερμότητας. Ο εγκέφαλος της Πόρσε έχει καταστραφεί πλήρως, ωστόσο οι πραγματογνώμονες αποκλείουν οι εκρήξεις να προκλήθηκαν από τον κινητήρα, καθώς αυτός βρέθηκε σε απόσταση περίπου 85 μέτρων από το δυστύχημα και σε σχετικά καλή κατάσταση.
Το μεγάλο αναπάντητο ερώτημα
Το μεγάλο αναπάντητο ερώτημα, το οποίο ίσως και να μην απαντηθεί ποτέ, είναι τι προκάλεσε το κλατάρισμα του ελαστικού. Μπορεί να ήταν ένα καρφί ή μια βίδα που προϋπήρχε, πριν καν ξεκινήσουν το ταξίδι τους οι δύο νεαροί, ή να είχε υποστεί βλάβη το ελαστικό σε ανύποπτο χρόνο, να μην το είχαν δει, και σε συνδυασμό με την υψηλή θερμοκρασία λόγω της ταχύτητας να κλάταρε.
Πηγή: http://tvxs.gr
Η μαύρη Πόρσε, με οδηγό τον Γιώργο Βακάκη και συνοδηγό ...
τον Ανδρέα Γεωργακόπουλο που ταξίδευαν για την Αράχωβα, έτρεχε με ταχύτητα που ξεπερνούσε τα 260 χλμ την ώρα, πριν συγκρουστεί με το γκρι Χόντα, του Υπάτιου Πατμανόγλου, που είχε σταθμεύσει σε πάρκινγκ της Εθνικής. Από το τροχαίο σκοτώθηκαν η σύζυγος και ο 3 ετών γιος του, αλλά και οι δυο νεαροί που βρίσκονταν στην Πόρσε.
Ο θάνατος και των τεσσάρων ήταν ακαριαίος, ενώ ο Υπάτιος Πατμανόγλου είχε βγει από το αυτοκίνητό του, μόλις λίγα δευτερόλεπτα πριν το δυστύχημα και είχε μπει στο κτίριο του πάρκινγκ.
Σύμφωνα με την εφημερίδα «Έθνος της Κυριακής», το δυστύχημα σημειώθηκε στις 15:47:47. Ήταν τόσο σφοδρή η σύγκρουση που το ρεζερβουάρ του Χόντα εξαϋλώθηκε και τα καύσιμα διαχύθηκαν στον αέρα προκαλώντας αμέσως φωτιά. Το μοτέρ εκτινάχθηκε σε απόσταση 85 μέτρων και τα δύο οχήματα κόπηκαν στη μέση.
Από το οπτικό υλικό των καμερών διαχείρισης κυκλοφορίας, το οποίο επικαλείται το δημοσίευμα της εφημερίδας, οι δραματικές στιγμές έχουν καταγραφεί καρέ - καρέ. Μετά τις εκρήξεις και τη φωτιά που προκλήθηκε ο Υπάτιος Πατμανόγλου εμφανίζεται να τρέχει αλλόφρων από τα αποχωρητήρια, αδυνατώντας να αντιληφθεί τι είχε συμβεί μέσα σε περίπου 30 δευτερόλεπτα, από τη στιγμή δηλαδή που άφησε το αυτοκίνητό του στο πάρκινγκ της εθνικής οδού.
Για βοήθεια σπεύδουν στο σημείο τρία άτομα από το εργοστάσιο που βρίσκεται ακριβώς πίσω από το πάρκινγκ. Δύο άνδρες και μια γυναίκα κρατώντας πυροσβεστήρες στα χέρια προσπαθούν να σβήσουν τη φωτιά. Ξαφνικά σημειώνεται νέα έκρηξη, που αναγκάζει τον Υπάτιο Πατμανόγλου, που έψαχνε για την οικογένεια του, να απομακρυνθεί εκ νέου έντρομος. Περνούν αρκετά λεπτά ώστε να πάρει τηλέφωνο ζητώντας βοήθεια.
Περίπου δέκα λεπτά μετά το τραγικό δυστύχημα φτάνει στο σημείο και το Audi R8 με οδηγό τον βραζιλιάνο ποδοσφαιριστή Σίλβα Κλέιτον. Ο Κλέιτον κατεβαίνει και σπεύδει για βοήθεια, ενώ πυκνός καπνός έχει καλύψει το σημείο.
Το λάστιχο…
Σε άλλο βίντεο, το οποίο επικαλείται το Έθνος, και στο οποίο καταγράφεται η κίνηση των οχημάτων πριν από το πάρκινγκ της εθνικής, όπου σημειώθηκε και η τραγωδία, η Πόρσε εμφανίζεται να προσπερνά με μεγάλη ταχύτητα, από αριστερά, μια Μερσεντές, της οποίας η ταχύτητα υπολογίζεται στα 160 χλμ. Αυτή η προσπέραση έγινε τρία δευτερόλεπτα πριν από το δυστύχημα, δηλαδή στις 15:47:44. Αμέσως μετά την προσπέραση φαίνεται να κλατάρει το πίσω δεξιά λάστιχο, με αποτέλεσμα το όχημα να κάνει ένα μικρό ελιγμό και στη συνέχεια ο οδηγός να χάνει τελείως τον έλεγχο. Η Πόρσε πήρε απότομα κλίση προς τα δεξιά και καρφώθηκε πάνω στο Χόντα που βρισκόταν στο πάρκινγκ. Η διάρκεια αυτής της σκηνής ήταν μόλις 2,5 δευτερόλεπτα.
Αιτία της απώλειας στήριξης της Πόρσε φαίνεται πως ήταν το κλατάρισμα του δεξιά ελαστικού. Αρχικά υπήρξαν πληροφορίες για παλιά ελαστικά, ωστόσο με βάση τις έρευνες και τα αποδεικτικά στοιχεία, το επίμαχο λάστιχο ήταν το πιο καινούργιο. Τα τρία ελαστικά κατηγορία Mount Only, είχαν ημερομηνία παραγωγής την 48η εβδομάδα του 2006, ενώ το πίσω δεξιά λάστιχο είχε την 33η εβδομάδα του 2007.
Το πόρισμα…
Οι πραγματογνώμονες φέρονται να έχουν σχεδόν ολοκληρώσει το πόρισμά τους. Έχουν απομείνει μόνο μερικά σημεία. Μέρος του πίσω δεξιά λάστιχου έχει βρεθεί σε απόσταση περίπου 150 μέτρων από το δυστύχημα, γεγονός που υποδηλώνει πως το λάστιχο έσκασε. Επιπλέον έχουν εντοπιστεί σημάδι ολίσθησης των ελαστικών στην άσφαλτο περίπου στα 100 μέτρα πριν από το σημείο της σύγκρουσης, στοιχείο που σύμφωνα με το δημοσίευμα επιβεβαιώνει ότι το λάστιχο έσκασε πιθανόν από τη μέσα πλευρά.
Μεγάλο μέρος του πέλματος, που είναι ενισχυμένο με χαλύβδινα υλικά, αποκολλήθηκε με αποτέλεσμα να υπάρξει απώλεια στήριξης του οχήματος. Σύμφωνα με πληροφορίες ο 24χρονος οδηγός Γ. Βακάκης πρόλαβε να αντιδράσει πατώντας φρένο, ωστόσο οι δαγκάνες μάγκωσαν τους τροχούς της Πόρσε που έτρεχε με περίπου 260 χλμ και το όχημα ξεκίνησε να πλαγιολισθαίνει. Ο χρόνος αντίδρασης του οδηγού εκτιμάται στα 0,6 με 0,7 κλάσματα του δευτερολέπτου.
Πάντως τα πέλματα των ελαστικών εξετάστηκαν και βρέθηκαν σε καλή κατάσταση, με πάχος πάνω από 6 χιλιοστά. Δεν παρουσιάζουν σημάδια υπερθέρμανσης, ωστόσο σίγουρα η μεγάλη ταχύτητα προκάλεσε μια αύξηση τη θερμότητας. Ο εγκέφαλος της Πόρσε έχει καταστραφεί πλήρως, ωστόσο οι πραγματογνώμονες αποκλείουν οι εκρήξεις να προκλήθηκαν από τον κινητήρα, καθώς αυτός βρέθηκε σε απόσταση περίπου 85 μέτρων από το δυστύχημα και σε σχετικά καλή κατάσταση.
Το μεγάλο αναπάντητο ερώτημα
Το μεγάλο αναπάντητο ερώτημα, το οποίο ίσως και να μην απαντηθεί ποτέ, είναι τι προκάλεσε το κλατάρισμα του ελαστικού. Μπορεί να ήταν ένα καρφί ή μια βίδα που προϋπήρχε, πριν καν ξεκινήσουν το ταξίδι τους οι δύο νεαροί, ή να είχε υποστεί βλάβη το ελαστικό σε ανύποπτο χρόνο, να μην το είχαν δει, και σε συνδυασμό με την υψηλή θερμοκρασία λόγω της ταχύτητας να κλάταρε.
Πηγή: http://tvxs.gr