Η Άνω Βουλή του γερμανικού κοινοβουλίου ενέκρινε σήμερα ένα
αμφιλεγόμενο νομοσχέδιο για επιβολή διοδίων στα οχήματα που κινούνται
στους γερμανικούς αυτοκινητοδρόμους και στις εθνικές οδούς, για το οποίο
έχουν διατυπωθεί επικρίσεις τόσο ...
στη Γερμανία όσο και σε γειτονικές χώρες.
Η Κάτω Βουλή του κοινοβουλίου, η Μπούντεσταγκ, είχε ήδη εγκρίνει από την περασμένη εβδομάδα το κείμενο αυτό, η εφαρμογή του οποίου δεν αναμένεται να ξεκινήσει πριν από το 2019. Προβλέπει την εισαγωγή ενός φόρου για 13.000 χλμ. αυτοκινητοδρόμων και 39.000 χλμ. ομοσπονδιακών εθνικών οδών.
Το ύψος του θα κυμαίνεται ανάλογα με το μέγεθος και τις περιβαλλοντικές επιδόσεις του κινητήρα για να φθάσει τα 67 ευρώ κατά μέσο όρο και τα 130 ευρώ κατ΄ανώτατο όριο τον χρόνο. Διόδια θα καταβάλλουν και οι γερμανοί οδηγοί, οι οποίοι όμως θα απολαμβάνουν αντίστοιχη μείωση στην ετήσια φορολογία των οχημάτων.
Για τους ξένους οδηγούς, που θα υποχρεούνται στην καταβολή διοδίων μόνο στους αυτοκινητοδρόμους, προβλέπεται μια επιπλέον επιβάρυνση για τις κάρτες σύντομης διάρκειας: μεταξύ 2,5 και 25 ευρώ για δέκα ημέρες, από 7 έως 50 ευρώ για δύο μήνες.
Αυτό το σχέδιο, στο οποίο είχαν πρωτοστατήσει οι βαυαροί συντηρητικοί του CSU, σύμμαχοι του CDU της καγκελαρίου Μέρκελ που συμμετέχουν μαζί με το Σοσιαλδημοκρατικό Κόμμα (SPD) στον κυβερνητικό συνασπισμό, αποτέλεσε αντικείμενο διαμάχης με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή η οποία το χαρακτήρισε «μεροληπτικό» εις βάρος των ξένων αυτοκινητιστών.
Στις αρχές Δεκεμβρίου το Βερολίνο δέχθηκε να αναθεωρήσει το κείμενο μειώνοντας κυρίως το τιμολόγιο των καρτών μικρής διάρκειας.
Πολλές γειτονικές χώρες εξακολουθούν ωστόσο να το χαρακτηρίζουν μεροληπτικό και αντίθετο με τους ευρωπαϊκούς κανόνες, ιδιαίτερα η Αυστρία για την οποία το τροποποιημένο νομοσχέδιο αντιπροσωπεύει έναν κίνδυνο μαζικής προκατάληψης για τους οδηγούς που δεν κατοικούν στη Γερμανία.
Η Βιέννη αντέδρασε αμέσως σήμερα ανακοινώνοντας ότι θα καταθέσει προσφυγή ενώπιον του Δικαστηρίου των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων. Αυτά τα «γερμανικά διόδια για τους ξένους» είναι μια «διάκριση στη βάση της εθνικότητας», δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών Γιοργκ Λάιχτφριντ σε συνέντευξη Τύπου.
Κατήγγειλε επίσης ότι είναι "σκάνδαλο" που η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε το νομοσχέδιο μετά την τροποποίησή του από το Βερολίνο, σύμφωνα με τον Λάιχτφριντ.
Το Βέλγιο και η Ολλανδία εξέφρασαν επίσης επικρίσεις για αυτό το σχέδιο.
Πηγή: http://www.enikos.gr
στη Γερμανία όσο και σε γειτονικές χώρες.
Η Κάτω Βουλή του κοινοβουλίου, η Μπούντεσταγκ, είχε ήδη εγκρίνει από την περασμένη εβδομάδα το κείμενο αυτό, η εφαρμογή του οποίου δεν αναμένεται να ξεκινήσει πριν από το 2019. Προβλέπει την εισαγωγή ενός φόρου για 13.000 χλμ. αυτοκινητοδρόμων και 39.000 χλμ. ομοσπονδιακών εθνικών οδών.
Το ύψος του θα κυμαίνεται ανάλογα με το μέγεθος και τις περιβαλλοντικές επιδόσεις του κινητήρα για να φθάσει τα 67 ευρώ κατά μέσο όρο και τα 130 ευρώ κατ΄ανώτατο όριο τον χρόνο. Διόδια θα καταβάλλουν και οι γερμανοί οδηγοί, οι οποίοι όμως θα απολαμβάνουν αντίστοιχη μείωση στην ετήσια φορολογία των οχημάτων.
Για τους ξένους οδηγούς, που θα υποχρεούνται στην καταβολή διοδίων μόνο στους αυτοκινητοδρόμους, προβλέπεται μια επιπλέον επιβάρυνση για τις κάρτες σύντομης διάρκειας: μεταξύ 2,5 και 25 ευρώ για δέκα ημέρες, από 7 έως 50 ευρώ για δύο μήνες.
Αυτό το σχέδιο, στο οποίο είχαν πρωτοστατήσει οι βαυαροί συντηρητικοί του CSU, σύμμαχοι του CDU της καγκελαρίου Μέρκελ που συμμετέχουν μαζί με το Σοσιαλδημοκρατικό Κόμμα (SPD) στον κυβερνητικό συνασπισμό, αποτέλεσε αντικείμενο διαμάχης με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή η οποία το χαρακτήρισε «μεροληπτικό» εις βάρος των ξένων αυτοκινητιστών.
Στις αρχές Δεκεμβρίου το Βερολίνο δέχθηκε να αναθεωρήσει το κείμενο μειώνοντας κυρίως το τιμολόγιο των καρτών μικρής διάρκειας.
Πολλές γειτονικές χώρες εξακολουθούν ωστόσο να το χαρακτηρίζουν μεροληπτικό και αντίθετο με τους ευρωπαϊκούς κανόνες, ιδιαίτερα η Αυστρία για την οποία το τροποποιημένο νομοσχέδιο αντιπροσωπεύει έναν κίνδυνο μαζικής προκατάληψης για τους οδηγούς που δεν κατοικούν στη Γερμανία.
Η Βιέννη αντέδρασε αμέσως σήμερα ανακοινώνοντας ότι θα καταθέσει προσφυγή ενώπιον του Δικαστηρίου των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων. Αυτά τα «γερμανικά διόδια για τους ξένους» είναι μια «διάκριση στη βάση της εθνικότητας», δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών Γιοργκ Λάιχτφριντ σε συνέντευξη Τύπου.
Κατήγγειλε επίσης ότι είναι "σκάνδαλο" που η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε το νομοσχέδιο μετά την τροποποίησή του από το Βερολίνο, σύμφωνα με τον Λάιχτφριντ.
Το Βέλγιο και η Ολλανδία εξέφρασαν επίσης επικρίσεις για αυτό το σχέδιο.
Πηγή: http://www.enikos.gr