ΠΑΚ ΕΛΤΑ
Ανακοίνωση
Ολοκληρώθηκε και υπεγράφη το πλαίσιο και η κοινή συμφωνία
μεταξύ της ΠΟΣΤ
και της διοίκησης των ΕΛΤΑ.
Μια δύσκολη και επώδυνη συμφωνία που κάτω από προϋποθέσεις μπορεί να είναι η αφετηρία συνολικής ανασυγκρότησης, οικονομικής βιωσιμότητας και προοπτικής για
Μια δύσκολη και επώδυνη συμφωνία που κάτω από προϋποθέσεις μπορεί να είναι η αφετηρία συνολικής ανασυγκρότησης, οικονομικής βιωσιμότητας και προοπτικής για
Με αυτή την οπτική η παράταξή μας συνέβαλε θετικά στην
διαμόρφωση της μέσα από την διά παραταξιακή επιτροπή της ΠΟΣΤ και την ψήφισε.
Ανέλαβε την ευθύνη και το κόστος που της αναλογεί, δεν κρύφτηκε και δεν άφησε τους άλλους να βγάλουν τα κάστανα από τη φωτιά.
Ανέλαβε την ευθύνη και το κόστος που της αναλογεί, δεν κρύφτηκε και δεν άφησε τους άλλους να βγάλουν τα κάστανα από τη φωτιά.
Είναι αυτονόητο πως κανείς δεν μπορεί να αισθάνεται
ικανοποίηση από μια συμφωνία που βάζει χέρι και στους μισθούς.
Προσπαθήσαμε να βρούμε εναλλακτικές λύσει και να
ελαχιστοποιήσουμε τις απώλειες.
Από την πρώτη στιγμή υποστηρίξαμε και το πιστεύουμε, πως το
πρόβλημα του οργανισμού δεν είναι οι μισθοί.
Είναι η ανάπτυξη, τα έσοδα, η προσαρμογή του στην σημερινή
πραγματικότητα, οι παθογένειες που κουβαλάει., η τεχνολογική του καθυστέρηση.
Οι δομές που παραμένουν σχεδόν ίδιες με το 2006 που είχε
διπλάσιο τζίρο.
Αυτά είναι τα προβλήματα και όσο αυτά δεν αντιμετωπίζονται,
η εύκολη λύση θα είναι πάντα οι μισθοί και τα δικαιώματα των εργαζομένων.
Τα προηγούμενα χρόνια οι μνημονιακοί νόμοι μείωσαν σημαντικά
τους μισθούς.
Δεν έλυσαν όμως το πρόβλημα, ας το αντιληφθούν όλοι και να
αναλάβουν τις ευθύνες τους.
Αν δεν προχωρήσουν σε τομές και την συνολική ανασυγκρότηση
του οργανισμού, οι νέες περικοπές θα είναι και πάλι αναπόφευκτες.
Η ένταξη του οργανισμού στην ΕΔΗΣ τους επόμενους μήνες και
με βάση το νόμο, προϋποθέτει σχέδιο οικονομικής βιωσιμότητας.
Είναι επίσης κατανοητό πως με αυτό το ύψος των μηνιαίων
ταμειακών ελλειμάτων, δεν θα μπορούσε να υπάρχει βιωσιμότητα.
Σε διαφορετική περίπτωση ο νόμος προβλέπει παραμονή στο
ΤΑΙΠΕΔ και πώληση.
Συνεπώς τα διλλήματα ήταν υπαρκτά και όχι τεχνητά.
Σε αυτά έπρεπε να απαντήσουμε.
Οι συνέπειες θα ήταν προφανείς και καταστροφικές για όλους.
Παράλληλα οι δεσμεύσεις του υπουργείου και η δρομολόγηση
λύσεων, ήταν τα στοιχεία εκείνα που συνεκτιμήσαμε και δώσαμε θετική ψήφο.
Το πλαίσιο της συμφωνίας είναι το πρώτο βήμα ενός
συνολικότερου σχεδίου βιωσιμότητας του οργανισμού.
Έτσι εμείς το αντιλαμβανόμαστε.
Θα ακολουθήσει το νέο επιχειρησιακό σχέδιο που θα
περιγράφει, θα εξειδικεύει και θα προσδιορίζει
χρονικά τα βήματα για την επόμενη μέρα του οργανισμού και την είσοδό του με μεγάλη καθυστέρηση στη νέα εποχή.
Οι συγκυρίες το ευνοούν.
Η πολιτική βούληση υπέρ του δημόσιου ταχυδρομείου έχει
εκφραστεί πολλές φορές.
Οι συναντήσεις με το
υπουργείο το επιβεβαίωσαν.
Η αντίστοιχες νομοθετικές πρωτοβουλίες για τις καθολικές
υπηρεσίες, το απέδειξαν.
Η σταδιακή εξόφληση των οφειλών του δημοσίου προχωρά.
Η αποσαφήνιση πως τα ΕΛΤΑ ανήκουν στο κεφάλαιο Β του ν
3429.είναι κυβερνητική δέσμευση και θα παρθούν οι ανάλογες πρωτοβουλίες όταν κι αν
χρειαστούν.
Η ΚΥΑ για τον εκτελωνισμό δεμάτων είναι ήδη σε ισχύ.
ΟΙ παραπάνω παρεμβάσεις λύνουν χρόνια προβλήματα του
οργανισμού και υλοποιούν μέρος των δεσμεύσεων του υπουργείου.
Απομένουν και τα υπόλοιπα που έχουν να κάνουν με τις
προσλήψεις ,τόσο των ΕΣΟΧ, όσο και των μονίμων.
Ελπίζουμε πως πολύ σύντομα θα επιλυθούν.
Η υλοποίηση του επιχειρησιακού σχεδίου είναι συνάρτησα τριών βασικών παραγόντων.. Από αυτούς θα εξαρτηθεί η επιτυχία..
α. Πολιτική και κυβερνητική στήριξη
β.Ικανή διοίκηση
γ. Εργαζόμενοι που αντιλαμβάνονται το διακύβευμα , βλέπουν
την μεγάλη εικόνα, το σύνολο και όχι απλά τον εαυτό τους..
Αυτοί είναι οι παράγοντες που οφείλουν να διαμορφώσουν την
επόμενη μέρα για το ταχυδρομείο.
Η πολιτική βούληση έχει διαφανεί ξακάθαρα.
Οι εργαζόμενοι με το πλαίσιο της κοινής συμφωνίας και τις
θυσίες που ανέλαβαν, το έκαναν πράξη.
Απομένει η διοίκηση που έχει την ευθύνη να υλοποιήσει το σχέδιο.
Θα φανεί η ικανότητά, η διορατικότητα και η αποφασιστικότητα
που θα δείξει.
Η σημερινή αναβλητικότητα, η αναποτελεσματικότητα, οι
αμφισημίες, οι συμβιβασμοί και οι φοβίες οφείλουν να εκλείψουν.
Οι καθυστερήσεις και η ατολμία επιδείνωσαν τα προβλήματα και
φτάσαμε σήμερα εδώ. Ας εκμεταλλευτεί το χρόνο και την συγκυρία.
Δεν θα έχει πολλές ευκαιρίες. Ούτε απεριόριστο χρόνο.
Αν θέλει να τιμήσει την εντολή που έλαβε όταν τοποθετήθηκε,
να τολμήσει.
Οι εργαζόμενοι θα είναι αυστηροί κριτές.
Πιό αυστηροί όμως και επίμονοι, θα είμαστε εμείς.
Αγωνιστήκαμε χρόνια για να αλλάξει ρότα το Ταχυδρομείο και
θα συνεχίσουμε.
Κανένας δεν θα μας εμποδίσει.
Όποιος δεν μπορεί να το υπηρετήσει, ας αναλάβει και τις
ευθύνες του.
Η τραγική οικονομική
κατάσταση του οργανισμού είναι γνωστή.
Τα συσσωρευμένα προβλήματα χρόνων τον οδήγησαν σε οικονομική
ασφυξία.
Έχουμε αναλύσει πολλές φορές τους λόγους και ποιοί ευθύνονται.
Σήμερα αναζητούμε αγωνιωδώς
τις λύσεις που θα βγάλουν το κάρο από τη λάσπη.
Δεν φοβόμαστε αν θα λερώσουμε και τα χέρια μας, αρκεί να τα
καταφέρουμε..
Όσοι μένουν απέξω και πετροβολούν , πρέπει να θυμούνται με
πόση ευκολία σήκωναν τα χέρια τους τα προηγούμενα χρόνια σε μειώσεις
μισθών και σε θέσεις εργασίας.
Η ιστορία δεν τους δικαίωσε, γιατί δεν έφεραν αποτέλεσμα.
Δεν είδαμε να καταθέσουν μια ολοκληρωμένη και πειστική
πρόταση που θα δίνει προοπτική στον οργανισμό και θα υπερασπίζεται το σύνολο των
εργαζομένων.
Όχι απλά ένα κλάδο.
Με βαρύγδουπες εκφράσεις και αριστερίστικη φρασεολογία,
προσπαθούν να κρύψουν την πολιτική τους ταυτότητα και κυρίως όσα πρεσβεύει
η ΝΔ για τις ΔΕΚΟ και το Ταχυδρομείο.
Δεν πέρασαν και τόσα χρόνια και δεν είμαστε λωτοφάγοι.
Όλοι γνωρίζουν τι σημαίνει η επάνοδος της ΝΔ στην κυβέρνηση
Ο τότε υπουργός των
απολύσεων και σημερινός αρχηγός της ΝΔ δεν έκρυψε ποτέ την απέχθειά του για το δημόσιο.
Είναι αφελείς όσοι δεν το βλέπουν.
Αυτοί που στα συμβούλια, πιστοί στην γραμμή Μητσοτάκη,
ζητούν να φύγει η σημερινή κυβέρνηση και να έρθει η ΝΔ, αλλά δεν το γράφουν
ποτέ στις ανακοινώσεις τους. Γιατί;
Αυτοί που παριστάνουν τους ανεξάρτητους, αλλά είναι στελέχη
της ΝΔ.
Έχει και η υποκρισία τα όριά της ...
Α ύ
γ ο υ σ τ ο ς 2017
Το ακριβές κείμενο της Κοινής Συμφωνίας Πλαίσιο:
ΚΟΙΝΗ ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΠΛΑΙΣΙΟ
Στην Αθήνα, σήμερα …./07/2017, ημέρα ……………. και ώρα …….. στην έδρα
της Διοίκησης των ΕΛΤΑ, οδός Απελλού 1, οι κάτωθι υπογραφόμενοι:
α Ευφροσύνη Σταυράκη Πρόεδρος
του Διοικητικού Συμβουλίου και Ιωάννης Ζαρολιάγκης Διευθύνων Σύμβουλος
του Οργανισμού Ελληνικά Ταχυδρομεία (ΕΛΤΑ), ενεργώντας ως εκπρόσωποι
αυτού και σύμφωνα με την εξουσιοδότηση του Διοικητικού Συμβουλίου ΕΛΤΑ,
που παρασχέθηκε στην ……/ …-… 2017 συνεδρίασή του, β. Γιώργος
Βασιλόπουλος Πρόεδρος και Ηλίας Μπακέλλας Γενικός Γραμματέας
της Εκτελεστικής Επιτροπής της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σωματείων
Ταχυδρομικών (ΠΟΣΤ) με έδρα την Αθήνα, ενεργώντας ως νόμιμοι εκπρόσωποι
αυτής και σύμφωνα με εξουσιοδότηση του Διοικητικού Συμβουλίου της ΠΟΣΤ,
όπως φαίνεται από απόσπασμα πρακτικού της …./…./2017 συνεδρίασής του,
συνομολόγησαν, συμφώνησαν και συναποδέχθηκαν μετά από σχετικές
διαπραγματεύσεις τα παρακάτω :
Τα Ελληνικά Ταχυδρομεία βρίσκονται σήμερα στην πλέον δύσκολη
συγκυρία, από την ίδρυσή τους, σε ότι αφορά το εξωτερικό τους περιβάλλον
το οποίο παρουσιάζει πρωτόγνωρες και πολύπλοκες προκλήσεις, τόσο σε
επίπεδο αγοράς όσο και σε θεσμικό και ρυθμιστικό επίπεδο. Αποτελεί
μοναδική περίπτωση, στον κλάδο των ταχυδρομικών υπηρεσιών σε παγκόσμιο
επίπεδο, να συντρέχουν συνδυαστικά, ταυτόχρονα και πολλαπλασιαστικά οι
ακόλουθοι παράγοντες :
α) Πλήρης απελευθέρωση της ταχυδρομικής αγοράς στη χώρα, από
01/01/2013, με αύξηση του ρυθμού ωρίμανσης και απελευθέρωσης χρόνο με το
χρόνο και με επιπτώσεις στα οικονομικά μεγέθη των ΕΛΤΑ.
β) Αύξηση του ανταγωνισμού στην ταχυδρομική αγορά όπου σήμερα
λειτουργούν συνολικά 530 ταχυδρομικές επιχειρήσεις με άδεια από την
Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), με συνέπεια τη
συμπίεση των τιμών και την πτώση των εσόδων.
γ) Ραγδαία πτώση του επιστολικού ταχυδρομείου λόγω της ηλεκτρονικής
υποκατάστασης, με αποτέλεσμα τα έσοδα από την αλληλογραφία από το ποσό
των 433 εκατομμυρίων ευρώ που ήταν το έτος 2008, να φθάσουν τα 192,6
εκατομμύρια ευρώ το έτος 2016, δηλαδή πτώση που αγγίζει το 56%.
δ) Τα Ελληνικά Ταχυδρομεία επιχειρούν πλέον σε ένα νέο περιβάλλον,
πολύ ανταγωνιστικό, σε κάποιες περιπτώσεις εχθρικό και έχουν να
αντιμετωπίσουν τόσο τον ανταγωνισμό όσο και τον ρυθμιστή της αγοράς.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η απώλεια του διαγωνισμού για
ταχυδρομικές υπηρεσίες της ΕΥΔΑΠ, όπου τα ΕΛΤΑ αν και μειοδότησαν, ο
διαγωνισμός κατακυρώθηκε στον πλειοδότη, ανταγωνιστή.
Η ισόρροπη απελευθέρωση και
ανάπτυξη της ταχυδρομικής αγοράς προϋποθέτει τη διασφάλιση της παροχής
καθολικής υπηρεσίας σε όλους τους κατοίκους και επισκέπτες της Ελλάδας,
όπως συμβαίνει σε κάθε άλλη ευρωπαϊκή χώρα και όχι να εφαρμόζεται σε
βάρος του Φορέα Παροχής Καθολικής Υπηρεσίας ε) Η σημερινή δύσκολη
οικονομική συγκυρία η οποία δημιουργεί ισχυρές πιέσεις
στην ταχυδρομική αγορά και οδηγεί σε μείωση των ταχυδρομικών
δαπανών των εταιριών και σε προσπάθεια εξεύρεσης εναλλακτικών τρόπων
ταχυδρομικής εξυπηρέτησης με χαμηλότερο κόστος.
Τα ΕΛΤΑ αναγκάζονται να συμπιέσουν τις τιμές των προσφερόμενων
υπηρεσιών τους, να μειώσουν το λειτουργικό τους κόστος και να
ανταπεξέλθουν σε όλες τις απαιτήσεις μιας έντονα ανταγωνιστικής
ταχυδρομικής αγοράς, τηρώντας απαρεγκλίτως το θεσμικό πλαίσιο που διέπει
την εργασία, την κοινωνική ασφάλιση και τη λειτουργία γενικότερα της
αγοράς.
Παρ’ όλα αυτά, τα Ελληνικά Ταχυδρομεία, μέχρι σήμερα,
ανταποκρίνονται πλήρως στις συμβατικές τους υποχρεώσεις και στον
κοινωνικό τους ρόλο, εκτελούν τη βασική τους υποχρέωση, που είναι η
παροχή καθολικής υπηρεσίας, με συγκεκριμένα ποιοτικά χαρακτηριστικά,
όπως προβλέπει το θεσμικό και κανονιστικό πλαίσιο λειτουργίας τους.
Η συνδυαστική ακολουθία όλων των
παραπάνω παραγόντων οδήγησαν σε φθίνουσα πορεία τα συνολικά έσοδα του
Οργανισμού και από 605 εκατομμύρια ευρώ το έτος 2008 να φθάνουν τα 325
εκατομμύρια ευρώ, το έτος 2016. Η μείωση των εσόδων από το 2008 μέχρι
σήμερα προσεγγίζει περίπου ποσοστό 50%.
Τα Ελληνικά Ταχυδρομεία καταβάλλουν σήμερα τεράστιες προσπάθειες
για την ανατροπή της φθίνουσας πορείας, την ανάκαμψη των εσόδων και την
ανάδειξη του εταιρικού οράματος με στρατηγικούς στόχους τη βιωσιμότητα,
τη μελλοντική ανάπτυξη αλλά και τη βελτιστοποίηση της
αποτελεσματικότητας της εταιρίας, με δράσεις και ενέργειες
ανασυγκρότησης για τη βελτίωση των επιχειρησιακών τους λειτουργιών, την
ενίσχυση των εσόδων με νέες υπηρεσίες και προϊόντα αλλά και τη μείωση
του λειτουργικού τους κόστους.
Η Διοίκηση άμεσα δεσμεύεται να
θέσει σε διαβούλευση το Στρατηγικό και Επιχειρησιακό Σχέδιο ΕΛΤΑ
2017-2021, το οποίο περιλαμβάνει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα υλοποίησης
των ακόλουθων αναπτυξιακών δράσεων :
1. Αναδιοργάνωση
της παραγωγικής λειτουργίας, με νέο σχεδιασμό για τις φάσεις της
περισυλλογής, της διαλογής, της μεταφοράς και της διανομής των
ταχυδρομικών αντικειμένων και εφαρμογή προγραμμάτων προσαρμοσμένων στις
ανάγκες της αγοράς και των πελατών, όπως η επέκταση της αντικαταβολής
και άλλων υπηρεσιών σε όλο το εύρος της ταχυδρομικής εξυπηρέτησης.
Προκειμένου να υπάρξει ανταπόκριση στις απαιτήσεις της αγοράς, επιτυχής
αντιμετώπιση του ανταγωνισμού αλλά και επίτευξη των μελλοντικών στόχων
των Ελληνικών Ταχυδρομείων, θα πρέπει να υλοποιηθούν δράσεις
αυτοματοποίησης λειτουργιών σε όλες τις φάσεις της παραγωγής του
ταχυδρομικού έργου. Η αυτοματοποίηση, η καινοτομία, η ενσωμάτωση
ηλεκτρονικών υπηρεσιών αποτελούν κρίσιμους παράγοντες επιτυχίας στην
προσπάθεια του Οργανισμού να διασφαλίσει το μέλλον του και το μέλλον των
Εργαζομένων του.
2. Αναδιοργάνωση του συνολικού
δικτύου των Ελληνικών Ταχυδρομείων, επανασχεδιασμός και αξιολόγηση με
νέα δεδομένα της χωροθέτησης των ταχυδρομικών καταστημάτων και
ταχυδρομικών πρακτορείων σε όλη τη χώρα καθώς και του τρόπου λειτουργίας
τους, με στόχο ενιαία διοικητική και λειτουργική υπαγωγή καταστημάτων
και μονάδων διανομής, όπου είναι εφικτό, ώστε να ανταποκρίνονται πλήρως
στις ανάγκες των πολιτών και στις συνθήκες της αγοράς. Η ολοκλήρωση
πρόσφατα της αυτοματοποίησης 184 ταχυδρομικών καταστημάτων, σε
περιοχές της επαρχίας και σε απομακρυσμένα σημεία της χώρας και η
υλοποίηση παράλληλα πιλοτικού προγράμματος αυτοματοποίησης θυρίδων
συναλλαγής σε μονάδες διανομής καθώς και η αυτοματοποίηση ταχυδρομικών
πρακτορείων, είναι σε θετική κατεύθυνση και πρέπει να συνεχιστεί.
3. Υλοποίηση
δράσεων αναδιάρθρωσης της εταιρίας με προσανατολισμό σε υπηρεσίες
δεμάτων και μικροδεμάτων, επανεισαγωγή της υπηρεσίας Express, υπηρεσίες
αντικαταβολής κλπ., καθώς όλες οι διεθνείς μελέτες προβλέπουν αλματώδη
αύξηση του ρυθμού ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου, το οποίο
συμβάλλει καθοριστικά στην αύξηση των όγκων της ταχυδρομικής αγοράς και
των αντίστοιχων εσόδων. Στόχος είναι να αυξηθούν τα έσοδα, να
αναπληρωθεί η μείωση των όγκων και των εσόδων του επιστολικού
ταχυδρομείου, να εισαχθούν νέες υπηρεσίες και να προστεθεί αξία σε ήδη
παρεχόμενες υπηρεσίες και προϊόντα, όπως είναι η επίδοση δεμάτων, η
επέκταση της αντικαταβολής κλπ.
4. Εφαρμογή
σχεδίου άμεσης προσαρμογής της επιχειρησιακής ικανότητας του Οργανισμού
στο νέο περιβάλλον και υλοποίηση του σχεδιασμού για την παροχή της
καθολικής υπηρεσίας στο πλαίσιο της Σύμβασης παροχής Καθολικής
Υπηρεσίας, η οποία υπογράφηκε στις 19/04/2017, μεταξύ του Ελληνικού
Δημοσίου και του Φορέα Παροχής Καθολικής Υπηρεσίας (ΕΛΤΑ).
5. Ανάπτυξη στην
αγορά της Ηλεκτρικής Ενέργειας καθώς τα ΕΛΤΑ είναι πάροχος Ηλεκτρικής
Ενέργειας. Τα Ελληνικά Ταχυδρομεία, για πρώτη φορά, αναπτύσσονται σε μια
νέα αγορά και από 24/04/2017 ξεκίνησε η παροχή της νέας υπηρεσίας
‘’Ηλεκτρική Ενέργεια ΕΛΤΑ’’ για νοικοκυριά και επιχειρήσεις, με
καθημερινή αύξηση του μεριδίου τους στην αγορά. Στρατηγικός στόχος των
Ελληνικών Ταχυδρομείων είναι, να καταστούν ο μεγαλύτερος εναλλακτικός
προμηθευτής Ηλεκτρικής Ενέργειας. Η ανάπτυξη στην Ηλεκτρική Ενέργεια,
παρέχει τεράστιες δυνατότητες επέκτασης σε μια νέα δυναμική αγορά
και έχει στόχο να αυξήσει σημαντικά τον κύκλο εργασιών συμβάλλοντας
ιδιαίτερα στην αύξηση των εσόδων του Οργανισμού. Ειδικότερα, ο
προϋπολογισμός ετήσιων εσόδων από την ανάπτυξη στην αγορά Ηλεκτρικής
Ενέργειας προβλέπεται για το έτος 2017 σε 5,5 εκατ. ευρώ, για το έτος
2018 σε 8,6 εκατ. ευρώ, για το έτος 2019 σε 37,7 εκατ. ευρώ και για τα
έτη 2020 και 2021 σε 66,7 και 78,1 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.
Την παρούσα περίοδο είναι σε πλήρη εξέλιξη η υλοποίηση του
επιχειρησιακού σχεδιασμού των ΕΛΤΑ στην αγορά Ηλεκτρικής Ενέργειας, με
στόχευση σε τρεις κυρίως ομάδες καταναλωτών :
α) Kαταναλωτές που είναι άμεσα συνδεδεμένοι με την λειτουργία των ΕΛΤΑ, όπως είναι οι εργαζόμενοι, συνταξιούχοι, πράκτορες κλπ.
β) Πολίτες και επιχειρήσεις που έχουν συναλλαγές με τα Ελληνικά Ταχυδρομεία
γ) Επιχειρήσεις και φυσικά πρόσωπα, που επιδιώκουν τις φθηνότερες χρεώσεις στην αγορά Ηλεκτρικής Ενέργειας.
Τα Ελληνικά Ταχυδρομεία πρέπει να γίνουν ο πρώτος εναλλακτικός προμηθευτής ηλεκτρικής ενέργειας στην ελληνική αγορά διατηρώντας το ελάχιστο δυνατό ποσοστό επισφαλειών (ληξιπρόθεσμοι λογαριασμοί).
Η ανάπτυξη της νέας δραστηριότητας των Ελληνικών Ταχυδρομείων στην
αγορά της Ηλεκτρικής Ενέργειας είναι υπόθεση όλων των Εργαζομένων στα
ΕΛΤΑ και όπως πολλές φορές έχουν αποδείξει στο παρελθόν, θα στηρίξουν
και θα ενισχύσουν και αυτή την προσπάθεια του Οργανισμού μας στη νέα
αγορά. Συγκριτικό πλεονέκτημα των Ελληνικών Ταχυδρομείων, σε αυτή την
προσπάθεια, είναι επιπλέον, το δίκτυό τους, το μεγαλύτερο δίκτυο
εξυπηρέτησης στην Ελλάδα, η καθημερινή επαφή με εκατομμύρια πολίτες,
νοικοκυριά και επιχειρήσεις σε όλη τη χώρα, η αξιοπιστία και η
εμπιστοσύνη που έχουν κερδίσει τα ΕΛΤΑ, ως Δημόσιος Φορέας. Η αγορά της
Ηλεκτρικής Ενέργειας είναι πολύ μεγάλη και δυναμική και η απελευθέρωσή
της αποτελεί πρόκληση για τον Οργανισμό αλλά και για το προσωπικό. Ο
εταιρικός στόχος της προσπάθειας αυτής θα γίνει η συνισταμένη των
ατομικών και επαγγελματικών στόχων του προσωπικού. Τα δύο Μέρη συμφωνούν
να αναλάβουν συντονισμένες πρωτοβουλίες, ώστε το σύνολο των Εργαζομένων
των ΕΛΤΑ να συμβάλλει και να διαμορφώσει με καθοριστικό τρόπο το μέλλον
του, με την ενσωμάτωση της νέας υπηρεσίας της Ηλεκτρικής Ενέργειας στις
καθημερινές του δράσεις, διοργανώνοντας ημερίδες ενημέρωσης και
παρακίνησης του προσωπικού, σε περιφερειακό επίπεδο, με θέματα την
Ηλεκτρική Ενέργεια ΕΛΤΑ και τα νέα προϊόντα και υπηρεσίες.
Ο ρυθμός ανάπτυξης του μεριδίου αγοράς των ΕΛΤΑ στην αγορά
Ηλεκτρικής Ενέργειας είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με το σύστημα
στοχοθεσίας των Εργαζομένων και τον όρο 7 της παρούσας συμφωνίας.
6. Η υπογραφή
πλέον στις 09/12/2016 της Κοινής Υπουργικής Απόφασης ΔΤΔ Α 1181957 ΕΞ
2016, σχετικά με ‘’Τελωνειακές διαδικασίες για τις ταχυδρομικές
αποστολές μέσω του Φορέα Παροχής Καθολικής Υπηρεσίας’’, ικανοποιεί ένα
πάγιο αίτημα και διεκδίκηση του Οργανισμού για πάνω από μια δεκαετία και
δημιουργεί το κατάλληλο πλαίσιο για ενέργειες ανάπτυξης των
εισερχομένων από το εξωτερικό δεμάτων και μικροδεμάτων. Παράλληλα
συμβάλλει και στην ανάπτυξη εξερχομένων προς το εξωτερικό, δεμάτων και
μικροδεμάτων, ενισχύοντας κυρίως Μικρο - Μεσαίες Επιχειρήσεις με
εξωστρεφή προσανατολισμό. Η αύξηση των ταχυδρομικών όγκων σε παγκόσμιο
επίπεδο, δύναται να επιτευχθεί μέσω της ανάπτυξης του ηλεκτρονικού
εμπορίου, της διακίνησης και της επίδοσης δεμάτων και μικροδεμάτων και
της διευθέτησης όλων των απαιτούμενων τελωνειακών και άλλων διαδικασιών.
Στην Ελλάδα δημιουργήθηκε και λειτουργεί πλέον εκσυγχρονισμένο και
αποτελεσματικό πλαίσιο το οποίο επιτρέπει την αύξηση των ταχυδρομικών
αντικειμένων από και προς το εξωτερικό και συμβάλλει καθοριστικά στην
αύξηση των ταχυδρομικών όγκων και εσόδων αλλά και στη δημιουργία νέων
προοπτικών και συνεργασιών με ενδιαφερόμενες εταιρίες από όλο τον κόσμο.
Τα ΕΛΤΑ αναπτύσσουν σύγχρονη εκτελωνιστική διαδικασία, αυξάνοντας
τα έσοδα του Οργανισμού και διασφαλίζοντας παράλληλα με τον τρόπο αυτό,
τα έσοδα του Ελληνικού Δημοσίου, αλλά ταυτόχρονα αποκτούν στρατηγική
θέση σε μια παγκοσμιοποιημένη δράση με αλματώδη ρυθμό ανάπτυξης τα
επόμενα χρόνια.
Με όλα τα παραπάνω δημιουργούνται, μετά από δεκατρία χρόνια, οι
κατάλληλες συνθήκες για την αύξηση των διακινούμενων δεμάτων και
μικροδεμάτων και οι Εργαζόμενοι των ΕΛΤΑ, θα συμβάλλουν στην αξιοποίηση
αυτής της νέας υπηρεσίας, της νέας ‘’γραμμής παραγωγής’’, η οποία θα
αποτελέσει νέα πηγή εσόδων με σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης και
συμβολή στην εξυγίανση των ΕΛΤΑ.
Τα ΕΛΤΑ ρητά αναλαμβάνουν να αμβλύνουν τις όποιες δυσλειτουργίες
παρουσιάστηκαν στην έναρξη υλοποίησης της νέας διαδικασίας εκτελωνισμού
των ταχυδρομικών αντικειμένων και σε εύλογο χρονικό διάστημα να
αποκατασταθούν οι χρόνοι διεκπεραίωσης, στο πλαίσιο πάντοτε της
παγκόσμιας ταχυδρομικής πρακτικής.
7. Διεύρυνση της
συνεργασίας με την αγορά της Κίνας και ειδικότερα με κινεζικές εταιρίες
με αντικείμενο την αποστολή και εκτελωνισμό δεμάτων και μικροδεμάτων από
την Κίνα στην Ελλάδα και στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και
αντίστροφα, στο πλαίσιο της ραγδαίας ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου
και του ενδιαφέροντος εμπορικής συνεργασίας μεταξύ των δύο χωρών. Τα
Ελληνικά Ταχυδρομεία πρέπει να γίνουν πύλη εισόδου των μικροδεμάτων και
δεμάτων από την Κίνα προς την Ευρώπη.
8. Αξιοποίηση όλων
των δυνατοτήτων ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα, με
στοχευμένη διαδικασία και οργάνωση ικανή να ανταποκριθεί στις προβλέψεις
ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου και στις ανάγκες της αγοράς και των
επιχειρήσεων για πώληση και προώθηση των προϊόντων τους, στο εσωτερικό
και στο εξωτερικό της χώρας.
9. Σχέδιο δράσεων ενίσχυσης και
ανανέωσης του προϊοντικού χαρτοφυλακίου με διασφάλιση της ευελιξίας,
της προσαρμοστικότητας και της ικανοποίησης των αναγκών των πελατών.
10. Πρόγραμμα
ενεργειών διατήρησης και ανάπτυξης του πελατειακού χαρτοφυλακίου και
ανάκτησης πελατών που είχαν απωλεσθεί στο παρελθόν καθώς και οργανωμένης
παρακολούθησης και συμμετοχής του Οργανισμού σε όλες τις διαγωνιστικές
διαδικασίες παροχής ταχυδρομικών υπηρεσιών.
11. Συνέχιση της
υλοποίησης του προγράμματος μείωσης των λειτουργικών δαπανών για τα
επόμενα έτη (το έτος 2016 επιτεύχθηκε μείωση δαπανών ύψους 21 εκατ.
ευρώ).
12. Η ένταξη από τις
αρμόδιες αρχές των προτεινόμενων έργων από τα ΕΛΤΑ, προς
συγχρηματοδότηση, για τον εκσυγχρονισμό των υποδομών της καθολικής
υπηρεσίας, θα συμβάλλει καθοριστικά στην ευρύτερη πολιτική για τη συνεχή
βελτίωση της καθημερινής εξυπηρέτησης των πολιτών, σε οποιοδήποτε
σημείο της Χώρας και την εισαγωγή νέων καινοτόμων ηλεκτρονικών υπηρεσιών
με προσανατολισμό την περιφέρεια και τις απομακρυσμένες, παραμεθόριες
και νησιωτικές περιοχές της Ελλάδας.
Τα Ελληνικά Ταχυδρομεία, με την εμπειρία που διαθέτουν από την
επιτυχή υλοποίηση μεγάλων συγχρηματοδοτούμενων από την Ευρωπαϊκή Ένωση
έργων τους, στο Β΄ και στο Γ΄ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης, είναι σε θέση
να απορροφήσουν και να αξιοποιήσουν το σύνολο των συγχρηματοδοτούμενων
πόρων που τυχόν θα εγκριθούν. Για τους παραπάνω λόγους, τα ΕΛΤΑ στις
25/01/2012, εξασφάλισαν την έγκριση για συγχρηματοδότηση των έργων τους,
μέχρι ύψους 52 εκατομμυρίων, από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, τα έργα όμως
αυτά, στη συνέχεια, απεντάχθηκαν από τις εθνικές αρχές το Δεκέμβριο
2014.
Η πρόταση των ΕΛΤΑ, σήμερα, έχει υψηλό βαθμό ωριμότητας, τα
προτεινόμενα έργα πληρούν τους κανόνες επιλεξιμότητας και αποτελούν
ολοκληρωμένη πρόταση για ένταξη συγχρηματοδότησης από το ΕΣΠΑ και τα
Ευρωπαϊκά Προγράμματα, προκειμένου να βελτιώσουν το επίπεδο της
παρεχόμενης Καθολικής Ταχυδρομικής Υπηρεσίας και των Υπηρεσιών Γενικού
Οικονομικού Συμφέροντος (ΥΓΟΣ), στην Ελλάδα.
13. Με δεδομένο ότι τα περισσότερα Ταχυδρομεία στην Ευρώπη αλλά και σε ολόκληρο τον κόσμο, παρέχουν χρηματοοικονομικές και τραπεζικές υπηρεσίες, τα Ελληνικά Ταχυδρομεία πρέπει να αναπτύξουν περαιτέρω τα χρηματοοικονομικά προϊόντα και υπηρεσίες που παρέχουν, από το εκτεταμένο δίκτυό τους, και να εισάγουν νέες χρηματοοικονομικές και τραπεζικές εργασίες με προσανατολισμό κυρίως στην μικρο-τραπεζική λιανική.
Τα ΕΛΤΑ διαθέτουν μεγάλη τεχνογνωσία σε παροχή Υπηρεσιών Γενικού
Οικονομικού Συμφέροντος (ΥΓΟΣ) και τραπεζικών υπηρεσιών, αφού για πλέον
των 100 ετών εξυπηρετούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο όλες τις
χρηματοοικονομικές ανάγκες των Ελλήνων, αρχικά με το Ταχυδρομικό
Ταμιευτήριο, το οποίο ουσιαστικά ανέπτυξαν τα ΕΛΤΑ και τελευταία, με την
Τράπεζα Eurobank, η οποία κατέχει ποσοστό 10% του μετοχικού κεφαλαίου
των Ελληνικών Ταχυδρομείων.
14. Ολοκληρωμένο
σχέδιο εξέλιξης και αξιοποίησης όλου του προσωπικού ΕΛΤΑ, με προγράμματα
διαρκούς εκπαίδευσης και κατάρτισης, μέσω του Κέντρου Επαγγελματικής
Κατάρτισης ΕΛΤΑ, όλων των εργαζομένων σε όλα τα στάδια της παραγωγικής
και διοικητικής λειτουργίας. Τα ΕΛΤΑ επενδύουν στους ανθρώπους τους,
επενδύουν συνεχώς στη γνώση, ενισχύουν τους Εργαζόμενους με τις
απαιτούμενες δεξιότητες και ικανότητες για να μπορέσουν να εξελιχθούν σε
προσωπικό και σε επαγγελματικό επίπεδο και να συμβάλλουν αποφασιστικά
στη μελλοντική αναπτυξιακή προοπτική του Οργανισμού.
15. Τα Ελληνικά Ταχυδρομεία,
ακολουθούν στρατηγική ανάπτυξης και διεύρυνσης του χαρτοφυλακίου
προϊόντων και υπηρεσιών τους και στην κατεύθυνση αυτή πρέπει να
αναπτυχθούν σε μια νέα αγορά, την αγορά της εφοδιαστικής αλυσίδας
(Logistics) και της παροχής υπηρεσιών προς τρίτους, δεδομένης της
αυξανόμενης τάσης που υπάρχει στην εγχώρια αγορά για ολοκληρωμένες
υπηρεσίες εφοδιαστικής αλυσίδας. Η αύξηση της ζήτησης για υπηρεσίες
αυτού του είδους, δημιουργεί ευκαιρίες για ανάπτυξη σε μια νέα
αγορά και τα Ελληνικά Ταχυδρομεία έχουν τη δυνατότητα, αναπτύσσοντας
εγχώριες και διεθνείς συνεργασίες να συμμετέχουν στην αγορά της
εφοδιαστικής αλυσίδας, με προοπτική ενίσχυσης των εσόδων τους.
16. Για
πρώτη φορά από το έτος 2010, πραγματοποιήθηκε αξιολόγηση και στελέχωση
των διευθυντικών θέσεων ευθύνης, διαδικασία ιδιαίτερα σημαντική για το
μέλλον του Οργανισμού. Η διαδικασία της στελέχωσης συνεχίζεται με την
αξιολόγηση στελεχών πρώτης γραμμής και όλων των άλλων στελεχών, με υψηλή
προτεραιότητα και με βάση τις επιχειρησιακές ανάγκες και δυνατότητες.
Η επιτυχής αξιολόγηση και η στελέχωση αποτελεί ικανή και αναγκαία
συνθήκη, για την μελλοντική πορεία του Οργανισμού, την επίτευξη των
στόχων του και την αναπτυξιακή του προοπτική.
Με δεδομένο ότι τα Ελληνικά Ταχυδρομεία είναι επιχείρηση έντασης
εργασίας με καθοριστικό τον ανθρώπινο παράγοντα, είναι σημαντικό να
διασφαλιστεί, ότι οι επερχόμενες εξελίξεις, στην ολοκλήρωσή τους, όχι
μόνο δεν θα λειτουργήσουν σε βάρος των δικαιωμάτων των Εργαζόμενων, αλλά
θα αξιοποιηθούν για την περαιτέρω βελτίωση της θέσης τους. Οι
Εργαζόμενοι είναι αυτοί που θα συμβάλλουν, όπως έχουν αποδείξει στο
παρελθόν, με το ζήλο, την εργασία τους και τη δέσμευσή τους, στην
επίτευξη των στρατηγικών και επιχειρησιακών στόχων του Οργανισμού.
Με την υπογραφή της παρούσας Κοινής Συμφωνίας Πλαίσιο εκφράζεται η
βούληση Διοίκησης και Εργαζομένων, μέσα από τον σεβασμό, αλλά και
εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου, να εργαστούν από κοινού και
απρόσκοπτα για ένα σύγχρονο, αποτελεσματικό και βιώσιμο Ταχυδρομείο, το
οποίο θα προσφέρει σε όλους τους κατοίκους της χώρας μας, υψηλού
επιπέδου προϊόντα και ποιοτικές υπηρεσίες.
Στρατηγικός στόχος των δύο Μερών είναι η εξυγίανση και η διαμόρφωση
αναπτυξιακής πορείας του Οργανισμού καθώς και η επάνοδος του, με κάθε
πρόσφορο μέσο και τρόπο, σε κερδοφορία και αναπτυξιακή πορεία. Για το
λόγο αυτό, όλες οι δυνάμεις των ΕΛΤΑ ενεργοποιούνται σε κοινή δράση με
βασικούς στόχους :
α) την ανάπτυξη με την αύξηση των εσόδων,
β) τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας,
γ) την οικονομική βιωσιμότητα με τη δραστική περιστολή δαπανών, όπου απαιτείται και
β) τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας,
γ) την οικονομική βιωσιμότητα με τη δραστική περιστολή δαπανών, όπου απαιτείται και
δ) τη συνεχή βελτίωση, την αναβάθμιση του ρόλου και την εξέλιξη των Eργαζομένων του Οργανισμού.
Σύμφωνα με όλα τα παραπάνω, η παρούσα Κοινή Συμφωνία Πλαίσιο
υπογράφεται σε μια ιδιαίτερα δύσκολη οικονομική περίοδο και τα δύο Μέρη,
Διοίκηση και Εργαζόμενοι, με αίσθημα ευθύνης απέναντι στον Οργανισμό
και τους Εργαζόμενους, μετά από διαπραγματεύσεις, κατέληξαν στην παρούσα
καθοριστική συμφωνία με στόχο τη διαμόρφωση ενός βιώσιμου μοντέλου
ανάπτυξης, σε ένα ιδιαίτερα δυσμενές περιβάλλον το οποίο απαιτεί
σημαντικές αλλαγές και αποφάσεις που περιγράφονται στους παρακάτω όρους.
ΟΡΟΣ 1ος
Μισθολογικό κόστος
Με δεδομένο ότι τα ΕΛΤΑ είναι μια επιχείρηση έντασης εργασίας με
καθοριστικό τον ανθρώπινο παράγοντα, είναι σημαντικό να διασφαλιστεί,
ότι οι επερχόμενες παρεμβάσεις θα πρέπει να λειτουργήσουν λαμβάνοντας
υπόψη : α) την ηλικιακή σύνθεση του προσωπικού των ΕΛΤΑ και ειδικότερα
την υψηλή μέση ηλικία του καθώς και τη μη ανανέωσή του αφού από το έτος
2006 μέχρι σήμερα δεν έγινε καμία πρόσληψη, εκτός των 36 ατόμων που
κάλυψαν θέσεις σε παραμεθόρια νησιά, β) τη ραγδαία μείωση των εσόδων του
Οργανισμού καθώς και των όγκων της αλληλογραφίας, γ) το συνολικό
μισθολογικό κόστος το οποίο για το έτος 2016 ανέρχεται σε ποσοστό 71%
του κύκλου εργασιών των ΕΛΤΑ και δ) το διεθνές περιβάλλον του
ταχυδρομικού κλάδου,
Συμφωνούνται τα ακόλουθα :
Α Στη μείωση του μισθολογικού
κόστους οι Εργαζόμενοι συμβάλλουν από το έτος 2009, με την εφαρμογή των
σχετικών αναγκαστικών νόμων και επιπλέον από το έτος 2013 μέχρι
σήμερα, με ποσό ίσο με τα δώρα εορτών και τα επιδόματα καλοκαιρινής
άδειας (εκτός όλων των άλλων παρεμβάσεων που έχουν γίνει όπως, μείωση
πρόσθετων αμοιβών, κλπ).
Από 01/09/2017 το συνολικό μηνιαίο μισθολογικό κόστος μειώνεται σε
ποσοστό 13,8% στο οποίο συμπεριλαμβάνεται η αύξηση του ωραρίου εργασίας
κατά είκοσι λεπτά (από 07.40’ σε 08.00’), ο επανακαθορισμός της
χιλιομετρικής αποζημίωσης, το πτυχιακό επίδομα νεοπροσλαμβανόμενου
προσωπικού και ο επαναπροσδιορισμός των πρόσθετων αμοιβών και
επιδομάτων.
Αναπόσπαστο μέρος της παρούσας θα αποτελέσει σχετικό παράρτημα που
θα εξειδικεύει τις μειώσεις του μισθολογικού κόστους, ανά δράση και
κωδικό αριθμό δαπάνης και το οποίο θα συμφωνηθεί και υπογραφεί, από τα
δύο Μέρη, μέχρι 31/07/2017.
Β Δεδομένης της απόφασης που έλαβε το Διοικητικό Συμβούλιο ΕΛΤΑ, κατά την 1712/21-06-2017 (θέμα 1ο)
συνεδρίασή του, τα δυο Μέρη συμφωνούν, στο πλαίσιο συλλογικής
διαπραγμάτευσης, εντός εξαμήνου από την υπογραφή της παρούσας, να έχουν
επανεξετάσει, το ύψος της αποζημίωσης και τον τρόπο καταβολής της, ώστε
να προσαρμοστούν στις οικονομικές δυνατότητες του Οργανισμού.
Γ. Ρητά συμφωνείται ότι, για κάθε επιπλέον, από τις προβλέψεις,
εκατό (100) εργαζομένων, που θα αποχωρήσουν από τον Οργανισμό, το
ποσοστό μείωσης του μισθολογικού κόστους 13,8% θα μειώνεται κατά 1,7%.
ΟΡΟΣ 2ος
Πρόσληψη Προσωπικού
Κρίσιμος παράγοντας επιτυχίας, όπως προαναφέρθηκε, είναι το
προσωπικό του Οργανισμού το οποίο σήμερα έχει υψηλό μέσο όρο ηλικίας. Η
ανανέωση με νέο ανθρώπινο δυναμικό, είναι μονόδρομος για την αύξηση της
παραγωγικότητας, η οποία θα διασφαλίσει τη μελλοντική ανάπτυξη και
προοπτική του Οργανισμού, αποτελεί σημαντική επένδυση και στρατηγική
επιλογή σε όλες τις Ταχυδρομικές Υπηρεσίες αλλά και γενικότερα σε όλες
τις μεγάλες εταιρίες.
Στην κατεύθυνση αυτή και λαμβάνοντας υπόψη αφενός την οικονομική
κατάσταση του Οργανισμού και αφετέρου, τις ελλείψεις σε προσωπικό ειδικά
στους παραγωγικούς κλάδους, αλλά και τα αποτελέσματα υλοποίησης του
όρου 1 της παρούσας Κοινής Συμφωνίας, αμοιβαία συμφωνείται ότι :
α) η Διοίκηση του Οργανισμού θα ζητήσει την υλοποίηση, εκ μέρους
της Πολιτείας, πρόσληψης τακτικού προσωπικού, μέσω ΑΣΕΠ, αντίστοιχου
αριθμού, με τους αποχωρούντες υπαλλήλους, επιπλέον των 510 ατόμων που
ήδη βρίσκονται σε διαδικασία έγκρισης. Μέχρι την ολοκλήρωση της
χρονοβόρου διαδικασίας πρόσληψης του τακτικού προσωπικού, Διοίκηση και
Πολιτεία δεσμεύονται να καλύψουν τα υπάρχοντα κενά και όσα δημιουργηθούν
από τις αποχωρήσεις αυτής της περιόδου, με αριθμό αντίστοιχων
προσλήψεων έκτακτου προσωπικού.
β) όσον αφορά τη διαδικασία έγκρισης προσλήψεων έκτακτου προσωπικού
για τα ΕΛΤΑ, κρίνεται απαραίτητη η θέσπιση ειδικής διαδικασίας, με
τροποποίηση της διάταξης της παραγράφου 20α του άρθρου 9, του
ν.4057/2012, ώστε, για την έναρξη των διαδικασιών πρόσληψης έκτακτου
προσωπικού των ΕΛΤΑ για την κάλυψη έκτακτων και εποχικών αναγκών, να
απαιτείται μόνον απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Οργανισμού, με
πρόβλεψη της σχετικής δαπάνης στον οικείο προϋπολογισμό και μέσω ΑΣΕΠ,
διαδικασία η οποία ακολουθείτο μέχρι το έτος 2010.
Η διασφάλιση του απαραίτητου
προσωπικού, η άμεση προσαρμογή της παραγωγικής ικανότητας σε ανάγκες της
αγοράς, σε εποχικές ανάγκες και απαιτήσεις, αποτελεί ικανή και αναγκαία
συνθήκη για να κερδηθεί η μάχη της αγοράς και του ανταγωνισμού.
ΟΡΟΣ 3ος
Επιδόματα νεοπροσλαμβανόμενου προσωπικού
Στο νεοπροσλαμβανόμενο τακτικό προσωπικό στην κατηγορία της μέσης
εκπαίδευσης που διαθέτει ή αποκτά στη συνέχεια πτυχίο ανώτερης ή
ανώτατης εκπαίδευσης δεν χορηγείται το πτυχιακό επίδομα (αφού το πτυχίο
δεν ήταν προαπαιτούμενο προσόν για την πρόσληψη του). Το σχετικό, με τις
σπουδές του, πτυχιακό επίδομα θα του χορηγηθεί στην περίπτωση μετάταξής
του στον κλάδο του διοικητικού προσωπικού. Το πτυχιακό επίδομα που
αφορά την γνώση ξένης γλώσσας, καταβάλλεται κανονικά και στο
νεοπροσλαμβανόμενο προσωπικό, όπου ήταν προαπαιτούμενο για την πρόσληψή
του.
ΟΡΟΣ 4ος
Κανονιστικό πλαίσιο λειτουργίας
Στο πλαίσιο της ολοκλήρωσης και εφαρμογής του Στρατηγικού και
Επιχειρησιακού Σχεδίου των Ελληνικών Ταχυδρομείων, δεσμεύονται τα δύο
συμβαλλόμενα Μέρη εντός εξαμήνου από την υπογραφή της παρούσας Κοινής
Συμφωνίας Πλαίσιο, να ολοκληρώσουν τις διαπραγματεύσεις και τη
διαβούλευση που αφορούν στην επικαιροποίηση του θεσμικού και
κανονιστικού πλαισίου (όπου απαιτείται).
ΟΡΟΣ 5ος
Θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας
Τα Ελληνικά Ταχυδρομεία αποτελούν δημόσια επιχείρηση με τη μορφή
Ανώνυμης Εταιρίας, λειτουργούν ως ΔΕΚΟ, στο πλαίσιο των διατάξεων του
κεφαλαίου Β’ του ν. 3429/2005.
Η απρόσκοπτη λειτουργία των
Ελληνικών Ταχυδρομείων, σε συνθήκες πλήρους απελευθέρωσης της
ταχυδρομικής αγοράς και αυξανόμενης έντασης του ανταγωνισμού σε
συνδυασμό με την υποχρέωση των ΕΛΤΑ για παροχή Καθολικής Ταχυδρομικής
Υπηρεσίας, με συγκεκριμένα ποιοτικά χαρακτηριστικά αλλά και η κάλυψη των
λοιπών συμβατικών τους υποχρεώσεων, διασφαλίζεται μόνον με το
υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας του κεφ. Β’ του ν. 3429/2005,
όπου εμπίπτει και λειτουργεί σήμερα ο Οργανισμός.
Η Διοίκηση δεσμεύεται ότι θα
καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια για τη διατήρηση και λειτουργία της
εταιρίας στο πλαίσιο του κεφ. Β’ του ν. 3429/2005 διασφαλίζοντας με τον
τρόπο αυτό, τη βιωσιμότητα και την αναπτυξιακή προοπτική των ΕΛΤΑ.
Οποιαδήποτε μεταβολή επέλθει στο υφιστάμενο καθεστώς ένταξης του
Οργανισμού στο κεφ. Β’ του ν. 3429/2005 ακυρώνει την παρούσα Κοινή
Συμφωνία Πλαίσιο.
ΟΡΟΣ 6ος
Οφειλές Ελληνικού Δημοσίου
Τα Ελληνικά Ταχυδρομεία παρέχουν με συνέπεια και αδιαλείπτως τις
υπηρεσίες τους, επιχειρούν σε καθημερινή βάση σε όλη τη χώρα, παρέχουν
Καθολική Ταχυδρομική Υπηρεσία, παρέχουν Υπηρεσίες Γενικού Οικονομικού
Συμφέροντος (ΥΓΟΣ), επιτελούν τον κοινωνικό τους ρόλο και συμβάλλουν
στην οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη, ιδιαίτερα της περιφέρειας της
Χώρας. Παράλληλα οφείλουν να αντιμετωπίσουν τον έντονο ανταγωνισμό, στα
αστικά κέντρα και στα κερδοφόρα τμήματα της ταχυδρομικής αγοράς.
Στο πλαίσιο αυτό, για τη διασφάλιση της βιωσιμότητας αλλά και της
μελλοντικής προοπτικής του Οργανισμού, προαπαιτούμενη είναι η εξασφάλιση
της ρευστότητας, με την έγκαιρη καταβολή των απαιτήσεων των ΕΛΤΑ από το
Ελληνικό Δημόσιο, από παρασχεθείσες ταχυδρομικές υπηρεσίες παρελθόντων
ετών, παροχή καθολικής υπηρεσίας κ.λ.π.
Τα δυο Μέρη συμφωνούν ότι αποτελεί βασική προϋπόθεση για την
υλοποίηση όλων των ανωτέρω όρων της παρούσας, η δέσμευση του Ελληνικού
Δημοσίου και
η καταβολή των οφειλομένων ποσών
του προς τα Ελληνικά Ταχυδρομεία. Σε αντίθετη περίπτωση η Διοίκηση
δεσμεύεται να εξαντλήσει όλα τα ένδικα μέσα για την καταβολή των
απαιτήσεων από το Ελληνικό Δημόσιο.
ΟΡΟΣ 7ος
Ρήτρα ανάπτυξης
Η Διοίκηση δεσμεύεται ότι η
αποκατάσταση της μείωσης του μισθολογικού κόστους είναι άρρηκτα
συνδεδεμένη με το ρυθμό ανάπτυξης του Οργανισμού, στον οποίο έχει
καθοριστική συμμετοχή, η ανάπτυξη στη νέα αγορά της Ηλεκτρικής
Ενέργειας, η ολοκλήρωση των υπηρεσιών εκτελωνισμού και η δυναμική
ανάπτυξη στην αγορά δεμάτων.
Η αποκατάσταση της μείωσης του
μισθολογικού κόστους του προσωπικού θα συμφωνείται και θα καθορίζεται,
ως ρήτρα ανάπτυξης θετικού ρυθμού, κατόπιν διαπραγμάτευσης μεταξύ της
Διοίκησης και των Εργαζομένων, μετά την έγκριση των οικονομικών
καταστάσεων της εταιρίας.
Σε κάθε περίπτωση, με τη λήξη ισχύος της παρούσας, οι μισθοί επανέρχονται τουλάχιστον στα επίπεδα του μηνός Αυγούστου 2017.
Σε κάθε περίπτωση, με τη λήξη ισχύος της παρούσας, οι μισθοί επανέρχονται τουλάχιστον στα επίπεδα του μηνός Αυγούστου 2017.
ΟΡΟΣ 8ος
Προϋπόθεση
Οι όροι της παρούσας Κοινής Συμφωνίας Πλαίσιο ενεργοποιούνται με
την παραδοχή ότι έχουν ολοκληρωθεί όλες οι απαιτούμενες διαδικασίες του
θεσμικού και κανονιστικού πλαισίου που διέπει την αποζημίωση για την
καταβολή του Καθαρού Κόστους Καθολικής Υπηρεσίας.
ΟΡΟΣ 9ος
Ισχύς όρων
α Οι όροι προηγούμενων Συλλογικών
Συμβάσεων Εργασίας, Κοινών Συμφωνιών, Προσωπικού ΕΛΤΑ εξακολουθούν να
ισχύουν, όπως αυτοί έχουν τροποποιηθεί ή συμπληρωθεί και εφόσον δεν
είναι αντίθετοι προς τους όρους της παρούσας.
β. Η παρούσα Κοινή Συμφωνία Πλαίσιο ισχύει για χρονικό διάστημα τριών (3) ετών, από την ημερομηνία υπογραφής της.
γ. Ρητά συμφωνείται ότι :
γ1. Στόχος είναι η ανάπτυξη και η βιωσιμότητα των ΕΛΤΑ, η σταδιακή
αποκατάσταση της μείωσης του μισθολογικού κόστους, με τη ρήτρα
ανάπτυξης, το συντομότερο δυνατόν.
γ2. Η Διοίκηση των ΕΛΤΑ και ο βασικός Μέτοχος αποδεχόμενοι ότι με
την υπογραφή της παρούσας, οι Εργαζόμενοι συνεισφέρουν σε υπέρτατο βαθμό
στην υπόθεση βιωσιμότητας των ΕΛΤΑ, δεσμεύονται σε κάθε περίπτωση, ότι
μέχρι τη λήξη της παρούσας, δεν θα υπάρξει περαιτέρω μείωση μισθών.
ΟΡΟΣ 10ος
Επίλυση προβλημάτων υλοποίησης
Προβλήματα ερμηνείας ή δυσλειτουργίας που παρουσιάζονται κατά την
υλοποίηση των όρων της παρούσας, επιλύονται με Κοινή Συμφωνία των δύο
συμβαλλομένωνΜερών
Ο μοναδικός δρόμος προς τη δύσκολη αυτή πορεία είναι η δέσμευση και
η υποστήριξη όλων των Εργαζομένων των ΕΛΤΑ, να αποδείξουν για ακόμα μια
φορά, την αποφασιστικότητά τους να οδηγήσουν τον Οργανισμό στη νέα
εποχή, να κερδίσουν το μέλλον τους.
Η συγκυρία είναι ιστορική για την
πορεία των Ελληνικών Ταχυδρομείων, ίσως η σημαντικότερη στα 189 χρόνια
συνεχούς λειτουργίας τους στη χώρα και η Ιστορία του Οργανισμού μας,
δημιουργεί τεράστιο βάρος και πίεση, προς όλα τα μέρη, για να μπορέσουν
τα Ελληνικά Ταχυδρομεία να συνεχίσουν να προσφέρουν στον άνθρωπο, να
αποτελούν πυλώνα κοινωνικής συνοχής και ανάπτυξης και να συμβάλλουν στην
οικονομική ανάπτυξη της Ελλάδας.
ΟΙ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΙ
ΓΙΑ ΤΑ ΕΛΤΑ Ευφροσύνη Σταυράκη Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου |
ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΣΤ Γεώργιος Βασιλόπουλος Πρόεδρος Εκτελεστικής Επιτροπής |
|
Ιωάννης Ζαρολιάγκης Διευθύνων Σύμβουλος |
Ηλίας Μπακέλλας Γενικός Γραμματέας Εκτελεστικής Επιτροπής |