δηλώσεις στελεχών της Νέας Δημοκρατίας περί «υποβάθμισης των ΕΛΤΑ από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ -ΑΝΕΛ μέσα σε μόλις 2 χρόνια».
Ειδικότερα, όπως επισημαίνουν
οι ίδιες πηγές, παραθέτοντας συγκεκριμένα στοιχεία για την πορεία των
ΕΛΤΑ ως το τέλος του 2014, «είναι ενδεικτικά της διαχείρισης που έγινε
από τη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ τις προηγούμενες δεκαετίες. Ας σημειωθεί πως η
απαξίωση των Ελληνικών Ταχυδρομείων ξεκίνησε από το 1998, τουλάχιστον».
Μάλιστα, όπως αναφέρουν, επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ επιτεύχθηκε:
-Εξοικονόμηση - Οικονομία στις δαπάνες κατά 21 εκατ. ευρώ.
-Εσωτερική ανασυγκρότηση - Ολοκληρώθηκε η πρώτη φάση κρίσης και τοποθέτησης γενικών διευθυντών και διευθυντών, η οποία εκκρεμούσε για 7 ολόκληρα χρόνια.
-Αυτοματοποίηση - Ολοκληρώνεται αυτές τις ημέρες η πλήρης αυτοματοποίηση του συνόλου των καταστημάτων της χώρας, αφού υπήρχαν 180 καταστήματα που λειτουργούσαν χειρόγραφα, τοποθετώντας και μηχανήματα POS σε όλες τις θυρίδες συναλλαγής.
-Αγορά ηλεκτρικής ενέργειας - Ολοκληρώθηκε ο επιχειρησιακός σχεδιασμός για την είσοδο της Εταιρείας στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας και, ήδη, αυτή έχει αποκτήσει τους πρώτους της πελάτες ως εναλλακτικός πάροχος.
-Χρηματοοικονομικά προϊόντα - Δημιουργήθηκαν και ήδη προσφέρονται στο κοινό νέα χρηματοοικονομικά προϊόντα.
-Δέμα - Μέσα από στοχευμένες ενέργειες η διακίνηση δεμάτων παρουσιάζει αύξηση 19% σε σχέση με πέρυσι.
-Τελωνειακός έλεγχος - Υπογράφηκε η σχετική Κ.Υ.Α. και η Εταιρεία αναπτύσσει πλέον σύγχρονο τελωνειακό έλεγχο στο αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος για να διασφαλίσει τα έσοδα του Δημοσίου από τις εισαγωγές δεμάτων εξωτερικού, αλλά και για να αυξήσει τα έσοδα της από την συγκεκριμένη δραστηριότητα.
-Οφειλές του Δημοσίου προς τα ΕΛΤΑ - Εξοφλούνται με γοργό ρυθμό οι οφειλές του Δημοσίου προς τον Οργανισμό.
-Συμμετοχή σε διαγωνισμούς - Μόνο το 2016 τα ΕΛΤΑ συμμετείχαν σε 235 διαγωνισμούς και ανέλαβαν 191 συμβάσεις.
-Καθολική Υπηρεσία - Λύνεται το χρόνιο πρόβλημα της Καθολικής Υπηρεσίας.
Αντίθετα, επί κυβερνήσεων Ν.Δ -ΠΑΣΟΚ, σύμφωνα με τις πηγές του υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, λόγω της διαχείρισης που ακολουθήθηκε (πχ κατασπατάληση χρημάτων, συρρίκνωση του τζίρου κα) υπήρξε απαξίωση των Ελληνικών Ταχυδρομείων.
Πιο συγκεκριμένα:
1. Επί κυβερνήσεων ΝΔ - ΠΑΣΟΚ τα ΕΛΤΑ ενισχύθηκαν με περίπου 126 δισ. δραχμές (370 εκατ. ευρώ) για την κάλυψη ελλειμμάτων του Οργανισμού, τα οποία -όπως είναι, σήμερα, απολύτως προφανές- «δεν έπιασαν τόπο».
2. Τα τελευταία χρόνια των κυβερνήσεων ΝΔ - ΠΑΣΟΚ έγινε κατασπατάληση χρημάτων χωρίς σχέδιο. Χαρακτηριστικό είναι πως δημιουργήθηκαν τέσσερα αυτοματοποιημένα κέντρα διαλογής μόνο για αλληλογραφία και κανένα κέντρο διαλογής δεμάτων, παρά το γεγονός ότι -λόγω των τεχνολογικών εξελίξεων που περιορίζουν δραστικά τη διακίνηση φακέλων- διεθνώς η ζήτηση στρέφεται προς το δέμα.
3. Το 2008 έγινε προσπάθεια πώλησης της θυγατρικής εταιρείας των ΕΛΤΑ, «Ταχυμεταφορές ΑΕ», μέσω διεθνούς διαγωνισμού, ο οποίος απέβη άκαρπος στις αρχές του 2009.
4. Επί ΝΔ και ΠΑΣΟΚ ο τζίρος του Οργανισμού συρρικνωνόταν διαρκώς. Είναι χαρακτηριστικό ότι μεταξύ 2008 και 2015 ο κύκλος εργασιών των ΕΛΤΑ περιορίστηκε σχεδόν στο μισό.
Κι ακόμα, οι κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ αποφάσισαν:
1. Το 2011 να «παρκάρουν» τα ΕΛΤΑ στο ΤΑΙΠΕΔ προς όφελος των ανταγωνιστών τους.
2. Το 2013 να προχωρήσουν στην απελευθέρωση της αγοράς, χωρίς καμία προετοιμασία, ενώ δεν προχώρησε καμία διαδικασία απόδοσης του κόστους Καθολικής Υπηρεσίας.
3. Το 2013 καταγράφηκε απώλεια περιουσιακού στοιχείου ύψους 221 εκατ. ευρώ (Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο).
4. Το 2014 τα ΕΛΤΑ απεντάχθηκαν από τα προγράμματα του ΕΣΠΑ.
Πηγή: https://left.gr
Μάλιστα, όπως αναφέρουν, επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ επιτεύχθηκε:
-Εξοικονόμηση - Οικονομία στις δαπάνες κατά 21 εκατ. ευρώ.
-Εσωτερική ανασυγκρότηση - Ολοκληρώθηκε η πρώτη φάση κρίσης και τοποθέτησης γενικών διευθυντών και διευθυντών, η οποία εκκρεμούσε για 7 ολόκληρα χρόνια.
-Αυτοματοποίηση - Ολοκληρώνεται αυτές τις ημέρες η πλήρης αυτοματοποίηση του συνόλου των καταστημάτων της χώρας, αφού υπήρχαν 180 καταστήματα που λειτουργούσαν χειρόγραφα, τοποθετώντας και μηχανήματα POS σε όλες τις θυρίδες συναλλαγής.
-Αγορά ηλεκτρικής ενέργειας - Ολοκληρώθηκε ο επιχειρησιακός σχεδιασμός για την είσοδο της Εταιρείας στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας και, ήδη, αυτή έχει αποκτήσει τους πρώτους της πελάτες ως εναλλακτικός πάροχος.
-Χρηματοοικονομικά προϊόντα - Δημιουργήθηκαν και ήδη προσφέρονται στο κοινό νέα χρηματοοικονομικά προϊόντα.
-Δέμα - Μέσα από στοχευμένες ενέργειες η διακίνηση δεμάτων παρουσιάζει αύξηση 19% σε σχέση με πέρυσι.
-Τελωνειακός έλεγχος - Υπογράφηκε η σχετική Κ.Υ.Α. και η Εταιρεία αναπτύσσει πλέον σύγχρονο τελωνειακό έλεγχο στο αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος για να διασφαλίσει τα έσοδα του Δημοσίου από τις εισαγωγές δεμάτων εξωτερικού, αλλά και για να αυξήσει τα έσοδα της από την συγκεκριμένη δραστηριότητα.
-Οφειλές του Δημοσίου προς τα ΕΛΤΑ - Εξοφλούνται με γοργό ρυθμό οι οφειλές του Δημοσίου προς τον Οργανισμό.
-Συμμετοχή σε διαγωνισμούς - Μόνο το 2016 τα ΕΛΤΑ συμμετείχαν σε 235 διαγωνισμούς και ανέλαβαν 191 συμβάσεις.
-Καθολική Υπηρεσία - Λύνεται το χρόνιο πρόβλημα της Καθολικής Υπηρεσίας.
Αντίθετα, επί κυβερνήσεων Ν.Δ -ΠΑΣΟΚ, σύμφωνα με τις πηγές του υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, λόγω της διαχείρισης που ακολουθήθηκε (πχ κατασπατάληση χρημάτων, συρρίκνωση του τζίρου κα) υπήρξε απαξίωση των Ελληνικών Ταχυδρομείων.
Πιο συγκεκριμένα:
1. Επί κυβερνήσεων ΝΔ - ΠΑΣΟΚ τα ΕΛΤΑ ενισχύθηκαν με περίπου 126 δισ. δραχμές (370 εκατ. ευρώ) για την κάλυψη ελλειμμάτων του Οργανισμού, τα οποία -όπως είναι, σήμερα, απολύτως προφανές- «δεν έπιασαν τόπο».
2. Τα τελευταία χρόνια των κυβερνήσεων ΝΔ - ΠΑΣΟΚ έγινε κατασπατάληση χρημάτων χωρίς σχέδιο. Χαρακτηριστικό είναι πως δημιουργήθηκαν τέσσερα αυτοματοποιημένα κέντρα διαλογής μόνο για αλληλογραφία και κανένα κέντρο διαλογής δεμάτων, παρά το γεγονός ότι -λόγω των τεχνολογικών εξελίξεων που περιορίζουν δραστικά τη διακίνηση φακέλων- διεθνώς η ζήτηση στρέφεται προς το δέμα.
3. Το 2008 έγινε προσπάθεια πώλησης της θυγατρικής εταιρείας των ΕΛΤΑ, «Ταχυμεταφορές ΑΕ», μέσω διεθνούς διαγωνισμού, ο οποίος απέβη άκαρπος στις αρχές του 2009.
4. Επί ΝΔ και ΠΑΣΟΚ ο τζίρος του Οργανισμού συρρικνωνόταν διαρκώς. Είναι χαρακτηριστικό ότι μεταξύ 2008 και 2015 ο κύκλος εργασιών των ΕΛΤΑ περιορίστηκε σχεδόν στο μισό.
Κι ακόμα, οι κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ αποφάσισαν:
1. Το 2011 να «παρκάρουν» τα ΕΛΤΑ στο ΤΑΙΠΕΔ προς όφελος των ανταγωνιστών τους.
2. Το 2013 να προχωρήσουν στην απελευθέρωση της αγοράς, χωρίς καμία προετοιμασία, ενώ δεν προχώρησε καμία διαδικασία απόδοσης του κόστους Καθολικής Υπηρεσίας.
3. Το 2013 καταγράφηκε απώλεια περιουσιακού στοιχείου ύψους 221 εκατ. ευρώ (Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο).
4. Το 2014 τα ΕΛΤΑ απεντάχθηκαν από τα προγράμματα του ΕΣΠΑ.
Πηγή: https://left.gr