Θα ξεκινάει από το
Δούναβη και διαμέσου των λιμανιών Βάρνας και Μπουργκάς θα φτάνει σε
Αλεξανδρούπολη, Καβάλα και Θεσσαλονίκη το τμήμα της σιδηροδρομικής
Εγνατίας που θα δημιουργήσει ελληνοβουλγαρική κοινοπραξία....
Θα περιλαμβάνει επίσης νέα χάραξη για σιδηροδρομική σύνδεση με την Καβάλα και η επένδυση θα φτάσει τα 3,5-4 δισ. ευρώ. Όπως είπε, αναγεννάται και το σιδηροδρομικό δίκτυο της Πελοποννήσου.
Αρχικά, αναφερόμενος στα νέα οδικά δίκτυα, ο κ. Σπίρτζης είπε ότι «με την Ιονία Οδό τελειώσαμε, επόμενη την Τρίτη 5 Σεπτεμβρίου γίνονται τα επίσημα εγκαίνια από τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα ... ήδη τον Αύγουστο οι συμπολίτες μας χρησιμοποίησαν αυτό το δρόμο, που έχει πολύ καλά ποιοτικά χαρακτηριστικά, ασφάλεια και ελπίζουμε με μειωμένα διόδια μόλις καταφέρουμε τις αλλαγές των συμβάσεων ... και με τη Γέφυρα θα γίνουν επίσης συζητήσεις».
«Οι οδικές υποδομές έχουν ακόμη αρκετή δουλειά για να συμπληρωθούν ... υπήρχε πολύ κακός σχεδιασμός ... δεν γίνεται π.χ. να μην είναι συνδεδεμένα με την Ιονία Οδό τα μεγάλα αστικά κέντρα, όπως το Αγρίνιο, η Πρέβεζα, ο δρόμος για τη Λευκάδα ... δεν γίνεται και η Ιονία Οδός και η Εγνατία να μην έχει έναν ασφαλή δρόμο για τη σύνδεση με την Αλβανία, να μην υπάρχουν οι κάθετες συνδέσεις με τη Βουλγαρία, δεν γίνεται να μην έχουμε Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης», όπως σημείωσε.
«Πέφτουν υπογραφές» στην Καβάλα
Στη συνέχεια, ο υπουργός αναφέρθηκε στην προσπάθεια «να προχωρήσουμε υποδομές που είναι στενά συνδεδεμένες με την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας και γι' αυτό, την επομένη των εγκαινίων της Ιονίας Οδού, την Τετάρτη 6 Σεπτεμβρίου, ο πρωθυπουργός στην Καβάλα μαζί με τον ομόλογό του της Βουλγαρίας "κλείνουν" την συμφωνία για να "τρέξουμε" ενιαία τη σιδηροδρομική σύνδεση τριών λιμανιών της Βουλγαρίας (λιμάνι του Δούναβη, Βάρνα, Μπουργκάς) και τριών λιμανιών της Ελλάδας και των αντίστοιχων εμπορευματικών κέντρων (Αλεξανδρούπολη, Καβάλα, Θεσσαλονίκη), με γραμμή που θα υποστηρίζει ηλεκτροκίνηση».
Σημείωσε μάλιστα ότι «θα υπάρξει νέα χάραξη μεταξύ Θεσσαλονίκης και Καβάλας, που όλα αυτά τα χρόνια το λιμάνι της (όπως και της Θεσσαλονίκης) δεν συνδέεται με σιδηρόδρομο, ούτε με την Εγνατία».
«Πρόκειται για ένα μεγάλο μέρος της σιδηροδρομικής Εγνατίας. Στη συνέχεια, ακολουθούν η δεύτερη σύνδεση που έχει προγραμματιστεί με Βουλγαρία, Ρουμανία και τα διευρωπαϊκά δίκτυα, η αναβάθμιση της γραμμής με τη Σερβία και η σύνδεση με την Αλβανία. Σε όλα, θα υπάρχει ηλεκτροκίνηση», όπως είπε ο υπουργός.
Γεωπολιτική αναβάθμιση και προσέλκυση επενδύσεων
Η γεωπολιτική θέση της Ελλάδας, μέσα από δράσεις συνδυασμένων μεταφορών, αλλάζει, τόνισε ο κ. Σπίρτζης, προσθέτοντας ότι ο προϋπολογισμός για την ελληνική πλευρά του έργου φτάνει τα 3,5-4 δισ. ευρώ. Το έργο θα υλοποιηθεί με κοινή ελληνοβουλγαρική εταιρεία ... ένα μοντέλο που προωθείται σε στενή συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. «Δεν έχουμε πλέον κοινοπραξίες εταιρειών, αλλά στενή συνεργασία κρατών, που δίνουν και τις εγγυήσεις για να ολοκληρωθεί το έργο με τη "βούλα" της Κομισιόν».
Τελικός σκοπός, όπως είπε, δεν είναι μόνο οι συνδυασμένες μεταφορές, αλλά και η προσέλκυση νέων επενδύσεων στην μεταποίηση και την παραγωγή, σε εμπορευματικά κέντρα στη βόρεια Ελλάδα, που αναβαθμίζουν γεωπολιτικά τόσο τη χώρα μας όσο και τα Βαλκάνια.
Ανέφερε ότι «ήδη το τμήμα Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο είναι σε φάση υλοποίησης, όπως και άλλα τμήματα μέχρι το Νέστο. "Ωριμάζουν" επίσης οι μελέτες της σύνδεσης του λιμανιού της Καβάλας και της νέας χάραξης μέχρι τη Θεσσαλονίκη, καθώς η υφιστάμενη γραμμή κάνει ένα μεγάλο κύκλο ως τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα ... αυτό πρέπει να αλλάξει αν θέλουμε γρήγορες ταχύτητες και σύγχρονο σιδηρόδρομο».
Διπλή αναγέννηση στην Πελοπόννησο
Στην Πελοπόννησο, θα υπάρξουν δύο είδη σιδηροδρόμων, συνέχισε ο κ. Σπίρτζης. Το ένα είναι με ηλεκτροκίνηση ως την Πάτρα, όπου απομένει να ολοκληρωθεί η διαβούλευση με το Δήμο για το τελευταίο κομμάτι ως το λιμάνι. Ο στόχος είναι να έχει φτάσει ως το Ρίο το 2019-2020 και στη συνέχεια μέχρι το αστικό δίκτυο της Πάτρας, όπου θα συμπληρωθεί με τραμ ή ελαφρύ τρένο.
Επίσης, στο παλιό δίκτυο που θα ανακαινιστεί, μέχρι την Καλαμάτα, θα μπορούν να γίνονται τουριστικά δρομολόγια και, αν οι Δήμοι μπορούν να τις λειτουργήσουν σε πιο μόνιμη βάση, θα έχουν αυτή τη δυνατότητα.
Για τη σύνδεση Αθήνας - Θεσσαλονίκης στόχος είναι να έχει ολοκληρωθεί η διπλή γραμμή με ηλεκτροκίνηση το 2018.
Τόνισε επίσης ότι υπάρχει πρόνοια για την αξιοποίηση τόσο των παλαιών γραμμών όσο και της ακίνητης περιουσίας που τα πλαισιώνει, όπως των ιδιαίτερης αρχιτεκτονικής αξίας παλαιών σταθμών.
Πηγή: http://www.documentonews.gr