Παραδίδεται, έως τα τέλη του έτους, ο υπερ-κόμβος του Ρίου της
Ολυμπίας Οδού, σηματοδοτώντας τη πλήρη ολοκλήρωση του αυτοκινητοδρόμου
Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα.
Ο κόμβος του Ρίου εξυπηρετεί 8 διαφορετικές κατευθύνσεις, ...
εκ των
οποίων οι 6 βρίσκονται σε κανονική λειτουργία και 2 σε καθεστώς ρύθμισης
(προς Πάτρα).
Συνολικά, ο κόμβος περιλαμβάνει τρεις άνω διαβάσεις, έξι κάτω
διαβάσεις, δύο γεφυρώσεις του ποταμού Σέλεμνου και πολλαπλές ράμπες
εισόδου – εξόδου.
Εκτιμάται ότι θα εξυπηρετεί, κατά μέσο όρο, 20.000 οχήματα σε ημερήσια βάση.
Οι απαιτήσεις της κατασκευής
Η κατασκευή του κόμβου υπήρξε απαιτητική, όπως και το σύνολο του
έργου της Ολυμπίας Οδού, καθώς σε κάθε στάδιο της κατασκευής, έπρεπε να
«ελευθερωνόταν» μία τουλάχιστον λωρίδα κυκλοφορίας για τη κίνηση των
οχημάτων.
Η σημασία του έργου
Στο σημείο του κόμβου, η Ολυμπία Οδός ενώνει την Πελοπόννησο με την
Ήπειρο (μέσω της Γέφυρας Ρίου- Αντιρρίου), αποτελώντας – παράλληλα – και
το κύριο πέρασμα προς τη Δυτική Πελοπόννησο (προς Πύργο και Αμαλιάδα).
Λόγω της εγγύτητας του σημείου με την τρίτη μεγαλύτερη πόλη της
χώρας, την Πάτρα, ο κόμβος εξυπηρετεί την πρόσβαση, από και προς, τα
περίχωρα και τα παραθεριστικά κέντρα ανατολικά της Πάτρας, αλλά και
σημεία ενδιαφέροντος, όπως το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο του Ρίου και το
Πανεπιστήμιο.
Στο σημείο αυτό διασταυρώνονται, επίσης, ο αυτοκινητόδρομος με τη νέα
σιδηροδρομική γραμμή , ενώ ο κόμβος θα ενσωματώσει και την Παλαιά
Εθνική Οδό, μεγάλο τμήμα της οποίας θα ανακατασκευαστεί πλήρως.
Πηγή: https://www.metaforespress.gr