Έξυπνα ρομποτικά συστήματα αποτρέπουν τρομοκρατικές επιθέσεις σε
αεροπλάνα, ταΐζουν αδέσποτα ζώα και κάνουν διανομή δεμάτων από τα ΕΛΤΑ
σε σπίτια.
Είναι κάποιες μόνο από τις εφαρμογές, που παρουσίασαν μαθητές
δημοτικών, γυμνασίων και λυκείων, οι οποίοι συμμετέχουν στο 9ο μαθητικό
συνέδριο πληροφορικής Κεντρικής Μακεδονίας, ...που ξεκίνησε σήμερα στο
Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας «Νόησις».
«Smart Check-in από το Πειραματικό Γυμνάσιο ΠΑΜΑΚ»
Ένα σύστημα τεχνητής νοημοσύνης που εγγυάται πιο ασφαλείς πτήσεις,
ξεχωρίζοντας τις πιο «επικίνδυνες» βαλίτσες δημιούργησαν μαθητές της
ομάδας “RoboRockers” του πειραματικού γυμνασίου του Πανεπιστημίου
Μακεδονίας. Το σύστημα ενσωματώνει τον νευρώνα Perceptron, έναν
αλγόριθμο τεχνητής νοημοσύνης, μέσω του οποίου προγραμματίζεται να
διαχωρίζει τις μεγάλες αποσκευές που ταξιδεύουν transit, δηλαδή έχουν
ενδιάμεσους σταθμούς, από τις υπόλοιπες μεγάλες αποσκευές και τις μικρές
αποσκευές και χειραποσκευές.
«Στο παρελθόν έχουν γίνει τρομοκρατικές ενέργειες με εκρηκτικά σε
αποσκευές transit, οι ιδιοκτήτες των οποίων κατέβαιναν από το αεροπλάνο
στον ενδιάμεσο σταθμό», ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο μαθητής Χρήστος Κουτσουράς
και εξήγησε: «Το σύστημα αναγνωρίζει και ξεχωρίζει βαλίτσες, αφού
περάσει από πρόγραμμα εκμάθησης. Αρχικά τροφοδοτείται το σύστημα με
τετράδες αποσκευών, που εμφανίζονται πάντα με την ίδια σειρά: μεγάλη και
transit, μικρή και transit, μεγάλη όχι transit, μικρή όχι transit. Για
κάθε αποσκευή ο χρήστης με δύο κουμπιά δίνει ανατροφοδότηση στη συσκευή
για το αν έκανε την διαλογή σωστά ή όχι. Μετά από 22 επαναλήψεις, το
σύστημα έχει μάθει και κάνει σωστά τη διαλογή ανεξάρτητα από τη σειρά
που εμφανίζονται οι αποσκευές και χωρίς βοήθεια από τον άνθρωπο».
«Ταΐζουν τα ζώα προστατεύοντας το περιβάλλον»
Μία πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση για τους δήμους παρουσίασαν μαθητές
του 2ου ΓΕΛ Θερμαϊκού. Πρόκειται για την κατασκευή “Straycling”, που
συνδυάζει την ανακύκλωση πλαστικών μπουκαλιών με το τάισμα αδέσποτων
σκύλων.
«Υπάρχει ευαισθητοποίηση για τα ζώα, καθώς ο αριθμός των αδέσποτων
έχει αυξηθεί ραγδαία τα τελευταία χρόνια και ταυτόχρονα θέλαμε να
περάσουμε και ένα μήνυμα για την ανακύκλωση και την προστασία του
περιβάλλοντος» δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο μαθητής Βασίλης Ευαγγελόπουλος. Η
λειτουργία του συστήματος είναι απλή: Τοποθετώντας ένα πλαστικό μπουκάλι
στην αριστερή υποδοχή ή ένα καπάκι στη δεξιά υποδοχή της κατασκευής, η
οποία έχει μέγεθος ψυγείου, τροφοδοτείται μία ταΐστρα με σκυλοτροφή και
νερό. «Ήταν μία ιδέα που σκεφτήκαμε μία ομάδα τριών ατόμων. Είμαστε
μαθητές λυκείου οπότε δεν είχαμε πολλά περιθώρια και δουλέψαμε τους
τελευταίους μήνες μέσα στο σχολείο», ανέφερε ο μαθητής.
«Ρομπο-ταχυδρόμος από την Καβάλα»
Ο Σταύρος ήλθε από την Καβάλα για να παρουσιάσει το ρομπότ που
δημιούργησε η ομάδα ρομποτικής του 1ου Γυμνασίου της πόλης. Πρόκειται
για ένα ρομπότ-ταχυδρόμο, που παίρνει τα δέματα από το ταχυδρομείο και
τα διανέμει στο κάθε σπίτι και ξαναγυρνάει στα ΕΛΤΑ. «Είχαμε έναν
διαγωνισμό και έπρεπε να σκεφτούμε κάτι πρωτότυπο. Βρήκαμε τα πιο πιθανά
ρομπότ και σκεφτήκαμε να κάνουμε κάτι αντίθετο, κάτι που να μην υπάρχει
και που θα ήταν χρήσιμο στον κόσμο», εξήγησε ο μαθητής. «Ο δρόμος έχει
τη δική του ιστορία» Τα οδωνύμια μιας πόλης ή ενός χωριού, εκτός από τον
πρακτικό σκοπό τους να εξυπηρετούν την επικοινωνία των κατοίκων μεταξύ
τους και με τις δημόσιες υπηρεσίες, έχουν και μια άλλη συμβολική
σημασία: Φανερώνουν τις επιλογές μιας κοινότητας ως προς τη συγκρότηση
της συλλογικής μνήμης και της ταυτότητάς της. Αυτό υπήρξε το σκεπτικό
για την εργασία του μαθητή της Γ' τάξης του 3ου Γυμνασίου Κατερίνης,
Θεόφιλου Βογιατζή, ο οποίος συγκέντρωσε οδωνύμια της συνοικίας γύρω από
το σχολείο του, τα σχολίασε και ανέδειξε την ιδιαίτερη ταυτότητα και
ιστορία της πόλης μέσα από αυτά. Ο μαθητής φωτογράφισε αρχικά πινακίδες
των οδών και στη συνέχεια δημιούργησε ιστοσελίδα την οποία εμπλούτισε με
διαδραστικούς χάρτες της συνοικίας, με υπερσυνδέσμους που οδηγούν στις
οδούς, εκπαιδευτικό λογισμικό, πληροφορίες, φωτογραφίες, βίντεο, κείμενα
και εικόνες.
Στο 9ο συνέδριο πληροφορικής συμμετέχουν 2746 μαθητές, 413
εκπαιδευτικοί από 149 σχολικές μονάδες της Κεντρικής Μακεδονίας. Οι
συνολικά 242 σχολικές εργασίες που θα παρουσιαστούν μέχρι τις 28
Απριλίου, οπότε θα ολοκληρωθεί το συνέδριο, έχουν ως αντικείμενο τον
προγραμματισμό, τη ρομποτική, τους αυτοματισμούς και ερευνητικά
projects.
Πηγή: http://www.nooz.gr